Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Verste verste fall er at du setter livet til dine medpassasjerer i fare.

 

Tull.

 

Det de sier er at de ikkje kan utelukke at signaler fra mobiltelefoner kan påvirke flyets systemer.

 

Men de har gjort mange mange tester, og de har aldri funnet noen tegn til at mobilsignaler påvirker fly. Derfor er de begynnt å løse opp det som før var ett totalforbud mot påslåtte mobiltelefoner i fly. Om noen år er det ingen forbud mot noe.

 

Føre var heter det :closedeyes:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved avgang og landing skal telefon være avskrudd, flymodus eller ikke.

Ja, den_skal_vel det - noe jeg har tilgode å gjøre - og til gode å høre en forklaring på hvorfor man skal gjøre det....

Forklaringen får du hver gang du tar av eller lander i ett fly. Det er reglene. Du skal følge dem. Og være innihelvetes glad for at besetning og vedlikehold av flyet ikke drives med samme holdning.

 

Når de forteller deg at alt elektronisk utstyr skal skrus av, ja så gjør du det. Det tar ett halvt sekund å trykke på avknappen, 5 sekunder før telefonen er skrudd av og 30 sekunder til du kan bruke den etter å ha skrudd på igjen. Beste verste fall er at du møter en nazi flyvert som sender deg på hodet ut av flyet med påfølgende svartelisting. Verste verste fall er at du setter livet til dine medpassasjerer i fare.

LOL...

...du slår vel "av" klokka på armen din og eller ;)

 

Poenget er, hva skiller en telefon i flymodus fra f.eks en bok?

Lenke til kommentar

Det har ingenting å gjøre med hva du tror, du VET ikke. Det er reglene for hvordan du skal oppføre deg ombord på ett fly.

 

Sist jeg sjekket var det hverken batteri eller elektriske komponenter i en bok. (og ja, jeg skrur av Kindle ved avgang og landing)

 

Jeg vil oppfordre Chivas til å spørre betjeningen neste gang han flyr, og når han får beskjed enda en gang om å slå av demonstrativt la være og prøve å argumentere mot reglene.

 

Det er også forskjellige regler mellom flyselskapene. SAS sier for eksempel at du kan bruke mobiltelefonen i flymodus når setebelteskiltet er slukket. Lufthansa sier at elektroniske duppeditter som inneholder noen som helst radiosender eller mottaker skal være skrudd av. Widerøe sier ikke at man kan skru på noe i det hele tatt.

 

For øvrig tror jeg Chivas tilhører en veldig liten gruppe som ikke følger pålegget om å skru av mobilen. De aller fleste tar opp en telefon fra lommen ved gate og skrur på. Chivas er kanskje en av disse som på hver tur tar med seg drikke i sikkerhetskontrollen sånn i tilfelle den ikke blir oppdaget? Vannet DITT vil jo ikke være farlig uansett...

Endret av zoomsalabim
Lenke til kommentar

Roting av S3 er enkelt, bruk CF-root (øker flash counteren). Det er den enkleste måten. For å få tilbake garantien følger dere denne guiden. Bruk Check Fus for å få stock ROM for å flashe i Odin framfor de linkene man må registrere seg for å se.

 

For å installere Jelly Bean så anbefaler jeg WanamLite da mye dritt er fjernet og noen modifikasjoner er lagt til for å forbedre brukropplevelsen. Følg guiden på siden for hvordan dere flasher det.

 

Kan forklare spesifikke ting litt bedre hvis det er noe som er uklart. Skriver på mobil så er litt stress å skrive så mye :)

 

Laster ned WanamLite nå. Har recovery fra før av da jeg har CM10 for øyeblikket. Så da regner jeg med at det bare er å ta en Wipe og legge inn denne.

Savner kamera på stock, så derfor må jeg prøve denne. Mulig jeg kommer til å savne Vanilla ganske fort men... :p

Lenke til kommentar
Forresten JB gutta, har cellestandy "buggen" blitt fikset? Eller blir den fortsatt vist som å bruke høyest batteri? Tenker jeg venter til den er offisielt utgitt før jeg begir meg innpå rooting
Ikke på min i hvertfall, og jeg har Baseband version I9300XXLH1
Uhm... Er det Jelly Bean da?

 

ah nei sorry, så ikke den delen av spørsmålet ditt.

 

so ignore!

Lenke til kommentar

Kjøpte telefonen igår og våknet i natt av at hele frontdekselet på telefonen lyste opp pga en notification. Stemmer dette eller har eg drømt? Trodde det kun var led lyset som skulle lyse?

Du drømmer :)

 

Tenkte det. Bra å få det bekreftet. :-)

 

Ikke helt sikker på at det var en ren drøm. På min hvite S3 så lyser hele ramma opp når LED'en blinker.

 

På den blå er kanskje dette annerledes ettersom den blå plasten neppe absorberer/ leder lyset like godt som den hvite. Men for meg betyr ikke dette noe som helst i praksis....

Lenke til kommentar

Er ganske ny på dette, sikkert derfor jeg kommer med sånne dumme spørsmål, og det er sikkert svart på fra før: Men går det an å lage flere "slides" eller sider (altså der man har apps etc)? Eller går det evetnuelt an å lage "grupper" som på iPhone?

 

Tror ikke det går å lage nye sider i TouchWiz (launcheren til Samsung), men mapper er no prob. Meny - Opprett mappe. Deretter drar du "ikonene" inn i mappa ;)

Lenke til kommentar

Kjøpte telefonen igår og våknet i natt av at hele frontdekselet på telefonen lyste opp pga en notification. Stemmer dette eller har eg drømt? Trodde det kun var led lyset som skulle lyse?

Du drømmer :)

 

Tenkte det. Bra å få det bekreftet. :-)

 

Ikke helt sikker på at det var en ren drøm. På min hvite S3 så lyser hele ramma opp når LED'en blinker.

 

På den blå er kanskje dette annerledes ettersom den blå plasten neppe absorberer/ leder lyset like godt som den hvite. Men for meg betyr ikke dette noe som helst i praksis....

 

Huh.. Jeg legger den på nattbordet med skjermen ned.

Lenke til kommentar

Kjøpte telefonen igår og våknet i natt av at hele frontdekselet på telefonen lyste opp pga en notification. Stemmer dette eller har eg drømt? Trodde det kun var led lyset som skulle lyse?

Du drømmer :)

 

Tenkte det. Bra å få det bekreftet. :-)

 

Ikke helt sikker på at det var en ren drøm. På min hvite S3 så lyser hele ramma opp når LED'en blinker.

 

På den blå er kanskje dette annerledes ettersom den blå plasten neppe absorberer/ leder lyset like godt som den hvite. Men for meg betyr ikke dette noe som helst i praksis....

 

Det er definitivt ingen drøm! Jeg hadde samme "problem" (kalles "light bleed") da jeg kjøpte hvit S3 for et par mnd siden. Jeg benyttet meg av angreretten og kjøpte meg en blå for et par dager siden :-) Hadde også problem med de såkalte "blekkflekkene"

Lenke til kommentar

Du kan lage nye sider i Touchwiz ved å trykke menyknappen og velge "Edit" (eller "Rediger"). Da forminskes alle sidene og du kan både slette og legge til sider.

 

Hvilken FW har du da? JB?

 

Ser ikke ut som det går an å gjøre annet enn å stokke om på sidene og slette sider på min SIII....

Lenke til kommentar

Du kan lage nye sider i Touchwiz ved å trykke menyknappen og velge "Edit" (eller "Rediger"). Da forminskes alle sidene og du kan både slette og legge til sider.

 

Hvilken FW har du da? JB?

 

Ser ikke ut som det går an å gjøre annet enn å stokke om på sidene og slette sider på min SIII....

 

Det er 7 sider som er maks, så hvis du sletter 1 så kan du legge til..

Lenke til kommentar
Forresten JB gutta, har cellestandy "buggen" blitt fikset? Eller blir den fortsatt vist som å bruke høyest batteri? Tenker jeg venter til den er offisielt utgitt før jeg begir meg innpå rooting

 

Ikke på min i hvertfall, og jeg har Baseband version I9300XXLH1

 

Problemet med rapportering av feil cellestandby er fikset i JB, hadde vel 3-4% cellestandby i går

Lenke til kommentar

Poenget er, hva skiller en telefon i flymodus fra f.eks en bok?

Telefoner har ulike elektroniske elementer som ved stor tilfeldigheit kan forstyrre navigasjon-systemet til flyet.

Det HAR forårsaket flyulykker tildigare, selv med eldre telefoner. No er det både bt, gps, 3g osv osv som er i telefon og det er større sjansen for at det kna forstyrre systemer.

Sjansen for at det skjer? Ekstremt liten. Men om det skjer, så dør du. Og 150 andre.

Spesielt om du flyge i Noreg, der det er mye fjell, eldre nav-systemer og mye dårler vær med lavt skydekke.

 

Om du ikkje veit om "forskjell", så bør du følge regler. Gjer det du fer beskjed om, det er ikkje vanskeligare enn det. Om dei sei "sku av el. utstyr", så er det ein grunn te det.

Lenke til kommentar

Kjøpte telefonen igår og våknet i natt av at hele frontdekselet på telefonen lyste opp pga en notification. Stemmer dette eller har eg drømt? Trodde det kun var led lyset som skulle lyse?

Du drømmer :)

 

Tenkte det. Bra å få det bekreftet. :-)

 

Ikke helt sikker på at det var en ren drøm. På min hvite S3 så lyser hele ramma opp når LED'en blinker.

 

På den blå er kanskje dette annerledes ettersom den blå plasten neppe absorberer/ leder lyset like godt som den hvite. Men for meg betyr ikke dette noe som helst i praksis....

 

Det er definitivt ingen drøm! Jeg hadde samme "problem" (kalles "light bleed") da jeg kjøpte hvit S3 for et par mnd siden. Jeg benyttet meg av angreretten og kjøpte meg en blå for et par dager siden :-) Hadde også problem med de såkalte "blekkflekkene"

 

Angående angreretten, kjøpte i butikken, og jeg prøvde å få byttet til meg en ny en pågrunn av disse "blekkflekkene" men gikk dårlig her, dette var Elkjøp, 7 dager etter jeg kjøpte telefonen. Fyren som sto i support kunne ikke se noe sa han, kunne sende inn telefonen, men er ikke så glad i å vente, hehe. Så da ble det ikke noe av. Prøver å tenke minst mulig på det, er ikke ofte jeg ser det heller akkurat, men plager meg smått i ny og ned.

 

Hvor vanskelig er det å bytte skjerm på telefonen? Og eventuelt kan man da være sikker på at man slipper unna denne "blekkflekken"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...