Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil det ikke være ulovlig innenfor EU for utgivere å ta nytte av DRMen til Xbox One sin mulighet til å skru av bruktsalg?

 

På hvilken måte? Når du kjøper et spill så kjøper du i MS sitt tilfelle bare en tidsbegrenset lisens for å spille det aktuelle spillet. Du eier på ingen måte noe. Så i bunn og grunn kan de gjøre hva de vil.

Lenke til kommentar

På hvilken måte? Når du kjøper et spill så kjøper du i MS sitt tilfelle bare en tidsbegrenset lisens for å spille det aktuelle spillet. Du eier på ingen måte noe. Så i bunn og grunn kan de gjøre hva de vil.

De kan jo ikke gjøre hva de vil hvis dette bryter med loven, men jeg er usikker på hva loven sier om akkurat dette.

Hvis du leser dette så vil nok ikke forsvaret deres om at det bare er snakk om "lisenser" være noe smutthull.

 

Edit:

Sitat fra artikkelen: "Where the copyright holder makes available to his customer a copy - tangible or intangible - and at the same time concludes, in return form payment of a fee, a licence agreement granting the customer the right to use that copy for an unlimited period, that rightholder sells the copy to the customer and thus exhausts his exclusive distribution right. Such a transaction involves a transfer of the right of ownership of the copy. Therefore, even if the licence prohibits a further transfer, the rightholder can no longer oppose the resale of that copy."

Endret av Njardiss
Lenke til kommentar

Final Fantasy 15 bekreftet for Xbone. Ikke uventet, men nå er det i det minste annonsert.

 

Final Fantasy 15 is being developed with DirectX 11, which Hashimoto said made it possible to port the title to different hardware. This has made it possible for the company to launch the game on Xbox One as well, he said.

http://www.polygon.c...ing-to-xbox-one

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Dette er eit hot-topic for øyeblikket, måtte difor reposte denne. Me kan vel ikkje ignorere dette?

 

 

 

Dette med brukte spel, drm ...

 

Ubisoft not decided on Xbox One pre-owned restrictions

Ubisoft CEO Yves Guillemot has confirmed that the company has not yet decided whether or not to side with Microsoft’s Xbox One used game restrictions.

 

GI.Biz reports that Guillemot spoke with select press during a dinner event on Sunday night.

 

When quizzed about Ubisoft’s approach to the console’s restriction, Guillemot replied, “What I like is because they are not taking a fee, it will give us the option to work out what service we have to give.

 

“It’s a good thing they are not taking any fee. We have not decided yet; we are waiting to see what Sony will do, and then we will decide after that. For us it is too early to take a position on that; we are really watching what the three players are doing.”

 

He added, “I think it’s good Microsoft gave us their position, so we actually know what they are going to do.”

 

Meanwhile, Sony has confirmed that PS4 will not block used games at all. It will also let gamers swap out the system’s internal hard drive freely.

What do you think Ubisoft will do? Will it side with Microsoft’s pre-owned charge, or will it steer clear of the restrictions?

 

 

 

Kjelde: http://www.vg247.com...d-restrictions/

 

For meg så ser det ut som Microsoft har på plass eit system som potensielt kan blokkere spel dersom utgjevar og eller utviklar ynskjer det. Men det er ikkje mandatory. Kan dette stemme mon tru?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det jeg er interessert i er hvordan det kommer til å bli mtp nedlastbare spill. Vil disse bli tilgjengelige på release til samme eller lavere pris som i butikkene? Må disse også verifiseres hver 24. time? Kan verifiseringen gjøres f.eks gjennom mobilnett med bare edge-tilkobling på mobilen (altså liten datamengde)?

Dette har en del for meg å si dersom jeg skal gå for xbox igjen.

Lenke til kommentar

Det jeg er interessert i er hvordan det kommer til å bli mtp nedlastbare spill. Vil disse bli tilgjengelige på release til samme eller lavere pris som i butikkene? Må disse også verifiseres hver 24. time? Kan verifiseringen gjøres f.eks gjennom mobilnett med bare edge-tilkobling på mobilen (altså liten datamengde)?

Dette har en del for meg å si dersom jeg skal gå for xbox igjen.

 

Spill kommer samtidig som fysisk release, blir samme pris eller dyrere. Xboxen må verifiseres hver 24 time, ikke spillene. Mobilnett er bare vanlig nett, så, ja, burde gå.

Lenke til kommentar

De kan jo ikke gjøre hva de vil hvis dette bryter med loven, men jeg er usikker på hva loven sier om akkurat dette.

Hvis du leser dette så vil nok ikke forsvaret deres om at det bare er snakk om "lisenser" være noe smutthull.

 

Edit:

Sitat fra artikkelen: "Where the copyright holder makes available to his customer a copy - tangible or intangible - and at the same time concludes, in return form payment of a fee, a licence agreement granting the customer the right to use that copy for an unlimited period, that rightholder sells the copy to the customer and thus exhausts his exclusive distribution right. Such a transaction involves a transfer of the right of ownership of the copy. Therefore, even if the licence prohibits a further transfer, the rightholder can no longer oppose the resale of that copy."

 

Men hvordan skal du klare å videreføre en digital kopi av et spill fra din konsoll til en kompis sin konsoll? Loven må gjerne være krystallklar, men hvordan skal du klare å ta den i bruk i praksis? Det står også klart nederst at denne dommen gjelder kun om den opprinnelige kjøperen gjør sin digitale kopi ubrukelig/sletter den, slik at det kun finnes èn digital kopi. Hvordan kan MS, Sony, Nintendo etc. vite at du har gjort det?

Lenke til kommentar

Dette er eit hot-topic for øyeblikket, måtte difor reposte denne. Me kan vel ikkje ignorere dette?

 

 

 

Dette med brukte spel, drm ...

 

Ubisoft not decided on Xbox One pre-owned restrictions

 

 

 

 

Kjelde: http://www.vg247.com...d-restrictions/

 

For meg så ser det ut som Microsoft har på plass eit system som potensielt kan blokkere spel dersom utgjevar og eller utviklar ynskjer det. Men det er ikkje mandatory. Kan dette stemme mon tru?

 

Eller du kan se det som at Microsoft har på plass et system som blokkerer brukte spill og at en utgiver kan velge å la forbruker selge det videre.

Lenke til kommentar

Hvilke spill er det som er så bra på xbox da? Halo 5 og Forza 5? Resten av ekslusivene kommer jo til å ende opp som multiplattform, det lover jeg deg. Ikke søren om EA eller Capcom kommer til å holde spillene sine til en konsoll, det har de aldri gjort. Det er det som alltid har vært problemet med xbox-ekslusiver.

 

Så hva sitter man igjen med da? Et reklameinfestert grensesnitt og et forbrukerfiendtlig oppsett. Da er ikke en hakket mer komfortabel kontroll godt nok.

 

Jeg var storfornøy med min 360 og live tjenesten frem til for ca halvannet år siden. Etter kom griskheten frem, og nå er jeg lei.

til litt informasjon så har PS4 en helt ny kontroller som som ser meget bra ut,ingen hær på forum har satt sine hender på den så det blir bare rart å si hva som er mest komfortabel..jeg trives veldig bra hos sony og første prio for meg er PS4,har selv ps3 og 360 å det samme tengte jeg i neste generasjon med PS4 og Xbox one når den er billig nok,dette er ikke aktuelt for meg lenger..xbox er død for meg nå å Live golde har blitt sagt opp..men kommer til å kose meg med 360'n iblant med spill som vil fungere i fremtida :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...