Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hohoho drepte en mulig hacker med allt av tools og nvg rangefinder, coyote backpack, g36 sd camo med holo og as50tws !! :D there wil be blood in electro

 

Ville vært forsiktig med å bruke våpen som ikke er i spillet til vanlig da slike våpen kan få deg banna hvis admins ser du bruker dem. AS50 med TWS er ikke i spillet, ei heller G36 camo SD. Så det å bruke dem er i grunn og bunn på egen risiko på de fleste servere. Vi har banna ett par folk fra vår server pga av at de bruker våpen som ikke er i spillet normalt vis.

Lenke til kommentar

Slik banning er meget uheldig. Ikke alle er entusiaster og følger med på hele våpen og utstyrslisten til et spill for å finne ut om det er orginalt implementert eller ikke.

 

Blir som politikere som straffer narkomane enn å ta de store haiene bak. Meningsløst og sløsing av ressurser :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Slik banning er meget uheldig. Ikke alle er entusiaster og følger med på hele våpen og utstyrslisten til et spill for å finne ut om det er orginalt implementert eller ikke.

 

Blir som politikere som straffer narkomane enn å ta de store haiene bak. Meningsløst og sløsing av ressurser :)

 

Hvis vi kan "kaste" bort ressurser på å sørge for at folk som server hopper, alt+F4 i kamp, hacker til seg våpen osv ikke er på vår server så mener jeg det er rett tidsbruk. Man kan sjekke loggene hvor en person har gått, hvor han fikk tak i våpenet osv så man banner ikke blindt med en gang man ser en med ett hacka våpen. Finnes nok av muligheter til å se om det er en person som loota våpenet av en spiller eller ei, men når det kommer til AS50 TWS så tror jeg nok vi ville gjort det vi kunne år å bli kvitt det våpenet fra serveren vår ASAP.

 

AS50 i seg selv er ikke direkte skummel da den er begrenset effekt på nattetid, derimot med TWS så er den det sykeste våpenet som finnes og en sniper med ett slikt våpen kan ligge alt fra 600-1600m unna og plukke folk uten at de kan gjøre noe når det er natt. Thermal scope er sinnsykt OP. Har hatt L85 AWS de siste dagene og den rifla er helt syk i forhold til andre rifler når det kommer til å dekke gutta i klanen mens de looter en by. Jeg ser absolutt alt av liv som beveger seg mellom bygninger og i områder jeg kan se, om de er i ghille og sniker seg på bakken ser jeg dem uten problem. Og det har vært ett par tilfeller hvor jeg har sett folk som beveger seg mot dem eller som er inne i ett hus de skal inn i og kunne gitt dem beskjed om hvordan bevege seg best mulig.

Lenke til kommentar

Veldig fint at dere bruker tid på å bli kvitt folk som jukser. Tror du misforstår meg, eller så er vi ikke enige rett og slett. Jeg mener dere skal bruke mer tid på det, ikke uskyldige noobs som plukket opp et så superkult våpen at de ble våt i buksa.

 

Jeg tenker på å banne folk som bruker hacka våpen uten å være klar over det. Slik banning er uheldig. Les min forrige post en gang til...

Lenke til kommentar

Veldig fint at dere bruker tid på å bli kvitt folk som jukser. Tror du misforstår meg, eller så er vi ikke enige rett og slett. Jeg mener dere skal bruke mer tid på det, ikke uskyldige noobs som plukket opp et så superkult våpen at de ble våt i buksa.

 

Jeg tenker på å banne folk som bruker hacka våpen uten å være klar over det. Slik banning er uheldig. Les min forrige post en gang til...

 

Jeg forstod hva du mente så trenger ikke lese en gang til, men vi banner ikke folk blindt hvert tilfelle blir gått igjennom logger og sett hvor fikk personen tak i våpenet. Er man i tvil kan man skrive via adminkonsoll i tekst til personen eller se på loggene hvor han er og deretter sende en av oss andre i den retningen for å få tak i våpenet. Ett alternativ er å trade med en AS50 vi har i leiren vår eller ett annet våpen, for deretter å ta med den hacka as50 til ett eller annet sted og bare dumpe den i skauen og restarte servern. Våpenet borte og ingen skade skjedd, men jeg tror nok de fleste admins som ser slike våpen ikke gidder å bry seg filla med å bruke alt fra 10minutter til 2 timer på å bli kvitt ett våpen hvis man kan banne brukeren og være kvitt problemet.

 

Vi har hatt 2 tilfeller av hacka våpen så langt, begge gangene var personen også udødelig. Så i de tilfellene er det ikke tvil om personen var en hacker eller ei. Skal man spille DayZ bør man sette seg inn i hva slags utstyr man kan finne, man bør ikke være entusiast for å gjøre det. DayZ er såpass hardcore at man bør vite hva man kan finne og hvor man kan finne det. Og spillet blir mye bedre med en gang man vet om slike ting da det gir deg en grunn til å gå ut å lete etter ting. Spesielt siden Cherno og Elektro stort sett blir campet av folk med store våpen. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...