Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvilken firmware som kommer på disse tlf. når man kjøper dem i butikken i dag? Virker som den er annerledes og nyere enn dem som ligger hos sammobile. Hvordan kan jeg i såfall skaffe meg noe nyere enn sammobile sine?

 

 

rimelig sikker på at telefoner du finner hos norske forhandlere IKKE innehar nyere firmware enn det du finner på sammobile,hvorfor tror du de er nyere egentlig?

 

Fordi den jeg har nå ikke har samme funksjonalitet som den jeg hadde tidligere...

 

 

...Føler du for å være liiiitt mer presis ?

 

Nope. Fant innstillingen nå som jeg trodde var tatt bort. :)

 

Har fått ny router nå, og nå virker alt på tlf. smooth. :)

Lenke til kommentar

hei.

har fått meg et sandisk 64 SDXC 30mb/s kort.

lasta ned ES file explorer, men jeg får ikke opp annet enn sd kortet jeg har fra før der. mobilen finner kortet og både galleri og musikkspiller henter alle filer fra ext card. problemet med å bruke musikkspiller er den henger litt når skrive inn søketekst. kanskje fordi jeg har fyllt sd kort med musikk og tlf egentlig ikke er laget for dette med tanke på at de fleste bruker spotify- eller hjelper det å bruke ES file explorer?

problemet er at Es file explorer kunne henter fra exta minnekort hvis jeg trykker på sd card analyst. ellers henter den bare frem mappene i hoved sd kort og jeg får ikke søkt på det som ligger på extra sd kort.

 

SPØRSMÅL 2:

Ser noen nevner her at dem bruker en app til å synce telefon kontaktene dems med bilder fra facebook. jeg har istedet valgt å lagre alle telefonkontaktene mine på minnekort fordi jeg da kan velge selv hvilket bilde jeg vil bruke på kontakter; og det uten å bruke noen som helst app. I tilegg kan jeg beskjære som jeg vil. Problemet med dette er at jeg ikke har fått til å synkronisere telefon kontaker med google. Noen vet om en god gratis backup mulighet. helst gjennom google. må man virkelig lagre kontaker på telefonminne for å få lagret dem i google?

Lenke til kommentar

hei.

har fått meg et sandisk 64 SDXC 30mb/s kort.

lasta ned ES file explorer, men jeg får ikke opp annet enn sd kortet jeg har fra før der. mobilen finner kortet og både galleri og musikkspiller henter alle filer fra ext card. problemet med å bruke musikkspiller er den henger litt når skrive inn søketekst. kanskje fordi jeg har fyllt sd kort med musikk og tlf egentlig ikke er laget for dette med tanke på at de fleste bruker spotify- eller hjelper det å bruke ES file explorer?

problemet er at Es file explorer kunne henter fra exta minnekort hvis jeg trykker på sd card analyst. ellers henter den bare frem mappene i hoved sd kort og jeg får ikke søkt på det som ligger på extra sd kort.

 

SPØRSMÅL 2:

Ser noen nevner her at dem bruker en app til å synce telefon kontaktene dems med bilder fra facebook. jeg har istedet valgt å lagre alle telefonkontaktene mine på minnekort fordi jeg da kan velge selv hvilket bilde jeg vil bruke på kontakter; og det uten å bruke noen som helst app. I tilegg kan jeg beskjære som jeg vil. Problemet med dette er at jeg ikke har fått til å synkronisere telefon kontaker med google. Noen vet om en god gratis backup mulighet. helst gjennom google. må man virkelig lagre kontaker på telefonminne for å få lagret dem i google?

 

Hva slags class er kortet ditt?

Angående ES så må du inn og gjøre så den begynner I root for å kunne komme deg inn på ext sd. Husker ikke i farten hvordan det er igjen men let litt rundt så finner du ut av det. Og ja om du har 50000 sanger så tar den nok litt tid å henge med :-)

 

Angående synch tør jeg ikke å svare

Lenke til kommentar

Har fulgt med på tråden her en stund nå, og er en stolt eier av en s3 :-D Så fant ut at jeg måtte lage meg bruker!

Men jeg lurer på en ting, jeg har innstalert den polske versjonen av jelly bean, det var kun en oppdatering, brukte odin!

Er det noe forskjell på den polske og den norske som kommer ? Grunnbåndversjon hos meg nå er I900XXDLIB!

Når jeg går inn på enhetstatur så står det normal der!

Klarte ikke å vente på den norske oppdateringen :-P

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Hm, skjedde noe rart her igår. Rootet og alt gikk fint. Innstallerte ROM Toolbox Lite, for å hovedsaklig forsøke å endre skrift. Gikk ikke å se forhåndsvisninger av skriftene i den innebygde funksjonen i Toolboxen, så jeg innstallerte Font Installer (samme som er i toolboxen), som jeg også har brukt på S2 før. Satte skriften jeg skulle ha, og rebootet. Og så fikk jeg ikke telefonen på igjen... Wipet alt, men ingenting skjedde. Stod fast på boot-skjermen. Flashet JB igjen nå nettopp, og da kom den på. Litt usikker på om jeg skal roote igjen, selv om jeg tror det var Font Installer som fucket opp og ikke root. Noen som har vært borti det samme?

Lenke til kommentar

Har fulgt med på tråden her en stund nå, og er en stolt eier av en s3 :-D Så fant ut at jeg måtte lage meg bruker!

Men jeg lurer på en ting, jeg har innstalert den polske versjonen av jelly bean, det var kun en oppdatering, brukte odin!

Er det noe forskjell på den polske og den norske som kommer ? Grunnbåndversjon hos meg nå er I900XXDLIB!

Når jeg går inn på enhetstatur så står det normal der!

Klarte ikke å vente på den norske oppdateringen :-P

 

Takk for svar!

Det er ikke godt å vite om det er noen forskjell på den Polske og den Norske, men Samsung jobber kontinuerlig med å fikse bugs osv. så det er naturlig at en fw som kommer senere har noen justeringer. Det er jo ingen problem, det er bare å legge inn den norske over den polske når den kommer.. TEN fw vil helt sikkert inneholde noe Telenor greier, og den kommer vanligvis enda senere pga. akkurat dette. Jeg pleier å holde meg unna TEN, legger inn NEE...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hei.

har fått meg et sandisk 64 SDXC 30mb/s kort.

lasta ned ES file explorer, men jeg får ikke opp annet enn sd kortet jeg har fra før der. mobilen finner kortet og både galleri og musikkspiller henter alle filer fra ext card. problemet med å bruke musikkspiller er den henger litt når skrive inn søketekst. kanskje fordi jeg har fyllt sd kort med musikk og tlf egentlig ikke er laget for dette med tanke på at de fleste bruker spotify- eller hjelper det å bruke ES file explorer?

problemet er at Es file explorer kunne henter fra exta minnekort hvis jeg trykker på sd card analyst. ellers henter den bare frem mappene i hoved sd kort og jeg får ikke søkt på det som ligger på extra sd kort.

 

I ES File Explorer : Menu -> Settings ->Root settings -> Up to Root [x]

 

Da vil du kunne bla et nivå lavere i filstrukturen og vil kunne finne sdkortet under /mnt/extSdCard

Lenke til kommentar

Har fulgt med på tråden her en stund nå, og er en stolt eier av en s3 :-D Så fant ut at jeg måtte lage meg bruker!

Men jeg lurer på en ting, jeg har innstalert den polske versjonen av jelly bean, det var kun en oppdatering, brukte odin!

Er det noe forskjell på den polske og den norske som kommer ? Grunnbåndversjon hos meg nå er I900XXDLIB!

Når jeg går inn på enhetstatur så står det normal der!

Klarte ikke å vente på den norske oppdateringen :-P

 

Takk for svar!

Det er ikke godt å vite om det er noen forskjell på den Polske og den Norske, men Samsung jobber kontinuerlig med å fikse bugs osv. så det er naturlig at en fw som kommer senere har noen justeringer. Det er jo ingen problem, det er bare å legge inn den norske over den polske når den kommer.. TEN fw vil helt sikkert inneholde noe Telenor greier, og den kommer vanligvis enda senere pga. akkurat dette. Jeg pleier å holde meg unna TEN, legger inn NEE...

 

Takk for svar :wee:

Men hvor får jeg tak i den norske oppdateringen når den kommer da ? Må jo laste den ned et sted og bruke odin igjen da vel ?

Hva er TEN og NEE som du skriver ?

Lenke til kommentar

Har fulgt med på tråden her en stund nå, og er en stolt eier av en s3 :-D Så fant ut at jeg måtte lage meg bruker!

Men jeg lurer på en ting, jeg har innstalert den polske versjonen av jelly bean, det var kun en oppdatering, brukte odin!

Er det noe forskjell på den polske og den norske som kommer ? Grunnbåndversjon hos meg nå er I900XXDLIB!

Når jeg går inn på enhetstatur så står det normal der!

Klarte ikke å vente på den norske oppdateringen :-P

 

Takk for svar!

Det er ikke godt å vite om det er noen forskjell på den Polske og den Norske, men Samsung jobber kontinuerlig med å fikse bugs osv. så det er naturlig at en fw som kommer senere har noen justeringer. Det er jo ingen problem, det er bare å legge inn den norske over den polske når den kommer.. TEN fw vil helt sikkert inneholde noe Telenor greier, og den kommer vanligvis enda senere pga. akkurat dette. Jeg pleier å holde meg unna TEN, legger inn NEE...

 

Takk for svar :wee:

Men hvor får jeg tak i den norske oppdateringen når den kommer da ? Må jo laste den ned et sted og bruke odin igjen da vel ?

Hva er TEN og NEE som du skriver ?

Det lureste i så måte er vel å reverte til 4.0.4(med Odin) og ta oppgraderingen til 4.1.1 via Kies. Tviler dog på at det er store forskjeller mellom den polske og norske versjonen.

Skulle også likt å vite hva TEN og NEE er. Ingenting er som forkortelser som fungererer mot sin hensikt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har fulgt med på tråden her en stund nå, og er en stolt eier av en s3 :-D Så fant ut at jeg måtte lage meg bruker!

Men jeg lurer på en ting, jeg har innstalert den polske versjonen av jelly bean, det var kun en oppdatering, brukte odin!

Er det noe forskjell på den polske og den norske som kommer ? Grunnbåndversjon hos meg nå er I900XXDLIB!

Når jeg går inn på enhetstatur så står det normal der!

Klarte ikke å vente på den norske oppdateringen :-P

 

Takk for svar!

Det er ikke godt å vite om det er noen forskjell på den Polske og den Norske, men Samsung jobber kontinuerlig med å fikse bugs osv. så det er naturlig at en fw som kommer senere har noen justeringer. Det er jo ingen problem, det er bare å legge inn den norske over den polske når den kommer.. TEN fw vil helt sikkert inneholde noe Telenor greier, og den kommer vanligvis enda senere pga. akkurat dette. Jeg pleier å holde meg unna TEN, legger inn NEE...

 

Takk for svar :wee:

Men hvor får jeg tak i den norske oppdateringen når den kommer da ? Må jo laste den ned et sted og bruke odin igjen da vel ?

Hva er TEN og NEE som du skriver ?

Det lureste i så måte er vel å reverte til 4.0.4(med Odin) og ta oppgraderingen til 4.1.1 via Kies. Tviler dog på at det er store forskjeller mellom den polske og norske versjonen.

Skulle også likt å vite hva TEN og NEE er. Ingenting er som forkortelser som fungererer mot sin hensikt...

 

Ja, blir nok så jeg gjør det! :) Men venter nok med det til den oppdateringen kommer til norge!

Men er det en 4.0.4 som er norsk eller går det for det samme ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...