Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg pleier og få hackere til å spawne ting for meg. Hvorfor? Lei av å loote etter bra gear for å så dø pga at jeg gikk over en stein.

 

Det er jo det som er litt av problemet i spillet at det er unaturlig mye bra våpen som ligger og slenger. Jeg har noen faste telt jeg besøker for å finne utstyr, og siden spillet er i Alpha er det helt greit. Dog jeg håper seriøst de klarer å fikse det i stand alone utgaven slik at telt ikke respawner med orginalt utstyr når serveren starter på nytt. Autolagring når man lukker menyen for en bil eller telt ville vært genialt da man hadde fikset problemet med at folk kan dupe utstyr latterlig lett.

Lenke til kommentar

Hehe dette spillet gir en bratt lærekurve, men zombier kan du riste av deg hvis du løper gjennom hus med 2 innganger eller låver ellerlignende. kan og riste dem av deg ved å løpe mellom busker og trær slik at de mister deg av syne. Viktigst av alt er å bevege seg foprsiktig så de ikke ser deg til å begynne med.

Lenke til kommentar

Det er sånn man tenker i begynnelsen. "OI! En zombie, da må jeg snike meg forsiktig". Men etter å ha spilt en stund begynner man å gi faen i zombiene, fordi de ikke utgjør en trussel. Er man f.eks i cherno eller elektro for å loote, så gidder man ikke å krabbe hele tia. Da bare gunner man på og får man noen zombier etter seg så løper man igjennom en bygning.

Lenke til kommentar

Jeg pleier og få hackere til å spawne ting for meg. Hvorfor? Lei av å loote etter bra gear for å så dø pga at jeg gikk over en stein.

 

Det er jo det som er litt av problemet i spillet at det er unaturlig mye bra våpen som ligger og slenger. Jeg har noen faste telt jeg besøker for å finne utstyr, og siden spillet er i Alpha er det helt greit. Dog jeg håper seriøst de klarer å fikse det i stand alone utgaven slik at telt ikke respawner med orginalt utstyr når serveren starter på nytt. Autolagring når man lukker menyen for en bil eller telt ville vært genialt da man hadde fikset problemet med at folk kan dupe utstyr latterlig lett.

 

Det er ikke bare teltene men det er utallige måter å dupe på. Har postet denne på dayz forumet så gjør ingen skade, tror ikke dem klarer å fikse det rett og slett. Telt buggene har vart i flere måneder uten at dem har gjort noe som helst.

 

På en død zombie, åpne gearet hans og backpacken din. Flytt hvilken som helst item/våpen over til zombien og tilbake og logg ut og inn. Da vil du plutselig ha 2stk. Så hvis du flytter f.eks en M107 eller en AS50 rifle 10 ganger fram og tilbake så har du plutselig 10stk i backpacken din. (Ikke plass til det seff)

 

Dette kombinert med utallige hackere og da snakker jeg på tusenvis så har man et massivt problem. Flesteparten i spillet har altfor bra gear så man spiller ikke DayZ som det egentlig skal spilles.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg pleier og få hackere til å spawne ting for meg. Hvorfor? Lei av å loote etter bra gear for å så dø pga at jeg gikk over en stein.

 

Det er jo det som er litt av problemet i spillet at det er unaturlig mye bra våpen som ligger og slenger. Jeg har noen faste telt jeg besøker for å finne utstyr, og siden spillet er i Alpha er det helt greit. Dog jeg håper seriøst de klarer å fikse det i stand alone utgaven slik at telt ikke respawner med orginalt utstyr når serveren starter på nytt. Autolagring når man lukker menyen for en bil eller telt ville vært genialt da man hadde fikset problemet med at folk kan dupe utstyr latterlig lett.

 

Det er ikke bare teltene men det er utallige måter å dupe på. Har postet denne på dayz forumet så gjør ingen skade, tror ikke dem klarer å fikse det rett og slett. Telt buggene har vart i flere måneder uten at dem har gjort noe som helst.

 

På en død zombie, åpne gearet hans og backpacken din. Flytt hvilken som helst item/våpen over til zombien og tilbake og logg ut og inn. Da vil du plutselig ha 2stk. Så hvis du flytter f.eks en M107 eller en AS50 rifle 10 ganger fram og tilbake så har du plutselig 10stk i backpacken din. (Ikke plass til det seff)

 

Dette kombinert med utallige hackere og da snakker jeg på tusenvis så har man et massivt problem. Flesteparten i spillet har altfor bra gear så man spiller ikke DayZ som det egentlig skal spilles.

Men vil ikke zombien forsvinne innen logger ut og inn?

Lenke til kommentar

Urk..hackere

I går kveld tenkte jeg at jeg skulle spille litt på den andre kontoen min som ny spawn. Løper inn i elektro på sør vest sida og begynner å loote da jeg hører en del skyting fra den industri delen. Siden jeg ikke hadde noe annet å miste enn en double barrel shotgun løper jeg mot skytinga. Jeg ser at en spiller dør og skytinga slutter. Etterhvert som jeg nærmer plassen jeg tror skytinga kom fra hører jeg de vanlige fluene. Så plutselig hører jeg slik moderne rap musikk og frem kommer det en fyr i gillie. Jeg snur og løper rundt et hjørne hvorpå jeg titter frem og skyter han i trynet. Han dør selvfølgelig ikke så han dreper meg i stedet.

Jeg spawner deretter ved balota så jeg løper bort til telta med 4 deerstands og ser etter en vei inn uten å aggroe. Da ser jeg en SUV komme kjørende. Den stopper ved siden av meg og jeg snakker til fyren uten å få svar. Så begynner han å kjøre litt bort fra meg og jeg tenker at han kanskje ikke gidder. Men nei da....da rygger han plutselig over meg i stedet.

Spawner så i komarovo og jeg løper til airstripen. Der sitter han og venter på meg oppe i atc tower og skyter meg.

Cherno er neste spawn. Der kommer han etter meg og prøver å være creepy med custom skin, øks, skummel musikk og lyd effekter samt god mode ofc. Jeg skyter litt her og der på han med crossbow og løper litt rundt han og har det gøy helt til han og zombiene får tatt meg av dage.

Spawner så i otmel. Løper mot elektro. Jeg ser at spiller etter spiller dør og tilslutt er det ikke mange som gidder mer og serveren blir nesten tom. Ser at battleye banner en fyr som muligens er hackeren. I allefall slutter han å komme etter meg.

Det har nå sikkert gått en time siden han herja rundt på servern.Jeg kommer meg inn til elektro hvor jeg gjør normale loot runder. Looter en akm før jeg finner et spiller lik utenfor supermarkedet med gillie og fullt toolbelt,rangefinder,nvg og as50. Litt rart at han bare hadde starter ryggsekk tenker jeg. Jeg hadde også bare starter ryggsekk og jeg vill ha den as50'n så jeg snur om for å finne en alice. Plutselig kommer et heli i full fart inn rett over der jeg er og krasjer nesten i taket på sykehuset. Det er to ombord og de skyter som bare pokker rundt om kring meg. De flyr rett over bakke nivå så han på gunnern gjør jeg kort prosess på. Helien lander og ut kommer det en fyr med bare øks.....dør ikke selvfølgelig, samme hvor mye jeg skyter. Jeg løper fra han og hopper inn i helien med han rett etter. Jeg får ikke letta før han drar ut en as50 fra helien og skyter meg...

En innholdsrik aften som jeg skulle ha frapsa.

Endret av Nerdrage
Lenke til kommentar

Fikk litt dårlig samvittighet igår.

 

Her er min DayZ historie så langt.

 

Jeg fant en stor camp med en del helikoptere, biler, ATV. Å en shitload med gear. Alt du kan tenke deg av mat, våpen, utstyr.

 

Jeg lusket rundt i buskene i kansje 20min å så to stykker som løp fem og tilbake. Jeg hadde ingen våpen og tok ikke noen sjanse på at dem skulle se meg. Så jeg gjemte meg i buskene å bare ventet, ventet til alt var klart.

 

Endelig ser jeg han ene tar en ATV og stikker. Han andre prøver og få i gang en bil, men gir opp. Så han stikker av med helikopteret.

 

Jeg tenkte da, ENDELIG! Her er sjansen min. Jeg hadde en puls på 190 og bare løp opp dit. Lootet alt jeg kunne. Stakk av med en ATV deres.

 

Gjorde dette en del ganger Fikk alt du kan tenke deg. Satt opp min egen lille camp med telt osv.

Siden disse gutta sikkert er hackere ga jeg blaffen i at jeg tok tingene dems.

 

Etter kansje 1 time bestemmer jeg meg for og ta en siste tur. Blir grådig, stjeler helikopteret. Alt er klart jeg løper opp. Setter meg inn. Sjekker Dayzwiki for og se hvordan man flyr. Her fikk jeg skikkelig panikk for jeg ville komme meg bort asap. Lenge siden jeg har hatt en så høy puls!

 

Får igang helikopteret, flyr mot campen min. Kjempe fornøyd. Dette greier jeg!

 

Eller, nei! Jeg skal lande. Mister total styring på vei ned og styrter i døden.. Rett ved campen. Jeg ble så forbanna og tenkte, all den jobben for ingen ting.

 

Men jeg har jo forsatt campen min. Løper bort ditt for og se helikopteret som viser vei mot campen min med en guide av en røyksky.. Perfekt! Nå ser alle hvor jeg er..

 

Løper bort, møter selvfølgelig en fyr. Men han har ikke våpen og viser ingen trussler mot meg. Ser ut som en hyggelig kar.

 

Jeg venter på at han skal stikke, siden helien min lå kansje 200m fra campen min bak den ene åsen. Jeg ville ikke vise han min camp selvfølgelig.

 

Han gidder så klart ikke og stikke. Han setter seg faktisk ned og vil være sosial. Jeg gir opp og tenker faen heller. Da får han bare se campen min.

 

Å det gjør han, han er like rett bak meg. Ser teltet mitt, alle ATV`ene osv.

 

Men nå slår virkeligheten inn, om han løper bort til teltet mitt finner han AK47 osv. Da får han et våpen. Nå kan han drepe meg. Jeg får total panikk. Løper som pokker bort, med han i hælene. Nå er det et løp om liv eller død!

 

Jeg kommer først fram, henter ut alt jeg kan så fort som mulig å ser han gjør det samme sekunder etter.

Nå er han sikkert kjempeglad. Endelig masse utstyr og våpen, tenker han nok.

 

Jeg ser på han, han ser på meg. Ser ut som han smiler litt faktisk! Det lander en uhyggelig stillhet over oss. Jeg greier ikke mer og tar opp våpnet mitt og skyter han 4 ganger.

 

Nå ser jeg han ligger der, bak teltet mitt med blod som spruter i alle kanter.

 

Jeg drepte nok en uskyldig mann. En jeg kunna ha alliert meg med. Han ville meg sikkert ikke noe vondt. Men instinktet mitt tok over, jeg vil leve.

 

Så nå sitter jeg her, alene med masse ting. Sammen med en død mann i campen min. Hva har jeg gjort :cry:

 

Dette spillet får fram det værste i oss.

 

Men gøy da!

Endret av Bare Ban
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Noen som spilte på Norway 49 nå nettopp? Plukka opp en M14 på Balota airfield etter at serveren har vært helt kaos med biljakting og snipere i hytt og pine langs hovedveiene. Jeg og noen venner hadde mye forskjellige biler/busser og atv hvor en server restart og glitching tok mesteparten og den siste mista vi til players.

 

Dør og bestemmer meg for å sjekke ut Cherno siden jeg hadde tenkt å logge ut etter det. Looter først Balota og finner AKM som jeg deretter bytter med M14 siden jeg har lyst til å prøve den og jeg har ikke noe å tape. På veien bort ser jeg 2 personer i Ghillie som har zombie aggro ved vannkanten sør for cherno. Tar opp jakten på de og sniker meg bak huset. Så ser jeg 3stk karer med ghillie ligge midt på grusveien foran meg.

 

Jeg ser at en av de begynner å kikke bakover. Fyrer av et helt magasin på alle 3 og tar ut samtlige. Jeg lader om og ser en person i buskene som sikter mot meg, og klarer akkurat å fyre av 2-3 skudd og tar han og.

 

Looter folka og viser seg at jeg da har: Coyote backpack, 2x AS 50 med 12 mags, 1x L85A2 AWS med 5 silent mags, 2x rangefinder, 2x nvgoogles.

 

Løper så ut mot skogen sør for Cherno. Ser en person løpe mot meg langs vannet og skjønner at det er en av de som har respawnet og skal hente lootet. Tar ingen sjanser og tar han ut med AS50. Litt av en avslutning på en kaotisk dag :)

 

Passer på å bytte servere nesten konstant for hver gang jeg spiller og er lenge siden jeg har sett cheatere nå heldigvis!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke likene.

Jo. Jeg prøvde å putte våpen på zombie, så plukke det opp igjen og gå ut og inn igjen og liket var borte.

 

Likene skal forsvinne men sjekk backpacken din etter du har flytta fram og tilbake. De er dupet inni backpacken din når du logger inn igjen. Du trenger ikke å røre zombie likene etter du er logget inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...