Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

1. Vet om flere tilfeller av folk som har blitt global banna pga det. Så jo :)

 

2. Nei det går ikke an å sette på Global Hive at en server skal spawne apache helli for eksempel, det blir da en uffisiell server som f.eks BBG1. men afaik så går det ikke an å sette det "på", kun 1 helli som er tilhørende "DayZ" å det er Huey, alt annet er hacka inn i spillet med cheating :)

 

1. Da har de blitt bannet for noe annet. Man blir ganske enkelt ikke hive-banned med mindre man finner snusk, dette har blitt bekreftet igjen og igjen. Hadde tilfellet vært at man ble bannet for bruk av våpen som ikke eksisterer i spillet ville dayz-forumet vært overkjørt av sinte mennesker.

 

2. Hive har ingenting å si her, det er prat om fjerning av classes i pbo's. For 1-2 måneder siden ble classes for alle tanks, kjøretøy med våpen montert, fly og helikoptre med unntak av UH1H fjernet, ergo det har vært umulig å spawne disse for scriptkiddies da classes ikke eksisterer på server. Hvis de kan spawnes på en server har admin aktivt lagt inn disse igjen. Her klarer jeg kun finne en grunn til at en admin ville gjort noe slikt, og det er at admin selv er en scriptkiddie. Ergo mitt råd, hvis du ser noe slikt på en server forlat den og aldri kom tilbake.

Endret av Vizla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt for lange gåturer i spillet synes jeg :wee: .

Fant akkurat en fungerende bil som vi skulle kjøre bort og vekk med sammen med en kompis, viste seg at eieren var rett i nærheten og det var bomber og skit. Ble grått og jeg trodde jeg var død så jeg stakk siden vi skulle spille noe annet, så viste det seg å være en hacker på serveren og alle ble teleportert litt senere.

Men det betyr at jeg nå er langt, langt vekk fra kompisen min og det tar litt tid å bare møtes..

Lenke til kommentar

Har litt problem med å velge mellom DMR og M107. På den ene siden, M107 er nesten garantert 1 shot 1 kill, på den andre siden, DMR er lett å finne ammo til, har 20 skudd i magasinet og kan brukes sammen med NVG.

 

Om du spiller mye på natten vil DMR være mye bedre i det lange løp.

Om du derimot er glad i å ligge stille lenge og spiller mer på dagtid er det M107 for alle penga.

 

Personlig løper jeg rundt med en AS-50 for dagtids-camping og en FN-FAL (den uten NV scope) for nattestid og når jeg forflytter meg i skog og mark.

Lenke til kommentar

DMR er en av de beste riflene da den er veldig enkel å bruke samt du kan bruke den om natta. M107/AS50 er "one shot, one kill" men du høres lett og den suger balle i nærkamp. Har selv DMR nå og begynner å elske det våpenet mer og mer. Hadde en kamp i går som virkelig viste DayZ fra sin beste side. Jeg og en kompis løp til Stary Sobor for å sjekke om bilen vi fant på lørdagen fortsatt var der. Noe den var men noen hadde nå ødelagt alt på den så ikke noe håp om å reparere den, da vi fant den mangla det to hjul, noe vi ikke kunne finne.

 

Kompisen min la seg til med sin DMR og ghillie i dekning mens jeg begynte å lete blant teltene etter ammo til M16 rifla mi. Hører på Ventrilo at han blir beskutt men hører ikke noen skudd selv. 3 raske skudd hvor alle bommer men uten tvil en .50 kaliber rifle ifølge han selv. Han trekker seg tilbake mens jeg begynner å bevege meg rundt Stary Sobor for å få ett overblikk over bakkene bak butikken hvor vi antok at skytteren lå. Da jeg endelig kommer meg i posisjon så er alt stille inntil han plutselig dør uten at han eller jeg hører noe skudd. Jeg er da ca 150m unna han så sniler meg oppover for å finne han og se om jeg kan se han som tok han, oppe på toppen begynner så tidenes skyting da ikke bare 1 men opptil 4 personer befinner seg på samme sted til samme tid. Førstemann løper rett forbi meg mens jeg sniper meg rundt med DMR og Gjillie suit på bakken, 5 kjappe skudd etter han i det han. Kan ikke fatte at han ikke så meg, men tipper han angra på det idet han datt mot bakken.. Har vel ikke gått mer enn 30 sekunder fra han treffer bakken før andremann kommer løpende mot meg med full auto på AK'n sin, som svar får han 3 kjappe skudd fra meg og faller til bakken. Pulsen er nå rimelig høy siden jeg ikke helt hadde forventet 2 folk såpass kjapt.

 

Ett minutt senere hører jeg skudd treffe bakken, og deretter lyden av noe stort og tungt, så beveger meg i sikkerhet kun får å møte på en som kommer løpende forbi meg uten å se meg. Ved dette tidspunkt begynner jeg å lure på hvor vanskelig kan det være å se en buske som kryper bortover bakken... Men han om det og han får en kjapp liten salve i ryggen. Siden denne fyren kun hadde en Lee Enfield så vet jeg at fyren med .50 kaliberener ett eller annet sted fortsatt så kryper tilbake i posisjon for å speide etter han idet en fyr i ghillie løper forbi meg med ett slep av zombier. Sender avgårde ett par skudd etter han og, usikker om jeg traff, fordi etter 2 kjappe skudd hører jeg 50 kaliberen drønne til en meter unna meg og da ligger det en fyr med M107 2 meter unna og fyrer som en gærning etter meg. Tror ikke han bruker sikte da alle skudd treffer bakken og jeg tømmer magasinet mitt mot han, og bommer selv, idet jeg hører lyden jeg ikke vil høre nemlig at magasinet er tomt... Begynner å rulle rundt mens jeg reloader for deretter å sikte meg inn og plassere 3 kjappe i hodet på han. En kjapp sjekk av hva slags utstyr de har så trekker jeg meg litt tilbake og logger av for kvelden.

 

Hadde hver dag hvert like bra som denne så hadde DayZ vært det beste spillet noensinne. :D Enkelte dager får man action som virkelig skiller seg ut og denne dagen var definitivt en av dem. :D

Lenke til kommentar

Må si at DMR snipern er helt konge, bruker den som sniper og har M4A1 SD som standard våpen for silent kills + zombie death ;)

 

en liten film snutt av et Stary sobor raid

 

 

leste også her at noen hadde tatt 4 stk i Stary sobor ;) kan hende jeg var en av de som gikk med der. hehe

 

 

 

Enjoy!

Lenke til kommentar

Må si at DMR snipern er helt konge, bruker den som sniper og har M4A1 SD som standard våpen for silent kills + zombie death ;)

 

en liten film snutt av et Stary sobor raid

http://www.youtube.com/watch?v=SwYwhNPISmE

 

 

leste også her at noen hadde tatt 4 stk i Stary sobor ;) kan hende jeg var en av de som gikk med der. hehe

 

http://www.youtube.com/watch?v=sX6a3eEsQzs

 

 

Enjoy!

 

Dette er de samme kara som "Gutta på skauen", ikke sant? Digger den serien :p Lenge sia det har kommet en ny video i den serien :/

Lenke til kommentar

Tror ikke eierene av de tre teltene jeg fant er stolte over å lagre granater sammen med alt stashet.

 

Så nå har jeg kommet meg relativt nærme elek med min DMR og NV, så nå skal det snart bli kos (dvs dø innen 3 minutter fra et eller annet tilfeldig sted fordi alle andre kan se signaturen min..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...