Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det går. Innimellom så spilte min sp3 av musikk istedenfor på anlegget. Irriterende fordi jeg var sikker på at jeg hadde slått den av. Ofte jeg kommer frem steder med lite strøm fordi den har slått seg på under pakking etc. Og når den står å søker etter Wi-Fi etc så går det med litt strøm.. nå må min dessverre inn til MS for en fiks etter at jeg rotet til med en Windows10 installasjon, og ville tilbake til 8(penne funksjonene var ikke tilgjengelig på den Windows versjonen jeg fikk...). Savner den :)

Hvorfor sende den inn? Du får jo lastet ned recovery partisjon fra MS. Putt den inn på en USB minnepenn på minst 8GB. Da får du lagt inn en ny og ren versjon av Win8.1
har prøvd. Går ikke... ringte tilslutt support og selv ikke da gikk det. maskinen har endret partisjons størrelsene på backup og noe annet rart.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Ja, den er satt opp slik.

 

Joda. Jeg gjettet også det. Men jeg finner ikke ut hvor i Win 8.1 jeg kan endre akkurat det. Youtube oppfatter den som aktivitet, men Spotify ser den ut til å oppfatte som ikke-aktivitet og går i hvilemodus etter 3 minutter, som jeg har bedt den gjøre ved ikke-aktivitet. 

Lenke til kommentar

 

Ja, den er satt opp slik.

 

Joda. Jeg gjettet også det. Men jeg finner ikke ut hvor i Win 8.1 jeg kan endre akkurat det. Youtube oppfatter den som aktivitet, men Spotify ser den ut til å oppfatte som ikke-aktivitet og går i hvilemodus etter 3 minutter, som jeg har bedt den gjøre ved ikke-aktivitet. 

 

Jeg vet ikke om det er noe du kan gjøre. Det er Spotify som må si fra til Windows om at det faktisk er aktivitet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Finnes det kanskje en bitteliten app som man kan skru av/på som kan hjelpe oss med dette? Jeg er også lei av at PC'en avbryter Spotify og NRK Radio, men vil selvfølgelig ha ålreite batterisparingsinnstillinger resten av tiden. Jeg har en dårlig midlertidig løsning som er å ha en torrent aktiv i torrentprogrammet mitt, som hindrer Windows i å gå i hvilemodus.

 

Det er forresten 2 ulike hvilemoduser, og jeg finner ingen innstillinger for hvordan de to skilles fra hverandre. Den ene, hvor skjermen går i svart men et klikk på musen eller tastaturet sender deg til login-skjerm på brøkdelen av et sekund, kalles InstantGo eller Connected Standby. Denne dreper også lyd fra Spotify eller nettleser. Den andre setter PC'en i "ekte" Sleep-mode og må slås på igjen via Power-knappen. Jeg ser ikke at man kan sette innstillinger for sistnevnte.

Lenke til kommentar

Det er forresten 2 ulike hvilemoduser, og jeg finner ingen innstillinger for hvordan de to skilles fra hverandre. Den ene, hvor skjermen går i svart men et klikk på musen eller tastaturet sender deg til login-skjerm på brøkdelen av et sekund, kalles InstantGo eller Connected Standby. Denne dreper også lyd fra Spotify eller nettleser. Den andre setter PC'en i "ekte" Sleep-mode og må slås på igjen via Power-knappen. Jeg ser ikke at man kan sette innstillinger for sistnevnte.

Den ene er "Sleep". Når den har stått i Sleep i ca. 4 timer (hvis jeg husker riktig), går den over til Hibernation for å spare strøm. Jeg tror ikke du kan overstyre det.

Lenke til kommentar

En ting som jeg titt og ofte plages med.

Har en Dell blåtann mus. Med ujevne mellomrom så nekter denne å fungere.

 

Som oftest fungerer det om jeg slår av blåtann og slår den på igjen.

Men det er ikke bare bare bestandig.

Når jeg slår av blåtann, så slår den seg på like raskt. Dette skjer gjerne 4-5 ganger før jeg får slått blåtannen helt av.

Når jeg så slår den på igjen, så fungerer musen igjen.

 

Vet ikke 100% om feilen er på musen eller taben.

 

Andre som opplever det samme, kanskje med andre enheter?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Til dere som eier Surface Pro, hvordan er Windows 10 på maskinen? Har hørt mange som er veldig positive til forandringene, også på Surface, mens andre mener at det er et steg tilbake hvis man skal bruke den som en tablet.

 

Jeg kommer hovedsaklig til å bruke den som tablet, dvs. uten tastatur.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd! Jeg kjører Windows 10 på SP3, Dell Venue Pro 8, og et par laptop'er og et par stasjonære PCer. Jeg kommer IKKE til å gå tilbake til Windows 8 eller 7. Bare det at det nå er mulig å endre størrelsen på app'ene er en utrolig stor forbedring som det er vanskelig å gå tilbake på.

Det er imidlertid et "aber": Batteritiden på min SP3 er ikke hva den var med Windows 8.1, dvs. helt til jeg i går kveld reinstallerte firmware og deaktiverte "Gi meg tips om Windows"-notifikasjonen, som beskrevet i denne posten. Etter det ser det foreløpig ut som om batteriforbruket er tilbake til normalt. Vi får se hvordan det går. Ryktene skal ha det til at det fremdeles er en batteriforbruk-bug i Win10 som Intel og Microsoft enda ikke har klart å løse helt. Dette er et irritasjonsmoment, men det kommer likevel ikke på tale å nedgradere.

Hvis du er fornøyd med Windows 8/8.1 til tablet-bruk, så er det bare å aktivere Tablet Mode. Personlig synes jeg det er enda bedre enn Windows 8, da det tilsynelatende ikke er forskjell på app'er og Win32-programmer. Godt egnet til sofabruk.  :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Moskus: Kort spørsmål om Dell-en. Har du pekepennen også? I så fall hvor bra fungerer denne? (Jeg er på utkikk etter en 8" med god pennstøtte, og Microsoft er sene med å lansere Surface Mini.)

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd! Jeg kjører Windows 10 på SP3, Dell Venue Pro 8, og et par laptop'er og et par stasjonære PCer. Jeg kommer IKKE til å gå tilbake til Windows 8 eller 7. Bare det at det nå er mulig å endre størrelsen på app'ene er en utrolig stor forbedring som det er vanskelig å gå tilbake på.

 

Det er imidlertid et "aber": Batteritiden på min SP3 er ikke hva den var med Windows 8.1, dvs. helt til jeg i går kveld reinstallerte firmware og deaktiverte "Gi meg tips om Windows"-notifikasjonen, som beskrevet i denne posten. Etter det ser det foreløpig ut som om batteriforbruket er tilbake til normalt. Vi får se hvordan det går. Ryktene skal ha det til at det fremdeles er en batteriforbruk-bug i Win10 som Intel og Microsoft enda ikke har klart å løse helt. Dette er et irritasjonsmoment, men det kommer likevel ikke på tale å nedgradere.

 

Hvis du er fornøyd med Windows 8/8.1 til tablet-bruk, så er det bare å aktivere Tablet Mode. Personlig synes jeg det er enda bedre enn Windows 8, da det tilsynelatende ikke er forskjell på app'er og Win32-programmer. Godt egnet til sofabruk.  :)

Takk for svar!

 

Og det går greit å bruke touch til alt i operativsystemet? Du føler ikke at det er klønete, eller at du plutselig trenger mus? Forbedringene til Windows 10 ser først og fremst ut til å være rettet mot de som bruker laptop/skrivebord.

 

En annen ting som holder meg igjen er at Chrome vel ikke spesielt bra på Surface Pro ...? Skulle ønske de kom med en touch-versjon.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Jeg har kjørt Chrome på Surface Pro 3 siden november og aldri opplevd det som negativt.

 

Jeg er nok ikke like fornøyd med Surface som tablet som Moskus. Android flyter mer elegant. Men med en hybrid må man akseptere visse kompromisser.

 

Jeg slet i to uker med Win 10, men etter en grafikkoppdatering funker det mer eller mindre som i Win 8.1, som jeg var veldig fornøyd med. Nå justerer planken min størrelsen på skjermelementene veldig bra når jeg bytter mellom ekstern skjerm og plankeskjermen.

 

Min batteritid har gått opp med Win 10. Ved lav belastning. Ved høy belastning kan du steke egg på baksiden av en Surface 3 Pro.

 

Jeg kjører skrivebordsversjonene av Outlook, Word, Excel osv. Og det funker utmerket. Appene tilpasset touch er for veldig, veldig enkel bruk only.

 

Filutforskeren er litt kronglete med touch. Vanskelig å treffe filen du skal åpne.

 

Det er et eller annet med skjermen min som jeg burde ha klaget på. Ett eller to små områder som ikke registrerer touch. Ellers er byggekvaliteten dønn solid.

 

For den som jobber mye med Word og andre tekstdokumenter er Surface 3 Pro et godt førstevalg. Excel er nok fortsatt bedre egnet på stor skjerm og med mus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...