Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis Sony skulle hatt samme system så måtte de hatt online sjekk. Enkelt og greit.

 

Godt mulig at de har det, en optional online sjekk på en eller annen måte, jeg vet da fanken. Vi får se, man skal uansett ikke trekke hastige konklusjoner uten å ha så og si harde fakta på bordet.

 

Nå leder PS4 hos Amazon som sagt, både hos .com, .co.uk og .de.

 

http://www.amazon.co...9AYWZXX9T86YVK3

 

http://www.amazon.co...67&pf_rd_i=home

 

http://www.amazon.de/gp/bestsellers/videogames/ref=sv_vg_0

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Godt mulig at de har det, en optional online sjekk på en eller annen måte, jeg vet da fanken. Vi får se, man skal uansett ikke trekke hastige konklusjoner uten å ha så og si harde fakta på bordet.

 

Det hadde jeg ikke tenkt på, godt poeng.

 

Men tviler på at de vil kunne ha et slikt system: Det kan fort bli komplisert, og forvirre folk særlig nå som de har gått så hardt i mot "alltid online".

 

 

M

Lenke til kommentar

Ærlig talt, du prater om spillutviklere som om de var tiggere på gaten! Dette er store selskaper som tjener millioner av kroner på salg, det betyr ikke et kvekk om noen kamerater deler på et spill, låner fra hverandre osv. Synes du det er umoralsk, nei, det kan jeg på ingen måte forstå.

 

Du får ikke låne familiebilen, må kjøpe en egen hvis ikke så taper bilselskapet penger. Du skjønner at det blir for dumt?

 

Forhåpentligvis kjøper man spillet hvis man synes det er fett, hvis ikke, nei, så er det en svært liten dråpe i havet. Er ikke snakk om at millioner av mennesker skal låne spill av naboen uansett.

 

Av og til skjønner jeg ikke hvordan folk tenker, enten prøver du av all din lyst å ignorer PS4 fremfor XBone, eller så, ja, jeg vet ikke.

 

 

Heh. Jeg har bestilt både Xbox og PS4 og er ikke fan av noen, men vil ha godene som begge tilbyr separat.

 

Og jo, det er snakk om millioner som låner spill av hverandre siden man på alle verdens forumer, i alle verdens tråder om PS4 og Xbox finner mange mennesker som klager over at man ikke kan kjøpe brukte spill eller låne til Xbox One.

 

Og da er det betydelige summer penger som spillselskapene ikke får, og ikke bare en dråpe i havet. Jo mer spillselskapene tjener, jo mer budsjett får man til utvikling av nye/bedre spill. Slik er det bare.

 

Du trekker en parallell mellom et Xbox spill og en bil, og lånet av disse? Og i tillegg kaller MIN analogi dum?

 

Wow. Nå trekker jeg meg ut...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det hadde jeg ikke tenkt på, godt poeng.

 

Men tviler på at de vil kunne ha et slikt system: Det kan fort bli komplisert, og forvirre folk særlig nå som de har gått så hardt i mot "alltid online".

 

 

M

 

Ja, jeg er forsåvidt enig. Vi får se hvordan det blir, men hvis det er åsnn at det kun er Xbox som har den featuren skjønner jeg at mange setter pris på den.

Lenke til kommentar

Godt mulig at de har det, en optional online sjekk på en eller annen måte, jeg vet da fanken. Vi får se, man skal uansett ikke trekke hastige konklusjoner uten å ha så og si harde fakta på bordet.

 

Nå leder PS4 hos Amazon som sagt, både hos .com, .co.uk og .de.

 

http://www.amazon.co...9AYWZXX9T86YVK3

 

http://www.amazon.co...67&pf_rd_i=home

 

http://www.amazon.de...mes/ref=sv_vg_0

 

Tror ikke du skal være redd for at PS4 ikke dominerer neste runde.

Den vil nok få minst 80% av markedet.

 

Så hvis det gjør deg glad så kan du nok bare slappe av.

Lenke til kommentar

Heh. Jeg har bestilt både Xbox og PS4 og er ikke fan av noen, men vil ha godene som begge tilbyr separat.

 

Og jo, det er snakk om millioner som låner spill av hverandre siden man på alle verdens forumer, i alle verdens tråder om PS4 og Xbox finner mange mennesker som klager over at man ikke kan kjøpe brukte spill eller låne til Xbox One.

 

Og da er det betydelige summer penger som spillselskapene ikke får, og ikke bare en dråpe i havet. Jo mer spillselskapene tjener, jo mer budsjett får man til utvikling av nye/bedre spill. Slik er det bare.

 

Du trekker en parallell mellom et Xbox spill og en bil, og lånet av disse? Og i tillegg kaller MIN analogi dum?

 

Wow. Nå trekker jeg meg ut...

 

Du tar feil på flere punkter, men vi trenger ikke iterere mer på det, får bli en annen diskusjon.

 

Ja, trekk paralleller til bøker, eller filmer, sportsutstyr for den saks skyld. Skulle det vært låneforbud? Er akkurat samme, like dumt er det også.

 

Tror ikke du skal være redd for at PS4 ikke dominerer neste runde.

Den vil nok få minst 80% av markedet.

Så hvis det gjør deg glad så kan du nok bare slappe av.

 

Det bryr meg svært lite og intenting, var mer et svar til alle her inne i går som var så voldsomt høye på at Xbox ledet salgslistene på Amazon. En så lenge.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Det hadde jeg ikke tenkt på, godt poeng.

 

Men tviler på at de vil kunne ha et slikt system: Det kan fort bli komplisert, og forvirre folk særlig nå som de har gått så hardt i mot "alltid online".

 

 

M

 

Det som er enda værre er vel om de ikke sier noe og en bruker finner ut av eller info blir lukket at de kjører det samme som X1. (ikke at jeg sier noe skjer ;) )

Lenke til kommentar

Det som er enda værre er vel om de ikke sier noe og en bruker finner ut av eller info blir lukket at de kjører det samme som X1. (ikke at jeg sier noe skjer ;) )

 

Det ville vært skandale når de har offisielt gått kraftig ut og sagt at det motsatte skal skje. Det blir ikke tilfelle :)

Lenke til kommentar

Har du noen ganger insallert steam på ny maskin? om steam stenges ned så får du ikke spilt noe via steam uten at steam oppdateres og hvis steam er nede får du ikke oppdatert en drit.

 

MS stenger nok aldri Xbox Live, ikke i våres generasjon, belive me that. Verdens største firma går ikke konkurs på 123. Er som å si CocaCola går konkurs pga Pepsi, for det vil ikk skje, det er noe man ikke trenger å være redd for imo.

 

Det jeg nesten kan garantere at ALLE spill du har på Xbox Live vil du kunne av i neste generasjon også, dvs XboX "TWO".

 

Så gå inn og last ned en .exe-fil, da funker alt offline. Ikke ulovlig så lenge du har betalt for spillet.

 

Godt mulig at de har det, en optional online sjekk på en eller annen måte, jeg vet da fanken. Vi får se, man skal uansett ikke trekke hastige konklusjoner uten å ha så og si harde fakta på bordet.

 

Nå leder PS4 hos Amazon som sagt, både hos .com, .co.uk og .de.

 

http://www.amazon.co...9AYWZXX9T86YVK3

 

http://www.amazon.co...67&pf_rd_i=home

 

http://www.amazon.de...mes/ref=sv_vg_0

 

Ikke overraskende med tanke på alt som skjedde i går. Jeg er spent på sluttresultatet.

Lenke til kommentar

Først å fremst...HODE MITT!!! Sitte å se på E3 i litt over 11 timer er en smule for mye....

 

Men hva tenker dere som primært har vært Xbox kunder etter nattens hendelser? Kommer dere til å blåse i at Microsoft kjører på med DRM eller har Sony med PS4 kommet med et frieri?

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Først å fremst...HODE MITT!!! Sitte å se på E3 i litt over 11 timer er en smule for mye....

 

Men hva tenker dere som primært har vært Xbox kunder etter nattens hendelser? Kommer dere til å blåse i at Microsoft kjører på med DRM eller har PS4 kommet med et frieri?

 

Jeg har vært med Xbox siden lanseringen av den første konsollen. Har faktisk aldri rørt en Playstation. I morgen skal jeg innom Elkjøp og plukke opp min første Sony-konsoll noen sinne. :)

Lenke til kommentar

Først å fremst...HODE MITT!!! Sitte å se på E3 i litt over 11 timer er en smule for mye....

 

Men hva tenker dere som primært har vært Xbox kunder etter nattens hendelser? Kommer dere til å blåse i at Microsoft kjører på med DRM eller har Sony med PS4 kommet med et frieri?

 

Bryr meg ikke. Fortsetter som før med både sony og ms i stua.

Lenke til kommentar

Først å fremst...HODE MITT!!! Sitte å se på E3 i litt over 11 timer er en smule for mye....

 

Men hva tenker dere som primært har vært Xbox kunder etter nattens hendelser? Kommer dere til å blåse i at Microsoft kjører på med DRM eller har Sony med PS4 kommet med et frieri?

Skal nok ha begge. :)

Lenke til kommentar

Du tar feil på flere punkter, men vi trenger ikke iterere mer på det, får bli en annen diskusjon.

 

Ja, trekk paralleller til bøker, eller filmer, sportsutstyr for den saks skyld. Skulle det vært låneforbud? Er akkurat samme, like dumt er det også.

 

Vel det syntes ikke jeg.

 

For å sette et perspektiv på noe du tydeligvis ikke forstår; om jeg skriver en bok og kun selger ett eksemplar og tjener 100kr. Hvis kjøperen av den boken låner den ut til 100 mennesker, så har jeg gjort en haug av arbeid som jeg kun har tjent 100kr på, og som folk har melket helt gratis. Det ville ikke være bra for min økonomi eller min holdning til forbrukere, siden alle hadde råd til den men ville heller låne den gratis fordi dem var grådige/gjerrige på pengene sine.

 

Det kan ikke trekkes en direkte parallell her, slik du gjør med alt annet. Men her har man fundamentet for økonomiperspektivet man kan og bør ha etter min mening, for spillindustrien såvel som filmindustrien og andre industrier der mange mennesker jobber sammen i lang tid om store produkter.

 

Jeg reagerer også på at du kaller mine meninger dumme?

 

Dette regnestykket gjelder for Norge:

 

- Ola Nordmann har god råd

- Ola Nordmann er grådig/gjerrig

- Ola Nordmann KAN kjøpe nye spill men melker brukte pga hans grådighet

- Spillselskapet tjener mindre penger pga dette

- Dårligere økonomi for spillselskapet gir mindre utviklingsmuligheter

 

 

Så simpelt er det faktisk.

 

Men at du kaller mine meninger dumme til tross for at de har mer rot i virkeligheten enn dine, som du kun baserer på relative normer som ikke gagner annet enn prikken over i-en i grådige forbrukeres økonomi, syntes jeg er rart.

 

Jeg føler at jeg har en ganske så bred horisont i mine synspunkter om spillselskapers økonomi og vår økonomi som forbruker med bakgrunn i mine påstander. Vi har råd, og om vi betaler for egne kopier vil selskapene få mer penger til utvikling men vi gjør det ikke fordi vi er grådige.

 

Det at jeg foreslår noe konstruktivt noe for både forbruker og produsent som forbrukers ulempe er til å leve med, og du kaller dette dumt får meg til å undres. Spesielt på hvem av oss to som har dumme meninger, for kun en kan ha dumme ifølge deg oppfatter jeg. Jeg mener ingen av våres meninger er dumme, de er kun forskjellige.

 

Men jeg føler at nedenstående skildring av ordet passer bedre inn blant dine meninger enn mine om jeg absolutt måtte ha ment noe annet om meningene dine enn at de er forskjellige:

 

dum (dum)

adjektiv

1. lite gjennomtenkt, tåpelig, et dumt svar, en dum handling.

Det var dumt - det var synd. Det var dumt at vi ikke fikk anledning til å møtes.

2. om person som har lite vett, som ikke er smart er en dum mann

 

 

Jeg var klar til å legge diskusjonen helt flat jeg, inntil du kalte mine meninger dumme. For det blir ikke riktig å gjøre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Først å fremst...HODE MITT!!! Sitte å se på E3 i litt over 11 timer er en smule for mye.... Men hva tenker dere som primært har vært Xbox kunder etter nattens hendelser? Kommer dere til å blåse i at Microsoft kjører på med DRM eller har Sony med PS4 kommet med et frieri?

 

For min egen del blir det begge konsoller. De titlene som kom exclusivt til X1 må jeg nesten bare ha. Ryse og Spark f.eks! og Twitch!

 

For PS4 sin del så mangler det litt på spilldelen =/ Det er jo tross alt det jeg skal konsollen for.

 

Always online er ikke problem for meg, men jeg av prinsipp synes det er noe dritt. DRM-en til MS kan de stappe ett vist sted. Men jeg får vel bare bite det i meg, for underholdning trenger jeg :)

Lenke til kommentar

Sony EIDE Microsoft på sin pressekonferanse. Utrolig at det fremdeles er så mange som sverger til Xbox One. Ved å kjøpe en Xbox One så ødelegger dere hele spillindustrien. Er dere klare over at dere hverken eier konsollen eller spillene dere kjøper? Alt dere eier er den fysiske plasten. I tillegg støtter PS4 bruktspill, er regionfri, billigere osv.

 

Hvor lenge blir Xbox One å vare før Microsoft slipper sin neste konsoll? 8 år som den første konsollen? Vi alle vet at Microsoft ikke lager bakoverkompatible konsoller, så når de stenger Xbox One til fordel for en ny konsoll mister dere ALT. Ingenting av det dere har investert i vil fungere. I tillegg kan ikke konsollen brukes der dere vil. Ikke med mindre dere har nettilgang. Helt utrolig at folk fremdeles vil støtte et svindyrt leieforhold til spill og konsoll, med massssse restriksjoner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

*snip*

 

Da beklager jeg hvis du føler deg støtt, det var ikke meningen. Jeg skjønner bare ikke hvordan kan ha sånne meninger, den sammelingingen du kommer med nå er jo helt absurd og ikke virkelighetsnær i det hele tatt. Selvfølgelig sier det seg selv at en som har utviklet et spill til 200 tusen kroner taper mye penger om èn person kjøper det og låner det ut til resten, men, ærlig talt, det er en absurd situasjon.

 

Piratvirksomhet er en ting, men å låne bort ting SOM DU EIER, ærlig talt, det KAN ikke bli forbudt. Problemet med Xbox One er jo at det ikke er tilfelle, du EIER ikke dine egne spill, du LISENSIERER dem, og det er ikke jeg interessert i.

 

Den dagen det ikke blir lov til å låne vekk bøker, filmer, tv-spill, gryter, skeier, gafler, stoler, ja, ALT! Det blir en trist dag, men tydeligvis en dag du er interessert i skal komme Du er tydeligvis interessert i at alt skal lisensiert, at det skal bli forbudt å låne bort ting.

 

Eller?

Endret av Selvin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...