Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tråden har vært fullt av fanboy-kriging den siste uka. Det burde nesten være en mulighet for at ting kan tones ned, at regler settes at Xbox One vs PS4-diskusjonen kan ta i en annen tråd. La dette være en tråd hvor folk snakker fritt om konsollen, ikke fritt om hva som er best av PS4 eller One.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er ikke en interessant diskusjon, for alle argumenter jeg og alle andre som ønsker seg en Xbox One kommer med er jo tydeligvis ikke bra nok for dere. Jeg blir dritt lei av å ramse opp de samme argumentene hver gang. Jeg har sagt mine argumenter på hva som er vesentlig for meg når det kommer til kjøp av en konsoll, det har mange andre her inne. Allikevel så fortsetter dere, og fortsetter og fortsetter inn i det uendelig. Når jeg sier at Xbox dekker mine behov (som faktisk er det jeg er ute etter), så er det jo det samme svarene hver gang. Problemet er at dere PS folk ikke klarer å respektere at folk vil ha en Xbox. Slik har det alltid vært. Ting du liker er ikke nødvendigvis ting andre liker, og kriterier du har må ikke andre ha osv osv. Vær så snill og bare gi deg med å prøv å overtale og holde på med den usaklige diskusjonen din. De fleste PS folkene har gitt seg, (sikkert fordi dette er en privat sak og ikke noe jævla viktig dritt som kommer til å prege verdensbildet, og forstår at man har rett til å kjøpe det man selv måtte ønske), men du er like forbanna plagsom og nekter å godta noenting som går i mot dine egne interesser.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men jeg kan gi deg listen engang til på hvorfor jeg ønsker meg en Xbox One:

- Designet er rent og passer inn i tv benken

- Konsollen har de spillene jeg er ute etter

- Kontrollen til Xbox

- Mediasenter mulighetene

- Xbox Live (har vært en fantastisk tjeneste så langt)

- Har støtte for NTFS (ja, mange har ekstern harddisker i dette formatet)

- Herlig grensesnitt og er raskt og enkelt å bruke

 

Det er de viktigste faktorene jeg har når jeg skal velge en konsoll. Jeg bryr meg ikke om å kjøpe brukte spill, eller selge brukte spill. Jeg bryr meg ikke om å spille gamle spill på ny konsoll. Slike ting er urelevante for meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tja, om MS lykkes med sin strategi vil det nok prege "verdensbilde" i form av enda dårligere forbrukerrettigheter - kun leie av spill osv. Selv har jeg hatt begge konsoller i siden første generasjon Xbox, og Xboxen har blitt kjøpt inn først hver gang. PS2 og PS3 ble først kjøpt inn når de kom med slim-versjon til under halve prisen av hva de kostet ny.

 

Denne gang er det nok Xbox som må finne seg i å være 2. konsoll i innkjøp her i huset (Nintendo har jeg ikke vurdert engang. Wii har blitt brukt omtrent like lenge som det tar deg å si "Wii").

Lenke til kommentar

Tråden har vært fullt av fanboy-kriging den siste uka. Det burde nesten være en mulighet for at ting kan tones ned, at regler settes at Xbox One vs PS4-diskusjonen kan ta i en annen tråd. La dette være en tråd hvor folk snakker fritt om konsollen, ikke fritt om hva som er best av PS4 eller One.

Helt enig. :)

 

Er jo også en tråd om det PS4 vs. Xbox One. De fleste vet sikkert om den, men legger den til her uansett. ;)

Lenke til kommentar

Helt enig. :)

 

Er jo også en tråd om det PS4 vs. Xbox One. De fleste vet sikkert om den, men legger den til her uansett. ;)

 

Noen kanskje, andre ikke. Jeg har holdt meg til Microsoft siden de lanserte den første konsollen. Jeg har rundt 100 spill i samlingen min, og ingenting er kjøpt brukt. Har aldri rørt en Playstation, og eier tre Xbox-er, men etter pressekonferansene kommer jeg ikke til å kjøpe flere spill til Xbox. Folk må bare kjøpe Xbox One, det er helt greit. Personlig synes jeg ikke det er greit å selge Microsoft mine rettigheter og eierskapet til de produktene jeg kjøper, som nå erstattes med et lisensleie. Dersom man ikke har problemer med dette, kjøp Xbox One, men husk at dersom Microsoft sine servere viser seg å være ustabile. Om din internettleverandør ikke klarer å levere varene. Om Microsoft stenger tjenesten om ti år til fordel for en ny konsoll, og du mister alt. Ønsker du å ta med deg konsollen et sted uten nettilgang. Da har du mistet retten til å klage.

Endret av ^Th0mas^
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Noen kanskje, andre ikke. Jeg har holdt meg til Microsoft siden de lanserte den første konsollen. Jeg har rundt 100 spill i samlingen min, og ingenting er kjøpt brukt. Har aldri rørt en Playstation, og eier tre Xbox-er, men etter pressekonferansene kommer jeg ikke til å kjøpe flere spill til Xbox.

 

Ganske likt som meg da :) Men jeg har kjøpt en del brukte Original Xbox spill til å spille på 360.

 

Men jeg kommer å forstsette handle en haug Xbox 360 spill! (og masse gamle klassikere fra den første) Kommer nok å handle inn en slik ny variant også - ha som backup. 360 er den beste konsollen jeg har hatt.

Lenke til kommentar

Først å fremst...HODE MITT!!! Sitte å se på E3 i litt over 11 timer er en smule for mye....

 

Men hva tenker dere som primært har vært Xbox kunder etter nattens hendelser? Kommer dere til å blåse i at Microsoft kjører på med DRM eller har Sony med PS4 kommet med et frieri?

 

Ar primært vært xbox-spiller siden den første kom, men de siste par årene er jeg blitt mer og mer irritert på MS og deres grådighet. Var lenge usikker på om jeg kom til å fortsette med konsoller, men har nå bestemt meg for å eventuelt skaffe en PS4. Xbox kjøper jeg ikke før den blir kjempebillig, og da bare for eksklusiver. Om jeg kjøper en i det hele tatt da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske likt som meg da :) Men jeg har kjøpt en del brukte Original Xbox spill til å spille på 360.

 

Men jeg kommer å forstsette handle en haug Xbox 360 spill! (og masse gamle klassikere fra den første) Kommer nok å handle inn en slik ny variant også - ha som backup. 360 er den beste konsollen jeg har hatt.

 

Jeg blir nok å kjøpe noen 360-spill. Ingenting i veien med det systemet.

Lenke til kommentar
snip

 

Har ikke lest noe av det som har vært sagt tidligere, men siden du kom med en slik liste må jeg bare bite på og spørre om det du ikke nevner.

 

Jeg er enig i mye av det du sier og det er mye av grunnen til at jeg har en Xbox 360 og aldri vurderte en Playstation 3.

 

Jeg bryr meg ikke om å kjøpe brukte spill, eller selge brukte spill. Jeg bryr meg ikke om å spille gamle spill på ny konsoll. Slike ting er urelevante for meg.

 

Dette bryr jeg meg heller ikke om.

 

Men jeg låner bort spill til venner og jeg låner spill av venner. Konsollen er også noe jeg tar med på hytta eller tar frem dersom internetten er nede. At Microsoft ikke kommer til å tillate dette lenger oppfatter jeg som at de står og gir meg fingeren. At jeg må ha et superavansert webcam påslått hele tiden mens jeg spiller oppfatter jeg som at de vil se reaksjonen min mens de gir meg fingeren.

 

Jeg kommer ikke til å kjøpe noen ny konsoll med det første fordi de har ingen spill jeg er interresert i og GTA V er det eneste spillet jeg venter på.

 

Men når jeg skal ha en ny konsoll så må jeg bare bite det i meg og akseptere at Playstation er dårligere på mange av punktene du har ramset opp fordi det er helt uakspetabelt for meg å akseptere de nye punktene til Microsoft. Og jeg forstår ikke hvordan noen kan gjøre det. Det er jo hårreisende krav Microsoft stiller til oss som spillere for at vi skal bruke systemet deres.

 

Derfor synes jeg det er fasinerende å se hvem som ikke bryr seg hva Microsoft gjør og hvorfor de ikke gjør det.

 

Edit: Og til de som sier at man må holde PS4 diskusjonen ut av her. Det er forsåvidt greit, men dette påvirker alle, enten vi spiller på PC, Wii eller Playstation. Dersom det viser seg at jeg tar helt feil og millioner med spillere aksepterer dette crappet og kjøper Xbox One så vil neste generasjon bli mye verre på alle fronter.

Endret av TwiiK
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er god mulig den er kraftigere, ikke at det betyr noe til slutt. PS3 var også kraftigere, men menyene var dårlige, spillene loadet tregt (sikkert pga. Xbox sin mulighet til å innstallere) og maskinen virket generelt tregere enn Xbox 360. Så jeg avventer den og ser hvordan det fungerer i praksis. En god del billigere? Vi snakker vel i verste fall 1000 kroner, om så mye i det hele tatt. Jeg tar ikke det som en faktor når jeg skal avgjøre. Det var virkelig ikke et problem når det var PS3 som var den dyre.

 

PS3 hadde en høyere potensiell ytelse enn xbox 360 med cell arkitekturen sin, men det var ekstremt vanskelig å utvikle for cell arkitekturen så i realiteten ble ikke denne kraften utnyttet fullt ut utenom av et par PS3 eksklusive spill. I denne omgang så har begge konsoller akkurat samme arkitektur, bare at PS4 har mer krefter å rutte med, 2 GB mer RAM for spill (GDDR5 RAM ikke minst) så dette vil i teorien føre til at alle multiplattform spill vil kjøre bedre på PS4 og konsollen vil ha mer potensiale i framtiden.

 

Grunnen til at mange forsvarte prisen til PS3 når den kom ut var blant annet på grunn av at den var en av de billigste(?) blu-ray spillerne på markedet, det er ingen som forsvarer prisen til Xbox one fordi du betaler mer for mindre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noen kanskje, andre ikke. Jeg har holdt meg til Microsoft siden de lanserte den første konsollen. Jeg har rundt 100 spill i samlingen min, og ingenting er kjøpt brukt. Har aldri rørt en Playstation, og eier tre Xbox-er, men etter pressekonferansene kommer jeg ikke til å kjøpe flere spill til Xbox. Folk må bare kjøpe Xbox One, det er helt greit. Personlig synes jeg ikke det er greit å selge Microsoft mine rettigheter og eierskapet til de produktene jeg kjøper, som nå erstattes med et lisensleie. Dersom man ikke har problemer med dette, kjøp Xbox One, men husk at dersom Microsoft sine servere viser seg å være ustabile. Om din internettleverandør ikke klarer å levere varene. Om Microsoft stenger tjenesten om ti år til fordel for en ny konsoll, og du mister alt. Ønsker du å ta med deg konsollen et sted uten nettilgang. Da har du mistet retten til å klage.

Hvorfor sier du det til meg? Var bare enig med å ta "VS" diskusjonen til en annen tråd. :p

Lenke til kommentar

Det er ikke en interessant diskusjon, for alle argumenter jeg og alle andre som ønsker seg en Xbox One kommer med er jo tydeligvis ikke bra nok for dere. Jeg blir dritt lei av å ramse opp de samme argumentene hver gang. Jeg har sagt mine argumenter på hva som er vesentlig for meg når det kommer til kjøp av en konsoll, det har mange andre her inne. Allikevel så fortsetter dere, og fortsetter og fortsetter inn i det uendelig. Når jeg sier at Xbox dekker mine behov (som faktisk er det jeg er ute etter), så er det jo det samme svarene hver gang. Problemet er at dere PS folk ikke klarer å respektere at folk vil ha en Xbox. Slik har det alltid vært. Ting du liker er ikke nødvendigvis ting andre liker, og kriterier du har må ikke andre ha osv osv. Vær så snill og bare gi deg med å prøv å overtale og holde på med den usaklige diskusjonen din. De fleste PS folkene har gitt seg, (sikkert fordi dette er en privat sak og ikke noe jævla viktig dritt som kommer til å prege verdensbildet, og forstår at man har rett til å kjøpe det man selv måtte ønske), men du er like forbanna plagsom og nekter å godta noenting som går i mot dine egne interesser.

 

Jeg er helt enig med deg. Jeg driver ikke og stikker nesa bort i PS4-diskusjonen for og trolle og peke finger. Jeg har ingen interesse av å kjefte på PS-brukere fordi de velger PS over Xbox og er super-opptatt av ting jeg selv kanskje mener ikke har stor betydning. Jeg skjønner ikke helt folks behov for å holde på på den måten. Jeg hadde kanskje kunnet gjort noe lignende da jeg var 14, men det er heldigvis over et tiår siden.

 

For meg er Xbox det optimale valget. Ble bare enda mer overbevist etter gårsdagens show. Uansett trolling eller intense forsøk på overbevisning så kommer jeg nok ikke til å skifte mening. Eneste måtte vært om de to konsollene byttet spill, noe som bare hadde skjedd i bakvendt land.

Endret av Aniratak
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...