Gå til innhold

Ble slukt av avgrunnen


Budeia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter kjapt google søk:

 

Another example of this clarity is found in 2 Thessalonians 1:6-10.....

God is just: He will pay back trouble to those who trouble you and give relief to you who are troubled, and to us as well. This will happen when the Lord Jesus is revealed from heaven in blazing fire with his powerful angels. He will punish those who do not know God and do not obey the gospel of our Lord Jesus. They will be punished with everlasting destruction and shut out from the presence of the Lord and from the majesty of his power on the day he comes to be glorified in his holy people and to be marveled at among all those who have believed. This includes you, because you believed our testimony to you.

 

Litt av en kuken gud må jeg si. Ikke det at jeg verken tror på gud, jesus, nissen, satan og helvette, men skulle det nå vise seg slik at det faktisk skulle eksistere, ja så går jeg mere enn frivillig til helvette enn å følge en idiotisk gud som sente meg dit. Btw, har hørt at det er ganske avslappet i helvette. Istedenfor å jobbe lange dager, så kan man bare late seg, ha seg og feste hele tiden. Hvis ikke det høres ut som en bra alternativ til å måtte jobbe ræva av seg i en forblåst himmel, så vet ikke jeg. :)

Lenke til kommentar

Timen er komen, Han sitt verk skal gjera,

Gå under domen, Våre synder bera.

Timen er inne Til hans verk og vinne,

No skal han røynast i eld.

 

Tolen og trugen Tek han kross og pine,

Kjærleg i hugen Ber han synder mine

Hugheilt han bløder Vyrk for sine brøder

Radt til hans hjarta det brest.

 

Timen er komen, Livsens store høve,

Timen er komen, D u skal stå di prøve!

No skal det røynast, Ikkje lenger løynast

Kva du i hjarta ditt ber.

 

Sviker du kallet, Vil det gå deg ille,

Djupt vert då fallet, Livet gjeng til spille.

Nær deg er domen, Timen din er komen,

No eller aldri det gjeld.

Lenke til kommentar

Det er ikke særlig utfordrende å finne sitater om helvete. Hva med dette;

 

Og de døde ble dømt etter det som sto skrevet i bøkene, etter sine gjerninger. 13 Havet ga fra seg de døde som var der, og døden og dødsriket ga fra seg de døde som var i dem, og enhver ble dømt etter sine gjerninger. 14 Så ble døden og dødsriket kastet i ildsjøen. Og ildsjøen, det er den annen død. 15 Og om noen ikke var skrevet inn i livets bok, ble han kastet i ildsjøen. Åp. 20

 

Her står det at ildsjøen er den annen død. Så noen tolker det til at helvete er kun en midlertidig straff, og ikke en straff i "evigheters evighet". Helvete er forøvrig ikke et ord som har opprinnelse i Bibelen, men begrepet ildsjøen har jo en opprinnelse i Bibelen.

Det er også flere lignelser som går på at de onde skal sorteres vekk. F.eks, at bonden skal samle den gode avlingen i låven sin, men ugresset skal han sortere vekk og det skal kastes på ilden.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke selv i mine mest intense ådelige stunder klare å fantaserer meg frem til å spørre deg om annet enn veien til nærmeste nøtteutsalg ... :green:

Det skjønner jeg godt. Fantasien din er jo opptatt med så mye annet :p

 

Men når det er sagt så fornøyes jeg litt av whiningen som oppstår hos diverse mer eller mindre radikale ateister, når lekesaken deres tar seg slike ufyselige permisjoner fra hyggen i denne og andre nokså likelydende tråder. Ikke er de interesserte, sier de, men hvorfor de da hyler og bærer seg etter personer de ikke liker tankene hos, er for meg litt besynderlig.

 

Men ikke mer besynderlig enn at det passer godt med mine egne oppfatninger, som går på det at de fleste av disse diskusjonkåte søkende menneskene egentlig er på leting etter frelsen - bare så synd å si at jeg tror svært få av disse mekrende og ullbelagte hodene får annen frelse her enn den litt sykelige tilfredsheten av å tilhøre en større flokk lam - vår herres egne små gjenstridige lam ... altså

Du går i LonelyMan sine fotspor skjønner jeg og har "knukket koden" om at alle ateister egentlig er bortkomne kristne. I den virkelige verden kalles dette for billig herseteknikk.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg ville ikke selv i mine mest intense ådelige stunder klare å fantaserer meg frem til å spørre deg om annet enn veien til nærmeste nøtteutsalg ... :green:

Det skjønner jeg godt. Fantasien din er jo opptatt med så mye annet :p

 

Men når det er sagt så fornøyes jeg litt av whiningen som oppstår hos diverse mer eller mindre radikale ateister, når lekesaken deres tar seg slike ufyselige permisjoner fra hyggen i denne og andre nokså likelydende tråder. Ikke er de interesserte, sier de, men hvorfor de da hyler og bærer seg etter personer de ikke liker tankene hos, er for meg litt besynderlig.

 

Men ikke mer besynderlig enn at det passer godt med mine egne oppfatninger, som går på det at de fleste av disse diskusjonkåte søkende menneskene egentlig er på leting etter frelsen - bare så synd å si at jeg tror svært få av disse mekrende og ullbelagte hodene får annen frelse her enn den litt sykelige tilfredsheten av å tilhøre en større flokk lam - vår herres egne små gjenstridige lam ... altså

Du går i LonelyMan sine fotspor skjønner jeg og har "knukket koden" om at alle ateister egentlig er bortkomne kristne. I den virkelige verden kalles dette for billig herseteknikk.

 

Ja, men jeg får med meg at den "traff", og så kan man reflektere videre ... :closedeyes:

Lenke til kommentar

Ja, men jeg får med meg at den "traff", og så kan man reflektere videre ... :closedeyes:

Og hva er ditt grunnlag for å hevde at du "traff"? At du fikk en reaksjon? Vel, det kan komme av at din uttalelse var provoserende, ikke nødvendigvis så treffende ift. sannhetsgestalt. Kaller du noen for en idiot vil jo det også utløse en reaksjon, men det betyr på ingen måte at reaksjonen kommer fordi vedkommende faktisk er en idiot - det eneste reaksjonen faktisk forteller oss var at det du sa var provoserende av en eller annen grunn. På samme måte vil det å si til en ateist at vedkommende egentlig er en kristen på avveie også utløse en reaksjon, men det er lang vei derfra til å kunne konkludere med at dette utsagnet er korrekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Til den gode broder Shruggie:

Brimstone and fire: these verses always speak of brimstone and fire coming from heaven, not hell; and this brimstone and fire is always on the earth, and never in "hell". Genesis 19:24; Deuteronomy 29:23; 2 Kings 1:12,14, Job 1:16; 18:15; Psalm 11:6; 18:13, Isaiah 30:33; 34:9; Ezekiel 38:22; Luke 17:29; Revelation 14:10; 19:20; 20:10; 21:8

 

Kjære Shruggie, nå har jeg endelig kommet meg til å se på linken din, og slå opp i mitt eget bokverk med gresk oversettelse.

I mitt bokverk står det:

"en te limne te kaiomene pyri kai theio", som betyr "i sjøen den brennende med ild og svovel."

Vi kjenner ihvertfall igjen ordet pyri, som betyr ild.

 

Linken din sier at ildsjøen ikke ligger i et "helvete" som forventet, men snarere er ild kastet ned fra himmelen.

For meg, og sikkert for de fleste andre som tror på helvete, er det ikke så vesentlig hvor denne ildsjøen befinner seg.

Man har vel alt funnet ut at helvete ikke fysisk befinner seg i jordens indre, og at himmelen ikke fysisk befinner seg like over skyene. Jeg tror det må dreie seg om en åndelig virkelighet som vi ikke kan se på normal måte.

 

Til slutt en video til allmenn oppbyggelse:

http://www.youtube.com/watch?v=zPd9Ko6ieDQ

Lenke til kommentar

Jeg tror du misforsto poenget. Du kan lese hele bibelen og vil aldri få vite om helvete fra den. Helvete ble oppfunnet av den katolske kirken for å skremme folk. Du blir truet i bibelen, ja, men ikke mot helvete, bare mot verdens undergang uten å få komme til himmelen. Ildsjøen er verdens undergang, og du er ikke blitt hentet opp til himmelen. Helvete finnes ikke i bibelen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke helt shruggie... For det er ikke rart at Frankline tror på helvette...

 

BERGPREKENEN (Kap. 5–7)

Og om din høyre hånd lokker deg til fall, så hugg den av og kast den fra deg! For det er bedre for deg å miste én kroppsdel enn at hele kroppen kommer til helvete.

 

 

Evangeliet etter Lukas

Jeg skal vise dere hvem dere skal frykte: Frykt ham som kan slå i hjel og siden har makt til å kaste i helvete. Ja, jeg sier dere: Det er ham dere skal frykte!

 

Her er til og med en fra jesus personlig, om vi skal tro bibelen da,,...:

 

Evangeliet etter Matteus

Ve dere, skriftlærde og fariseere, dere hyklere! Dere drar land og strand rundt for å vinne en eneste proselytt, og når dere lykkes, gjør dere ham til en som fortjener helvete dobbelt så mye som dere selv.

 

Så det står en del om helvette i bibelen ja... Et sted må jo tilhengerne i denne døds kulten ha det i fra...

 

 

EDIT: Skjekk selv http://www.bibel.no/Hovedmeny/Nettbibelen.aspx?submit=Vis&parse=helvete&type=naive&book2=-1&searchtrans=

 

Endret av RWS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjære venn.

Armageddonsletta er visst også et reelt sted i dag, og er det samme stedet der det siste store slaget i Åpenbaringen skal foregå, og Jesus skal komme tilbake der. Derfor er det visst mange som sørger for å bli begravet i nærheten av denne Armageddonsletta, slik at de skal bli de første som ser Jesus vende tilbake til jorda.

Selv om Gehenna er et geografisk sted, kan det likevel skje ting der etter døden, eller Gehenna kan være et symbol på et reelt helvete.

Etter hvert har jeg begynt å bli lei av skråsikre uttalelser om hvor ting er i evigheten, og om hvor lenge straffen skal vare. Vi får bare vente og se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Men broder, det den katolske kirken først og fremst var kjent for, var læren om skjærsilden. Det vil si at hvis folk ga avlatspenger til kirken, kunne de kjøpe seg fri fra skjærsilden (trodde man).

 

Dette er en veldig spesiell film som henter sin tittel fra fortellingen om Lasarus og den rike mannen.

The Lazarus Phenomenon:

http://www.freechris...4#axzz28uxbKV4F

 

Under filmen står det litt om de som er med, blant annet den afrikanske pastoren, og dykkeren som ble angrepet av maneter på Mauritius. De døde begge en kortere periode, men overlevde. De kunne deretter fortelle fra himmel og helvete.

Endret av Frankline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...