skaftetryne32 Skrevet 53 minutter siden Skrevet 53 minutter siden bim89 skrev (33 minutter siden): Og det er bullshit at det trenges veldig. Om dere er ærlige er det lønna dere trenger og fordelen med lærling-lønn. Tror du at boliger å infrastruktur bare oppstår av seg selv? Jeg tror du virkelig kunne trengt litt yrkesskole.
kremt Skrevet 50 minutter siden Skrevet 50 minutter siden 17 hours ago, Erlend0_o said: Som rørlegger kan jeg fortelle at det knapt er en polakk igjen Du har neppe vært på de større byggeplassene med tusenvis av ansatte. Sånn som båter, plattformer, flyplass, sykehus etc som bygges. Det er nok ca 70 % utlendinger.
bim89 Skrevet 48 minutter siden Forfatter Skrevet 48 minutter siden (endret) Khamer87 skrev (På 7.8.2026 den 18.40): Det er ikke korrekt at rød og blå er mer moralsk. Det er noe i hodet ditt som dømmende. Det er slik ofte med disse folkene at de ser ned på yrke skole folk. Moralsk superior tror de de er. De tror bare fordi det er konkret, så er det lett. Det er direkte feil. Å skru på en pc er jo ingenting. Det kan jo alle kids gjøre. Fiks en bil du uten noe kunnskap. Dette var lite gjennomtenkt av deg. Jeg er selv ikke en yrke skole fyr. At jeg må si dette til og med sier bare hvor virkelighetsfjern du er. Alle kids kan gjøre det. Ehm, drit dyre og hvorfor skulle jeg ville ringe dere egentlig? "At jeg må si dette til og med sier bare hvor virkelighetsfjern du er. " Hæ? Hva er det dere sier? Aner du at de som vurderer jobbsøknader min kanskje tenker det samme? Kjenner ikke deg, overhode! Jobber jeg fulltid? Hvorfor tror du at jeg sier noe? Endret 43 minutter siden av bim89
barfoo Skrevet 44 minutter siden Skrevet 44 minutter siden 2 minutes ago, bim89 said: Alle kids kan gjøre det. Ehm, drit dyre og hvorfor skulle jeg ville ringe dere egentlig? Enten troller du eller så er du ignorant. Stort andre alternativ er det ikkje om du ikkje trur handtverk har verdi, og tar tid å lære og bli god på. 2
bim89 Skrevet 41 minutter siden Forfatter Skrevet 41 minutter siden skaftetryne32 skrev (10 minutter siden): Tror du at boliger å infrastruktur bare oppstår av seg selv? Jeg tror du virkelig kunne trengt litt yrkesskole. Nei, tror vi har bygg-ingeniører. Og at utdanning er veldig viktig. Men jeg valgte ikke yrkesfag selv når jeg var ferdig med ungdomsskolen. Men jeg tror lærling-lønn veier tyngre dere og viktigere for dere å beskytte.
bim89 Skrevet 30 minutter siden Forfatter Skrevet 30 minutter siden Salvesen. skrev (19 minutter siden): Så hvilke opplevelser henviser du til da? Hvilke opplevelser tror du? En opplevelse, veldig bra økonomi lærer. Jeg handler på butikken som de fleste andre, hva i fader tror dere? Det er ikke så veldig unormalt sammenlignet med andre utdanningssystem egentlig. Er alle som har hatt Karl Marx som pensum på videregående sosialister? Han er vell heller ikke veldig unik før og etter hans levetid. Det er ganske grunnleggende om dere skal forstå politikken fra venstre til høyre. Storbritannia og Frankrike har for lengst gjort mange av de samme grepene fra 1600-1700 tallet.
ZiggyStar Skrevet 11 minutter siden Skrevet 11 minutter siden 25 minutes ago, bim89 said: Nei, tror vi har bygg-ingeniører. Og at utdanning er veldig viktig. Men jeg valgte ikke yrkesfag selv når jeg var ferdig med ungdomsskolen. Men jeg tror lærling-lønn veier tyngre dere og viktigere for dere å beskytte. Lærlinglønna er jo ikke noe å hige etter? Den er jo veldig svak by design. I starten kan du nesten ingenting også stiger det gradvis. Bra system som incentiverer at du står på og lærer. Veldig vanskelig å forstå hva du egentlig kritiserer. Er det tørke i jobbmarkedet for akademiske utdanninger som har utløst at du vil prøve deg på mer praktiske jobber også fant du ut at det er krav?
Chris93 Skrevet 10 minutter siden Skrevet 10 minutter siden barfoo skrev (32 minutter siden): Enten troller du eller så er du ignorant. Stort andre alternativ er det ikkje om du ikkje trur handtverk har verdi, og tar tid å lære og bli god på. Tja, tror han gjorde de veldig klart med neste svar bim89 skrev (29 minutter siden): Nei, tror vi har bygg-ingeniører. Og at utdanning er veldig viktig. Men jeg valgte ikke yrkesfag selv når jeg var ferdig med ungdomsskolen. Men jeg tror lærling-lønn veier tyngre dere og viktigere for dere å beskytte. HAHAHAH! Gå å ta deg en bolle om du ikke troller nå
bim89 Skrevet 2 minutter siden Forfatter Skrevet 2 minutter siden Chris93 skrev (4 minutter siden): Tja, tror han gjorde de veldig klart med neste svar HAHAHAH! Gå å ta deg en bolle om du ikke troller nå Det er "gå å ta deg en bolle" dere har lest? Dere er fornøyde?
bim89 Skrevet 1 minutt siden Forfatter Skrevet 1 minutt siden ZiggyStar skrev (9 minutter siden): Lærlinglønna er jo ikke noe å hige etter? Den er jo veldig svak by design. I starten kan du nesten ingenting også stiger det gradvis. Bra system som incentiverer at du står på og lærer. Veldig vanskelig å forstå hva du egentlig kritiserer. Er det tørke i jobbmarkedet for akademiske utdanninger som har utløst at du vil prøve deg på mer praktiske jobber også fant du ut at det er krav? Ja, men det er kanskje mer enn ingenting? Skal hele Norge motta lærling-lønn? Dere får tydeligvis jobb alle sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå