Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har også alltid opplevd wifi dekningen på S3 som veldig god. Har du flere nettverk i huset/nærheten? Mener å ha lest noe om at S3 har vært vanskelig å få til å koble til dersom flere nettverk har sendt på samme frekvens f.eks eller kanal eller hva det var... Prøv å lek med innstillingene på routeren snarere enn telefonen er mitt tips hvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei.

 

Har nå fått meg denne super-tlf., men de siste 24 timene har jeg savnet iPhone. Hvorfor? Fordi der fungere alt rett ut av esken!

 

Jeg pakket opp min nye Samsung Galaxy S 3 og det første jeg gjorde var å koble den til wifi. Det var så vidt det gikk, selv om PCen sier at nettverket er sterkt i rommet hvor jeg sitter. Lette på nett og fant ut at om jeg oppgraderer til Jelly Bean så skulle dette kunne løses. Så ble det gjort, men så sa de et annet sted at det likevel ikke fungerer. Så var jeg inne på tråden her hvor det er en egen zip-fil som skal lastes ned og så kjøres i Recovery-mode som så skal fikse problemet. Nå har jeg gjort det, men problemet er der like mye.

 

Selv om jeg sitter ved siden av wifi-routeren min så vil den ikke koble seg til...

 

Nedenfor er bildet jeg får opp når den ikke vil koble seg opp. Og som man ser i nettverksnavnet (HPnx7400) rett ovenfor så er nettverket sterkt!

 

Selv om gamle iPhone 3G klarte fint å koble seg til wifi-en min. Hvordan inn i hellsike må jeg gjøre for å få supertelefonen Samsung Galaxy S 3 til å gjøre det samme?

Screenshot_2012-09-30-05-02-33.png

 

Du kan jo bare bytte tilbake;-)

Many iPhone, iPad and iPod touch owners, who've upgraded to iOS 6, have been left without basic Wi-Fi connectivity.

 

Users are reporting a number of different issues and have taken to Apple's official support forums to register their displeasure.

 

In two lengthy threads (150 pages in total, CNE...

 

http://www.techradar.com/news/software/operating-systems/ios-6-users-reporting-wi-fi-connectivity-issues-1100820

 

Lenke til kommentar

Å kartlegge hvilke kanaler (som er frekvensområder) som brukes rundt deg har vært meget viktig de siste 7 år da bruken har eksplodert. Selv i et rekkehus og villa områder (ofte verre i leilighetsområder) finner man 40-50 routere med og uten ssid broadcast og man bør så langt det er mulig plassere seg 2 kanaler utenfor de mest trafikerte frekvensene. Dette går også på signalstyrke andre har, jo sterker signal fra andre jo lengre unna deres kanal bør du være. Et siste moment er signalstøy, men begynn med de enkle tingene hvis det løser problemet.

 

Den beste måten å kartlegge på er å ta stikkprøver fra alle lokasjoner du befinner deg med telefonen hjemme da signalmønstre endrer seg fra rom til rom. De finnes gode programmer som kartlegger dette for deg mens du beveger deg rundt og tar stikkprøver. Som regel løser det meste seg ved å velge å plassere seg rundt de minst trafikkerte kanalene/frekvensene.

 

Det siste momentet er at dette endrer seg ved jevne mellomrom da folk kjøper flere routere, bytter ut gamle, finner ut dette med kanaloppsett etc. derfor om du er interessert i best mulig WiFi forhold er dette noe du kan gjøre ca. hver 6. måned.

 

Et lyntips er å bruke rutere med det "nye" 5GHz området da veldig få har disse ennå og flest sitter med 2,4GHz routere. Alle moderne telefoner støtter 5GHz men være obs på at ikke alt gammelt utstyr gjør det.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror rett og slett jeg venter med å kjøpe S3 og heller ønsker meg den til jul, med mindre jeg får et veldig bra tildbud fra Chess. Går forsatt på VGS og jobber to timer i uka, så det renner ikke over med penger for å si det sånn.

 

Har nok penger, men føler at å bruke nesten 5000 kr på en ny telefon når min gamle forsatt fungerer bra blir litt dumt. Med mindre jeg hadde hatt en god del mer penger selvfølgelig. :p

 

Men bare for å være sikker så er 4800 kr det billigste man får fra butikker der telefonen er uten operatørlås?

Lenke til kommentar

Svaret på det finner du på www.prisjakt.no. Tviler på at noen her inne til enhver tid sitter på alle prisene på denne telefonen ;-)

 

Takk for svar. :) Tenkte mer på at dersom noen hadde kjøpt mobilen selv på tilbud eller bare ved en tilfeldighet sett et tilbud på den.

 

Skal sjekke ut prisjakt!

 

Fikk min på Elkjøp for kr. 4595.- fordi de måtte matche prisen til annen butikk i nærheten.

Lenke til kommentar

Brodern klarte å miste S3 i grusen utenfor huset. Selvfølelig gikk skjermen i tusen knas. Hvilke muligheter har han nå? Reparerer selv? Er det lett?

 

Det er egne reparasjonssentre i Bergen og Oslo som fikser dette for 700kr.

Skjermen er gratis de første 12 mnd.

 

Gratis skjerm? Det må vel være noe nytt? Det gjelder når skjermen blir knust av ulike årsaker?

Lenke til kommentar

Svaret på det finner du på www.prisjakt.no. Tviler på at noen her inne til enhver tid sitter på alle prisene på denne telefonen ;-)

 

Takk for svar. :) Tenkte mer på at dersom noen hadde kjøpt mobilen selv på tilbud eller bare ved en tilfeldighet sett et tilbud på den.

 

Skal sjekke ut prisjakt!

 

Fikk min på Elkjøp for kr. 4595.- fordi de måtte matche prisen til annen butikk i nærheten.

Når? Koster jo 4489,- på nettbutikken deres, og du får samme pris i butikken om du spør..
Lenke til kommentar

Svaret på det finner du på www.prisjakt.no. Tviler på at noen her inne til enhver tid sitter på alle prisene på denne telefonen ;-)

 

Takk for svar. :) Tenkte mer på at dersom noen hadde kjøpt mobilen selv på tilbud eller bare ved en tilfeldighet sett et tilbud på den.

 

Skal sjekke ut prisjakt!

 

Fikk min på Elkjøp for kr. 4595.- fordi de måtte matche prisen til annen butikk i nærheten.

Når? Koster jo 4489,- på nettbutikken deres, og du får samme pris i butikken om du spør..

 

De matcher ikke nettbutikkprisen på denne varen. Den er heller ikke mulig å få i CollectStore, visstnok...

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en til damen min (kjøpte fra elkjøp for ca en måned siden for 4300 på nett, var helgetilbud).

Ellers har tele2 noen greie deals til tider (at man betaler lite for telefonen).

 

Men da får man en nedbetalingsordning, men jeg regnet på det når telefonen kostet 4300 og det var så vidt billigere med nedbetalningsordningen. Skal sies man også da får et abb for 200kr/mnd, men det er vel den type abb de fleste har uansett. Det kan være chess har lignende type abb, chess har jo også abb der man får spotify og i noen tilfeller kan jo dette lønne seg (om man betaler for spotify fra før).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...