Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan man dø av å drikke for mye vann?


spamex

Anbefalte innlegg

Om blodet er ett lukket system, hvordan kan man f.eks finne ut om noen har røyket hasj ved å ta en blodprøve?

Eller benekter du at det er mulig også?

Evt. hvordan kan man bli beruset av alkohol?

jeg mente her at alt som skal til blodet går gjennom et slags finansieringssystem slik at rent van kommer ikke direkte i kontakt med blodet

hvis man puster så må jo oksygenet passere en slags membran

 

Finansieringssystem????

 

Alt blir stort sett filtrert ja og kroppen holder saltbalansen i orden, oftest.

Men, "finansieringssystemet" har en grense på hvor mye det takler før den ikke klrarer å holde balansen lengre, da blir det for mye vann i forhold til salt.

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken del er det du mener mangler

 

en bedre forklaring på hvorfor det skjer.

slik det er nå er det mer i den duren at det er bare sånn

f.eks hva skjer konkret med nyrene når den før for tynn veske å jobbe med.

 

det nærmeste jeg kan komme på er at en motor kan gå for fort hvis den får for liten motstand å jobbe med

Hvorfor nekter du å lese biologi? Du er åpenbart nysgjerrig, men løfter ikke en finger for å tilegne deg kunnskap! LATSKAP!

Lenke til kommentar

jeg kan da ikke for at jeg lurer på hvordan ting fungerer.

jeg kan heller ikke for at jeg ikke sluker alt det som står på nettet rått

Du lurer på hvordan ting fungerer, men nekter å stole på de som har funnet det ut.

Du har heller ingen interesse av å finne ut hvordan ting fungerer på egen hånd, heller ingen særlig interesse for temaet du diskuterer, men du vet alikevel mer om temaet enn noen andre i verden.

 

Det er altså umulig å argumentere eller informere deg om noe som helst...

Lenke til kommentar

HVA FAEN er problemet ditt elgen? Jeg blir så hinsides provosert av at du konstant skal kverulere på alt. Folk har kommet frem med et titalls forskjellige kilder og sider som sier det samme og du har enda ikke skjønt det. "sluker ikke alt på nettet rått". Hvor faen vil du ha kildene dine fra? Må paven sjøl klistre de opp etter veggene på vatikanet før du kan tro på det? Du har 13 sider og alle i "Snedige Ting" tråden mot deg så du burde skjønne tegninga snart. Det ER noe som heter vannforgiftning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

den andre elgen troller med dere, bevisst eller ubevisst. Forrige gang mente han at det var mulig å hoppe på en løpsk bilhenger i fart (i 60 km/t), forså å hoppe unna (slik de gjør i film)...., så man ikke blir påkjørt...

 

(I virkeligheten skjønner alle at sånt ikke er mulig, man ville bare fått beina knust- og slått vekk under seg, og så ville man landet rimelig godt på snørra.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk sett elgens innlegg før han begynte med retteprogram. Tro meg, det retteprogrammet burde fått en medalje for i det hele tatt finne ut hva slags språk han bruker. Jeg har full forståelse for at selv verdens beste retteprogram kan slite med noe av det han skriver.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det som er innebygd i firefox

Dere har jo før skryt FF opp skyen , gjelder det ikke lenger ?

 

 

elle : så lurer jeg på mye , men har ikke tid til å finne ut av alt mulig selv .

spesielt når jeg ikke rekker å svare på alle varene dere drukner meg med .

 

Ja, det har vært ting jeg ikke har klart å finne ut av på egenhand , likevel mener dere at det burde jeg ha klart uten å begrunne det

til tross for det så blir jeg fra tid til annen sittende og ikke få tid til annen en å svare dere.

 

jeg får ca 5 varsler hvert minutt.

 

 

nå skal jeg da ha tid til andre ting også

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk sett elgens innlegg før han begynte med retteprogram. Tro meg, det retteprogrammet burde fått en medalje for i det hele tatt finne ut hva slags språk han bruker. Jeg har full forståelse for at selv verdens beste retteprogram kan slite med noe av det han skriver.

 

hva skal jeg si når tastaturer jeg skriver på ikke alltid henger med

( jeg bommer litt på tastene samtidig som ikke alle bokstavene kommer med )

 

enkelte ganger er det umulig å få til rett ord også , ihvertfall et som blir godkjent av retteprogrammet

 

Nå jeg har en vis mening om hvordan ting henger sammen så er det ikke bare å komme å si at det er fullstendig motsatt der , men det ikke er det et annet sted.

 

det blir som å si at en appelsin ikke er orrange , den er blå

Lenke til kommentar

Det som er innebygd i firefox

Dere har jo før skryt FF opp skyen , gjelder det ikke lenger ?

 

 

elle : så lurer jeg på mye , men har ikke tid til å finne ut av alt mulig selv .

spesielt når jeg ikke rekker å svare på alle varene dere drukner meg med .

 

Ja, det har vært ting jeg ikke har klart å finne ut av på egenhand , likevel mener dere at det burde jeg ha klart uten å begrunne det

til tross for det så blir jeg fra tid til annen sittende og ikke få tid til annen en å svare dere.

 

jeg får ca 5 varsler hvert minutt.

 

 

nå skal jeg da ha tid til andre ting også

Selv verdens beste rettskrivingsprogram kan ikke lese tanker, heller ikke FF sitt...

 

Du lurer på mye ja, og spør om mye, men hvorfor spør du?

Alle her ser jo at du kun er interessert i å tro på det du selv har klart å tenke ut, ikke hvordan det faktisk er, heller ikke lese dokumentasjoner osv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

jeg kan da ikke for at jeg lurer på hvordan ting fungerer.

jeg kan heller ikke for at jeg ikke sluker alt det som står på nettet rått

Du lurer ikke! Hvis du er så nysgjerrig, hvorfor låner du ikke en biologibok på biblioteket? Alle svarene står der! Nei det ønsker du ikke, du er for lat!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

*snip*

Jeg tipper du er en av dem som ikke tror på det de leser i leksikonet, og heller må "finne ut av ting på egenhånd" / lage sine egne sannheter...

 

Vannforgiftning/vannintoksikasjon, hos Store norske leksikon: lenke.

 

Enten godtar du slike etablerte vedtatte vitenskapelige og dokumenterte fakta, eller så gjør du det ikke. Det handler ikke om å "tro" på det, eller ikke.

 

Bare aksepter det, og move on.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du lurer ikke! Hvis du er så nysgjerrig, hvorfor låner du ikke en biologibok på biblioteket? Alle svarene står der! Nei det ønsker du ikke, du er for lat!

Husk at elgen ikke nødvendigvis stoler på slike ting, selv om en med doktorgrad og 40 års erfaring om temaet skriver det...

Så han kan like godt avfeie det også, i likhet med samtlige kilder vi har gitt han.

Endret av aklla waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...