Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Er også snakk om at CoD: Ghosts køyrer i 720p.

 

Albert Penello plar væra kjapp å kommentere FUD i ymse fora - men her har han vært veldig stille. Synest det er urovekkande.

 

Dersom X1 ikkje klarar køyre eit spel som Ghosts i 1080p har maskina, og MSFT eit problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja dette kan over tid bli farlig for microsoft. Greit at xbox 360 hadde taket over ps3, spesielt i starten, men da var forskjellen liten 640p/720p forskjell, noe bedre AA osv. Om det nå blir slik at ps4 kjører spill med over dobbelt antall pixler så er det straks mer dramatisk med tanke på hvordan oppfattelsen av produktene blir. Det beste hadde vært om produktene var nogenlunde like i kraft.

Lenke til kommentar

Tror nok du har rett, Mala. Er versert rykter om at Microsoft ble tatt godt på senga av Sony, og at hele dette opplegget er godt rushet avgårde. Dere norske som skal ha Xbox One i 2014; likegreit kan det se ut som :) Ikke noe bekreftet selvfølgelig. Enda.

Over og ut for min del med Xbox One om ryktene viser seg å stemme. De har virkelig satt Kinect fremfor pris og maskinvare den kommende generasjonen.

Lenke til kommentar

Skal bli spennende å se om XBO vil kjøre i lavere oppløsning en PS4 på spill som kommer til begge systemer. Og ikke minst om det vil være noe andre visuelle forskjeller.

 

Men da igjen så skal det være ganske så store forskjeller før det betyr noe for den gjennomsnittlige spilleren der ute tror jeg. Det er tross alt veldig mange som ikke ser forskjell på native 720p opp mot 1080p.

 

For min del så skal begge konsollene i hus, så langt så har begge unike spill og funksjoner jeg vil ha. Og jeg regner med den lista vil bare vokse over tid.

Lenke til kommentar

Microsoft går i samme felle no, som dei har slitt med heile vegen etter annonseringa av X1. Dårleg kommunikasjon.

 

Eit svar, frå eller til kunne gjort mykje no. No er det fyll fyr på internett om ein "neste generasjons" maskin som slit med å spele eit spel med nærare 7-8 år gammal motor i 1080p.

 

At dei no vèl å halde kjeft er ein umenneskleg dårleg strategi. At korkje Infinity Ward eller MSFT har valgt å seie noko lovar særs lite godt.

Lenke til kommentar

Ren idioti å sammenligne 720P mot 1080P på en PC-skjerm hvor vi sitter toppen 25 cm unna, på en TV hvor flesteparten sitter minimum 2-3 meter unna, gjerne 4-8 så blir jo situasjonen en helt annen. Og argumentet du drar med "Og tenk at det er enda tydeligere når det er i bevegelse" er jo bare tullprat da de fleste har mye vanskeligere med å oppdage detaljer i grafikken når ting er i bevegelse kontra når det er stillbilder.

 

Disse bildene tar jo heller ingen forbehold om AA eller noe som helst annet, samtidig som mye av kvaliteten virker å være bevisst mye mer komprimert på 720P kontra 1080P. Ta deg en tur innom AVSForums osv hvor de tar for seg 720P vs 1080P kvalitet på TV og film og se hvor minimal forskjellen er med gode algoritmer og det hele, det er jo ikke i nærheten av den forskjellen du forsøker å skissere her. Også har vi jo dette med framerate, om det viser seg at PlayStation 4 kan kjøre native 1080P med samme mengde AA og fremdeles ha stabile 60 FPS som Xbox One klarer med native 720P med samme mengde AA og stabile 60 FPS så er jeg enig at Microsoft har undervurdert maskinvaren men jeg ser liten grunn til å tro at maskinvaren skal ha såpass store forskjeller, om Microsoft må ty til 720P @ 4x MSAA for å oppnå stabil 60 FPS så tviler jeg sterkt på at Sony klarer å oppnå 1080P @ 4xMSAA med stabile 60 FPS på PlayStation 4, enten sløyfer de detaljer eller AA for å oppnå 60 FPS eller så sikter de seg inn på lavere framerate.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

At XBO har Skype som sin plattform for kommunikasjon er gigantisk. At en nå ifra sofaen kan ringe til alle som har Skype på hvilke som helst enhet er kjempe stort. Skype nettverket er jo gigantisk allerede, og at en konsoll nå tar dette i bruk på denne måten vil få det til å vokse eksepsjonelt.

 

Dette er en av funksjonene som gjør at jeg liker XBO så mye som jeg gjør (på papiret vel å merke, ikke noe "hands on" enda). At jeg nå kan få samtaler ifra alle jeg har på Skype og at jeg nå kan gå i gruppe samtale med andre som sitter å spiller på fks PC mens jeg sitter å spiller på XBO synes jeg er kjempe kult.

 

Og er en bit av puslespillet som gjør at jeg favoriserer XBO over PS4 som et helhets system.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Du kan jo alltids ta en Skype-samtale med Vitaen din, eller med PS4en din, regner med at det kommer siden Skype selv ønsker det, og når det allerede er på Vita så ser jeg ikke hvorfor Sony skulle nekte på det. Om selve funksjonen blir like bra som på Xbox One gjenstår dog å se, og ikke minst når og om.

 

Men ja, poenget mitt var at du tar det som eksepsjonelt stort når det allerede er en (håndholdt) konsoll som bruker Skype.

Lenke til kommentar

For oss som importerer Xbox One og har planer om og kjøpe spill digitalt, så er det bekreftet at det bare er og kjøpe prepaid kort i pund eller dollar, eller virtuell visa/ kredittkort med betalingsadresse i england og USA.

 

albertpenelloDirector of Product Planning 5 poeng

 

8 dager

siden

Yes. That's actually a fine case. Assuming you still want to access the US marketplace you'll want a US billing account. Otherwise you'll have to get gift cards in USD to make purchases.

 

Kilde: http://www.reddit.com/r/xboxone/comments/1ofqjj/question_xbox_one_not_region_locked/

Endret av Booz
Lenke til kommentar

Du kan jo alltids ta en Skype-samtale med Vitaen din, eller med PS4en din, regner med at det kommer siden Skype selv ønsker det, og når det allerede er på Vita så ser jeg ikke hvorfor Sony skulle nekte på det. Om selve funksjonen blir like bra som på Xbox One gjenstår dog å se, og ikke minst når og om.

 

Men ja, poenget mitt var at du tar det som eksepsjonelt stort når det allerede er en (håndholdt) konsoll som bruker Skype.

 

En kan ta Skype samtaler med det aller meste idag, og det er litt av poenget også. At XBO nå bruker Skype som sin kommunikasjons portal og en kan nå og bli nådd av så mange. Ja Skype har en app på Vita men det er ikke hoved kommunikasjonen til Vita. Og det vil heller ikke bli det på PS4, Skype er tross alt eid av Microsoft.

 

At det dukker opp som en app på PS4 er nok ikke umulig. Men det er fortsatt ikke en del av systemet, men noe du må starte opp selv. Og siden PS4 ikke kan multitaske som XBO så er nok sjansen liten til ingen at en kan kjøre Skype appen og starte opp et spill.

 

Det er forskjell på å ha en app på en konsoll og ha det integrert som selve hovedformen for kommunikasjon.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...