Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja. Dette betyr bilfysikk, ragdolls, bedre bevegning, dykking under vann, bedre "lightning" også videre.

 

Ah, konge! Men hvordan i alle dager skal de klare å få alpha klar allerede før jul hvis de må bygge alt fra grunnen av, noe jeg antar at de må hvis de bytter motor?

 

00:15: Er det virkelig bekreftet at DayZ Standalone vil benytte Arma 3 motoren?

 

Rocket (skaperen av DayZ) skrev dette for et par timer siden som svar på det spørsmålet: "It will run on its own branch of Real Virtuality"

 

http://www.reddit.co...estions/c5sdhje

 

Tør jeg spørre hva det betyr i praksis?

Lenke til kommentar

Ja. Dette betyr bilfysikk, ragdolls, bedre bevegning, dykking under vann, bedre "lightning" også videre.

 

Ah, konge! Men hvordan i alle dager skal de klare å få alpha klar allerede før jul hvis de må bygge alt fra grunnen av, noe jeg antar at de må hvis de bytter motor?

 

00:15: Er det virkelig bekreftet at DayZ Standalone vil benytte Arma 3 motoren?

 

Rocket (skaperen av DayZ) skrev dette for et par timer siden som svar på det spørsmålet: "It will run on its own branch of Real Virtuality"

 

http://www.reddit.co...estions/c5sdhje

 

Tør jeg spørre hva det betyr i praksis?

som en quota på reddit:

 

Real Virtuality is a proprietary computer game engine developed by Bohemia Interactive Studio (BIS), originally called Poseidon. It is used in the first Operation Flashpoint game, as well as Arma, Arma 2 and Arma 3. It is also used in the military training simulators VBS1 and VBS2.

Lenke til kommentar

Blir direkte dårlig av alle som ALT+F4 seg ut når de får litt motstand. Jeg skulle "countersnipe" 5 stk som lå på dobryy med 50cals med min trofaste mk 48. jeg lå ganske gjemt i et bygg og de var i en fin liten klynge ved grana.. jeg spraya alle skuddene fort som faen mot de. så jeg traff minst 3 plutselig var alle borte. alt+f4 og hackers bør prioriteres asap. Gidder snart ikke mer lameness.

Endret av Sponkinator
Lenke til kommentar

DayZ blir å være på Gamescon som starter i morgen. Kanskje det blir mer informasjon om standalone-utgaven.

 

http://www.youtube.com/watch?v=TY9hDNf6DIk

 

00:15: Er det virkelig bekreftet at DayZ Standalone vil benytte Arma 3 motoren?

http://www.youtube.com/watch?v=TY9hDNf6DIk

 

00:15: Er det virkelig bekreftet at DayZ Standalone vil benytte Arma 3 motoren?

 

Det vil uansett være totalt ufornuftig å lansere standalone uten den nye ArmA-motoren. ArmA 3 er rett rundt hjørnet, og kommer ikke DayZ med den motoren vil folk ta det i egne hender.

Lenke til kommentar

Fitta fan. Jeg og noen kompiser snublet mirakuløst over ett fullt funksjonelt helikopter som noen hadde parkert på en ås. Snakker om jackpot, her hadde vi ikke engang klarte å fikse opp en stakkars bil, så finner vi fullt reparert helikopter med masse bensin.

Dessverre klarte jeg selvfølgelig å kløne det til ved å lande på en skrå bakke, som gjorde at helikopteret skled ned i ett gjerde og motorn + litt av hvert gikk til scheize, samt at det er rimelig stuck :( Fløy sikkert bare noen hundre meter totalt :wallbash:

Lenke til kommentar

Vi var to stykker som var på vei til et sted hvor helikopter kanskje spawner. Vi var i skogen og gikk slakt nedover en bakke, hvor vi plutselig brakk beinet begge to.(Hun var btw minst ti meter bak meg). Virka veldig random og bugga :p Heldigvis hadde vi morfin, men vi gikk nervøs videre, for vi hadde bare en morfin hver.

Lenke til kommentar

Fitta fan. Jeg og noen kompiser snublet mirakuløst over ett fullt funksjonelt helikopter som noen hadde parkert på en ås. Snakker om jackpot, her hadde vi ikke engang klarte å fikse opp en stakkars bil, så finner vi fullt reparert helikopter med masse bensin.

Dessverre klarte jeg selvfølgelig å kløne det til ved å lande på en skrå bakke, som gjorde at helikopteret skled ned i ett gjerde og motorn + litt av hvert gikk til scheize, samt at det er rimelig stuck :( Fløy sikkert bare noen hundre meter totalt :wallbash:

 

Anbefaler deg å spille noen missions med helikopter i ARMA2, slik at du får litt trening. Anbefaler dog å endre kontrollerne for aircraft, ettersom standardsettet er ganske uintuitivt. Jeg har endret mine til følgende:

  • Accelerate: W
  • Decelerate: S
  • Turn left: *ingenting*
  • Turn right: *ingenting*
  • Left pedal: A
  • Right pedal: D
  • Bank left: Mouse left, Left arrow
  • Bank right: Mouse right, Right arrow
  • Pitch forward: Mouse up, Up arrow
  • Pitch backward: Mouse down, Down arrow

Jeg er vant med BF2 og -3-kontrollere for helos, og den over gir deg identiske kontrollere som de i BF.

 

*Edit* Turn left og Turn right synes jeg gir litt rar oppførsel, fordi de fungerer slik at ved lav hastighet funker de som Left pedal og Right pedal, mens i høy hastighet funker de som Bank left og Bank right.

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...