Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er det noen som har en løsning på problemene med grafikken? Får bare artifacts når jeg ser på hangarene i balota samt jakt tårnene.. generelt alle militære bygninger. Umulig å se noe som helst, så fort man snur seg bort så ser man helt bra igjen.... skjedde etter siste update.

 

Spørsmål 2: Hvor ofte må man spise og drikke, er det fast tid? Får man advarsel før det er for sent?

 

Spørsmål 3: Har vanskelighetsgraden noe å si på gameplay (recruit, regular osv) Er zombiene verre å spille mot på f. eks. veteran enn recruit?

Endret av mwn
Lenke til kommentar

1: Skift graphic quality til noe annet enn det du har den på

 

2. følg med på målerne nede til høyre. Ovenfra og ned er det temperatur, tørst, blod og sult. Når de blir rød, må du gjøre noe.

 

3. hakke snøring

 

Takk for svar, hjalp å oppdatere til nyeste beta driver, da fungerer det greit. Angående målerne så har jeg skjønt at rød farge betyr at noe må gjøres, men hvor rød skal den være, hvis du skjønner hva jeg mener? Er det sånn at man dør omgående om man ikke spiser før det er for sent eller blir man bevisstløs, men våkner og har mulighet til å spise / drikke noe? (for å unngå å spise / drikke unødvendig tidlig).

Lenke til kommentar

Faen, her har jeg slitt meg opp til airfield i Bolota etter å ha blitt drept et par ganger. Blir forsøkt drept av en idiot med hatchet, men han slo meg bare i svime og stakk. Deretter saumfarer jeg arifielden uten å finne noe våpen, for så å gå ned i teltene nedenfor. Der finner jeg til min store glede en AKS cobra, skal legge den i backpacken for å drepe noen zombies under neste tårn med hatchet, og da blir selvfølgelig våpenet glitcha bort.

 

Kan det ikke bare bli droppa på bakken hvis bakcpacken ikke har nok plass? Helvetes dritt, jeg liker Day Z, men det er noen bugs her som irriterer vettet av meg!

Lenke til kommentar

Faen, her har jeg slitt meg opp til airfield i Bolota etter å ha blitt drept et par ganger. Blir forsøkt drept av en idiot med hatchet, men han slo meg bare i svime og stakk. Deretter saumfarer jeg arifielden uten å finne noe våpen, for så å gå ned i teltene nedenfor. Der finner jeg til min store glede en AKS cobra, skal legge den i backpacken for å drepe noen zombies under neste tårn med hatchet, og da blir selvfølgelig våpenet glitcha bort.

 

Kan det ikke bare bli droppa på bakken hvis bakcpacken ikke har nok plass? Helvetes dritt, jeg liker Day Z, men det er noen bugs her som irriterer vettet av meg!

 

Tror de aller fleste har slettet noen våpen, før de lærer seg dette - DayZ handler desverre litt om å lære seg alle bugsa også :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kom tråkkende tilbake til camp'en nattestid og ser at det er tre spillere som romsterer rundt teltene og de har tydeligvis tent bål.

 

Jeg er 100m unna og skyter den ene som blir såret, så trekker jeg meg litt tilbake fordi jeg vil ikke bli beskutt av tre spillere på en gang i åpent lende og så logga han jeg skjøt og hva de andre gjorde vet jeg ikke, de var borte vekk minutter seinere.

Lenke til kommentar

Faen, her har jeg slitt meg opp til airfield i Bolota etter å ha blitt drept et par ganger. Blir forsøkt drept av en idiot med hatchet, men

han slo meg bare i svime og stakk. Deretter saumfarer jeg arifielden uten å finne noe våpen, for så å gå ned i teltene nedenfor. Der finner jeg til min store glede en AKS cobra, skal legge den i backpacken for å drepe noen zombies under neste tårn med hatchet, og da blir selvfølgelig våpenet glitcha bort.

 

Kan det ikke bare bli droppa på bakken hvis bakcpacken ikke har nok plass? Helvetes dritt, jeg liker Day Z, men det er noen bugs her som irriterer vettet av meg!

 

Når skal du lære at det er i alpha?

 

Balota er helt sør, btw.

timestamp='1346009574' post='19601454']

Har for tiden en M4A1 CCO SD og en M107. Sliter litt mellom valget av M4 CCO SD, L85 AWS og FN FAL. Har alle sine fordeler og ulemper.

 

Lett. AWS.... FAL bråker som bare faen. Termisk sikte har reddet livet mitt mange ganger.

Endret av Benson
Lenke til kommentar

Faen, her har jeg slitt meg opp til airfield i Bolota etter å ha blitt drept et par ganger. Blir forsøkt drept av en idiot med hatchet, men han slo meg bare i svime og stakk. Deretter saumfarer jeg arifielden uten å finne noe våpen, for så å gå ned i teltene nedenfor. Der finner jeg til min store glede en AKS cobra, skal legge den i backpacken for å drepe noen zombies under neste tårn med hatchet, og da blir selvfølgelig våpenet glitcha bort.

 

Kan det ikke bare bli droppa på bakken hvis bakcpacken ikke har nok plass? Helvetes dritt, jeg liker Day Z, men det er noen bugs her som irriterer vettet av meg!

Har opplevd det der litt sånn hipp som happ. Av og til når jeg looter backpacks forsvinner den jeg hadde på ryggen. Men ikke bestandig. Jeg klarer ikke å se noen sammenheng heller. Det har lite å si om det er noe i sekken, om jeg har noe i main inventory eller uansett hvordan man er satt opp...
Lenke til kommentar

For ei helg lol.

 

Hakers som hadde det moro på serveren tydeligvis, spawna 30 busser som lå strødd på NW airfield.

 

Fant forøvrig 2 vehicles som jeg er sikker på ikke hører hjemme i DayZ, en Ural med camo, å en motorsykkel med svart å rød farge + flame decals :p de er helt som vanlige ville vært utenom utseende *shrug*

 

Så hadde hackerne spawna in våpenkasser ved komarovo med ALT man kan drømme om, da mener jeg allt mellom himmel å helvete, ikke noe non DayZ stuff, men alle våpena som finnes i DayZ, + alle items man kan finne i DayZ var der utenom SVD Camo å Holo.

 

Så fant vi også 1 camp med 20 telt som var legal med masse spredt stuff, + vi fant en annen camp med vehicles, som var stjælt av oss lol

 

Edit: Sa jeg at vi også fant 3 hellis? xD

 

1 ble sprengt etter 30 sek fordi han ene ville lære å fly, det andre skled in i skogen, det siste vi fiksa på skalisty er good and going <3 så nå skal vi snart raide campsa å gjøre livet til noen veldig surt :D

 

Spes ettersom vi har en finurlig plass å ha camp på nå, med sandbags som beskytelse and you name it

Endret av Kezha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...