Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Ikke en voldsom anmeldelse, men noen spennende poenger.

 

http://arstechnica.com/gaming/2013/11/xbox-one-review-more-than-a-game-console-less-than-a-living-room-revolution/3/

 

The good

 

System is nearly silent when running.

Relatively energy efficient.

Great looking lighting effects and detailed characters.

Redesigned analog sticks, shoulder buttons, and d-pad are incredibly comfortable.

Improved rumble motor and new rumbling triggers.

Instant-on mode goes from power button to loaded game incredibly quickly.

Clean, sparse menu helps you find what you need efficiently.

Voice can be extremely efficient for launching games and apps and searching.

Snapping video is the new picture-in-picture.

Switching between apps is fast and snappy.

Upload studio is a great little clip editor.

TV pass-through is lag-free and easy to use.

 

The bad

 

Case is boxy, heavy, and about as big as the original Xbox.

Many launch games don't pack much of a visual punch.

Controller still uses AA batteries and proprietary headsets.

Voice commands fail a good 10 to 20 percent of the time.

System requires incredible precision in what voice commands it will take.

Voice is cumbersome and annoying in many apps.

Most apps are nearly useless in snap mode.

 

The ugly

 

Kinect auto-login works inconsistently.

In-game recording was largely busted on my review unit.

Switching from game to game can delete unsaved data without warning.

Kinect IR remote doesn't have a learning function for unsupported hardware.

 

Verdict: Buy it if there are exclusives that appeal to you, not for the bells and whistles. Otherwise, save $100 and get a PS4.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.gamereactor.eu/articles/99634/Xbox+One%3A+Hands-On+Verdict/

 

Kontroller suger strøm også. Inne noe problem om man skaffer seg et play and charge-kit. Kan fort bli dyrt om man må bytte batterier en gang om dagen.

 

Merkelig, polygon meiner noko heilt anna.

 

 

But you won't spend a lot of time worrying about batteries. We haven't been able to fully deplete a charge on our controllers in a week and a half of constant play.

 

http://www.polygon.com/a/xbox-one-review#controller

Endret av X672
Lenke til kommentar

Når det er sagt så syntes jeg Polygon hadde en fantastisk god og gjennomgående anmeldelse som det står stor respekt av! Og jeg må ærlig innrømme at Microsoft har klart å imponere meg for førstegang på mange år, og det kommer da fra en person som iløpet av de siste 3-4 årene har gått fra å kjøre stortsett 100% Microsoft til å ha stortsett migrert helt over til Apple produkter og løsninger.

 

For meg så er det ingen tvil om at Microsoft ser ut til å satse så utrolig mye mer på programvaren og løsninger rundt konsollen kontra Sony her. Hvorav Sony ser ut til å gi oss en god gammeldags spillkonsoll, så ser Microsoft ut til å forsøke å dra den helt ut og gi oss en smak av fremtiden. Skjønner at de som i utgangspunktet kun er ute etter en enkel spillkonsoll og kun bryr seg med det å putte inn spillet, sette seg i sofaen og spille så spiller ikke alt dette dilldallet så alt for stor rolle men her må jeg si at Microsoft imponerer meg litt, selv om det meste ser ut til å være i BETA enn så lenge men det kan jeg nok leve med.

 

 

Måten Kinect er integrert på gir jo nå så utrolig mye mer mening enn jeg tenkte på forhånd, jeg trodde de bundlet Kinect fordi de ønsket å få større interesse fra utviklere og for å legge tingene mer tilrette for at Kinect skal være en aktuell maskinvare for å produsenter å dedikere litt ressurser til og da må den nesten følge med konsollen ellers vil ingen tørre å satse noe på den. Men etter å ha lest Polygon sin anmeldelse og ha sett hvordan det hele fungerer og hva Microsoft faktisk forsøker å oppnå så blir det ganske åpenbart at en Xbox One uten Kinect blir et amputert system da den er så tett integrert i alle ledd som den er og tilsynelatende fungerer nærmest sjokkerende bra og effektiv på mye av det den gjør. Måten du kan ha flere brukere, med egne individuelle innlogginger for Skype osv og hvordan Kinect kan så raskt, effektiv og sømløst bytte mellom brukere virker for meg helt fantastisk.

 

 

Nei nå gleder jeg meg vell mer enn noengang, og må fryde meg når jeg kan lese at Xbox One visstnok har full integrering mot Logitech Harmony systemer som skal bety at jeg ikke trenger å tenke på konflikter mellom mitt Logitech Harmony Ultimate system og Xbox One om jeg skulle velge å koble Canal Digital dekoderen via Xbox One, noe jeg var veldig skeptisk til på forhånd da jeg følte at det var å be om problemer når to separate løsninger begge skal leke "smart ass" med TV, AV-receiver og det hele.

 

 

Er nok stor fare for at Apple TV må vike tilfordel for Xbox One når det kommer til multimedia også, i og med at det blir så raskt og effektivt å bare "snappe" ting som YouTube, Spotify, mediabiblioteket via DNLA osv at det å kjøre separate enheter utenom Xbox One vil rett og slett virke utrolig gammeldags. Gleder meg også til å teste ut det å kunne ha live.nettavisen.no kjørende IE snappet på siden mens jeg ser på en kamp via C-More Fotball HD, det er så mye smått futuristisk og spennende her at "nerden" i meg nærmest skriker av glede.

 

 

 

Har lenge vært veldig usikker, og ettersom PlayStation 4 på papiret er hakket kraftigere, de har klart å levere en mindre og mer snasen boks med integrert strømforsyning, de har forbedret på det som alltid har plaget meg mest med PlayStation, nemlig håndkontrolleren så vurderte jeg sterkt om jeg skulle plukke opp PlayStation 4 men etter å ha sett og lest dette her så er jeg glad for at jeg ikke tok det valget for her blir det Xbox One i hus også blir det nok en PlayStation 4 etterhvert når det dukker opp noen eksklusive spill jeg bare må ha, men inntil da så virker Xbox One som den helt klart mest kapable og attraktive konsollen for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så med litt flere biler og litt flere tracks så ville det med andre ord bikka 9'ern.

Et relativt lite problem de lett kan fikse med en liten content patch.

 

Men ble litt skuffet over at det bare er 1/3 så mange biler som i Forza 4. Får håpe det kommer en del gratisbiler til Forza 5 og ikke bare sånne du må betale for.

 

Gleder meg uansett stort til Xbox One, selv om jeg må vente til neste år.

Får trøste meg med PS4 i mellomtiden. :p

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Ja er ganske spent på hvor mye mer dynamisk det blir å kjøre nå :) Og lydene, herre min hatt! Nå har jeg ikke hørt en eneste bil i spilllet i virkeligheten, men fy flate der kommer til å røske i høgtallerene :D Ingen tvil om at Forza 5 drar snittet opp for lanseringen til One altså.

 

FM 5 karakterer sålangt:

 

CVG – 7
OXM – 8
Gamespot – 9
Joystiq -4/5
Polygon – 9
Eurogamer – 7
GamesRadar 4/5
Destructiod – 9
VideoGamer – 9
IGN – 8.8
AusGamers – 8.6
Everyeye.it – 8.3
Multiplayer.it – 8.8
Xbox360Achievements – 80/100
GameInformer – 8.75
Digital Spy – 4/5
USgamer – 9
Eurogamer Italy – 9
The Escapist – 3.5/5
EGM – 6.5

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...