Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Sluttet å bruke Six Launcher helt personlig å gått over til DayZ Commander, er som dag å natt. FL, serber filters osv som er bedre en både SL og ingame hehe

 

vet ikke om det er lurt men den føles iallefall mye lettere å bedre en hva SL er.

ja ingenting er som serber filters :p those damn serbians!!

 

haha what der kom serberen ja xD win typo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, jeg og en kompis fant en camp mellom Vybor og Lopatino. Den hadde alle de beste våpnene (2x L85 AWS, 3x AS50, FN FAL, nv sikte, M107 og en haug andre våpen) ghillie, nv googles og masse mer XD

 

Skjønner ikke hvordan de kan ha en camp med så masse bra utstyr på en så åpenbar plass. Kan jo være hackers som har laget den og for alt jeg vet, men vi tok iallefall alt vi kunne bære. ^^

 

Hørtes nesten ut som min og noen kompiser sin base;P Ble redd :> Har ikke vært DayZ på lenge. Jeg kommer ikke inn D:.

 

Vi har 2 AS50, FN FAL, NV, AK, Pistol, Rangefinder og masse annet. Hadde ikke ghillie though. Vet heller ikke hva AWS er ;P

 

Spiller forresten på Norway 2.

Vi spillte på en spansk server tror jeg, så tviler på at det er deres ja. ^^

 

L85 AWS er en rifle med thermal scope. Denne er helt sinnsykt OP. Ser folk fra LANG avstand xD

Lenke til kommentar

Installer DayZ Commander. Der kan dere enkelt oppdatere både DayZ og Arma :)

 

Hvordan? Får bare opp servere :/

 

Trykk på den gule teksten 'Versions' oppe i høyre del av vinduet(ved siden av settings), så får du opp oppdaterings-menyen.

Sorry for sent svar :hm:

 

edit: Forresten når teksten er gul så er nye oppdateringer tilgjengelig, ellers er den hvit.

Endret av TMfrantic
Lenke til kommentar

Hrm, jeg finner bare ikke antibiotics. Har begynt å lete også på taket på sykehusbygningen. Har også kikket igjennom feltleiren i Cherno et par ganger.

 

Dette med å gå rundt med 50% blod og all hostingen hele tida begynner å bli noe irriterende. :) Er fristende å daue med vilje og så heller gå tilbake til liket sunn og frisk.

 

Edit: Jeg leser i en wiki at antibiotics er "very rare" og alldentid jeg jo finner våpen som også faller inn i denne "very rare" kategorien, så får jeg vel bare smøre meg med tålmodighet tror jeg, så finner jeg det omsider forhåpentligvis.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar

Ahhhhhhh 1,5 timer med nedlastning samt kjøp av nytt spill, installering av anticheat, direct x ved førstegangsoppstart. Installering av With6 for å spille modden æ vil spille. Betapatchdownloader ordnet til siste patch. Vet ikke om det er nerdrage som oser på i full vulkanostil snart eller om det er bare det faktum at ingenting går slik det skulle... Hjelper heller ikke på at man har døgnet og ville bare prøve ut Dayz før man fikk en litt for tidlig date med Ole Lukkøye.....

 

Så tyr til siste utvei hos dere mine kjære forummedlemmer, hva har æ gjort galt og hvorfor får jeg bare opp bad version blablabla så en blank menyskjerm for uansett norsk dayz server æ prøver å joine?

 

Får ty te dobbel dose gamersnus for å se om det roer nervene...

Lenke til kommentar

Ahhhhhhh 1,5 timer med nedlastning samt kjøp av nytt spill, installering av anticheat, direct x ved førstegangsoppstart. Installering av With6 for å spille modden æ vil spille. Betapatchdownloader ordnet til siste patch. Vet ikke om det er nerdrage som oser på i full vulkanostil snart eller om det er bare det faktum at ingenting går slik det skulle... Hjelper heller ikke på at man har døgnet og ville bare prøve ut Dayz før man fikk en litt for tidlig date med Ole Lukkøye.....

 

Så tyr til siste utvei hos dere mine kjære forummedlemmer, hva har æ gjort galt og hvorfor får jeg bare opp bad version blablabla så en blank menyskjerm for uansett norsk dayz server æ prøver å joine?

 

Får ty te dobbel dose gamersnus for å se om det roer nervene...

 

Hehe, er jo endel fallgruver man kan dette ned i underveis her men vanligste er vel at du bruker noe annet enn DayZ Commander og da gjør det vrient å få oppdatert til siste versjon av modden.

 

Last ned DayZ Commander og oppdater både spillet og modden til siste versjon.

 

Forøvrig har DayZ en egen teknisk tråd :)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1446989

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan spawner items? Er det kun tomme individuelle loot spots inne i en bygning som spawner på nytt nesten umiddelbart, eller kan det også være at alt i en bygning spawner på nytt til tross for at tom hermetikk ligger strødd?

 

Ville vært kjipt å egentlig måtte samle opp tomme hermetkkbokser, bare for å kunne få se nye items hvis en returnerer til et sted et par timer seinere.

Lenke til kommentar

Sluttet å bruke Six Launcher helt personlig å gått over til DayZ Commander, er som dag å natt. FL, serber filters osv som er bedre en både SL og ingame hehe

 

vet ikke om det er lurt men den føles iallefall mye lettere å bedre en hva SL er.

ja ingenting er som serber filters :p those damn serbians!!

 

haha what der kom serberen ja xD win typo

Det finnes oss serbere også her på forumet ;)

Lenke til kommentar

Jeg fant en M14 AIM (DMR variant med red dot sight), men synes at den røde prikken i siktet er for lys og lite transparent. Skal den være slik, eller var dette kanskje noe som bare så slik ut på nattestid?

 

Har aldri hatt noe problemer med det, og M14 er uten tvil favoritt våpenet i DayZ.

 

Bare bruk prikken når du sikter, og sett den på hodet på long range. Ikke beregn bullet drop. Da har du et veldig effektivt våpen opp til ca 500m. På close range må du sikte på kroppen, ikke hodet, da våpenet alle rede er zeroet til ca 300m.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...