Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har bestilt Xbox One fra tyskland så jeg får den forhåpentlig rundt den 22nov. Vil lanseringsspillene være tilgjengelig på Xbox live fra dag 1?

 

Ikke godt å si, og om det stemmer at du ikke får handle med Visa kort som ikke er for landet du er logget inn på. Så får du ikke kjøpt noen spill via Xbox Live.

 

Mener det er kommet noe offisielt rundt det der tidligere og at det var noe slikt. Du får google litt.

Lenke til kommentar

Eg snakket med kundeservice på Mstore Tyskland, der fikk eg beskjed at Norsk visa kort skal funke. Men fikk følelsen av at hun eg snakket med ikke er oppdatert

Ja, ja... Dere kan fremdeles bestille den fra Coolshop og få full norsk garanti, reklamasjonsrett, kundebehandlig, og en garantert frakt -og tollfri leveranse.

Lenke til kommentar

For en reklame. De har flere sånne der, hvor de skryter av at man kan spille offline, og kan bytte spill. Ting de opprinnelig prøvde å nekte oss.

Det er vel greit nok, de bare forsikrer seg at folk som kanskje ikke er helt oppdatert blir oppdatert. Ms vil ikke miste kunder fordi folk tror at det forsatt ikke er mulig å spille brukte spill osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva? Trenger du ikke lenger å ha tilkoblet Kinecten heller? Hadde ikke jeg fått med meg. Ikke at jeg hadde noe problem med at den måtte være tilkoblet. :p

 

Gleder meg som en unge til både Xbox One og PS4. Blir en herlig nerdehøst! :w00t:

 

Og akkurat her har du grunnen Ms sine "reklamer" rundt disse sakene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva? Trenger du ikke lenger å ha tilkoblet Kinecten heller? Hadde ikke jeg fått med meg. Ikke at jeg hadde noe problem med at den måtte være tilkoblet. :p

 

Gleder meg som en unge til både Xbox One og PS4. Blir en herlig nerdehøst! :w00t:

 

Det kunne fort blitt et stort problem å ha den tilkoblet. Hva om den hadde blitt ødelagt? Skulle liksom hele konsollen da ha sluttet å fungere?

Lenke til kommentar

Så kameraet som har gjort konsollen dyrere en konkurrenten, og hardwaren svakere en konkurrenten trengs nå ikke lengre. Hadde det ikke vært en ide å fjernet den fra bundelen og satt ned prisen til ps4 nivået.

Dette har vi diskutert så mange ganger før..

 

Nei. Det er en grunn til at Kinect blir såppas bra nå, nettopp fordi de får inn gode penger ved at alle kjøper det når de kjøper xbox.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja vi har det, og det er ved å bundle samt binde den opp til konsollen at man får utviklere til å lage applikasjoner og spill til den. Nå blir det en mellomting. Hvor mange blir ikke å la være å koble den til, ha den liggende i et skap, ha den avkoblet men aldri gidde å koble den på igjen fordi det er et ork?

Nei microsoft gjør bare xbox one dårligere og dårligere.

Lenke til kommentar

 

Dette er prisen vi må betale for å få bedre utstyr. Og prisen vi må betale for at konsoller er bygget slik dem er oppigjennom tidene med forskjellige arkitekturer. Nå som både XBO og PS4 er bygget på X86 så vil det være en mulighet for at om 9 år igjen at en kan slippe å kjøpe nytt tilleggsutstyr til konsollene.

 

Men det er jo ikke bare det at dem ikke kan kommunisere mellom hverandre, dem nye rattene fks vil mest sannsynlig være overlegne over dem eldgamle rattene.

 

Kjedelig å kjøpe på nytt om en har noe som har fungert i alle dem årene, men slik er konsoll verden. Vil en ha noe som er konsistent over år så må en over til PC.

 

Men som nevnt så er konsollene nå basert på X86 og dette kan gjøre ting bedre om vi får flere konsoller slik vi er vant til.

 

Nå overser du helt listen over konsoller som faktisk støtter ekstrautstyr for eldre konsoller. Du vet godt at PS, PS2, PS3, GC, Wii og Wii U har mye forskjellig arkitektur, og det var ingen hindring der, så hvorfor skulle det være det hos MS? Og på samme måte, alle disse konsollene (dvs. "oppfølgerne") ga oss nytt og bedre ustyr; du mener ikke oppriktig at støtte for GameCube-kontrollere på Wii, eller støtte for PS2-ratt på PS3, saboterte for noe her?

 

Det er overhode ikke noe tekniske problem for Microsoft å støtte ekstrautstyr laget for Xbox 360 på Xbox One. De velger imidlertid å la være. Det kan se ut som Sony tar lignende valg med PS4. Dersom man bryr seg noe om økonomi eller miljø er det helt på sin plass å påpeke, og kritisere, slike ting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så kameraet som har gjort konsollen dyrere en konkurrenten, og hardwaren svakere en konkurrenten trengs nå ikke lengre. Hadde det ikke vært en ide å fjernet den fra bundelen og satt ned prisen til ps4 nivået.

 

Nei det hadde ikke vært en bra ide. Microsoft har en annen visjon en hva Sony har og går hardt ut med å gjøre XBO til senteret for underholdning i hjemmet. Kinect er en del av den strategien. Det er ganske så klart at millioner av mennesker bruker konsoll til mer en kun spill. PS3 er konsollen som flest mennesker ser Netflix via fks.

 

 

 

Nå overser du helt listen over konsoller som faktisk støtter ekstrautstyr for eldre konsoller. Du vet godt at PS, PS2, PS3, GC, Wii og Wii U har mye forskjellig arkitektur, og det var ingen hindring der, så hvorfor skulle det være det hos MS? Og på samme måte, alle disse konsollene (dvs. "oppfølgerne") ga oss nytt og bedre ustyr; du mener ikke oppriktig at støtte for GameCube-kontrollere på Wii, eller støtte for PS2-ratt på PS3, saboterte for noe her?

 

Det er overhode ikke noe tekniske problem for Microsoft å støtte ekstrautstyr laget for Xbox 360 på Xbox One. De velger imidlertid å la være. Det kan se ut som Sony tar lignende valg med PS4. Dersom man bryr seg noe om økonomi eller miljø er det helt på sin plass å påpeke, og kritisere, slike ting.

 

Og du overser at teknologien dem tar i bruk i dem nye rattene er vesentlig bedre en eldre ratt. Og at MS mest trolig vil kvalitets sikre opplevelsen folk har med spill på XBO. Har du et ratt og spiller fks Forza 5 så får du den opplevelsen MS og spill utvikleren gikk etter.

 

Du får ikke en dårligere opplevelse pga du har et ratt som ikke er like nøyaktig og følsomt eller som har gammeldags feedback teknologi i seg.

 

Selvfølgelig kunne MS åpnet opp for å støtte eldre tilleggsutstyr men jeg tipper at det er pga spill opplevelsen dem har gjort dette. Du kan ikke koble til eldre kontrollere da den nye er bedre på A og B og det er opplevelsen du skal ha når du spiller på XBO.

 

Jeg tror hverken Sony eller Microsoft gjør dette for å jævle med prisbeviste miljøtenkende spillere. Dem gjør det for å sikre at opplevelsen på deres systemer blir slik det skal være.

Lenke til kommentar

Ja vi har det, og det er ved å bundle samt binde den opp til konsollen at man får utviklere til å lage applikasjoner og spill til den. Nå blir det en mellomting. Hvor mange blir ikke å la være å koble den til, ha den liggende i et skap, ha den avkoblet men aldri gidde å koble den på igjen fordi det er et ork?

Nei microsoft gjør bare xbox one dårligere og dårligere.

 

Likevel er hver eneste kunde nå, en potensiell bruker av Kinect. Det hadde de ikke vært om Kinect ikke er bundlet med i pakken. Det er forskjellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...