Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan man dø av å drikke for mye vann?


spamex

Anbefalte innlegg

der er man inne på det at en normal person slutter å drikke mere vann når man har fått nokk

Der er man inne på at ved lite gjennomtenkte handlinger gjør alle mennesker ting som i ettertid fremstår som mindre lure eller farlige.

 

som... å drikke mye vann i en konkurranse der målet er å se hvem som kan drikke mest vann (uten å tisse kanskje), drikke mye vann fordi man er veldig tørst, drikke mye vann fordi man er i en situasjon som f.eks. (ekstrem)maraton og det kun er vann som er tilgjengelig.

 

Det var forresten en snedig måte å kalle meg unormal på ;)

Endret av stich_it
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror vi at elgen til slutt sier: "Åja, det er sånn det er! Dere har endelig overbevist meg med deres fortreffelige henvisninger til troverdige kilder og fornuftige betraktninger rundt disse!"

 

...eller renner denne tråden ut i at elgens suverene logikk trumfer alle som ikke deler denne fortreffelige evnen elgen har skaffet seg med denne utstrakte livserfaringen?

 

Omfattende statistikk på dette forumet tilsier at elgens fortreffelige logikk igjen går av med seieren og hever seg over dokumentasjonen menneskeheten har opparbeidet seg gjennom observasjoner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Problemet er at du ikke gjør noen innsats selv for å forstå verdenen rundt deg. istedenfor å lære eller i det minste stole på de som gjør en innsats, så fyller du dine kunnskapsmangler med fantasi og din egenkonstruerte logikk. Denne holder du hardnakket på i møte med fakta.

hvis man skal forstå det så må det også ha en sammenheng, og dette mangler tidvis .

Da ender man opp med " det er bare slik" .

 

Hvis jeg så spør hvorfor , så oker dere ikke enn gang å svare meg.

Her prover det egentlig da få meg til å virke dum fordi jeg forstår ikke det i stedet for forsøke å gi meg en bedre forståelse .

 

jeg blir her ledet til å tro at det er dere som skal bestemme sanshetten uten å ta hensyn til det som virker sannsynlig eller logisk

Lenke til kommentar

nei vi bestemmer ikke sanheten, vi bestemmer ikke hvaso mer logisk og sannsynlig.

 

men vi sitter heller ikke å nekter at noe kan være som det er fordi det er ikke slik vi trodde det var.

 

hva er det du mener ikke henger sammen?

 

er det at ubalansen i kroppen kan få dødlig utfall?

 

at vann kan skape denne ubalansen?

 

at folk faktisk klarer å selv få denne ubalansen, av forskjellige grunner som tidligere nevnt?

 

eller er det noe annet?

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

Hvem har sagt at man normalt drikker så mye vann at man dør?

 

det er blitt sagt at normale gjennomsnitlige mennesker kan komme i situasjoner der de drikker så mye vann at er farlig og potensielt dødlig.

 

*tillegg*

 

logikken din bak det siste svaret ditt tilsier at du ikke forstår:

1. hvordan noen kan drukne når så mange ikke gjør det

2. noen får hjerteinfarkt når mange ikke får det

3. noen dør i trafikken siden mange ikke gjør det.

Endret av stich_it
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem har sagt at man normalt drikker så mye vann at man dør?

 

det er blitt sagt at normale gjennomsnitlige mennesker kan komme i situasjoner der de drikker så mye vann at er farlig og potensielt dødlig.

 

*tillegg*

 

logikken din bak det siste svaret ditt tilsier at du ikke forstår:

1. hvordan noen kan drukne når så mange ikke gjør det

2. noen får hjerteinfarkt når mange ikke får det

3. noen dør i trafikken siden mange ikke gjør det.

 

Dere påstår at normale mennesker kan gjøre det uten problemer.

Det er det som er kjernen her

 

Dere har ikke vært enige i meg når jeg har ment at det kun gikk an for de som var alt annet en normale.

hvorfor ?

 

Fordi dere ikke har forstått hva jeg vil frem til ?

 

I dette tilfelle har dere misforstått meg totalt.

 

I tellefelle jeg har misforstått diskusjonen så har dere ikke forklart meg hva jeg har misforstått , kun påstått at jeg har misforstått.

i stede har der bare pøst på med enda mere "fakta" som i dette tilfelle ikke hadde noe med problemet å gjøre

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Normale personer under normale situasjoner drikker ikke mer enn kroppen tåler nei.

Det er ikke slik at en helt vanlig person under middagen plutselig drikker 5 liter vann.

 

Normale personer under unormale situasjoner, som f.eks drikkekonkuranse, maraton osv. kan gjøre det.

 

Dette du vil frem til elgen?

At vanlige personer vanligvis ikke drikker for mye...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere påstår at normale mennesker kan gjøre det uten problemer.

Det er det som er kjernen her

men normale mennesker kan gjøre det, en person trenger ikke være unormal bare fordi man kommer i en situasjon som er unormal.

 

Dere har ikke vært enige i meg når jeg har ment at det kun gikk an for de som var alt annet en normale.

hvorfor ?

det er fordi man kan være helt vanlig person som blir utsatt for unormale omstendigheter

 

Fordi dere ikke har forstått hva jeg vil frem til ?

det er nok helt riktig, vi forstår aldri hva du mener fordi du endrer spørsmålet vær gang vi svarer på det du skriver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg vil frem til at normale mennesker under ingen omstendigheter skal kunne klare drikke for mye vann ( selv under press) .

Derfor spør jeg hvordan går det til ?

 

hittil har de få eksemplene som er kommet frem vær en smule tvilsomme med hensyn på normale mennesker

Som f.eks denne damen som var med i en konkuranse?

http://www.joystiq.c...-radio-contest/

 

Ingen steder står det noe om at hun er verken psykisk eller fysisk unormal

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

hvordan det går til? man har vann tilgjengelig og man drikker det, man har ikke mat tilgjengelig eller annen næring, så det er kun vann som blir drukket.

som f.eks. under et marathon, man løper og løper og løper og drikker det man får i hånda fordi man er tørst.

kanskje man tror man får vann med næring, eller kanskje man ikke er klar over at virkelig bør få i seg vann med noe næring under aktiviteten. så etter lengre tid med svetting og bare vanndriking kommer kroppen i en slik ubalanse at kroppen "kræsjer"

 

En normal mann har tilfeldigvis gått i ørkenen uten mat og vann i to dager, fremdeles en normal mann. mannen kommer til en vannkran som funker og begynner å bøtte ned vann. går to tre liter på rappen, mannen blir dårlig, men drikker bare litt saktere. kroppen kommer i alvorlig ubalanse og nyrene "slår seg av" og personen dør.

Lenke til kommentar

jeg vil frem til at normale mennesker under ingen omstendigheter skal kunne klare drikke for mye vann ( selv under press) .

Derfor spør jeg hvordan går det til ?

 

hittil har de få eksemplene som er kommet frem vær en smule tvilsomme med hensyn på normale mennesker

Som f.eks denne damen som var med i en konkuranse?

http://www.joystiq.c...-radio-contest/

 

Ingen steder står det noe om at hun er verken psykisk eller fysisk unormal

Med andre ord så vet man ikke om hun var helt frisk elle syk.

Men vet heller ikke hva som har skjedd i forkant av konkurransen.

 

hvis det er så farlig , hvorfor har man slike konkurranser da ?

Lenke til kommentar

Fordi det er mange som deg som nekter å tro at det kan være farlig

 

nå nekter jeg ikke for at det kan være skadelig , bare at man kan dø av det

 

Kan du forklare hvordan det å drikke for mye vann er skadelig ut fra din forståelse? Hvilke skader/uønskede effekter får man av å drikke for mye vann?

Endret av KoKo_
Lenke til kommentar

Med andre ord så vet man ikke om hun var helt frisk elle syk.

Men vet heller ikke hva som har skjedd i forkant av konkurransen.

Hva kan skje med et menneske som svekker evnen til å tåle vannforgiftning?

Hvorfor har helsen noe å si? Mennesker dør av vannforgiftning uansett om de er friske eller syke. Kan hende noen sykdommer kan gjøre at kroppen lettere blir forgiftet.

 

hvis det er så farlig , hvorfor har man slike konkurranser da ?

Hvorfor drikker noen alkohol til de må pumpes på sykehuset?

Hvorfor kjører noen i 180km/t på norske veier?

Hvorfor modifiserer noen fyrverkeri?

Hvorfor har noen kvelesex?

 

Hvorfor hvorfor hvorfor...

at en del kroppens funksjoner blir satt ut av funksjon for en hvis tid .

jeg tror ikke det er dødelig på kort sikt

Hvilke funksjoner blir påvirket? Hva mener du med "satt ut av funksjon"? Hva er en "hvis tid"?

 

Hva du tror eller ikke tror er likegyldig. For mye vann er dødelig på kort sikt. Så lenge du ikke vet hva en cellemembran er eller hvordan den fungerer så er det ingen som kommer til å ta deg eller hva du "tror" på seriøst anngående vannforgiftning.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...