Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er noe jeg dessverre ikke skjønner helt enda..

 

Jeg nar brukt både iPad2 og Samsung Nkte Pro 12,2" i senga og andre steder til å se filmer. 1080p BluRay .mkv på Samsung blant annet.. Hvorfor har det seg slik at et kraftigere produkt, som Surface, skal slite mer på slike ting? For på nettbrettene har jo dette går så det griner!

 

 

Bumper denne litt.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen, men jeg har lyst på en.. (en i5 Pro 4)

 

Jeg skrev en post et par sider tilbake hvor jeg beskrev mine behov, som blant annet inneholdt det å spille av .mkv filmer i 1080p BluRay-rip.. Noen påsto så senere at det var mulig at Surface kunne slite med dette.

 

Siden min Samsung Note Pro 12,2" fungerer kjempeflott til dette, så syntes jeg det var merkelig at Surface, som jeg antok var MYE kraftigere, skulle ha dette problemet.. 

 

 

 

EDIT:

 

Kan jo bare være jeg som feiltolket hva som ble sagt, men her er sitatet som fikk meg til å gruble:

 

 


Til ditt bruk held ein i5 lenge, videoane er nok det som kjem til å kreve mest.

 

Så, jeg var/ble redd for at dette kom til å bli et problem!?

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Tja, utifra sitatet virker det som du ble anbefalt i5 for å være på den sikre siden, men ingen av SP4-modellene kommer til å slite med 1080p, så du kan kjøpe i3 også om du vil :)

 

Til og med Surface 3 (ikke Pro), som har en svakere Intel Atom klarer 1080p @60fps uten problem ifølge disse folkene:

https://m.reddit.com/r/Surface/comments/3coijf/considering_buying_surface_3_can_it_play/

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

 

Til ditt bruk held ein i5 lenge, videoane er nok det som kjem til å kreve mest.

 

Så, jeg var/ble redd for at dette kom til å bli et problem!?

 

Eg forstod det sånn på deg at valet var mellom ein i5 og i7, og eg prøvde å poengtere at av dei bruksområda du nemnde, so er videoane det som krev mest ressursar, men ein i5 har ikkje problem med å spele av videoane uansett. Eg var gjerne uklar i det eg sa. 

 

 

 

Når det er sagt, vifta på Surfacen min bråkar berre meir og meir for tida. Likar ikkje at den gjer det, spesielt når den byrjar å lage surklelydar. 

Lenke til kommentar

 

 

Når det er sagt, vifta på Surfacen min bråkar berre meir og meir for tida. Likar ikkje at den gjer det, spesielt når den byrjar å lage surklelydar.

Finn frem støvsugeren?

 

Støvsuger på elektronikk er vel ikke det smarteste man kan gjøre....

 

bruk trykkluft!

 

Slik at man blåser støvet lenger inn i maskinen? Er det så lurt da?

Lenke til kommentar

Støvsuger fungerer om man bruker lav sugehastighet og samtidig drar den passe fort forbi. Ikke sug for lenge på samme plass, da kan vifter o.l. bli ødelagt. Litt trykkluft til slutt så har du nok fjernet det verste :)

Ja, OK. Tenkte ikke å skrive det, men jeg innser at selv om jeg tok det for en selvfølge er det nok ikke det.

Lenke til kommentar

 

 

 

Når det er sagt, vifta på Surfacen min bråkar berre meir og meir for tida. Likar ikkje at den gjer det, spesielt når den byrjar å lage surklelydar.

Finn frem støvsugeren?

 

Støvsuger på elektronikk er vel ikke det smarteste man kan gjøre....

 

bruk trykkluft!

 

Slik at man blåser støvet lenger inn i maskinen? Er det så lurt da?

 

Om du vet hvordan Surface ser ut inni, så vil du oppdage at trykket vil blåse støvet UT av PCen. :)

 

Bedre det enn å kortslutte hele maskina.. men for all del, skal ikke stoppe deg ;)

Lenke til kommentar

Om du vet hvordan Surface ser ut inni, så vil du oppdage at trykket vil blåse støvet UT av PCen. :)

 

Bedre det enn å kortslutte hele maskina.. men for all del, skal ikke stoppe deg ;)

Jeg vet det. Iallfall trodde jeg visste det.

 

Det er så vidt jeg vet ikke en direkte gjennomgang fra den ene siden til den andre som behøves for å få jevn nok strøm til at støv ikke setter seg fast i bend, etc.

Lenke til kommentar

Urgh .. Fikk beskjed fra Elkjøp på morgenen i dag av at leveringsdatoen for min Surface Pro 4 i7 er forsinket til 08/12... Hvordan skal jeg klare å vente til 8 desember?!? :(

 

Er det noen som vet om det vil gå raskere å forhåndsbestille rett fra Microsoft Store? Ser leveringsdato på i7-modellene er 10 desember der, som sikkert er mer korrekt enn Elkjøps dato.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...