Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å fyfaen, jeg og en kompis har beina over store deler av kartet nå med god suksess. Vi sjekka ut flyplassen helt nordvest, og mens vi er inne i bygninga åpner plutselig ei dør seg, og ut stiger en jævel med bandit skin. Han tar ett steg tilbake bak døra og kommer ut igjen å åpner ild. Jeg skyter tilbake og vinner heldigvis duellen.

 

Vi hadde sjekka hele bygninga og kompisen min lukka døra i rommet han kom fra. Jævla server-hopper, hadde han logga på et halvt minutt tidligere mens jeg dreiv å loota hadde jeg vært dau.

 

Dette spillet er ikke sunt ass :p

Lenke til kommentar

Fant noen idioter som hoardet vehicles på Norway 28.

UJEdt.jpg

 

Tok så og skjøt og sprengte alle kjøretøyene bortsett fra uralen som jeg tok, ødela den hvite bilen ganske også så dem bør ikke kunne bruke den mer. Dem fikk som fortjent for å samle kjøretøy.

 

6Liso.jpg

 

Samlet ikke du kjøretøy for ikke så lenge tiden og hadde de i skogen? Mener å ha sett poster fra deg med minst tre-fire kjøretøy i en tilfeldig skog. :)

Lenke til kommentar

Hva er så feil med å "Hoardet" vehicles?

 

Vi er nå 9 stykker som har en massiv camp :p har helli, biler, sykler å motorsykler a mass, alt blir brukt daglig når vi flytter oss rundt omkring :p

 

Er jo stort sett de som samler biler vil jeg tro, de som er 2-3+ folk, da er det lite digg å se 2 man kjøre å sisteman må løpe.

 

Så om vi finner slike camps tar vi alt vi kan bære med oss selv og i biler, folater åstedet til main second eller third base :p

 

Vi vet at andre en vi selv bruker campene også, våpen virker å sirkulere, biler blir brukt, sett andre camps, for så å komme tilbake parkert i vår camp der de først forsvant.

 

 

Det å instantly tro at alle vehicle hoards er onde mennesker med 0 liv, å sprenge campen dems å smashe telt, det er de som fortjener å dø.

 

 

men så blir det jo fort missunelse vil jeg tro når en spiller alene å ser slike ting med store camps å masse folk som spiller sammen :p

 

 

på en annen ball, hvor mange andre er "Heroes" her?

er nå snart over 10k Humanity uten å booste rundt omkring, hjulpet ganske mange folk med blood og morphine hehe

Endret av Kezha
Lenke til kommentar

Se på det fra dems ståsted. Du drepte han. Han ønsker deg ikke vell.

 

Det er allikevel ikke fair. Ikke realistisk heller. Regner nok med at han prøvde å logge ut før jeg planta de siste kulene i han. Skjøt han så han ble bevisstløs. Men det er uansett imot reglene å logge ut midt i en skuddveksling. God damn cowards.

Jaja. Er enig med deg at det er dumt å gjøre slik.Ville bare kaste et annet lys på saken :p

 

btw exit av PvP-fight. Kjenner en som ble Global Ban på grunn av det for en liten stund siden. Dette er hva som skjedde:

 

Først så hadde han logget av midt i skogen, i et tre, på vanlig måte. Trykt og sikkert. Neste gang han skulle spille, logget han inn på en annen server, og i det han får snart begynne å spille, hører han skudd, og at han blir truffet. I det han får bilde, ser han at han blør, og har mistet masse blod. Deretter Alt+F4 han ut.

 

Etter min mening syns ikke jeg det er nok for å bli globalt bannet (Aldri kunne spille DayZ igjen). For det første, han hadde ikke kommet ordentlig inn i spillet enda. Og for det andre virket det veldig sketchy at noen skøyt på han når han var der, i No-mans-land.

 

Hvordan er det man beviser en PvP-exit? Å få en "Lost Connection" kan jo skje hvem som helst, når som helst. Hvordan kan de som banner ha bevis på at det faktisk var en skuddveksling som fant sted?

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar

Har selv brukt alt+F4 i situasjoner hvor hackere har spawna alle på ett sted for deretter ta livet av dem, men aldri ved pålogging eller kamp. DayZ skal ikke være trygt, så om pixlene mine forsvinner ved at en fyr tilfeldigvis var rett ved der jeg var bryr jeg meg ikke om. Derimot ser jeg null grunn til å mate hackere med kills eller utstyr.

 

Man kan via loggene se hvem som var i området, og ofte så blir slike bans gjort pga av at han som skjøt meldte ifra til admin. alt man da trenger å gjøre er å sjekke logger og konstatere at det som ble fortalt stemmer for deretter å issue en ban som kan gå såpass langt som global ban. Alt+F4 ut av kamp er veldig godt kjent at kan gi en ban, det er ett problem som er såpass stort at de slår ned på det fordi det er ikke så mye bedre enn å hacke. Alt man trenger å gjøre er å logge ut logge inn på en annen server stoppe blødingen for deretter å flytte på seg logge inn og skyte han som skjøt mot en. Velkjent taktikk som suger balle. Dessverre bruker folk den taktikken ofte har jeg inntrykk av, ble bedre etter at alt+F4 ble en ting man kunne bli banna for, før var det helt ekstremt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det virkelig slik at liket forsvinner i det man logger av? Det kan da umulig være slik at man skal måtte sitte og se på en svart skjerm i noen minutter for å være sikker på at noen får lootet deg? Har selv lootet folk som jeg ikke har drept selv, var disse fortsatt online?

Lenke til kommentar

hvis du logger av når du dør så kan liket forsvinne slik at han som skjøt deg ikke får lootet deg. Normalt vil kroppen din bli værende i spill rundt ca en time etter din død. Ved server restart vil alle kropper forsvinne uansett hvor kort tid de lå der.

Endret av Squeekie
Lenke til kommentar

Hva er så feil med å "Hoardet" vehicles?

 

Problemet slik jeg ser det med hoarding av kjøretøy er at man låser de kjøretøyene slik at svært få andre vil kunne finne f.eks en bil eller noe som helst. Så lenge dere har kjøretøyet i leiren deres og de ikke blir ødelagt vil de aldri spawne igjen for andre før de er ødelagt. med tanke på hvor mange dere er så er det jo en ting når man aktivt bruker det man hoarder, men enkelte ser ikke ut til å bruke dem til annet enn lagerplass for stash. Største campen jeg fant var en Ural, en pickup og en vanlig bil. alle proppfulle av utstyr med dekk som var skutt istykker slik at man ikke kunne flytte dem. Synd for de som hadde satt dem opp da de lagret granater i bilene også... :p

 

Med heli er det vel også en bug som gjør at hvis du styrter det i vannet så vil ikke serveren gjenkjenne det som ødelagt og dermed aldri spawne nytt. ved hver server restart vil helikopteret spawne på bunnen stå der en uke for å respawne samme sted siden det ikke er ødelagt.

Lenke til kommentar

Jeg syns det blir feil å bruke energi på å straffe de som Alt+F4 ut av spillet. Man burde fokusere på at selve spillet gjør at Alt+F4 ikke er lønnsomt. Fins mange forskjellige tiltak som kan bekjempe dette. For eksempel ha en 10 sekunders avloggings-prosess (at man er i spillet litt etter at man har logget av). Om det er enkelt eller vanskelig å implementere i spillet kjenner jeg ikke til.

Lenke til kommentar

Nå er litt av problemet med at når man lukker spiller med alt+F4 eller fra task manager så logger man jo ikke av. En avloggingsprosess vil nok være det beste og ett eller annet om gjør at personen din bli i spillet i X sekunder etter du mister tilkoblingen. Slik det er nå når du mister tilkoblingen forsvinner du med en gang og det er akkurat det som gjør det mulig å misbruke dette så til de grader. Så per dags dato er det å straffe de som misbruker dette helt riktig, for hadde de ikke gjort det hadde utrolig mange flere gjort det. Er ikke så lenge siden jeg hadde på følelsen av 3/4 av alle kampene jeg gikk inn endte med at person jeg skjøt mot forsvant hvis jeg traff han. Og det er rimelig frustrerende når noen gjør det slik for deretter stoppe blødningen hvis nødvendig og flytte seg slik at han har fordelen når han logger inn igjen. Det er etter min mening like ille som hacking.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...