Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Flere enn meg som ikke får kjøpt spill på X1 fra Xbox live? Får feilkode PBR9002 på hjemmesidene til MS står det følgende status:

Kjøp og bruk av innholdBegrenset

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fuck, skulle kjøpe Sunset Overdrive idag :hm:

Var slik for meg i går, har ikke testet i dag. Man prøvde bare på US store, du testet på norsk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Flere enn meg som ikke får kjøpt spill på X1 fra Xbox live? Får feilkode PBR9002 på hjemmesidene til MS står det følgende status:

Kjøp og bruk av innholdBegrenset

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fuck, skulle kjøpe Sunset Overdrive idag :hm:

Var slik for meg i går, har ikke testet i dag. Man prøvde bare på US store, du testet på norsk?

 

 

Nei, bruker US store, som funka fint på tirsdag med AW

Lenke til kommentar

 

 

 

Hei. nå får jeg ikke godkjent betaling på US store. noen som kan anbefale nettside som sender Microsoft gavekort (US) på mail?

Bare kjøp på xbox.com istedet for xboxen ;)

 

 

 

Woot, er moroa over?

Nå må folk slutte å rope Ulv Ulv hver gang en stakkar ikke klarer å gjennomføre et US-kjøp på konsollen sin!

Synes jeg ukentlig leser om "Nå er muligheten for å kjøpe billig fra USA stengt!", og så viser det seg hver gang at det bare er en som ikke klarer å få sin transaksjon gjennom.

Kan dere ikke bare slappe av.....?

Hvis den muligheten blir stengt, skal vi nok få høre/lese det med store fonter på mange forum.

Så inntil da, ingen grunn til panikk.

Synes bare jeg for tiden leser flere ganger i uken om ulv ulv, US-store er stengt....

Og det viser seg hver gang at det ikke er rot i ryktene.

 

 

Er ikke så rart at folk er nervøse. De har jo fjerne muligheten for å kjøpe Hong Kong, til og med fra VPN (HVORDAN?! Jeg prøvde selv), og jeg tror jeg har lest at India også er stengt. Så vi lever på Microsofts nåde hele gjengen egentlig.

 

Dette gjelder kun microsoftstore.com, ikke når du gjennomfører kjøp på selve konsollen.

 

Så langt er det ikke blitt innført en eneste blokkering for digitale kjøp.

Lenke til kommentar

Åja. Så bra at du vet hva jeg har prøvd da ... :p

 

Jeg har tidligere kjøpt flere spill fra Hong Kong-butikken. Men forrige uke, når neogaf-tråden "eksploderte", prøvde jeg på nytt, både fra konsollen (med den samme, ekte HK-adressen jeg hadde brukt tidligere med suksess) og gjennom Hong Kong VPN på xbox.com/hk. Ingen av disse metodene funket, hverken for meg eller andre på neogaf. Prøvde flere ganger.

 

Så det var noe galt en periode, og dermed helt legtitimt å frykte at MS hadde stengt HK-butikken på en eller annen måte. Hvis dette nå er fikset er det ingen som er mer happy enn meg.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Så det var noe galt en periode, og dermed helt legtitimt å frykte at MS hadde stengt HK-butikken på en eller annen måte. Hvis dette nå er fikset er det ingen som er mer happy enn meg.

 

Det virker bare som at MS sliter med å få til nedlasting av spill ordentlig nå, noe som leder til noia for ingenting. Tjenesten har vært mer eller mindre ustabil siden dagene før CoD: AW slapp, og forsetter etter. Noe sier meg at nedlasting har spill har påført litt mer belastning enn forventet av MS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte med Kinect, men det var fordi det ikke var en versjon uten når jeg kjøpte min konsoll. Resultatet er at Kinecten enda står i plasten den kom i.

Med andre ord; ikke kjøp den bare for å kjøpe den. Kjøp den om du har behov for den. Har du ikke bruk for Kinect, så driter du i den og kjøper uten.

 

Du trenger IKKE Kinect for auto-innlogging. Dette kan du slå på inne på Settings -> Sign-in, security and passkey -> Instant sign-in.

Du trenger Kinect (eller en IR-sender elns) for å styre dekoder m.m. fra Xboxen. OneGuide fungerer f. eks. ikke uten Kinect eller annen IR-sender.

Lenke til kommentar

Eneste gangene jeg har brukt kinecten er når jeg febrilsk prøver å få "Anna" i forza horizon til å forstå hva jeg sier, fungerer 3 av 10 ganger, sitter 3,5 meter fra TVen (og kinecten) , og for at den skal få med seg hva jeg sier må jeg nærmest rope, engelsken min er heller ikke helt på bærtur. Om jeg derimot går frem til TVen ser det ut til å fungere greit, men da er det strengt tatt like greit å trykke på noen knapper istede. Så etter min mening og ærfaring har Kinecten bare blitt en ubrukt gimmick for min del.

Lenke til kommentar

Eneste gangene jeg har brukt kinecten er når jeg febrilsk prøver å få "Anna" i forza horizon til å forstå hva jeg sier, fungerer 3 av 10 ganger, sitter 3,5 meter fra TVen (og kinecten) , og for at den skal få med seg hva jeg sier må jeg nærmest rope, engelsken min er heller ikke helt på bærtur. Om jeg derimot går frem til TVen ser det ut til å fungere greit, men da er det strengt tatt like greit å trykke på noen knapper istede. Så etter min mening og ærfaring har Kinecten bare blitt en ubrukt gimmick for min del.

Å snakke til "Anna" i FH2 har fungert glimrende for meg. Sitter ca. 2,5 fra Kinect-sensoren.

(men så er jeg en j****på engelsk ?)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått ordna gold problemet! Måtte gå gjennom support, hvor det endte med at de avslutta medlemskapet, for å så starte det på nytt. Problemet lå i at profilen min hadde lagra to regioner, en i Norge(fra den tid jeg hadde 360) og en i US. Den i US hadde en aktiv gold medlemskap(som den burde i utgangspunktet), men av en eller annen grunn så klarte verken xboxen eller xbox.com se dette, noe support folka fikk spora opp.

 

Vet ikke hvor lenge dette varer, da vi egentlig ikke gjorde annet enn at jeg kjøpte nytt medlemskap. De refunderte pengene for det første kjøpet.

 

Til dere som tror at man blir bannet for å tukle med region, så tviler jeg på at dette stemmer. I dag, når jeg snakka med support, så var det support folk fra US. Etter et kjapt søk, sa han rett ut at jeg hadde to regioner, og spurte hvorfor jeg byttet. Forklarte da at jeg hadde import versjonen osv. Det endte til og med, med at han anbefalte meg å holde meg til US regionen for å unngå fremtidig trøbbel med gold. Bra service må jeg si! Får bare håpe at de refunderte pengene dukker opp på bankkontoen snart :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...