Gå til innhold

Ble slukt av avgrunnen


Budeia

Anbefalte innlegg

Vi hilser vår broder Shruggie. Velkommen, Frostraven. Her er et utdrag fra Pontoppidan, som er nettopp hva dere brødre trenger, når deres forstander tar kvelden. I Jesu navn kan jeg legge hodet på puta og sove i fred.

 

Hvordan kan vi vite at nettopp Bibelen er det sanne Guds ord?

Av mange ting, som f.eks. :

- Jødene, tyrkerne og andre gamle folkeslag har holdt den for å være Guds ord.

-Skriftene i Bibelen stemmer over ens.

-Profetiene viser seg å bli oppfylt.

-Mange mirakler har stadfestet at Bibelen er Guds ord.

-Dette Ordet har hatt stor framgang selv under de blodigste forfølgelser, da mange tusen martyrer ofret livet sitt for denne sannheten.

 

http://www.delk.no/pontoppidan/innledn.htm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-Skriftene i bibelen stemmer over ens

-Profetiene viser seg å bli oppfylt

-Mange mirakler har stadfested at Bibelen er Guds Ord

-Dette Ordet har hatt stor framgang selv under de blodigste forfølgelser, da mange tusen martyrer ofret livet sitt for denne sanheten.

- Deg om det.

- Hvilke profetier?

- Hvilke mirakler?

- Hvilke forfølgelser? Når det kommer til religion, er det stort sett kristene som har stått bak forfølgelsene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

WTF er det som foregår i denne tråden nå?!?!

 

Ja, er det ikke pussig at folk kan omgåes på en vennelig og respektfull måte

 

:)

 

Trådens navn er "Slukt av avgrunnen".

 

 

 

Velkommen broder! Ut fra fotografiet antar jeg du har levd ganske lenge, og det er ikke rart at du funderer over de evige spørsmål. Det er bare to herrer vi kan velge blant, så de som ikke velger Herren Gud, velger indirekte djevelen.

 

God formiddag, kjære etterfølgere!

Har noen tolkninger av et par forkortelser:

RWS - Rune Wishes Salvation

WTF - Wholesome Trust & Faith

 

Hva slags avgrunn er dette snakk om?

Lenke til kommentar

Ja om man er ateist så gjelder det å vende om i tide dersom det er et hull i bakken. Troende har derimot en tendens til å bare sveve rett over slike hull.

 

Litt morsomt å tenke på att i USA kan ikke ett fly i luften,ha to kristene piloter,i tillfelle att den som måtte være kristen ble rykket opp.Da skal den som ikke er kristen klare å lande flyet.Så noen tar slikt på alvor..ja CNN har i over 20 år hatt kameraer på Armageddon sletta,for da å kunne filme Jesu hjemkomst...så noen tar dette på alvor..men tro er ett valg,og ingen tvang,og du blir heller ikke latterliggjort om du ikke tror...noe som ihvertfall ikke går andre veien, ser en av slike tråder er på forumet;)

Endret av Jan Erik Engan
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

WTF er det som foregår i denne tråden nå?!?!

 

Ja, er det ikke pussig at folk kan omgåes på en vennelig og respektfull måte

 

:)

 

Trådens navn er "Slukt av avgrunnen".

 

Fin tittel - men tråden har sin egen dynamikk, og så lenge søster Frankline synes det er greit med litt avsporinger, burde det være greit for deg også, broder Red Frostraven.

 

Det jeg tror holder på å skje er at vi finner sannheten nettopp her i denne tråden

 

:)

Lenke til kommentar

Legger også merke til at Frankline, som startet tråden, bevisst styrer klar av å svare på mitt spørsmål om hvorfor hun fordummer guden sin ved å tro at ateister omvendes, eller i det hele tatt forstår grunnen, av å falle ned i et hull... Hvis dette hadde vært hennes guds verk må han ganske enkelt være dum...

 

 

Regner ikke med svar da, så jeg blir ikke så veldig skuffet.. :)

Lenke til kommentar

...du blir heller ikke latterliggjort om du ikke tror...noe som ihvertfall ikke går andre veien, ser en av slike tråder er på forumet;)

Nei, ikke-troende blir kanskje ikke direkte latterliggjort av troende, men må til gjengjeld finne seg i å bli fortalt at man er en synder som skal brenne til evig tid. Så det er nok ikke så ensidig som du vil ha det til ;)

Lenke til kommentar

Vel. I USA blir du mer mobbet og utstøtt som ateist enn homofil eller muslim for tiden.

 

 

Det jeg tror holder på å skje er at vi finner sannheten nettopp her i denne tråden

 

Hvilken sannhet??

 

Sannheten om at underbevisstheten ved stimuli fra andre som bekrefter dens egne virkelighetsbilder framkaller eufori og glede hos individene som kan forklares rent kjemisk, og som også forklarer hvorfor mennesker liker å være med i religiøse forsamlinger, være fotballsupportere eller fans av menneskeskapte fenomener?

 

Sannheten om hvordan undergrunnselver skyller vekk sand og leire i enkelte deler av verden hvor byer bygges uten nok geologiske undersøkelser om grunnfjellet, slik at det oppstår stor hull under de menneskeskapte gatene -- gater som har hindret disse hullene å fylles naturlig, slik at det oppstår store avgrunner under gater og byer bygget oppå leire og sand?

 

Eller sannheten om universets og livets oppstandelse?

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Vel. I USA blir du mer mobbet og utstøtt som ateist enn homofil eller muslim for tiden.

 

 

Det jeg tror holder på å skje er at vi finner sannheten nettopp her i denne tråden

 

Hvilken sannhet??

 

Sannheten om at underbevisstheten ved stimuli fra andre som bekrefter dens egne virkelighetsbilder framkaller eufori og glede hos individene som kan forklares rent kjemisk, og som også forklarer hvorfor mennesker liker å være med i religiøse forsamlinger, være fotballsupportere eller fans av menneskeskapte fenomener?

 

 

Eller sannheten om universets og livets oppstandelse?

 

Neida, vi skal ikke snakke om narkotikamisbruk, eller annen type galskap - hold beina på jorden, så er det en god start - resten er bare sånn kjedelig rutinejobbing - så som å hogge ved og bære vann, og for å få fred og ro til å tenke klart, bør man i hvert fall kutte ut å snikksnakke på diskusjon.no :)

 

Du har så store ambisjoner synes jeg - hva med å gå for noe oppnåelig (helst i dette livet ...)?

 

hvis du ikke finner sannheten der du er, hvor forventer du å finne den?

Lenke til kommentar

Akkurat som de fleste andre skrullete kristne fanatikere ønsker så er også denne tråden skapt for å spre propaganda og lure mennesker.

 

Men det er jo som å skyte seg selv i foten? Ingen blir lurt og folk blir bare mer og mer skeptisk?

 

Misjonering er ikke annet enn offentlig masturbasjon av sitt religiøse ego. Det er faen så perverst og kvalmt. Men sikkert deilig for de som bygger opp en orgasme.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Akkurat som de fleste andre skrullete kristne fanatikere ønsker så er også denne tråden skapt for å spre propaganda og lure mennesker.

 

Men det er jo som å skyte seg selv i foten? Ingen blir lurt og folk blir bare mer og mer skeptisk?

 

Misjonering er ikke annet enn offentlig masturbasjon av sitt religiøse ego. Det er faen så perverst og kvalmt. Men sikkert deilig for de som bygger opp en orgasme.

 

Hvorfor besøker du misjonsstasjonen?

Lenke til kommentar

...du blir heller ikke latterliggjort om du ikke tror...noe som ihvertfall ikke går andre veien, ser en av slike tråder er på forumet;)

Nei, ikke-troende blir kanskje ikke direkte latterliggjort av troende, men må til gjengjeld finne seg i å bli fortalt at man er en synder som skal brenne til evig tid. Så det er nok ikke så ensidig som du vil ha det til ;)

 

Der kan jeg være enig,men med en dag med meg og du hade ikke fått en preken..er helt imot det med å tre boka over hue på folk..om du skjønner;)

 

Akkurat som de fleste andre skrullete kristne fanatikere ønsker så er også denne tråden skapt for å spre propaganda og lure mennesker.

 

Men det er jo som å skyte seg selv i foten? Ingen blir lurt og folk blir bare mer og mer skeptisk?

 

Misjonering er ikke annet enn offentlig masturbasjon av sitt religiøse ego. Det er faen så perverst og kvalmt. Men sikkert deilig for de som bygger opp en orgasme.

 

Hvorfor besøker du misjonsstasjonen?

 

Godt spørsmål;);)...Kanksje på søken?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvorfor besøker du misjonsstasjonen?

Fordi det provoserer.

 

Hvorfor besøker du misjonsstasjonen?

 

Hvorfor er det om å gjøre å provosere folk du ikke kjenner?

 

Jeg er her fordi jeg synes det er greit nok her, og oppfatter ikke noen påtrengende "misjonærer" på hverken den religiøse siden, eller den ateistiske siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...