Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Noen som sliter litt med fingeravtrykksensoren på 5s? Samboer har den og sliter med at sensoren "glemmer" avtrykket etter et par dager.

 

Fungerer helt kanon til å begynne med før det plutselig kan stå "prøv igjen" mange ganger før det endelig går.

 

Tips? Telefonen har vært i bruk siden julaften.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som sliter litt med fingeravtrykksensoren på 5s? Samboer har den og sliter med at sensoren "glemmer" avtrykket etter et par dager. Fungerer helt kanon til å begynne med før det plutselig kan stå "prøv igjen" mange ganger før det endelig går. Tips? Telefonen har vært i bruk siden julaften.

Det kan være at hun holder telefonen på en annen måte nå enn til å begynne med, slik at en annen del av fingeren leses. Slett alle fingeravtrykkene som er lagret og legg dem til på nytt.

Lenke til kommentar

Min fungerer brillefint, aldri et problem med mindre jeg er våt / fuktig på fingertuppen. Kjæresten har derimot utfordringer med sin som helt åpenbart er en eller annen feil for hennes kan konsekvent nekte å låse seg opp via fingeravtrykkleseren uansett hvilken av hennes fire fingre hun har registret, eller ved bruk av den ene min som er registret på hennes telefon. Men så fort vi låser den opp med passord, skrur av skjermen og forsøker igjen sekundet etterpå så fungerer det helt uten problemer.

 

Dette har ikke plaget henne nok til at vi har orket å ta det videre, det kan godt være noe softwarerelatert så vi bare trenger å gjenopprette men vi har ikke orket det heller. Det skjer såpass sjeldent at de få gangene skriver hun bare inn passordet.

Lenke til kommentar

Mer skuffet over at ingen av handsfree produktene mine er kompatible med 5S, verken Bose eller Plantronics. Skulle likt å vite hvorfor :hmm:

Problemer på bluetooth? Både Plantronics, Denver, Logitech og andre funker helt fint, akkurat som på min gamle 4S og på iPadene våre.

Lenke til kommentar

Eneste "synlige" fuktindikatoren på 5s er vel kun ved sim trayen? Presterte å velte et nesten fult glass vann over min første uka jeg hadde den, og mener at det var det jeg googlet meg frem til. Den hadde ihvertfall ikke slått ut, men mere skeptisk til den som ligger ved høytaleren på toppen av telefonen, men da må man skru opp tlf for å se.

Lenke til kommentar

Merkelig problem med min nye 5S, skjer veldig sjelden (kanskje 1 gang pr uke): Dersom jeg bommer på fingeravtrykkssensoren slik at den ikke låser opp noen ganger etter hverandre, restarter telefonen, den viser eplet noen sekunder, før den er tilbake. Trenger ikke å taste i SIM-kode (som jeg har på i tillegg til telefonkode), så det er ikke full restart. Andre som har samme erfaring?

Lenke til kommentar

De originale fra Apple i skinn er jo snasne og bygger minimalt.

Ja, det tenkte jeg også på. Noen som har erfaring med dem?

 

Tenker på om de:

- blir fort skitne/tiltrekker seg smuss eller får flekker

- er behagelige i bruk i forhold til volum- og av/på-knapper

- "stjeler" mye antennesignal - for de som har testet dem med og uten

- hvordan de er med hensyn til ulike hodetelefonplugger

 

Regner ikke med tilkobling til dockingstasjoner, som normalt passer dårig eller ikke i det hele tatt, dersom telefonen i det hele tatt har beskyttelsesdeksel.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Ja, det tenkte jeg også på. Noen som har erfaring med dem?

 

Tenker på om de:

- blir fort skitne/tiltrekker seg smuss eller får flekker

- er behagelige i bruk i forhold til volum- og av/på-knapper

- "stjeler" mye antennesignal - for de som har testet dem med og uten

- hvordan de er med hensyn til ulike hodetelefonplugger

 

Regner ikke med tilkobling til dockingstasjoner, som normalt passer dårig eller ikke i det hele tatt, dersom telefonen i det hele tatt har beskyttelsesdeksel.

 

Jeg har lang erfaring nå med den originale i skinn fra Apple.

 

Var litt skeptisk før jeg kjøpte den, fordi jeg alltid har likt telefoner uten deksel/beskyttelse.

 

Dekselet ser pent ut på telefonen, og er tynt så den føles ikke så mye tyngre/kraftigere.

 

- Om den blir fort skitten er litt opp til hver og en. Jeg for min del valgte fargen sort på dekselet, fordi da ser man ikke skittet/smusset så godt og den holder seg lenger. Velger du lyseblå, rød etc. så er det klart at flekker, slitasjer osv. vil synes fortere.

- Den er behagelig å bruke i forhold til til volumknapenne, lydløsknappen og av/på knappen. Dekselet sitter støpt på telefonen. Så knappene reagerer godt når du ønsker å trykke på de.

- Jeg har ikke merket mye forskjell på antenne signalene fra før til etter at jeg fikk på dekselet. (Bruker Netcom 3G/4G)

- Med hensyn til ulike hodetelefonplugger er det lite, men kan bli et problem Jeg for min del har ikke hatt noen problemer til nå. Bruker a-JAYS Four øreplugger og Bose QC headphones. De fungerer som normalt fordi det er normal lengde osv. på pluggen. Skal du ha mer spesial plugger osv. så kan det bli et problem.

 

Btw, så er det ingen problemer å finne dockingstasjoner som støtter at det er deksel på telefonen.

 

Håper dette gav svar på noe av det du lurte på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...