Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er litt spent på hvor Xbox One og PS4 ligger an ytelsesmessig i praksis. Klart, hører jo de skal tilsvare 7790 og 7850 (tror jeg det var), men konsollene pleier jo å yte hakket bedre enn hardware skulle tilsi. På papiret er mitt GTX 660 hakket barskere, men lurer på om det faktisk er det i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Er litt spent på hvor Xbox One og PS4 ligger an ytelsesmessig i praksis. Klart, hører jo de skal tilsvare 7790 og 7850 (tror jeg det var), men konsollene pleier jo å yte hakket bedre enn hardware skulle tilsi. På papiret er mitt GTX 660 hakket barskere, men lurer på om det faktisk er det i virkeligheten.

Det er eg òg. Dei som skrur maskinane saman plar væra lure, og sett delane saman på ein slik måte at det er særs bra optimalisert.

 

 

Nice, nice. Grattis og alt det der. Må fikse meg nytt skjermkort snart jeg og. Og litt mer RAM.

Takk takk. Ganske insane kort :-)

Endret av BlastyTrasty
Lenke til kommentar

Må du fortelle hva som er så spennende da ? ;)

 

Kan godt fortelle hvorfor jeg synes XBO virker som en mer neste generasjon konsoll. Det er kanskje en litt dum ordlegging. La meg heller formulere meg slik, dette er hvorfor jeg anser XBO som en mer spennende neste generasjon konsoll.

 

Et eksempel på en helt vanlig hverdag med XBO:

 

Jeg går inn i stua, sier "Xbox på" , tv,surround receiver,riks-tv og XBO slår seg på. Kinect kjenner igjen stemmen og ansiktet mitt og min profil lastes inn. Jeg vil ikke spille akkurat nå så jeg sier "Xbox tv" og jeg sitter å ser på en fotball kamp.

 

Så kommer en melding på skjermen "Ronny vil starte en skype samtale med deg" jeg sier "Xbox snap skype" og på høyre side kommer et vindu og jeg ser Ronny som vil skravle for han er helt i hundre over kampen vi sitter å ser på.

 

Når kampen er over så bestemmer vi oss for å spille en runde i Call of Duty, "Xbox hjem" vi starter spillet og Skype går fortsatt på siden. Vi vil ha hele skjermen når vi spiller så vi gjør håndbevegelsen for full skjerm. Og spiller et par timer med klar og bra tale-kvalitet som det er på Skype sine tjenester.

 

Og vi har ingen problemer siden vi spiller på Microsoft sin gigantiske serverpark, ikke noe tull og lagg.

 

Det er et eksempel på en hverdag med XBO.

 

Det å ha mulighet for å kjøre TV inn i XBO åpner opp for at XBO kan bli selve kjernen i stua for veldig mange. Spesielt om det vil være så enkelt som å si "Xbox på" og alt er oppe å går før du har rukket å sette kaffen ned på bordet og kroppen er horisontal.

 

Det at operativsystemet åpner opp for multitasking gjør at en kan se på tv og surfe på facebook samtidig om en måtte ønske det. Skype er gigantisk, en kan nå pga Kinect sitte i sofaen og via enten video eller stemme ringe mobiltelefoner,hustelefoner eller alle andre som måtte ha Skype ifra konsollen din i sofaen.

 

Vil du skravle med kompis gjengen din som sitter å spiller på PC mens du skal spille litt på XBO? Ikke noe problem.

 

Og så er det Kinect, en elsket og hatet liten plast dings. Jeg var med å beta testa den første for Microsoft og det var klart fra dag en at den ikke ville være hva mange hadde håpet på. Men den solgte ganske så bra og fikk endel spill. Nå som Kinect har fått en oppgradering så ser det ut som den er slik en håpet første utgave skulle være.

 

Det at den følger med alle XBO maskiner vil bety at alle får mulighet for video samtaler og at utviklere i en ekstremt større grad kan utvikle funksjoner og spill for Kinect. Så gjenstår det å se om Microsoft har fått det til denne gangen da.

 

Håndkontrolleren er forbedret ifra X360 sin kontroller. Kontrolleren som er definert som den beste kontrolleren av dem aller fleste. Disse impulse triggerne som sitter i denne anser jeg som et bidrag og utvikling av håndkontrollere for noe som en kommer til å bruke hver eneste gang uten å måtte gjøre noe en ikke i utgangspunktet trenger å gjøre som med styre platen til PS4 sin kontroller.

 

Og til sist en ting som ikke er noe XBO eiere kommer til å ha hjemme, nemlig MS sin gigantiske serverpark. Den kan og vil nok åpne opp for endel ting som er kun mulig om en har en slik serverpark tilgjengelig. I første omgang så blir den største forandringen for konsoll spillere at en får dedikerte servere på samtlige spill hvor utvikler vil ta i bruk dette. Og siden det er gratis for utviklere å ta i bruk så kan en nok regne med at omtrent alt av online spill vil ta ibruk serverparken til MS.

 

Dette er hvorfor jeg ser på XBO som en mer spennende neste generasjon konsoll. Jeg synes det ikke er nok med å bare gi bedre grafikk, jeg vil ha nye funksjoner og bruks områder.

Endret av _LarZen_
  • Liker 5
Lenke til kommentar

PS4 har også voice regocnition, noe du tydelig setter høyt. Er det noe jeg virkelig driter i så er det akkurat det, en av de dummeste funksjonene jeg vet om; har det på smart-TVen (Samsung, toppmodell fra i fjor), det fungerer skikkelig dårlig, plutselig reagerer den på helt tilfeldige ting, eller så reagerer den ikke i det hele tatt. Dessuten er det tungvindt i forhold til kontroller, en feil retning å gå.

 

Nei, akkurat det ser jeg ikke på som en fremtid. Men jeg er også enig med deg, det burde være andre ting en bedre grafikk i fokus; synes både Xbone og PS4 mangler her, der er verken den ene eller den andre bedre og man ser tydelig hvor fokuset ligger.

 

Surfe på nettet på TV eller konsoll er horribelt, hva har man smarttelefoner til? Eller iPad? Eller laptop? Hvor mange dingser skal man surfe på nettet med samtidig?

 

Jeg må si meg mer og mer enig med Ginecologo, det ser svartere og svartere ut for begge parter.

 

Er det sånn at når Xbone skrur seg på vil den automatisk aktivere alt utstyret som er koblet til den? Lyd, TV og alt?

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Eg kjøpte meg eit GTX 780 kort igår. Ahem. :p

Gratulerer, har vært den heldige eier av ett slikt kort siden lanseringen faktisk :p

 

#skryte på

 

Har aldri benyttet meg av surfe mulighetene på konsoll, av den enkle grunn at de er totalt overflødige og suger lut.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har sittet med nøyaktig samme tanke selv. Var utrolig morsomt med Lair og en rekke brukere her inne som huauset det skikkelig opp. Men det kom vel en patch til det spillet som gjorde at man faktisk kunne styre dragen i luften slik man ville etterhvert ? :p

Hah var en av de som mente dette var noe stort. Tror jeg testet Lair i 30 minutter. Aldri mer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...