Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

har bestilt Xbox One fra tyskland så jeg får den forhåpentlig rundt den 22nov. Vil lanseringsspillene være tilgjengelig på Xbox live fra dag 1?

Ja, alle Xbox One spill kan lastes ned digitalt på lanseringsdagen deres.

 

Om du kjøper Gift Cards fra https://www.gamepointsnow.com/xbox-live så skal det være mulig å løse inn disse sånn at du slipper å bruke norsk visa. Er ikke 100% sikker på om det vil fungere på Xbox One enda, men jeg kommer til å prøve det når den kommer fra Tyskland.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og du overser at teknologien dem tar i bruk i dem nye rattene er vesentlig bedre en eldre ratt. Og at MS mest trolig vil kvalitets sikre opplevelsen folk har med spill på XBO. Har du et ratt og spiller fks Forza 5 så får du den opplevelsen MS og spill utvikleren gikk etter.

 

Du får ikke en dårligere opplevelse pga du har et ratt som ikke er like nøyaktig og følsomt eller som har gammeldags feedback teknologi i seg.

 

Selvfølgelig kunne MS åpnet opp for å støtte eldre tilleggsutstyr men jeg tipper at det er pga spill opplevelsen dem har gjort dette. Du kan ikke koble til eldre kontrollere da den nye er bedre på A og B og det er opplevelsen du skal ha når du spiller på XBO.

 

Jeg tror hverken Sony eller Microsoft gjør dette for å jævle med prisbeviste miljøtenkende spillere. Dem gjør det for å sikre at opplevelsen på deres systemer blir slik det skal være.

 

Dersom dette stemmer betyr det at også billig-rattene til Xbox One er betraktelig bedre enn f.eks. Logitech G27. Tror du virkelig det stemmer?

 

Edit: Og som UrgeLOL nevner; USB-headset. Gir disse også en dårligere opplevelse enn headset med proprietære plugger? Isåfall, hvorfor? Hva med greia med at man ikke kan bytte harddisker uten å kjøpe en spesiell MS-variant?

 

Det finnes massevis av presedens for støtte av legacy-hardware. Du snakker om opplevelse og potensielle problemer, men kan du konkretisere det på noe vis? Kan du vise til et ekte, reelt, virkelig eksempel på et tilfelle der støtte av eldre maskinvare på en konsoll har vært problematisk på noe vis?

 

Jeg ser én primærmotivator her, og det er ønske om å selge mer greier (og det er forholdsvis høye marginer på kontrollere, etc., i motsetning til både konsoller og spill).

Endret av Okapi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Feil! Microsoft hadde en visjon når de lanserte xbox one. Hele visjonen er nå kastet rett i søpla. Om visjonen deres var å bruke kinect så aktivt så må det være krav om å ha den tilkoblet. Viss ikke så faller korthuset sammen da mange ikke kommer til å benytte seg av den. Utviklere som kanskje hadde tenkt å bruke kinect til enkelte funksjoner i spill må ta hensyn til at noen ikke vil ha den koblet til.

 

Nå må du gi deg larzen. Vet ikke hvorfor ms bestandig skal være så vanskelig angående støtte av 3. Party utstyr til konsollene sine? Xbox 360 støttet hva? Det porsche rattet og microsoft sitt offisielle ratt. Så nå må altså de som investerte i 3000-4000kr ratt kjøp nytt til xbox one. Det har ingenting med kvalitet å gjøre. Får håpe sony ikke er like idiot med ps4.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Likevel er hver eneste kunde nå, en potensiell bruker av Kinect. Det hadde de ikke vært om Kinect ikke er bundlet med i pakken. Det er forskjellen.

Joda, ser den, men samtidig er hver kunde en potensiell ikke bruker av kinect. Om det f.eks. Viser seg at få tar i bruk kinect funksjonene, fordi det nå er frivillig om den skal brukes, så vil utviklerene ha mindre grunn til å benytte seg av muligheten. Om ms hadde fjernet kinect, så kunne de i følge ryktene, ha solgt xbox one kanskje 50-100 dollar billigere en ps4. Det hadde solgt!
Lenke til kommentar

 

Dersom dette stemmer betyr det at også billig-rattene til Xbox One er betraktelig bedre enn f.eks. Logitech G27. Tror du virkelig det stemmer?

 

Edit: Og som UrgeLOL nevner; USB-headset. Gir disse også en dårligere opplevelse enn headset med proprietære plugger? Isåfall, hvorfor? Hva med greia med at man ikke kan bytte harddisker uten å kjøpe en spesiell MS-variant?

 

Det finnes massevis av presedens for støtte av legacy-hardware. Du snakker om opplevelse og potensielle problemer, men kan du konkretisere det på noe vis? Kan du vise til et ekte, reelt, virkelig eksempel på et tilfelle der støtte av eldre maskinvare på en konsoll har vært problematisk på noe vis?

 

Jeg ser én primærmotivator her, og det er ønske om å selge mer greier (og det er forholdsvis høye marginer på kontrollere, etc., i motsetning til både konsoller og spill).

 

G27 er vel noe av det beste du kan kjøpe, men det er vel straks et 5 år gammelt ratt. Og det skjer mye på 5 år. Selvfølgelig så hadde det vært ønskelig å kunne ta ibruk et slik ratt om en har investert i et slikt.

 

Om billig rattene til XBO er bedre en G27 vet jeg ikke. Jeg har ikke prøvd dem så det er umulig å si. En kan anta at kvaliteten ikke er like bra, men en kan regne med at dem er mer presise og har bedre forcefeedback teknologi. Går en for dem som er i samme pris segmentet som G27 så får en nok en overlegen opplevelse.

 

Igjen så vet jeg ikke, jeg har ikke prøvd en XBO eller deres ratt. Jeg bare antar at MS har gjort dem oppgraderingene som dem skryter av til deres ratt.

 

Ang headsett til XBO så skal det etter hva jeg har lest komme overganger som gjør at en kan ta noen av dem i bruk. Men det er opp til headsett produsentene å lage dette, ikke Microsoft.

 

Ang harddiske så er dette mest trolig for at alle skal ha samme disker med samme RPM. For å sikre en opplevelse med X360 slik det skal være.

Lenke til kommentar

Joda, ser den, men samtidig er hver kunde en potensiell ikke bruker av kinect. Om det f.eks. Viser seg at få tar i bruk kinect funksjonene, fordi det nå er frivillig om den skal brukes, så vil utviklerene ha mindre grunn til å benytte seg av muligheten. Om ms hadde fjernet kinect, så kunne de i følge ryktene, ha solgt xbox one kanskje 50-100 dollar billigere en ps4. Det hadde solgt!

 

Nå har det i det minste tatt utgangspunktet i å levere Kinect til alle fra dag 1. Viser det seg over tid, at verken Kinect slår ann, eller softwaren rundt det ikke selger, kan de da slippe pakker uten Kinect. Da har de i hvertfall prøvd, og feilet.

Lenke til kommentar

Feil! Microsoft hadde en visjon når de lanserte xbox one. Hele visjonen er nå kastet rett i søpla. Om visjonen deres var å bruke kinect så aktivt så må det være krav om å ha den tilkoblet. Viss ikke så faller korthuset sammen da mange ikke kommer til å benytte seg av den. Utviklere som kanskje hadde tenkt å bruke kinect til enkelte funksjoner i spill må ta hensyn til at noen ikke vil ha den koblet til.

 

Nå må du gi deg larzen. Vet ikke hvorfor ms bestandig skal være så vanskelig angående støtte av 3. Party utstyr til konsollene sine? Xbox 360 støttet hva? Det porsche rattet og microsoft sitt offisielle ratt. Så nå må altså de som investerte i 3000-4000kr ratt kjøp nytt til xbox one. Det har ingenting med kvalitet å gjøre. Får håpe sony ikke er like idiot med ps4.

 

Visjonen til XBO er ikke kastet på søpla, men den er helt klart blitt justert. Om Kinect bidrar til å gjøre opplevelsen med XBO bedre så vil folk ha den koblet til. Om Kinect vil bidra til noe som er gøy og beriker spill så vil folk ha den koblet til.

 

Utviklere vet nå at alle som kjøper en XBO vil ha en Kinect. Dem kan bruke tid og resurser på å legge til Kinect funksjonalitet til helt vanlige spill pga dette.

 

Men det gjenstår selvfølgelig å se om Kinect til XBO vil være noe bra. Om den ikke bidrar til å gjøre opplevelsen på XBO bedre. Eller komme med spill som tar ibruk den på en fornuftig måte. Så vil nok flere og flere koble den bort.

 

Microsoft med XBO har mye å bevise. Og for dem av oss som har noen timer med Kinect til X360 så har dem endel jobb å gjøre ved å overbevise at dette er bra. Personlig så er jeg veldig skeptisk, men jeg har dritti meg ut før ved å anta at noe ikke kan bli bedre bare pga jeg har hatt en dårlig opplevelse tidligere.

 

Jeg finner det fortsatt ganske så humoristisk at en lager oppstyr over å ikke ikke kunne ta ibruk noe som ansees som eldgammel teknologi på en ny konsoll som kommer snart. Spesielt at en anser i dette tilfellet MS som den store stygge ulven og ikke utviklerne av alt dette tilleggs utstyret som i mange tilfeller kunne lage en adapter for at det skulle fungere.

Lenke til kommentar

 

G27 er vel noe av det beste du kan kjøpe, men det er vel straks et 5 år gammelt ratt. Og det skjer mye på 5 år. Selvfølgelig så hadde det vært ønskelig å kunne ta ibruk et slik ratt om en har investert i et slikt.

 

Om billig rattene til XBO er bedre en G27 vet jeg ikke. Jeg har ikke prøvd dem så det er umulig å si. En kan anta at kvaliteten ikke er like bra, men en kan regne med at dem er mer presise og har bedre forcefeedback teknologi. Går en for dem som er i samme pris segmentet som G27 så får en nok en overlegen opplevelse.

 

Men hva, helt konkret, har skjedd de siste fem årene, som gjør at du forventer at nye billigratt er bedre enn litt eldre superratt? I tillegg, hvordan ville det å støtte f.eks. G27 på en ny maskin sabotert for lansering av nytt ekstraustyr, eller opplevelsen til de som eide dette?

 

Igjen, eksempel på det motsatte: PS2 støtter bruk av Dual Shock 1. Med DS2 fikk man økt presisjon på samtlige knapper, og i en del spill var dette nyttig, og ga en bedre opplevelse. Fint det, men hvordan var støtten av DS1 i dette tilfellet problematisk?

 

Tilsvarende med ratt: PS3 støtter PS2-ratt, Xbox 360 støtter ikke Xbox-ratt. Var ratt til Xbox 360, og dermed kjøreopplevelsen, bedre enn tilsvarende på PS3, siden sistenevnte var belemret med å støtte eldre maskinvare?

 

 

Ang harddiske så er dette mest trolig for at alle skal ha samme disker med samme RPM. For å sikre en opplevelse med X360 slik det skal være.

 

 

Virkelig? På hvilken måte vil noe slikt kunne påvirke opplevelsen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Men hva, helt konkret, har skjedd de siste fem årene, som gjør at du forventer at nye billigratt er bedre enn litt eldre superratt? I tillegg, hvordan ville det å støtte f.eks. G27 på en ny maskin sabotert for lansering av nytt ekstraustyr, eller opplevelsen til de som eide dette?

 

Igjen, eksempel på det motsatte: PS2 støtter bruk av Dual Shock 1. Med DS2 fikk man økt presisjon på samtlige knapper, og i en del spill var dette nyttig, og ga en bedre opplevelse. Fint det, men hvordan var støtten av DS1 i dette tilfellet problematisk?

 

Tilsvarende med ratt: PS3 støtter PS2-ratt, Xbox 360 støtter ikke Xbox-ratt. Var ratt til Xbox 360, og dermed kjøreopplevelsen, bedre enn tilsvarende på PS3, siden sistenevnte var belemret med å støtte eldre maskinvare?

 

 

 

Virkelig? På hvilken måte vil noe slikt kunne påvirke opplevelsen?

 

 

Du får skrive til Logitech å klage, få dem til å lage en adapter slik et det vil fungere på en XBO. Men jeg tipper Logitech er mer interisert i å selge deg et nytt ratt en å selge en billig adapter.

 

Hvilke hardware oppgraderinger dem har gjort vet jeg ikke, jeg jobber ikke for hardware avdelingen til MS eller andre produsenter av slikt utstyr. Jeg har bare lest at dem har ihvertfall laget en helt ny måte force feedback teknologien fungerer på. Tror kanskje dem snakker om det i en av disse videoene i tråden her..?

 

Ang harddisken så tipper jeg dem vil ha 100% kontroll på hvilke type disk du putter i den. Eller så er dem bare super griske og vil ha mest mulig penger, dumme selskaper altså.

Lenke til kommentar

Nå tar du av i innsatsen for å forsvare microsoft. Det er ikke opptil logitech å ordne støtte av g27 f.eks. det må microsoft og sony legge til rette for. Og det et heller ikke noe i veien for å støtte nye ratt med ny teknologi samtidig som man kan støtte noe eldre ratt. Og angående harddisker, det meste av harddisker man putter inn i f.els. ps3 er kjappere en den orginale. Det vil også være tilfellet med ps4. Sony hadde vel ikke særlig store problemer med dette på ps3?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå tar du av i innsatsen for å forsvare microsoft. Det er ikke opptil logitech å ordne støtte av g27 f.eks. det må microsoft og sony legge til rette for. Og det et heller ikke noe i veien for å støtte nye ratt med ny teknologi samtidig som man kan støtte noe eldre ratt. Og angående harddisker, det meste av harddisker man putter inn i f.els. ps3 er kjappere en den orginale. Det vil også være tilfellet med ps4. Sony hadde vel ikke særlig store problemer med dette på ps3?

 

Sony og Microsoft optimaliserer systemene og protokollene for kommunikasjon forandres. Sony og Microsoft kunne brukt tid,penger og resurser på å tilrette legge det bedre sikkert. Men velger å prioritere annerledes.

 

Noe dem som lager disse tilleggsutstyret er glade for. Hvordan hadde det vært med disse som lager dette om folk kjøper noe og det vil virke i 15-20 år før dem måtte kjøpe noe nytt. Dem hadde måtte sette krok på døra for lenge siden.

 

Men om dem ønsker så kan dem lage adaptere slik at det kan fungere. Noe jeg mener å ha lest blir gjort på noen type litt dyrere headsett til X360.

 

Det her er ikke om å "forsvare" hverken Microsoft eller Sony. Det er bare for meg ganske så opplagt og lite problematisk.

Lenke til kommentar

 

Sony og Microsoft optimaliserer systemene og protokollene for kommunikasjon forandres. Sony og Microsoft kunne brukt tid,penger og resurser på å tilrette legge det bedre sikkert. Men velger å prioritere annerledes.

 

Noe dem som lager disse tilleggsutstyret er glade for. Hvordan hadde det vært med disse som lager dette om folk kjøper noe og det vil virke i 15-20 år før dem måtte kjøpe noe nytt. Dem hadde måtte sette krok på døra for lenge siden.

 

Men om dem ønsker så kan dem lage adaptere slik at det kan fungere. Noe jeg mener å ha lest blir gjort på noen type litt dyrere headsett til X360.

 

Det her er ikke om å "forsvare" hverken Microsoft eller Sony. Det er bare for meg ganske så opplagt og lite problematisk.

Det har da vært laget tilleggsutstyr til pc i alle år uten at det er noe problem at joysticken som er 8 år gammel fremdeles fungerer. Hvorfor? Fordi de slites ut, blir ødelagt og mange ønsker rett å slett å ha noe nytt.

Er bra sykt at om man var så dum at man kjøpte porscherattet til x360 for 3500 kr så skulle man ikke få bruke det på xbox one. Det er ikke noe problem å støtte den, det er bare det at ms gidder ikke.

Lenke til kommentar

Nå tar du av i innsatsen for å forsvare microsoft. Det er ikke opptil logitech å ordne støtte av g27 f.eks. det må microsoft og sony legge til rette for. Og det et heller ikke noe i veien for å støtte nye ratt med ny teknologi samtidig som man kan støtte noe eldre ratt. Og angående harddisker, det meste av harddisker man putter inn i f.els. ps3 er kjappere en den orginale. Det vil også være tilfellet med ps4. Sony hadde vel ikke særlig store problemer med dette på ps3?

 

 

Angående G27, kjenner du til denne? http://xcm.cc/f1_converter.htm

 

Hvis 3. part kan lage en konverter, hvorfor skulle ikke logitec kunne gjøre det samme?

 

Microsoft har ingen interesse av å selge logitech ratt da de har sine egene konkurerende ratt. Logitec kunne enkelt lagt inn støtte for å bruke det på xbox, noe de ikke valgte å gjøre som er en avgjørelse som seff de står fritt til å gjøre.

 

Og akkurat som med det kan alle produsenter lage en kr 200,- konverterer som støtter de nye konsollene og lar deg plugge inn det gamle tilleggsutstyret, men hvem produsent ønsker å gjøre dette?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Angående G27, kjenner du til denne? http://xcm.cc/f1_converter.htm

 

Hvis 3. part kan lage en konverter, hvorfor skulle ikke logitec kunne gjøre det samme?

 

Microsoft har ingen interesse av å selge logitech ratt da de har sine egene konkurerende ratt. Logitec kunne enkelt lagt inn støtte for å bruke det på xbox, noe de ikke valgte å gjøre som er en avgjørelse som seff de står fritt til å gjøre.

 

Og akkurat som med det kan alle produsenter lage en kr 200,- konverterer som støtter de nye konsollene og lar deg plugge inn det gamle tilleggsutstyret, men hvem produsent ønsker å gjøre dette?

Hvilken produsent, ikke hvem.

G25 kom ut før xbox 360, og det brukes tydeligvis en standard siden det virket på pc og ps3 uten problemer. Microsoft måtte gjøre det vanskelig så de gikk utenom disse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilken produsent, ikke hvem.

G25 kom ut før xbox 360, og det brukes tydeligvis en standard siden det virket på pc og ps3 uten problemer. Microsoft måtte gjøre det vanskelig så de gikk utenom disse.

Hehe rettskriving er ikke mye til argument.

 

Og xbox 360 støtter en standard for tillegsutstyr, samme gjør PC og PS3, men det er ikke samme standard på noen av de 3. Så en utstyr produsent er vurdere og logitec valgte å bare støtte 2 av de 3 standardene.

 

Hvordan de kom fram til den avgjørelsen vet ingen da logitec har lagt en NDA på den informasjonen, men det er bare rasjonelt å tro at logitec ikke hadde lagt NDA på informasjonen hvis det var microsoft som nektet dem.

 

http://forums.logitech.com/t5/Xbox-Xbox-360-READ-ONLY-ARCHIVE/G25-for-Xbox-360/m-p/310709/highlight/true#M34

 

link til hvor de nevner at informasjonen er NDA.

 

Du har ingen bevis på at microsoft har vært vanskelige i det hele tatt, for alt vi vet kan det være sony som har betalt logitec for ikke å gi ut ratt til xbox, men det er bare spekulering fra min side, men alikevel like legitimt og troverdig som din spekulering.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...