Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

 

Jeg har lang erfaring nå med den originale i skinn fra Apple.

 

Var litt skeptisk før jeg kjøpte den, fordi jeg alltid har likt telefoner uten deksel/beskyttelse.

 

Dekselet ser pent ut på telefonen, og er tynt så den føles ikke så mye tyngre/kraftigere.

 

- Om den blir fort skitten er litt opp til hver og en. Jeg for min del valgte fargen sort på dekselet, fordi da ser man ikke skittet/smusset så godt og den holder seg lenger. Velger du lyseblå, rød etc. så er det klart at flekker, slitasjer osv. vil synes fortere.

- Den er behagelig å bruke i forhold til til volumknapenne, lydløsknappen og av/på knappen. Dekselet sitter støpt på telefonen. Så knappene reagerer godt når du ønsker å trykke på de.

- Jeg har ikke merket mye forskjell på antenne signalene fra før til etter at jeg fikk på dekselet. (Bruker Netcom 3G/4G)

- Med hensyn til ulike hodetelefonplugger er det lite, men kan bli et problem Jeg for min del har ikke hatt noen problemer til nå. Bruker a-JAYS Four øreplugger og Bose QC headphones. De fungerer som normalt fordi det er normal lengde osv. på pluggen. Skal du ha mer spesial plugger osv. så kan det bli et problem.

 

Btw, så er det ingen problemer å finne dockingstasjoner som støtter at det er deksel på telefonen.

 

Håper dette gav svar på noe av det du lurte på.

Har sett på dette jeg og men tror ikke jeg vil ha i skinn eller hva det er. Ser helst etter et i plast. Andre forslag?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet hva det koster å bytte glass/skjerm på en iphone 5 gjennom Apple/Eplehuset. Eventuelt en annen plass hvor man ikke mister garanti/reklamasjon.

Apple bytter ikke glass, men swapper/bytter kun hele telefoner, som er eneste måte og beholde garantien på. Tidligere lå iPhone swap på ca 2400 kr, men det var før 5S og 5C kom ut, men ser de nå oppgir 2090 kr for både 5,5C og 5S. Kan også komme en hundrelapp i frakt.

 

http://support.apple.com/kb/index?page=servicefaq&geo=Norway&product=iphone

 

Er den kjøpt via Apple Store skal den sendes til dem, er den kjøpt via f.eks Telenor skal den til MCare, er den fra NetCom til blant annet Deltaservice, via forhandleren den var kjøpt hos.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Jeg har lang erfaring nå med den originale i skinn fra Apple.

 

Var litt skeptisk før jeg kjøpte den, fordi jeg alltid har likt telefoner uten deksel/beskyttelse.

 

Dekselet ser pent ut på telefonen, og er tynt så den føles ikke så mye tyngre/kraftigere.

 

- Om den blir fort skitten er litt opp til hver og en. Jeg for min del valgte fargen sort på dekselet, fordi da ser man ikke skittet/smusset så godt og den holder seg lenger. Velger du lyseblå, rød etc. så er det klart at flekker, slitasjer osv. vil synes fortere.

- Den er behagelig å bruke i forhold til til volumknapenne, lydløsknappen og av/på knappen. Dekselet sitter støpt på telefonen. Så knappene reagerer godt når du ønsker å trykke på de.

- Jeg har ikke merket mye forskjell på antenne signalene fra før til etter at jeg fikk på dekselet. (Bruker Netcom 3G/4G)

- Med hensyn til ulike hodetelefonplugger er det lite, men kan bli et problem Jeg for min del har ikke hatt noen problemer til nå. Bruker a-JAYS Four øreplugger og Bose QC headphones. De fungerer som normalt fordi det er normal lengde osv. på pluggen. Skal du ha mer spesial plugger osv. så kan det bli et problem.

 

Btw, så er det ingen problemer å finne dockingstasjoner som støtter at det er deksel på telefonen.

 

Håper dette gav svar på noe av det du lurte på.

 

Ja, veldig bra! Tusen takk! Tenker jeg vil gå for et svart et.

Lenke til kommentar

Heisann

 

Dama ønsker seg en Samsung Galaxy S4 pga av kamera. Saken er at jeg heller vil kjøpe en iphone 5s pga av jeg har en iphone 5 og da passer den til alt det samme utstyret hjemme. Så spørsmålet mitt er da om kamera på Samsung er mye bedre enn iphone 5s sitt? Jeg vett det har høyere mp, men ser du mye forskjell på bilder tatt i det vanlige liv? :)

Lenke til kommentar

Heisann

 

Dama ønsker seg en Samsung Galaxy S4 pga av kamera. Saken er at jeg heller vil kjøpe en iphone 5s pga av jeg har en iphone 5 og da passer den til alt det samme utstyret hjemme. Så spørsmålet mitt er da om kamera på Samsung er mye bedre enn iphone 5s sitt? Jeg vett det har høyere mp, men ser du mye forskjell på bilder tatt i det vanlige liv? :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fersk iPhone-bruker her. Har testet ut litt med å synke og sikkerhetskopiere mot iTunes. Hadde et par hundre bilder og noen videoer. Bruker Windows 8 på stasjonær pc.

 

Etter litt prøving og feiling, bl.a. fordi bildene av en eller annen grunn var opp/ned etter overføring til pc, så endte jeg til slutt opp med 2 kopier av alle bildene på mobilen. For å rette opp i dette, så slettet jeg bildene jeg hadde på pc og deretter overførte på nytt fra mobil til pc men huket av for at bildene på mobilen skulle slettes. Problemet er at bare ene kopien av hvert bilde på mobilen ble slettet. Nå får jeg ikke slettet den andre kopien av bildene fra mobilen.

 

I tillegg så kommer ikke mobilen opp som egen harddiskstasjon i utforskeren lenger. Prøvde å slå av og på mobilen, og restarte pc også. Hjalp ikke. Prøvde deretter på min bærbare pc, og der kommer mobilen opp som egen stasjon. Men finner ikke bildene på mobilen via utforskeren.

 

Bildene på mobilen er ikke i kamerarullen. Noen få var i "Min bildestrøm", og de fikk jeg slettet. De jeg ikke får slettet har lagt seg gruppevis i egne mapper med dato for når bildene er tatt som mappenavn. Men som sagt, de kan ikke slettes. Jeg kan legge dem til i ei mappe jeg opprettet for et par uker siden, eller til nytt album for deretter å slette dem. Men de er jo fortsatt i den andre mappa, så det hjelper jo ikke.

 

Hva har skjedd? Løsning?

 

Nullstille mobilen? Har da disse valgene i menyen:

 

- Nullstill alle innstillinger

- Slett alt innhold og alle innstillinger

- pluss 4 andre jeg regner for ikke relevante

 

Har også hørt man kan nullstille med å holde inne av/på-knappen på toppen og menyknappen samtidig en stund? Hva er forskjellen på disse valgene?

Lenke til kommentar

Jeg har nå sikkerhetskopiert til iTunes. Og til iCloud. Nullstilt mobilen. Gjenopprettet fra iTunes.

 

Bildene er nå borte slik jeg håpet. Kun 3 tomme mapper der, kamerarullen, Min Bildestrøm og ei mappe jeg selv opprettet en gang.

 

Men.....mobilen dukker fortsatt ikke opp i Windows 8 sin utforsker. Noen som har tips her? Og dessuten, hva oppnår jeg ved også å synkronisere innhold fra iCloud etter først å ha gjenopprettet fra iTunes? Det meste ser ut til å være som før, med unntak av at jeg nok må konfigurere fingeravtrykksleseren på nytt.

Lenke til kommentar

Ja, har iTunes på den stasjonære pc.

 

Det som er litt rart er at nå, etter å ha nullstilt og gjenopprettet, så har bildene jeg overførte tilbake til mobilen lagt seg på samme måte. Altså i egne mapper med dato som mappenavn. Og problemet er fortsatt der, nemlig at de ikke kan slettes fra telefonen. Forbanna lite brukervennlige greier fra Apple. Finnes det noen tredjepartsløsninger som fungerer bedre enn Apple sin elendighet? (Eller er det rett og slett bare jeg som gjør noe helt feil) ?

Lenke til kommentar

Har hvertfall løst ett problem nå. Få mobilen opp i utforsker. Følgende kan bli nyttig også for andre etter hvert:

 

http://www.troublefixers.com/solved-iphone-does-not-show-up-in-my-computer-iphone-icon-missing-in-windows-explorer-cannot-transfer-iphone-photos-in-my-computer-iphone-disappeared-does-not-display-as-drive-with-camera-ic/

 

Ingen av de første 2 metodene hjalp. Men leste litt i kommentarene lenger ned, og det som hjalp meg var å knipse et bilde, slik at kamerarullen ikke var tom lengre. Deretter kom mobilen opp som egen stasjon i utforskeren.

Endret av tepe2
Lenke til kommentar

Heisann! Jeg fikk iPhone 5s som jul- og bursdagsgave. Jeg oppdaget nettopp et utrolig irriterende problem, av/på-knappen er litt løs, noe som gjør at den lager lyd når jeg rister telefonen. Denne lyden blir veldig dominerende når du skal filme med telefonen i en bil eller mens du går. Telefonen ble kjøpt på eplehuset, hvis jeg tar den med til eplehuset vil den da bli byttet eller fikset?

Lenke til kommentar

Jeg har også 5s. Av/på-knappen på toppen av telefonen er litt løs, og lager derfor litt lyd når jeg rister litt på telefonen. Ikke så lett å oppdage. Da gjelder det sikkert mange flere også. Er det noen med 5s som ikke har denne lyden? (forsøk å holde inntil øret og rist forsiktig)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...