Gå til innhold

Ble slukt av avgrunnen


Budeia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan kan en god gud sende folk til helvette for og ikke tro?

 

Velkommen broder! Ut fra fotografiet antar jeg du har levd ganske lenge, og det er ikke rart at du funderer over de evige spørsmål. Det er bare to herrer vi kan velge blant, så de som ikke velger Herren Gud, velger indirekte djevelen.

Lenke til kommentar

Uenig. Jeg vil påstå at jeg er en god person selvom jeg ikke følger de 10 bud. Jeg følger hverken djevelen eller gud, jeg følger meg selv.

 

Dessuten er det bare 2,4 milliarder kristene på jorden. Følger resten djevelen automatisk? Selv om de aldri har hatt noe kontakt, eller aldri hørt om kristendommen?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Første trengende; høystærede broder RWS banker desperat på porten - og blir møtt med åpne armer

 

Ja, gleden er stor når et tapt får finner tilbake til innhegningen! Det er det ingen tvil om.

 

 

 

Enig søster - det er langt å foretrekke litt småbreking histen og pisten på tur til innhegningen, fremfor "silence of the lambs"

 

:)

Lenke til kommentar
Uenig.

 

Jeg bruker ofte å formane til lydighet og enighet. Vil du bli som en av opprørerne fra Skriften som det gikk ille med? Til neste gang: Les om en opprører fra Skriften og gi meg navnet. Forresten vil jeg gjøre et unntak for din del, og gi deg penger til en ansiktsløftning. Det er ikke ofte jeg gjør det, men..

 

Jeg vil påstå at jeg er en god person selvom jeg ikke følger de 10 bud. Jeg følger hverken djevelen eller gud, jeg følger meg selv.

 

Men det er dette du dårer deg selv med, barn. Djevelen sår tanker i hodet ditt, og du er både blind og døv som ikke kan høre sannheten.

Lenke til kommentar

Enig søster - det er langt å foretrekke litt småbreking histen og pisten på tur til innhegningen, fremfor "silence of the lambs"

 

Hilser deg igjen, broder Pennalhus. Det er velsignet å se deg, men jeg undres på om du ikke bruker for mye tid på verdslig, og dermed verdiløs underholdning.

Her er en film du kan se, av det mer oppbyggelige slaget. Her får du blant annet se noen av de mer ubemidlede av våre fargede venner. Halleluja, broder! :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=cFOA9GwPJH0

Lenke til kommentar
Uenig.

 

Jeg bruker ofte å formane til lydighet og enighet. Vil du bli som en av opprørerne fra Skriften som det gikk ille med? Til neste gang: Les om en opprører fra Skriften og gi meg navnet. Forresten vil jeg gjøre et unntak for din del, og gi deg penger til en ansiktsløftning. Det er ikke ofte jeg gjør det, men..

 

Jeg vil påstå at jeg er en god person selvom jeg ikke følger de 10 bud. Jeg følger hverken djevelen eller gud, jeg følger meg selv.

 

Men det er dette du dårer deg selv med, barn. Djevelen sår tanker i hodet ditt, og du er både blind og døv som ikke kan høre sannheten.

Jada, jada. "Tro eller brenn i helvette"

 

Du svarte meg ikke på problemstillingen angående personen som aldri har hatt kontakt med kristendommen. Kommer den personen til helvette? Hvorfor straffer gud denne personen med helvete, når personen selv ikke viste hva han gjorde galt?

 

Hvilken ansvarlig, god gud sender folk til helvette for ikke og tro? For ikke og sitte på ræva hver søndag? For og bryte ekteskapet?

 

Guden din drepte selv nesten alle personene på jorden engang. Han brøt og bud nr. 10 når han slapp israelsfolket fri fra Egypt. Hvorfor skal vi følge disse budene når han ikke gjør det selv?

Lenke til kommentar

Hvorfor straffer gud denne personen med helvete, når personen selv ikke viste hva han gjorde galt?

 

Gode broder. Kanskje de som ikke har hørt budskapet, vil få en sjanse til å motta det i evigheten? Uvitenhet kan ikke være noen alvorlig synd.

"Gud er Gud om alle land lå øde. Gud er Gud om alle mann var døde". Denne salmen har du vel hørt? Jeg vil på det sterkeste formane deg om å få innprentet noen gode salmer i ditt underfullt skapte hode.

Husk, vi er underfullt skapt, halleluja broder!

Lenke til kommentar

Kjære broder. Her kommer vi inn på det vitenskapelige versus det uvitenskapelige. Men så sies det at det er mer mellom himmel og jord enn det som kan måles i vekt og lengde.

Utrolig hva slike vennlige hilsener kan gjøre - i Skriften blir et av brevene innledet slik:

 

Paulus, Kristi Jesu fange, og vår bror Timoteus hilser vår kjære venn og medarbeider Filemon, vår søster Appia, vår stridskamerat Arkippos og menigheten som samles i ditt hus: Nåde være med dere og fred fra Gud, vår Far, og Herren Jesus Kristus!

 

Dette er en skikkelig hilsen, og ikke bare et "Hei".

Vi hilser vår stridskamerat oddsmurf!

Lenke til kommentar

Haha, vell. I dagens samfunn her i Norge er vell et vanlig "Hei" mer en forventet. Det ligger heller ikke i min natur og gi folk komplimenter, desverre. Er ikke noe jeg kan noe for. Men nå sporer jeg litt of-topic.

 

Kan gå med på at det er mer mellom himmel og jord en det vi vet om. Kan og gå med på at det finnes en slags skaper. Men jeg tror ikke på den guden som er fremstilt i bibelen/koranen/andre "hellige" skifter.

 

Shruggie: Alt før universets skapelse / big bang,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...