Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit nok. Men Ikke noe i denne tråden eller ting jeg har lest på NeoGAF eller andre steder har satt XBO i et så dårlig lys at jeg ikke vil kjøpe konsollen. Om CoD kjører i 720p eller 1080p bryr jeg meg lite om, siden det er spill som er utviklet til dagens konsoller.

 

Etter det jeg har sett fra Forza og Ryse er jeg mer enn overbevist om at XBO blir en bra konsoll på lik linje med PS4.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
  • Development started later (compared to PS4)
  • Reveal event pushed back
  • Driver/OS not up to par
  • THIS looks just like a bunch of HTPC components thrown together
  • Launch list of countries reduced
  • 3rd party title footage severely limited
  • Unclear policies, messaging

Som de nevner i denne episoden av Bonus Round, så virker det som om de har hastet på med å lansere Xbox One for å ikke tape terreng.

 

Som jo står over her, alle ryktene sier at utviklingen av Xbox One startet mye senere enn PS4.

 

Du har jo alle ryktene og utsagnene om at utviklingsverktøyene til Sony er så mye mer modne enn Microsoft sine; som f.eks det Linus Blomberg sa i juli: "The PlayStation 4 environment is definitely more mature currently, so Microsoft has some catching up to do."

Med tanke på at Microsoft er bedre enn Sony på softwaredelen (ja, jeg mener da ihvertfall det), så burde de ikke ligget så langt bak som det virker som.

 

Ja, husker du etter eventen? Alle meldingene som kom fra Microsoft som ikke stemte, alt virket så forhastet og rart.

 

Er vel mye annet og, men er litt småsliten etter jobb.

 

Men ja, med så mye uklart, med så mange meldinger om feil, problemer med OS, at spill som CoD: Ghosts ikke kjører i 1080p, for ikke å si Titanfall. Jeg tror at begge hadde kjørt i full HD, da det ikke er så krevende motorer (selv om det er vanskelig for meg å si nøyaktig hvor sterkt modifiserte de er), men at det må kjøres kompromisser fordi utviklerverktøy og greier henger langt bak, samt bugs i OS ikke er ferdigstilt enda.

 

Det her ble veldig rotete. Men det er mye som tilsier at konsollen skulle kommet i 2014, men ble fremsyndet. Må heller ikke glemme at CBOAT har sagt det samme.

 

Hvorfor jeg synes det er synd? Fordi det ødelegger for Microsoft, for Xbox One. For alle som vil ha en Xbox One-konsoll.

 

Se på Xbox-facts, det er fordi alt er så uklart for menigmann. Folk aner ikke hva greia er med Xbox One lenger, de vet bare at "det er det grusomste som noensinne har kommet i konsollverdenen" for å dra det på litt, var jo det inntrykket man fikk etter revealen.

 

Hva kan dette bety? Jo, det kan bety at Sony kan dra ifra. Og jeg vil helst ha to store konsollkonkurrenter som kan konkurrere med hverandre, for konkurranse er jo kun positivt for oss som kunder og gamere. Evt at konsoller forsvinner og kun PCen står igjen, men det er ikke tid for det enda. Med et Sony som drar fra, og om det blir vanskelig for Microsoft å dra seg inn igjen (ja, jeg tror det kan bli vanskeligere med den katastrofale introduksjonen de har hatt enn om de hadde utsatt det litt), så tror jeg vi som liker spill blir de mest skadelidende. Kanskje jeg tar feil, hvem vet.

 

Men ja. Gratuler meg med tidenes mest rotete innlegg. Kom også med innspill om du mener at jeg tar feil når jeg er så og si sikker på at konsollen ble fremsyndet.

Lenke til kommentar

Er vel litt merkelig. Er jo bare å se på PS3 som kom lenge etter Xbox360, gjør det jo bra som bare det.

Nei, Microsoft har fokusert for mye på å være forskjellig fra Sony (les Kinect).

Hvorfor ikke bare gjøre som i gamle dager? Lag en konsoll som er kraftig og så og si helt like konkurrenten og la spillene avgjøre hvilken konsoll den enkelte forbruker kjøper.

 

Microsoft kunne lett ventet til neste år og gitt ut en konsoll som var bedre enn PS4 spec messig.

Relativt enkelt å hive inn litt mer minne. Horribelt at Xbox One ikke har mer egentlig med tanke på så billig minne de valgte.

 

PS4 vasser ikke akkurat i en haug med bra lanseringstitler så spør du meg så tror jeg faktisk både MS og Sony godt kunne ventet til sommeren neste år eller noe sånt.

 

Men, men.. skal nå ha begge til tross for alt det negative rundt Xbox One.

Lenke til kommentar

 

  • Development started later (compared to PS4)
  • Reveal event pushed back
  • Driver/OS not up to par
  • THIS looks just like a bunch of HTPC components thrown together
  • Launch list of countries reduced
  • 3rd party title footage severely limited
  • Unclear policies, messaging

Som de nevner i denne episoden av Bonus Round, så virker det som om de har hastet på med å lansere Xbox One for å ikke tape terreng.

 

Som jo står over her, alle ryktene sier at utviklingen av Xbox One startet mye senere enn PS4.

 

Du har jo alle ryktene og utsagnene om at utviklingsverktøyene til Sony er så mye mer modne enn Microsoft sine; som f.eks det Linus Blomberg sa i juli: "The PlayStation 4 environment is definitely more mature currently, so Microsoft has some catching up to do."

Med tanke på at Microsoft er bedre enn Sony på softwaredelen (ja, jeg mener da ihvertfall det), så burde de ikke ligget så langt bak som det virker som.

 

Ja, husker du etter eventen? Alle meldingene som kom fra Microsoft som ikke stemte, alt virket så forhastet og rart.

 

Er vel mye annet og, men er litt småsliten etter jobb.

 

Men ja, med så mye uklart, med så mange meldinger om feil, problemer med OS, at spill som CoD: Ghosts ikke kjører i 1080p, for ikke å si Titanfall. Jeg tror at begge hadde kjørt i full HD, da det ikke er så krevende motorer (selv om det er vanskelig for meg å si nøyaktig hvor sterkt modifiserte de er), men at det må kjøres kompromisser fordi utviklerverktøy og greier henger langt bak, samt bugs i OS ikke er ferdigstilt enda.

 

Det her ble veldig rotete. Men det er mye som tilsier at konsollen skulle kommet i 2014, men ble fremsyndet. Må heller ikke glemme at CBOAT har sagt det samme.

 

Hvorfor jeg synes det er synd? Fordi det ødelegger for Microsoft, for Xbox One. For alle som vil ha en Xbox One-konsoll.

 

Se på Xbox-facts, det er fordi alt er så uklart for menigmann. Folk aner ikke hva greia er med Xbox One lenger, de vet bare at "det er det grusomste som noensinne har kommet i konsollverdenen" for å dra det på litt, var jo det inntrykket man fikk etter revealen.

 

Hva kan dette bety? Jo, det kan bety at Sony kan dra ifra. Og jeg vil helst ha to store konsollkonkurrenter som kan konkurrere med hverandre, for konkurranse er jo kun positivt for oss som kunder og gamere. Evt at konsoller forsvinner og kun PCen står igjen, men det er ikke tid for det enda. Med et Sony som drar fra, og om det blir vanskelig for Microsoft å dra seg inn igjen (ja, jeg tror det kan bli vanskeligere med den katastrofale introduksjonen de har hatt enn om de hadde utsatt det litt), så tror jeg vi som liker spill blir de mest skadelidende. Kanskje jeg tar feil, hvem vet.

 

Men ja. Gratuler meg med tidenes mest rotete innlegg. Kom også med innspill om du mener at jeg tar feil når jeg er så og si sikker på at konsollen ble fremsyndet.

 

 

Avsløringen av XBO var en katastrofe på mange måter. Det er reklamekampanjene de kjører i dag et bevis på. Ellers er det mye uklarheter og rykter som jeg ikke vil kommentere. Vi får se om det er noe sannheter i dem etter lanseringen. Er nesten litt glad for at de utsatte konsollen i tilfelle det blir noen barnesykdommer.

Lenke til kommentar

Hva baserer du dette på, kan du komme med kilder på noe? Hva er det som har ødelagt veldig mye?

 

For eksempel oppklokking av maskinvaren rett før produksjon. At de måtte utsette den opprinnelige annonseringen av konsollen. At Turn 10 ikke rekker å bli ferdig med Forza 5 i tide. Det har aldri før skjedd at man må koble seg opp online for å laste ned resten av et fysisk spill, så det i det hele tatt kan fungere. Ryktene om at Xbox One bare klarer 720p, mens Sony har bekreftet 1080p på det meste av sine spill, inkludert multiplattformspill.

Lenke til kommentar

For eksempel oppklokking av maskinvaren rett før produksjon. At de måtte utsette den opprinnelige annonseringen av konsollen. At Turn 10 ikke rekker å bli ferdig med Forza 5 i tide. Det har aldri før skjedd at man må koble seg opp online for å laste ned resten av et fysisk spill, så det i det hele tatt kan fungere. Ryktene om at Xbox One bare klarer 720p, mens Sony har bekreftet 1080p på det meste av sine spill, inkludert multiplattformspill.

 

http://gamerant.com/forza-5-does-not-require-download

 

 

fungerer fint det, ialllfall delvis :p

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Jeg tror Xbonen var planlagt for å lansere i 2014 en gang, men så kom Kaz og Sony og overrasket dem med PS4 lanseringen, så måtte Microsoft rushe litt.

 

Jeg skal ha en Xbone, mest sannsynlig på Norges lanseringen. Men jeg tror det beste for MS i "the long run" ville vært å utsatt hele lanseringen (verden over) til 2014 og hatt er mer klar konferanse.

 

Reklameringen har heller ikke vært den beste.

 

LhDNkKL.jpg

For de som ikke skjønner denne så vil MS at du skal sitte/stå/ligge osv. langt fra TVen så du ikke merker den dårlige oppløsningen på en 1080p TV om du spiller 720p spill.

Lenke til kommentar

Var en diskusjon litt bakover her ang det at mange ikke ser forskjell på 720p og 1080p. Her er en fin artikkel om en som har tatt litt bilder i 720p, 900p og 1080p av Battlefield 4.

 

En ser små forskjeller men når en sitter å ser dette på et tv og da et stykke ifra tv så er det ikke rart dem fleste ikke ser forskjell. På film er det enda vanskeligere å se.

 

Anyways ta en titt.

 

http://www.dualshockers.com/2013/10/10/battlefield-4-on-ps4-and-xbox-one-how-it-should-look-at-900p-and-720p-part-2-the-differences/

Lenke til kommentar

Var en diskusjon litt bakover her ang det at mange ikke ser forskjell på 720p og 1080p. Her er en fin artikkel om en som har tatt litt bilder i 720p, 900p og 1080p av Battlefield 4.

 

En ser små forskjeller men når en sitter å ser dette på et tv og da et stykke ifra tv så er det ikke rart dem fleste ikke ser forskjell. På film er det enda vanskeligere å se.

 

Anyways ta en titt.

 

http://www.dualshockers.com/2013/10/10/battlefield-4-on-ps4-and-xbox-one-how-it-should-look-at-900p-and-720p-part-2-the-differences/

 

Et stykke ifra TV-en, eller ikke, forskjellen er stor på disse bildene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et stykke ifra TV-en, eller ikke, forskjellen er stor på disse bildene.

Jeg synes ikke det, må være jeg som trenger nye briller kanskje.

 

Her står folk i kø i New Orlando for å prøve XBO.

post-5372-0-14040700-1382571963_thumb.jpg

 

EDIT: Og stillbilder er en ting. Når dette er i bevegelse så er det enda vanskeligere å se forskjeller. Og ikke misforstå, jeg ser forskjellene.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...