Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Du kan bruke pennen med Surface 3 også. Men du må kjøpe den separat.

 

Jeg testet Surface 3 en periode. Den var kjapp nok til alle vanlige oppgaver, og veldig kjapp hvis jeg brukte edge-nettleseren. Alt jeg brukte den til var den kjapp nok for. Det er stemning var at Chrome var laggy og ubrukelig for min del. Men så er jeg kresen på sånt.

 

Brukte ingen tunge programmer.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke pennen med Surface 3 også. Men du må kjøpe den separat.

 

Jeg testet Surface 3 en periode. Den var kjapp nok til alle vanlige oppgaver, og veldig kjapp hvis jeg brukte edge-nettleseren. Alt jeg brukte den til var den kjapp nok for. Det er stemning var at Chrome var laggy og ubrukelig for min del. Men så er jeg kresen på sånt.

 

Brukte ingen tunge programmer.

 

Prøvde du noengang å streame i HD? Funket det greit? 

 

Har du noe mer du kan utdype, angående spørsmålene mine i forrige post? :)

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Etter 6 Android nettbrett, hvor spesielt irritasjonen over streaming av HD materiale var verst.

Så anskaffet jeg meg 1.gen Surface. Og der fungerte streamingen helt utmerket, og det har det gjort på både Surface 1, 2 og min nåværende 3.

 

Apper bruker jeg stort sett ikke, bruker min SP3 som vanlig PC.

 

Og kona som går på universitetet i Tromsø, forteller at mange er nysgjerrig på hennes SP3 og sin Lumia 830 med Office Lense. :)

Lenke til kommentar

 

Du kan bruke pennen med Surface 3 også. Men du må kjøpe den separat.

 

Jeg testet Surface 3 en periode. Den var kjapp nok til alle vanlige oppgaver, og veldig kjapp hvis jeg brukte edge-nettleseren. Alt jeg brukte den til var den kjapp nok for. Det er stemning var at Chrome var laggy og ubrukelig for min del. Men så er jeg kresen på sånt.

 

Brukte ingen tunge programmer.

 

Prøvde du noengang å streame i HD? Funket det greit? 

 

Har du noe mer du kan utdype, angående spørsmålene mine i forrige post? :)

 

Takk :)

 

Hmm. Ja, jeg streamet netflix i nettleseren. Såvidt jeg kunne se var det HD. Prøvde ingen av de andre streamingtjenestene. (Unntatt en vi ikke snakker om på slike forum  :tease: )

 

Har ikke så mye å komme med når det gjelder de andre spørsmålene dine. Installerte aldri instagram, menr regner med web-versjonen fungerer greit. Snapchat vet jeg ikke, det er noe jeg bare har på mobilen uansett. Testet facebook og twitter-appen, de funket bra. Ellers gikk det meste gjennom nettleseren.

 

Spotify har jeg ikke, men prøvde google play music gjennom nettleseren såvidt. Det funket, men det var bare i et par minutter. Dette er også noe jeg normalt bruker telefonen til, derfor testet jeg det ikke grundig.

 

Den har jo en tregere prosessor enn pro, men den navigerer operativsystemet kjapt, starter kjapt og kjører alle programmene jeg testet helt fint, med unntak av Chrome. Men jeg brukte hovedsaklig nettleser og videoavspilling.

Lenke til kommentar

Etter 6 Android nettbrett, hvor spesielt irritasjonen over streaming av HD materiale var verst.

Så anskaffet jeg meg 1.gen Surface. Og der fungerte streamingen helt utmerket, og det har det gjort på både Surface 1, 2 og min nåværende 3.

 

Apper bruker jeg stort sett ikke, bruker min SP3 som vanlig PC.

 

Og kona som går på universitetet i Tromsø, forteller at mange er nysgjerrig på hennes SP3 og sin Lumia 830 med Office Lense. :)

 

Hva legger du i at den streamer tregt? Jeg har brukt iPad 1,2 og 4 sammen med "AirVideo" og "Plex" i alle år - og det har gått fint å streame HD materiale over nett og lokalt(har dog. høy inn/ut hvor serveren står). 

 

Har forøvrig SP3 i dag og føler ikke denne kan erstatte tradisjonelt nettbrett, da den er klumpete og tung. Jeg er forøvrig veldig glad i SP3 Pro som studiekameraet på uni! Selv om pennen er noe møl til tider.. 

Lenke til kommentar

Etter 6 Android nettbrett, hvor spesielt irritasjonen over streaming av HD materiale var verst.

Så anskaffet jeg meg 1.gen Surface. Og der fungerte streamingen helt utmerket, og det har det gjort på både Surface 1, 2 og min nåværende 3.

 

Apper bruker jeg stort sett ikke, bruker min SP3 som vanlig PC.

 

Og kona som går på universitetet i Tromsø, forteller at mange er nysgjerrig på hennes SP3 og sin Lumia 830 med Office Lense. :)

 

Jeg testet Office Lens på Android og syntes den virket veldig uferdig sammenlignet med CamScanner som jeg bruker. Jeg hadde et håp om at den var bedre integrert mot Office 365, men så tok den veldig dårlige scans. Den skjønte ikke hva som var dokument og hva som var omgivelser. Så jeg skrotet den. 

Endret av serpaul
Lenke til kommentar

 

Etter 6 Android nettbrett, hvor spesielt irritasjonen over streaming av HD materiale var verst.

Så anskaffet jeg meg 1.gen Surface. Og der fungerte streamingen helt utmerket, og det har det gjort på både Surface 1, 2 og min nåværende 3.

 

Apper bruker jeg stort sett ikke, bruker min SP3 som vanlig PC.

 

Og kona som går på universitetet i Tromsø, forteller at mange er nysgjerrig på hennes SP3 og sin Lumia 830 med Office Lense. :)

 

Hva legger du i at den streamer tregt? Jeg har brukt iPad 1,2 og 4 sammen med "AirVideo" og "Plex" i alle år - og det har gått fint å streame HD materiale over nett og lokalt(har dog. høy inn/ut hvor serveren står). 

 

Har forøvrig SP3 i dag og føler ikke denne kan erstatte tradisjonelt nettbrett, da den er klumpete og tung. Jeg er forøvrig veldig glad i SP3 Pro som studiekameraet på uni! Selv om pennen er noe møl til tider.. 

 

 

Det merkelige med pennen til Surface er at veldig ofte trykker jeg på skjermen med den uten at det skjer noe som helst. Den fungerer veldig bra når den fungerer, men så dette den ut og våkner til live på en annen del av skjermen. 

 

Generelt synes jeg skjermen er alt for lite responsiv til at den kan erstatte mobil/nettbrett. Derimot er den genial som kontormaskin. Jeg savner tastaturet fra Thinkpaden, men det er også det eneste. Surface er virkelig bra for å få gjort kontorarbeid under mange ulike forhold. Selvsagt også inkludert i docking og foran stor skjerm. 

Endret av serpaul
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Ser at Surface Pro 4 kommer nå i desember. Jeg sikler veldig på en slik en.

 

Denne skal erstatte tableten min, en Samsung Note Pro 12,2". Denne er jeg i utgangspunktet fornøyd med, men synes det er noe ustabilitetsproblemer med den som gjør at en nytt produkt frister. Hovedgrunnen er pennen: Tablet med penn. Jeg bruker pennen til mye skriving.

 

Men, så ser jeg at de opererer med i5 og i7, hvor i7 er merkbart noen tusenlapper dyrere, hele 4000,- kroner.

 

Jeg kommer ikke til å bruke noe videoredigering. Mest sannsynlig ikke noen "tunge" spill heller. Spill blir vel mest sannsynlig noen point & click-spill (adventure) og type Fallout/Baldurs Gate (tidlige versjoner), eller noen nye av samme type (Pillars of Eternity, ikke prøvd enda..).

 

Den vil bli brukt til skriving, streaming av video (Netflix, HBO, Hulu), se på videoer fra .mkv (BluRay, 1080p -utgivelser), osv. Nettlesing, osv. Streaming av musikk.

 

Trenger jeg i7? Eller holder det lenge med i5? Hvor går "grensen" (spill-messig?), hvor i5 begynner å slite i forhold til i7?

 

Og, fungerer Surface som en PC i oppbygning? Med tanke på filstruktur og åpenhet. Finnes C: osv? Kan jeg kjøre mine vanlige Windows-programmer og spill på en Surface, eller kan man kun bruke det som finnes via en eventuell app-store?

 

 

Takker for svar og hjelp! :)

Lenke til kommentar

i7 er for tunge kontorprogrammer (megastore Excelfiler) og foto/videoredigering med mange lag. i5 holder lenge til spill. Men grafikken på Surface er så som så, da den ikke har dedikert grafikkort. Surface har filstruktur og kommandoer som en vanlig PC. Du installerer vanlige skrivebordsprogammer på den. Appene kommer i tillegg.

Lenke til kommentar

På papiret skal i7 versjonen av SP4 ha en betydelig kjappere GPU enn i5 - dette i motsetning til SP3 der forskjellene var minimale. Ville dog tro at i5 versjonen var plenty god nok for dine behov. Bortsett fra spillene, ville jeg kanskje vurdert M3en også - oppsiden med den er at den er vifteløs, nedsiden blir dårligere ytelse ved langvarig tung belastning.

 

Godt mulig det i tiden fremover også går an å få SP3 til en god pris - kombinert med det nye tastaturet ville jeg vurdert det og.

Lenke til kommentar

Hvor forbedret er pennen egentlig, noen som har testet den på nettet en plass? Ble halvfrelst når jeg testet Surface Pro for første gang i fjor (SP3), og var like før jeg kjøpte en, så ventet derfor spent på denne. Men merker at når jeg skriver på SP3 så blir ikke skriften den samme som på papir. Bevegelsene må være litt mer overdrevne på SP3 for at skriften skal bli fin. At det er flere trykkpunkter (fra 200ish til 1024) er sikkert flott, men er nøyaktigheten ellers forbedret? :)

 

iPad Pro sin pencil virker å nesten være perfekt, men iOS fungerer dårlig som arbeids-PC.

Lenke til kommentar
Om nøyaktighet var et problem ville jeg tro det hadde mer med programvaren enn maskinvaren. Wacom som var i SP1/2 hadde litt trøbbel med det, mens ulempen med SP3 (og N-trig generelt) er litt skjelven strek ved tegning i lav hastighet. Etter hva jeg har lest så langt skal dette være forbedret, men dessverre ikke helt fjernet. For skrevne notater vil dette dog ikke ha noen innvirkning pga. hastigheten. Det andre var trykkfølsomheten hvor mange syns innslagspunktet en trengte for tykkere strek lå litt for langt inn (ikke en lineær jevn økning) - etter hva jeg har forstått er dette blitt mye bedre. Ellers er det vel bare å vente til folk får den i hendene og kan gi en endelig dom. Det virker dog som de fleste andre (HP, Dell etc.) har byttet over til Wacom sin AMS digitizer som virker som det beste fra begge leire - så om SP4 ikke skulle falle i smak vil du ha godt med andre muligheter.

Lenke til kommentar

Takk for svar Kvatne. Olivier på winbeta.org har skrevet en flott omtale av SP4, og det ser ut som pennen er litt forbedret på alle områder.

 

Skal forhåndsbestille fra Microsoft.no nå, men hva tenker dere om 4 gb ram vs 8 gb? Tenkte ellers å gå for i5 og 128 gb (hvis 4 gb ram) / 256 gb (hvis 8 gb ram).

 

Skal hovedsaklig bli brukt til surfing, Office-programmene, enkel bildebehandling og kanskje litt videoredigering. Skal også kobles til to eksterne skjermer, så kanskje 8 gb ram er minimum for meg da det nok blir en del multitasking? :)

Lenke til kommentar

Skal hovedsaklig bli brukt til surfing, Office-programmene, enkel bildebehandling og kanskje litt videoredigering. Skal også kobles til to eksterne skjermer, så kanskje 8 gb ram er minimum for meg da det nok blir en del multitasking? :)

Ja, der tror jeg du har svart på din egen problemstilling. :)

 

Skal man gjøre mer enn å skrive epost og surfe på nettet, så mener jeg regelen er "så mye RAM man overhodet har råd til!".

Lenke til kommentar

Å kjøpe så mye man har råd til er en farlig tommelfingerregel for alle som ikke er bunnskrapt for penger. Har man 40 000 på brukskontoen har man jo råd til å bruke 20 000 på en "tricked out" Surface. Men det betyr ikke at man bør :p

 

Man har råd til alt man vil ha råd til. Helt til man plutselig ikke har råd lenger. Og da er du allerede i trøbbel.

 

(Sier ikke at den koster så mye, har ikke satt meg inn i sp4.)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...