Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

ette å ha sett begge pressekonferanser så blir det xbox på meg.

jeg kjøper ikke bruktspill og at man må koble seg opp en gang per dag på innternett er ikke farlig heller for min del.

følte at xbox satser hardere på spill en playstation gjør denne gangen

 

Nei. De fleste tredjeparts-ekslusivene til Xbox ender som regel opp som multiplattform etterhvert, spesielt de som også kommer til PC med en gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter egentlig helt jævelig med hva jeg skal velge senne gangen. Jeg har ikke noen praktiske problemer med bruktspillsperre eller online har 24. time. Dumt at man ikke kan låne bort spill til venner da (dra til hælvette MS...). Jeg ser vel egentlig på bruktspill fra butikker som Gamestop som et større problem. Online er jeg hele tiden, PCen min er always online den, jeg starter den ikke med mindre jeg har nett. Men det som plager meg er at de har lagt det inn, bare fordi de kan, og at de vil, uten at det skal gjøre det noe bedre for spilleren!!

 

Når det kommer til Kinect... Umm ja, jeg liker egentlig Kinect jeg (Ikke drep meg!). Jeg liker å kunne styre ting med stemmen og delvis meg kroppen, kan være morsomt med noen Kinectspill også.

 

Når det kommer til Playstation, så har jeg bare aldri klart å komme meg til ro med en. Kontrolleren er alt for kort, den kunne godt vært minst en centimeter dypere, ellers må jeg jo krungle finga langt tilbake for å kunne bruke triggerne. Det ser ikke ut til at de har fikset dette med PS4. Jeg har heller ikke klart UIet på PS3, selve OSet virker mye mer "half baked". Xboxen sitt OS har etter min mening vært bedre helt siden v2 på Xbox 360.

 

Når det kommer til spill så har jeg også alltid likt Xbox sine eksklusiver bedre (Jeg klarer med ikke uten Halo!! igjen, ikke drep meg!). Forza 5 ser for min del ut til å overgå GT6, med flere mil. Kanskje mye pga. GT6 er laget for PS3 da men, uansett.

Lenke til kommentar

Men, hugsar eg heilt feil dersom eg seier at dette med DRM, vidaresal av spel og liknande var "up to publishers" på PlayStation 4 også? Synes å ha lese det.

 

Var det berre rykter? Er det nokon som kan klarere det?

 

For sjølv om Sony ikkje gjer noko for å aktivt stogge bruktsalet, dersom det er opp til utgjevaren av spelet så blir det jo ei anna sak ..

 

Edit:

 

At a roundtable this morning, Sony's game studios chief, Shuhei Yoshida, told reporters that any requirement for users to register a game online in order to play it would be left to game publishers. Sony won't require that.

 

Men, eg ser det er komen endo ein oppdatering - pluss annonseringa frå pressekonferansen. Reknar med det er eit ikkje problem.

 

Men eg undrast, er det bekrefta at dette ikkje er eit val utgjevar har når dei produserar eit spel? Eg ser at Sony fråskriv seg alt kva DRM angår - men .. Utgjevar då? Kan dei aktivere noko slik?

 

Rotete innlegg..

Endret av BlastyTrasty
Lenke til kommentar

Smart av Sony og de vil dominere totalt neste runde siden folk tydeligvis elsker sine fysiske plater.

 

Det betyr også at på PS4 vil jeg måtte bytte plater hele tiden da jeg skifter spill, slik som i dag.

Discen vil være sjekken.

 

Noe som var det jeg ser mest frem til å slippe på xbox. Å kunne spiile alt uten at plater.

Spillmessig var det ganske fattig av det de viste frem. MS sine eksklusiver er langt mer interessante foreløbig.

 

Også ikke så rart at de selger billigere når "kinecten" deres ikke følger med. Men de fleste vil nok like det

da slike ting ikke er populære blant gamere.

Lenke til kommentar
Jeg sliter egentlig helt jævelig med hva jeg skal velge senne gangen. Jeg har ikke noen praktiske problemer med bruktspillsperre eller online har 24. time. Dumt at man ikke kan låne bort spill til venner da (dra til hælvette MS...). Jeg ser vel egentlig på bruktspill fra butikker som Gamestop som et større problem. Online er jeg hele tiden, PCen min er always online den, jeg starter den ikke med mindre jeg har nett. Men det som plager meg er at de har lagt det inn, bare fordi de kan, og at de vil, uten at det skal gjøre det noe bedre for spilleren!!

 

En ting som de har vist der er jo f.eks forbedring av AI'en gjennom Clouden. Se Forza sin presentasjon :)

 

Når det kommer til Kinect... Umm ja, jeg liker egentlig Kinect jeg (Ikke drep meg!). Jeg liker å kunne styre ting med stemmen og delvis meg kroppen, kan være morsomt med noen Kinectspill også.

 

Se Ryse! Det var hvertfall i kinect, men så ut som de har endret på det?

 

Når det kommer til Playstation, så har jeg bare aldri klart å komme meg til ro med en. Kontrolleren er alt for kort, den kunne godt vært minst en centimeter dypere, ellers må jeg jo krungle finga langt tilbake for å kunne bruke triggerne. Det ser ikke ut til at de har fikset dette med PS4. Jeg har heller ikke klart UIet på PS3, selve OSet virker mye mer "half baked". Xboxen sitt OS har etter min mening vært bedre helt siden v2 på Xbox 360. Når det kommer til spill så har jeg også alltid likt Xbox sine eksklusiver bedre (Jeg klarer med ikke uten Halo!! igjen, ikke drep meg!). Forza 5 ser for min del ut til å overgå GT6, med flere mil. Kanskje mye pga. GT6 er laget for PS3 da men, uansett.

Helt enig med kontrolleren, spent på hvordan den neste blir!
Lenke til kommentar

Smart av Sony og de vil dominere totalt neste runde siden folk tydeligvis elsker sine fysiske plater.

 

Det betyr også at på PS4 vil jeg måtte bytte plater hele tiden da jeg skifter spill, slik som i dag.

Discen vil være sjekken.

 

Noe som var det jeg ser mest frem til å slippe på xbox. Å kunne spiile alt uten at plater.

Spillmessig var det ganske fattig av det de viste frem. MS sine eksklusiver er langt mer interessante foreløbig.

 

Også ikke så rart at de selger billigere når "kinecten" deres ikke følger med. Men de fleste vil nok like det

da slike ting ikke er populære blant gamere.

 

Men ærlig talt, nå må du begynne å følge med! Alle spill blir tilgjengelig på PSN, alt kan kjøpes der.

 

Og hva pokker skal du med den mandatory kinecten?! Nei, da kjøper jeg heller PS Eye ved behov, mye bedre for oss forbrukere, blir uansett billigere med PS4 + Eye en Xbone-pakken.

Endret av Selvin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det med å låne/selge spill har jeg ikke gjort siden N64 så det skader ikke meg. På PC har jeg de fleste spill på steam så der kan jeg verken låne eller selge så ser ingen problem der heller. De fleste spill jeg spiller går over online så, denne always online er bare cool, da jeg gamer ikke uten nett.

 

Hvis det er noe offline spill jeg orker nå for tiden så er det Nintendo sine, mario zelda og slikt, eneste spill som skiller seg fra xbox/PS konsoller.

Lenke til kommentar

Men, hugsar eg heilt feil dersom eg seier at dette med DRM, vidaresal av spel og liknande var "up to publishers" på PlayStation 4 også? Synes å ha lese det.

 

Var det berre rykter? Er det nokon som kan klarere det?

 

For sjølv om Sony ikkje gjer noko for å aktivt stogge bruktsalet, dersom det er opp til utgjevaren av spelet så blir det jo ei anna sak ..

 

Betyr jo likevel at Sony må legge inn støtte i PS4 for å hindre bruktsalg.

 

Alternativt så må hver utgiver lage en webservice der man registrerer spillene man kjøper, som er uavhengig av PS4. Men dette betyr jo at man må være koblet til nett første gang man starter spillet.

 

Spent på å se hvordan dette eventuelt skal fungere. Ser for meg brukerstorm om de spillene som eventuelt har en slik begrensning ikke klart og tydelig viser at spillet ikke kan spilles om noen andre har spilt det først.

Lenke til kommentar

Jeg sliter egentlig helt jævelig med hva jeg skal velge senne gangen. Jeg har ikke noen praktiske problemer med bruktspillsperre eller online har 24. time. Dumt at man ikke kan låne bort spill til venner da (dra til hælvette MS...).

Frå xbox.com:
Up to ten members of your family can log in and play from your shared games library on any Xbox One. Just like today, a family member can play your copy of Forza Motorsport at a friend’s house. Only now, they will see not just Forza, but all of your shared games. You can always play your games, and any one of your family members can be playing from your shared library at a given time.
Så 10 vener kan jo starte ein "family" og spele kvarandre sine spel - såvidt eg ser. Synest det er ein veldig tøff funksjon.
Lenke til kommentar

Men ærlig talt, nå må du begynne å følge med! Alle spill blir tilgjengelig på PSN, alt kan kjøpes der.

 

Og hva pokker skal du med den mandatory kinecten?! Nei, da kjøper jeg heller PS Eye ved behov, mye bedre for oss forbrukere, blir uansett billigere med PS4 + Eye en Xbone-pakken.

 

Du skjønner ikke problemstillingen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

 

 

Som tidligere nevnt har dette trolig mer å gjøre med med at folk liker å bestille noe som har blitt vist fysisk. Greit at Microsoft skryter av denne modellen, men jeg tipper den blir å endre seg drastisk fremover.

Så folk forhåndsbestiller Xbox One fordi de har SETT konsollen, tross disse "restriksjonene"? Trodde ikke Xbox One skulle selge i det hele tatt, etter hva jeg leser fra enkelte.

Lenke til kommentar

Det var rykter alt i sammen (evt. så har Sony hørt på spillerne og valgt å fjerne det).

 

Nå er PS4 fri for alt slikt.

Eg er ikkje så sikker eg... Dei aller fleste utgjevarane vil jo bruktspel til livs.

 

Så Sony trekk jo 'good guy' kortet dersom dei seier;

"Me (Sony) vil ikkje kreve DRM ..... men utgjevarar som Acitvision og Electronic Arts kan aktivere dette dersom dei vil.

Det er ikkje Me (Sony) som er problemet - det er dei dummingane i Acti og EA!"

 

Det gjenstår å sjå - eg ser ikkje på det som heilt urealistisk.

Lenke til kommentar

Frå xbox.com:

Så 10 vener kan jo starte ein "family" og spele kvarandre sine spel - såvidt eg ser. Synest det er ein veldig tøff funksjon.

 

Blir garantert begrensninger på dette. Om det må være innenfor samme IP, "child"-kontoer med begrenset funksjonalitet eller noe annet vet jeg ikke, men det sier seg selv at hver XBOX eier ikke kan dele spillene sine gratis med 9 andre randoms når de ikke engang lar deg låne bort spill til venner.

Lenke til kommentar

Eg er ikkje så sikker eg... Dei aller fleste utgjevarane vil jo bruktspel til livs.

 

Så Sony trekk jo 'good guy' kortet dersom dei seier;

"Me (Sony) vil ikkje kreve DRM ..... men utgjevarar som Acitvision og Electronic Arts kan aktivere dette dersom dei vil.

Det er ikkje Me (Sony) som er problemet - det er dei dummingane i Acti og EA!"

 

Det gjenstår å sjå - eg ser ikkje på det som heilt urealistisk.

Jesus du er ikke flink til og følge med.....

Visst de sier det på E3 høylytt til verdenen så mener de ALLE spill.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Eg er ikkje så sikker eg... Dei aller fleste utgjevarane vil jo bruktspel til livs.

 

Så Sony trekk jo 'good guy' kortet dersom dei seier;

"Me (Sony) vil ikkje kreve DRM ..... men utgjevarar som Acitvision og Electronic Arts kan aktivere dette dersom dei vil.

Det er ikkje Me (Sony) som er problemet - det er dei dummingane i Acti og EA!"

 

Det gjenstår å sjå - eg ser ikkje på det som heilt urealistisk.

 

Sjansen for det var stor, men pr. nå er den betraktelig mye mindre. Men som du sier, man vet aldri, positivt er det uansett ikke.

 

Dog ville det vært kritikkverdig om Sony går ut og sier at alle spill kan byttes, lånes, selges osv., men så er virkeligheten en annen. Det ville ikke vært bra.

Endret av Selvin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...