Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Starter bli rimelig lei av cheaters. Har en ganske fin spot til camp som vi har brukt på forskjellige servere nå. Aldri hatt problem med at folk har funnet det og tatt tingene våre, men i dag kom det plutselig et helikopter over stedet vårt, og 10 sec etter helikopteret kjørte ut i horisonten, ble vi drept. Så ingen. Blir mest sannsynlig å starte opp på private hive servers nå. Blir lei av å få spillgleden ødelagt på den måten her.

 

Dette skjedde på SE #500 Skudenes

Lenke til kommentar

Starter bli rimelig lei av cheaters. Har en ganske fin spot til camp som vi har brukt på forskjellige servere nå. Aldri hatt problem med at folk har funnet det og tatt tingene våre, men i dag kom det plutselig et helikopter over stedet vårt, og 10 sec etter helikopteret kjørte ut i horisonten, ble vi drept. Så ingen. Blir mest sannsynlig å starte opp på private hive servers nå. Blir lei av å få spillgleden ødelagt på den måten her.

 

Dette skjedde på SE #500 Skudenes

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1451825

Lenke til kommentar

Hverken jeg eller eller vennnene mine har fungerende Voice Chat i BBG 1 :p er det disabla eller noe?

 

Det skal ikke være noen problemer med Voice Chatten. Husk at du må bruke Direct Communication for at det skal fungere.

 

ingen av oss hører hverandre eller oss selv :\

 

Litt dumt fordi vi skulle gjerne skreket til folk som hele tia skyter on sight å dreper inni kirker osv :p Men når ingen hører oss så er vi en mye større threat en om vi kan prate hehe

 

men nei det er ingen go, ingen som hører hverandre etc :s

Lenke til kommentar

Hei!

 

Lagde en DayZ server i går.

 

Fungerer bra med bra ping. Hatt den gående med v1.7.2.4 og vært mange spillere innom.

 

Har akkurat oppdatert til v1.7.2.5 for å bli kvitt glitches så mangler litt norske spillere nå, derfor vil jeg invitere alle til å joine. Det er privat hive og veteran difficulty.

 

Filter: Norway 40

 

 

Til info:

 

For å oppdatere til v1.7.2.5:

 

Last ned denne:

 

http://dayzmod.com/forum/index.php?/topic/67383-hotfix-build-1725-rolling-update/

 

Ekstrakter i @Dayz i arma-mappen.

 

Last ned og kjør nyeste beta-patchen:

 

http://www.arma2.com/beta-patch.php

 

 

Kjør spillet gjennom snarveien til beta patch i armaoa-mappen, om du vanligvis bruker SixLauncher så vent med å bruke den til alle servere har oppdatert seg, ellers vil den nedgradere Dayz til v1.7.2.4.

 

PS: Ønsker du å ta backup av gammel versjon så ta en kopi av @Dayz-mappa.

 

Velkommen til servern!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

ANALOPPLEGG: jeg logger inn og er en annen plass enn når jeg logga ut. Ok, kanskje jeg logga ut litt nære kanten.

MEN, når jeg prøver å logge av og så på så kommer jeg til en ny plass. Dette skjer HVER gang jeg logger...

 

 

WTF?

Akkurat samme skjedde her to ganger før jeg oppdaterte til nyeste patchen. Vet ikke om det vil skje der heller, har du oppdatert?

Lenke til kommentar

Bare meg som sliter veldig med grafiske "artifacts"? Ser nesten ingenting...

 

Det å logge inn og ut av en server, eventuelt bytte server pleier å fikse dette.

Virker som om artifacts blir verre og verre jo lengre man spiller i strekk på en server.

Det første jeg gjorde var å logge ut og inn på en ny server, det hjalp ikke. Og jeg hadde ikke spilt i mer enn et par minutter... Skal prøve det andre tipset i morgen og se hva som skjer.

 

EDIT: Hva betyr "zombies alive/total"?

Endret av Sencured
Lenke til kommentar

EDIT: Hva betyr "zombies alive/total"?

 

Hvor mange zombier som er i verdenene akkuratt der å da, å hvor mange av dem som er drept.

 

Eksempel:

 

30\40

 

Dette betyr at det er 30 zombier av totalt 40 som spawna totalt, 10 er altså players som har drept.

 

Dette tallet endrer seg hele tiden ettersom zombier spawner og despawner. man kan bruke det for å kalkulere om det er folk i byer eller i marka, eller begge steder.

 

Om du er på en server med 5 andre + degselv, å du ser at det er 140 total zombier, så er de fleste av disse folkene i større byer å tettsteder, som cherno og elektro.

 

Om det er like mange spillere men kanskje bare 6 totalt zombier, så er sjangsen mye større for at players ligger på lur utenfor byer, ser på hovedsteder, eller forflytter seg i skog og mark

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Laster ned Arma II + expansion nå. Ser frem til å prøve Day Z ^_^

 

Du kan benytte programmet "Six Launcher" til å installere Beta og DayZ så vidt jeg veit. I options for Six Launcher så skal en visst kun indikere path for ArmA 2, samt Combined Operations (samme path), og så la være å fylle inn i de andre feltene.

 

Hvis man ordner med riktige settings for programmet "Six Updater" (et annet program som følger med Six Launcher tror jeg) så kan/bør man oppdatere beta og DayZ der også.

 

---

SIX-UPDATER INSTALLATION

1) Download and install Six-Updater from http://www.six-updater.net/

2) Go to options and make sure the target path for Operation Arrowhead main folder and mod folder is correct.

3) It should say at the bottom that you have A2 Operation Arrowhead (Combined Operations) installed.

4) Create a 'New Preset' from the 'Preset' tab in the top menu. You can name it 'DayZ'

5) Click the 'Mods' tab in the main window. In the searchbox type in '@DayZ'.

6) Right click the DayZ mod in the browser window and 'add to preset'.

7) Click on 'Home' tab and 'Install or Update mods'. It will automacitally download the latest version of the mod for you.

8) To run the game click on 'Launch the game' through Six-Updater.

 

http://dayzmod.com/forum/index.php?/topic/1808-guide-installation-guide-steam-retail-mixed-beta-common-errors/#entry18541

 

Lurer på om instruksene for installasjon av retail versjonen (ikke steam) er feil, for det ser da ut som om man der skal opprette en steam folder, noe som åpenbart er helt unødvendig.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...