Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Takk for tips, dette må jeg ringe å høre om!

 

Redd det er for sent nå. Spaceworld hadde dette tilbudet til og med onsdag 26/9.

Den gode prisen skyldes at Spaceworld skal begynne å selge Tele2-abonnement, både Tele2 og Spaceworld "la litt ekstra" i rabattpotten for å få til den gode prisen.

Det var ihvertfall det Spaceworld-selgeren sa til meg da jeg hentet mitt eksemplar etter å ha stått på venteliste et par dager :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BESTILT!!! Forventer at jeg får den på mandag el tirsdag

Hvilket OS bør jeg sjekke ut? Holder det med å bruke standarden som mobilen har?

Først litt pirk: OSet er og blir Android (om ingen har porta noe iOS til Samsungen, men det tviler jeg meget på).

 

Så til anbefalingen: Jeg er hvert fall meget godt fornøyd med MIUI (bruker for tiden denne utgaven: [ROM][MIUI][AOSP][JB] - Jimbo MIUI. Hyggelig og responsiv utvikler og MIUI er jo bare herlig).

 

Ok, hva heter det såfall? ROM?

Lenke til kommentar

Takk for tips, dette må jeg ringe å høre om!

 

Redd det er for sent nå. Spaceworld hadde dette tilbudet til og med onsdag 26/9.

Den gode prisen skyldes at Spaceworld skal begynne å selge Tele2-abonnement, både Tele2 og Spaceworld "la litt ekstra" i rabattpotten for å få til den gode prisen.

Det var ihvertfall det Spaceworld-selgeren sa til meg da jeg hentet mitt eksemplar etter å ha stått på venteliste et par dager :-)

 

DOUGH!

- da får jeg vente til noen kommer med en ny godbit. Har klart å vente siden mai nå så... :s

Vurderer også bruktmarkedet, men de er så stive på pris der også...

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg fikk meg S3 i dag, og er kjempefornøyd, men nå skal jeg roote telefonen, siden jeg vil ha stock ROM.

 

Hvordan gjør jeg det? Jeg har gjort det før med min (gamle tlf) S2, men jeg husker ikke en dritt av hvordan jeg gjorde det.

 

Er det noen som kan linke meg en finfin guide på hvordan jeg gjør det? Jeg har Mac.

 

Er det noe "problem" å hoppe på ett JB-ROM?

 

:-) stock rom er det som kommer med telefonen, så da er du allerede der.. Hvis du vil ha en JB stock rom (original samsung rom), er det bare å laste ned fra sammobile (den polske fungerer helt fint: I9300XXDLIB), og legge inn med Odin. trenger ingen root-ing.

 

 

Er det riktig? Min definisjon på "stock ROM" har alltid vært uten det griseriet som produsenten legger oppå OSet, altså "Vanilla Android".

Lenke til kommentar

Jeg vil kalle stock ROM det som ligger på telefonen når man kjøper den. Alt annet som trenger root access er ikke stock roms.

 

Hvordan får jeg MMS-bilder til å ikke vises som lite bilde i en 4-sekunders "videosnutt"? Må i gallery etterpå for å se dem i fullsize..

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hvordan er bluetooth signalene?

Jeg bruker CM10 nå, men her er signalene så dårlige at jeg ikke kan ha den i lomma engang før det hakker og detter ut. Tenker på A2DP mest nå (musikk), Å prate i telefonen fungerer litt bedre..

Med stock rom og Omega kunne jeg gå mange meter unna tlf uten problemer med lyden.

Problemet med Omega var at jeg av en eller annen grunn ikke fikk laste ned podcast fra nrk.

Alle andre podcaster gikk greit, men ikke nrk..

Veit du om du får tillgang på dette fra denne romen?

Jeg har ikke spesielt store krav til rekkevidde på mine BT-signaler. Det eneste jeg bruker BT til er å koble den til handsfree i bilen. Da ligger telefonen i midtkonsollen og har aldri hatt noe problemer med dette (hverken på stock eller MIUI).

 

Angående problemer med NRK-podkaster så har jeg hatt dette selv. Jeg har dessverre ikke forklaringen, men jeg har løsningen. Jeg tør gjette på at Omega er en såkalt ad-free ROM (altså at reklame er forhåndssperret med ROMen slik at man ikke behøver å laste ned appen Ad-Free). Av en eller annen grunn så tåler ikke NRK dette og du får ikke lasta ned podkaster. MIUI er ikke ad-free som default så du vil ikke oppleve problemer med podkaster out of the box (laster du derimot ned Ad-free og redigerer host-fila på telefonen (som er prosedyren for å blokkere reklame) vil du ikke lenger få lastet ned NRK-podkaster). Dette løses uansett ved å laste ned Ad-free og trykke "revert" (el tilsvarende, husker ikke nøyaktig hva knappen heter).

 

 

Ok, hva heter det såfall? ROM?

Jeg antar at du snakker om å laste ned en fil og flashe den til telefonen slik at brukeropplevelsen blir annerledes (flere/andre funksjoner, nytt utseende, optimalisert ol)? Operativsystemet på Samsung Galaxy S3 er Android. Det er dette operativsystemet som snart blir oppdatert til versjon 4.1 (også kalt Jelly Bean (Android går alfabetisk til verks og kaller opp hver nye større oppdatering etter en form for godteri. Den nåværende heter Ice Cream Sandwich, før den var det Honeycomb (var vel strengt tatt kun en tablet-versjon), før det hadde vi Gingerbread osv). I tillegg har de fleste produsenter et slags skall som gjør at de fleste produsenters Android-telefoner ser ganske annerledes ut. Dette kalles en launcher. Samsung sin heter TouchWiz, HTCs heter Sense for å nevne noen.

 

Den jeg linket til er en jeg er meget glad i og den heter ganske enkelt MIUI. For å nevne noen andre har vi bl. a. Android Revolution HD, Cyanogenmod. Jeg anbefaler deg å ta en titt på forumet til XDA Developers (bla deg frem til Galaxy S3 (eller i9300 som er modellnummeret)) og se i "Android Development"-forumet).

 

 

Lykke til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke helt alfabetisk fra begynnelsen

Android Beta

Android 1.0

Android 1.1

Android 1.5 Cupcake

Android 1.6 Donut

Android 2.0 og 2.1 Eclair

Android 2.2 Froyo

Android 2.3 Gingerbread

Android 3.0 Honeycomb

Android 4.0.x Ice Cream Sandwich

Android 4.1 Jelly Bean

 

 

Så neste versjon etter 4.1 vil ha godteri/dessert kallenavn med K

Så vi kan jo ha en gjette konkurranse om amerikansk godteri/dessert på K.

 

Mitt forslag er "Key Lime Pie"

http://en.wikipedia....ki/Key_lime_pie

post-35394-0-67895300-1348923742_thumb.jpg

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg har hatt min S3 i noen mnd nå og er stor fornøyd.. men idag kom det på en merkelig lyd når jeg skrur av tastelås eller trykker på "hjem" knappen Like etter den er gått i dvale.. Noen med samme problem? Noen som vet hvor jeg skrur det av?? Liten ting til STOR irritasjon...

 

Kan du beskrive lyden (sikter du til den "vannaktige" lyden)? Har den alltid vært der eller nylig dukket opp?

 

Det var ikke den vannaktige lyden. Når jeg nå gikk for og hente tlf for og høre lyden om igjen, var den selvfølgelig borte.. Det var en merkelig "bloppe" lyd om det gir noen mening.. Det begynte igår etter jeg hadde oppdatert noen app's på tlf, varte i hele går og dagen idag, men nå er den plutselig borte.. Men hadde vært fint og vite hva det var for og kunne fikse det en anna gang den evt måtte dukke opp igjen.

Lenke til kommentar

Ikke helt alfabetisk fra begynnelsen

Android Beta

Android 1.0

Android 1.1

Android 1.5 Cupcake

Android 1.6 Donut

Android 2.0 og 2.1 Eclair

Android 2.2 Froyo

Android 2.3 Gingerbread

Android 3.0 Honeycomb

Android 4.0.x Ice Cream Sandwich

Android 4.1 Jelly Bean

 

 

Så neste versjon etter 4.1 vil ha godteri/dessert kallenavn med K

Så vi kan jo ha en gjette konkurranse om amerikansk godteri/dessert på K.

 

Mitt forslag er "Key Lime Pie"

http://en.wikipedia....ki/Key_lime_pie

 

 

pirkepirke, froyo heter egentlig frozen youghurt;)

 

key lime pie er vel det eneste navnet som er på ryktebørsen for tiden, så det er mitt forslag og:)

Lenke til kommentar

noen andre enn meg som ikke får til å installere den nyeste programmvareoppdtareningen fra samsung?

 

Den bare failer når starter å laster etter at den har begynt å laste ned etter omtart av telefon noen tips?

 

Meldingen er som følger koble til mobilen via pc (kies)

Eller kontakt et samsung kundeservice

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Har du prøvd å skru den av og på eller å faktisk koble den til Kies?

 

Jeg vil kalle stock ROM det som ligger på telefonen når man kjøper den. Alt annet som trenger root access er ikke stock roms.

Stock ROM er det som følger med telefonen når du kjøper den ja. Alt annet som for eksempel Cyanogenmod er custom ROM. Det er (ti)tusenvis av brukere på XDA-developers enig i. Endret av Slettet-jDflNq
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Betalte 1kr for mobilen min her om dagen og betaler 399kr i mnd (tele2 M)

 

 

Takk for tips, dette må jeg ringe å høre om!

 

Var på spaceworld btw

 

Det tilbudet varte ikke lengre enn til onsdag som var... Fikk tak i en på finn.no :D :D :D :D :D

 

3500,- mint condition! - fornøyd jeg :D

Da var det bra jeg kjøpte den der og da :w00t:

Lenke til kommentar

Noen som opplever at proximity sensoren er på når skjermen er av? (svakt rødt lys til høyre for høyttaleren når du holder telefonen I hånden) eller er det noe annet?

 

Nvm, fant svaret selv, er viber som tuller rundt.

Bekreftet av at proximity sensoren skrur seg av sekundet jeg exiter/stanser viber

Endret av technicality
Lenke til kommentar

Hei.

 

Har nå fått meg denne super-tlf., men de siste 24 timene har jeg savnet iPhone. Hvorfor? Fordi der fungere alt rett ut av esken!

 

Jeg pakket opp min nye Samsung Galaxy S 3 og det første jeg gjorde var å koble den til wifi. Det var så vidt det gikk, selv om PCen sier at nettverket er sterkt i rommet hvor jeg sitter. Lette på nett og fant ut at om jeg oppgraderer til Jelly Bean så skulle dette kunne løses. Så ble det gjort, men så sa de et annet sted at det likevel ikke fungerer. Så var jeg inne på tråden her hvor det er en egen zip-fil som skal lastes ned og så kjøres i Recovery-mode som så skal fikse problemet. Nå har jeg gjort det, men problemet er der like mye.

 

Selv om jeg sitter ved siden av wifi-routeren min så vil den ikke koble seg til...

 

Nedenfor er bildet jeg får opp når den ikke vil koble seg opp. Og som man ser i nettverksnavnet (HPnx7400) rett ovenfor så er nettverket sterkt!

 

Selv om gamle iPhone 3G klarte fint å koble seg til wifi-en min. Hvordan inn i hellsike må jeg gjøre for å få supertelefonen Samsung Galaxy S 3 til å gjøre det samme?

Screenshot_2012-09-30-05-02-33.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...