Gå til innhold

Ble slukt av avgrunnen


Budeia

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Vær velkomne, gamle og nye menighetsmedlemmer!

 

Broder PencilCase: Blir ikke dette en overdreven tillit til den menneskelige vurderingsevne, at hvert enkelt menneske kan velge sin vei til himmelen? Erfaringen viser tvert imot at mennesket er en skrøpelig og ufullkommen skapning. Det er menneskelig å feile (Errare humanum est). Hvordan kan da mange mennesker velge seg forskjellige sannheter, og alle likevel ha rett?

Morn søs

 

Mennesket er feilbarlige, og det er derfor jeg sier at man skal sette ned hastigheten, og sørge for å få med seg det som er sant for den veien man skal gå. det tror jeg foreløpig ... Så skal jeg korrigere mine sannheter i tråd med hva som ligger av informasjon der fremme i tiden ett sted

 

Stikkordet er "aktpågivenhet"

 

Hvordan kan da mange mennesker velge seg forskjellige sannheter, og alle likevel ha rett?

 

Det vet jeg ikke - jeg vet bare nok om den veien jeg går, og ser at den er farbar

 

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jesus har selv sagt at Moses og profetene (el. Bibelen) er gitt som et tegn til menneskeheten. Den som ikke kom til tro ved disse, kunne heller ikke komme til tro ved under og tegn (i fortellingen om Lasarus og den rike mannen). Velsigne deg.

 

Du er klar over så klart at den bibelen påstår er skrevet av moses IKKE skrevet av moses? Det meste av GT er fra tre forskjellige kilder som ble sydd sammen til en helhetlig historie som reflekterer hvor mye makt trekkninger det var i israel på den tiden, da de var okkupart av det ene, så det andre landet..

 

Du tror at ALT som står i bibelen er sannhet, men her tar du grundig feil. GT er et forsøk fra denne ene presten på å lage en samlet oppfattning av hva gud var på den tiden, (YAHWE er kun EN av gudene som det som i dag heter jøder trodde på, grunnen til at det ble YAHWE og ikke en av de andre gudene som de opprinnelig trodde på hadde med krigslykken deres, som var heller dårlig til tider, så de valgte å vende seg til krigsguden YAHWE og, etterhvert, ble de andre gudene hysjet ned. Sjekk ut hva som står i skapelses berettningen, der menneskene er skapt i VÅRT bilde... En liten glipp...) til et dokument, med all den politiske og makthavende fargingen som var på den tiden. GT er så langt fra noen sannhet i hverken nedtegnelse eller fremføring, men mer et politisk dokument fra en prest som følte at de hadde mistet nok makt via fragmentering og som ønsket å samle troen i en igjen..

 

Religion er som kjent en grei metode å inneha kontrollen på folk, faktisk så bra at man kan oppnå at folket undertrykker seg selv, (noe du selv er et godt bevis på Frankline...). Så det du tror er guddommelig sannhet i den boken er intet mindre en politisk tautrekkning der de som vant fikk fremføre "sannheten", aka bibelen... Så disse spådommene som fremsettes i bibelen, der ditt og datt skal skje for at ditt og datt skal oppfylles ( og som de kristne forfatterne av NT "sydde" jesus inn i... Hvor vanskelig kunne det ha vært når man hadde GT å gå ut i fra å sy disse ligningene så jesus passet i dem?.... Man må huske at man på den tiden håpet og trodde at jødene også skulle tro at deres messias var kommet, men så og si ingen jøde bet på denne kristne løgnen... Jeg har ofte lurt på hvorfor, da jesus i bunn og grunn aldri sa et kvekk om at han ønsket å lage atter en religion, men faktisk TRODDE han var jødenes lenge etterlengtede konge, for jøder, ikke kristne.....), er intet mindre ønske tenkninger fra forfatterne av bibelen, skrevet i en tid da israel og jøder var økonomiskt langt nede og for det meste "gruppe voldtatt" av nasjonene rundt...

 

Dette var "det utvalgte folkets" hellige skrifter forent i et verk, (Folket som guden din dreit tynt i da han fikk ferten av at den kristne fanskaren ville bli større og hoppet derfor av jødene som sitt "folk" og satset på kristne....) Du tror så mange løgner og påstander at du er totalt blindet Frankline. Så blind er du at du faktisk tror at jeg og alle andre som ikke finner påstandene i bibelen troverdige vil gå fortapt i et evig helvete, konstruert og funnet på av ignorante og perverse menn for å holde folk i troen grunnet døds angst.

 

Du er villig til å kaste alt av rasjonalitet, kritisk sans og spektisisme på havet for å tro på denne forestillingen som egentlig ikke er annet enn en prests ønske for å få igjen makten de mente de hadde mistet, skrevet ut av tre dokumenter som han "sydde" ved å tilføye, fratrekke og fremheve SIN fraksjons "sannhet". Du er med andre ord med på å undertrykke deg selv Frankline, og det på rene påstander :no:

 

Hvor er ærligheten din hen lurer jeg? Hvor er din integritet? Hvorfor dette ønsket om bare å TRO isteden for å undersøke med et åpent og ærlig sinn? Du lever i et tankefengsel der all mulighet for kritikk, rasjonalitet og skepsis er frarøvet deg i form av helvetes tankene som venter enhver som tviler, religion er uhyre effektiv til dette bruket, som sagt, du er selv din egen undertrykker som selv pålegger deg, i troen på at det er det riktige, å IKKE søke etter sannheten. Du tror antagelig at du søker sannheten, men når var det sist du faktisk søkte etter annet enn konstanteringer for din tro Frankline? Når var det sist gang du SØKTE etter sannhet og ikke bare ropte hallelulja til alt som står skrevet i denne boka fordi du innbiller deg at det er sannhet? Jeg unders... Mulig du rett og slett ikke er ærlig nok til å se det faktumet selv, mulig at du er så nedsyltet i innbildningen kristne flest har om at DE er ærligheten selv at du ikke selv ser hvor lite du faktisk søker og hvor mye du bare konstanterer. Synd for deg... Og synd for dine nærmeste og eventuelt unger... For det unger trenger i dag er ikke ignorante dokumenter flere tusen år gamle, men ordentlig viten og kunnskap.

 

 

For det er kunnskap og viten som vil bringe oss videre i fremtiden, ikke ignorante påstander fra en svunnen tid, skrevet, manipulert og redigert ihjel av folk med klare makt agendaer. Men hva bryr du deg om fremtiden egentlig? I døds kulten der du er medlem er det den totale ødeleggelsen dere venter i spenning og glede på, den har jo vært rett rundt hjørnet i to tusen år. Og når man ikke er villig til å satse på andre enn seg selv for å oppnå det man tror er evig liv er man vel heller ikke villig til å satse på fremtiden til andre, er man vel? Hvem fremtid vil vel du si, da du også nesten garantert regner det som sikkert at jesus vil komme igjen om meget kort tid (noe ALLE kristne har gjort siden dette ble lovet...) og jeg spør deg: trenger vi slike mennesker i vårt samfunn som ikke er villige til å satse på andre enn seg selv? Jada, dere bedriver misjons virksomhet og gir til fattige også videre, men JEG mistenker sterkt at dette ble funnet på for at folk ikke skulle se selvforherligelsen alle kristne lider av, der de i bunn og grunn driter i den neste mens de hyklerisk håper jesus vil rykke opp nettopp DEM og håper svovel og lava vil brenne de andre i rettferdig harme fordi de ikke trodde som dere...

 

For en kvalm gjeng dere er i grunn... Selvforherligende, selvrettferdige og så uærlige at det må være et kunststykke i selg selv å opprettholde en så ufattelig urettferdig tro.... Og på toppen av dette er du ignorant nok til å mene at folk som KKE tror faller ned i hull i bakken som denne "master" mind av en gud stupid har funnet på? Jøss, hvor er vettet hen lurer jeg? Hvor er DIN integritet? Hvor er ærligheten din?

 

Slapp av, blir ikke overrakset om jeg ikke får annet enn bibel sitat i svar fra deg, da du åpenbart er naiv nok til å tro at de sier noe som helst.... :no: Eller at du rett og slett ikek har noen egen mening, da din integriteten er totalt utvisket av tanketorturen du bekjenner deg til. Så langt har jeg ikke sett NOE fra deg som tyder på egen tenkning oppi det du har skrevet, så vet du det... Så langt har alt vært: "Står det ikke i bibelen så er det ikke sant!" og det er jo en "ærlig" tilnærming på livets mange realiteter... :roll:

Endret av RWS
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Men jeg startet denne tråden for å gi et eksempel på at man kan dø i morgen, og derfor bør vende om.

 

http://dagen.no/Ette...rticleView=true

 

Jeg er ikke sikker på om at du er et troll eller bare ufattelig hjernevasket, but I'll play along.

 

Opp igjennom tiden, så har folk blir matet med om at hvis du ikke tror på gud eller gjør ting som står skrevet i bibelen, så venter det seg et liv i helvette. Vil du virkelig følge en "gud" som sender deg, din familie og alle du kjenner til helvette? For til helvette skal du, sammen med resten av oss.

Lenke til kommentar

Broder Abigor: Jeg erkjenner at du befinner deg et helt annet sted begrepsmessig, og at du vil finne mangt av det jeg skriver som "snublesteiner". Du vil snuble over dem og du vil ta anstøt av dem.

Men håpet er at disse ordene etter hvert skal nå inn og skape lykke og glede i ditt hjerte ved Den Hellige Ånd.

Som du ser av reaksjonene på snubletrådene du legger ut for folk er at de provoserer og sprer rent hat. For det er jeg takknemlig og dersom det gagner din sak var det til og med vellykket. Kanskje undervurderte jeg deg.

Lenke til kommentar

Og gode kristne, der ryker turbonello rett inn på "ignorert"-lista...

 

Som du ser av reaksjonene på snubletrådene du legger ut for folk er at de provoserer og sprer rent hat. For det er jeg takknemlig og dersom det gagner din sak var det til og med vellykket. Kanskje undervurderte jeg deg.

 

Det er som det skal være. Ordet om korset er en dårskap for dem som ikke er frelst:

 

For ordet om korset er dårskap for dem som går fortapt, men for oss som blir frelst, er det Guds kraft. Det står jo skrevet:

Jeg vil ødelegge de vises visdom,

og de klokes klokskap vil jeg gjøre til intet.

 

Men det som i verdens øyne er dårskap, det utvalgte Gud for å gjøre de vise til skamme, og det som i verdens øyne er svakt, det utvalgte Gud for å gjøre det sterke til skamme. Ja, det som i verdens øyne står lavt, det som blir foraktet, det som ikke er noe, det utvalgte Gud for å gjøre til intet det som er noe, for at ingen mennesker skal ha noe å være stolt av overfor Gud. Dere er hans verk i Kristus Jesus, han som er blitt vår visdom fra Gud, vår rettferdighet, helliggjørelse og forløsning, for at den som er stolt, skal være stolt av Herren, slik det står skrevet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Broder Abigor: Jeg erkjenner at du befinner deg et helt annet sted begrepsmessig, og at du vil finne mangt av det jeg skriver som "snublesteiner". Du vil snuble over dem og du vil ta anstøt av dem.

Men håpet er at disse ordene etter hvert skal nå inn og skape lykke og glede i ditt hjerte ved Den Hellige Ånd.

Som du ser av reaksjonene på snubletrådene du legger ut for folk er at de provoserer og sprer rent hat. For det er jeg takknemlig og dersom det gagner din sak var det til og med vellykket. Kanskje undervurderte jeg deg.

 

Her går jeg glatt i forbønn for den arme "Abigor", og sier at han er vel en av de beste til å bryne sin tro opp mot - brutal og presis (nesten som å raspe gulrøtter til råkosten) - men ærlig slik jeg oppfatter det som han skriver.

 

Så må vi ikke glemme at det er av "fiender" man lærer mest, og selv om han har ett litt løsaktig forhold til fyrstikker, så er det bare å ha litt isvann og kjøle ned med etter hvert som tempen går opp.

 

Det er mange rare dyr i vårherres have ... :)

 

Ha en fin dag videre!

 

:)

Lenke til kommentar

Som sagt mange ganger: det finnes ingen helvete. Det er et trusselbilde oppfunnet av den katolske kirke

 

 

Helvete finnes ikke, men det er ikke den katolske kirken som har funnet det opp. Du finner mange referanser til Helvete i Nye Testamentet. Men det gjelder å ikke henge seg opp i navnet, du må heller se på beskrivelsene av dette stedet.

Endret av Strappado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...