Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Dumt at man ikke kan låne bort spill til venner da (dra til hælvette MS...)

 

 

Eh so?

 

Syntes du ikke det blir ganske så umoralsk å gjøre dette?

Skal dine venner liksom låne spill av deg gratis, melke dem og runne dem og ikke betale noe som helst til utvikleren for det? Tror du utvikleren syntes det er helt ok at folk bedrar dem for deres penger og produkter?

 

Hvordan skal utvikleren få pengene sine for det harde arbeidet de gjør med å lage gode spill da?

 

Den attituden du har der, er det mange som deler med deg. Og det er noe jeg er fryktelig i mot. For en kvalm holdning til hardt arbeidende mennesker.

 

Selskapet overlever ja, og noen klarer å gå i pluss selv om folk låner spill til hverandre så de får mindre salg, men bak "selskapet" består 90% av de ansatte av mennesker som jobber i overkant hardt og mye. Og at de skal sitte å slite og jobbe overtid og bruke sine tunge kunnskaper for å rekke deadlines og deretter bli snytt av mennesker som låner bort produktene deres på omgang syntes jeg bare er fælt.

 

Og derfor er jeg glad for at xbox har gjort som de har gjort. Xbox kommer til å trone fremover.

Dessuten, den som ikke har råd til å kjøpe nye spill til xbox, kan ikke på noe forsvarlig vis overfor egen økonomi kjøpe selve konsollen engang.

Endret av IceBlitz
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke bare bruktspill som har noe å si da. Du har null eierskap til hverken konsollen eller spillene til Xbox One. Dessuten vil lisensene bare være midlertidig.

 

Kva er så forskjellen på å kjøpe eit spel via steam, mot å kjøpe eit spel til xbox one? Eiger (leiger) jo like mykje spelet hos steam som med xbox one?

Endret av Theoneask
Lenke til kommentar

Jesus du er ikke flink til og følge med.....

Visst de sier det på E3 høylytt til verdenen så mener de ALLE spill.

Jesus har lite til ingenting i denne saka å gjere.

 

Men attende til saka - mogleg. Men, som nemnd tidlegare. Sony kan kan fråskrive seg DRM kravet. Men dersom utgjevarar ynskjer, eller til og med krever det då? Det gjekk ikkje inn i detaljar, det kan væra mykje som står med lita skrift. Dette veit korkje eg eller du. Kanskje Jesus som du refererte til har nokre fleire svar.

Lenke til kommentar

Så folk forhåndsbestiller Xbox One fordi de har SETT konsollen, tross disse "restriksjonene"? Trodde ikke Xbox One skulle selge i det hele tatt, etter hva jeg leser fra enkelte.

 

Husk at forhåndsbestillingene tok sted før Sony annonserte at PS4 blir billigere, regionfri, og støtter bruktspill. Dessuten tror jeg en stor andel av de som forhåndsbestiller tror at Xbox One er DRM-fri. Hvorfor skulle man tro noe annet, da det er det man er vant til at konsoller er.

Lenke til kommentar

Eg er ikkje så sikker eg... Dei aller fleste utgjevarane vil jo bruktspel til livs.

 

Så Sony trekk jo 'good guy' kortet dersom dei seier;

"Me (Sony) vil ikkje kreve DRM ..... men utgjevarar som Acitvision og Electronic Arts kan aktivere dette dersom dei vil.

Det er ikkje Me (Sony) som er problemet - det er dei dummingane i Acti og EA!"

 

Det gjenstår å sjå - eg ser ikkje på det som heilt urealistisk.

 

Kommer helt an på hvem som har vært flinke og fått til gode avtaler. Kanskje har MS tjent penger på å gjøre dette til en obligatorisk greie for alle spill, mens Sony har måtte punge ut for at spillerne kan nyte godt av det.

 

Det ville uansett være å skyte seg selv i foten med en temmelig svær kanon, om det skulle vise seg at det Sony sa i natt bare gjelder en håndfull spill.

Lenke til kommentar

 

 

 

Eh so?

 

Syntes du ikke det blir ganske så umoralsk å gjøre dette?

Skal dine venner liksom låne spill av deg gratis, melke dem og runne dem og ikke betale noe som helst til utvikleren for det? Tror du utvikleren syntes det er helt ok at folk bedrar dem for deres penger og produkter?

 

Hvordan skal utvikleren få pengene sine for det harde arbeidet de gjør med å lage gode spill da?

 

Den attituden du har der, er det mange som deler med deg. Og det er noe jeg er fryktelig i mot. For en kvalm holdning til hardt arbeidende mennesker.

 

Selskapet overlever ja, og noen klarer å gå i pluss selv om folk låner spill til hverandre så de får mindre salg, men bak "selskapet" består 90% av de ansatte av mennesker som jobber i overkant hardt og mye. Og at de skal sitte å slite og jobbe overtid og bruke sine tunge kunnskaper for å rekke deadlines og deretter bli snytt av mennesker som låner bort produktene deres på omgang syntes jeg bare er fælt.

 

Og derfor er jeg glad for at xbox har gjort som de har gjort. Xbox kommer til å trone fremover.

Dessuten, den som ikke har råd til å kjøpe nye spill til xbox, kan ikke på noe forsvarlig vis overfor egen økonomi kjøpe selve konsollen engang.

 

Ærlig talt, du prater om spillutviklere som om de var tiggere på gaten! Dette er store selskaper som tjener millioner av kroner på salg, det betyr ikke et kvekk om noen kamerater deler på et spill, låner fra hverandre osv. Synes du det er umoralsk, nei, det kan jeg på ingen måte forstå.

 

Du får ikke låne familiebilen, må kjøpe en egen hvis ikke så taper bilselskapet penger. Du skjønner at det blir for dumt?

 

Forhåpentligvis kjøper man spillet hvis man synes det er fett, hvis ikke, nei, så er det en svært liten dråpe i havet. Er ikke snakk om at millioner av mennesker skal låne spill av naboen uansett.

 

Av og til skjønner jeg ikke hvordan folk tenker, enten prøver du av all din lyst å ignorer PS4 fremfor XBone, eller så, ja, jeg vet ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du får belære meg da :)

 

Ja, får vel det.

 

Hvis jeg kjøper digitalt, kan jeg ikke selge det igjen. Spillene er som regel også mye billigere i butikk.

Så en del negativer ved å kun kjøpe digitalt.

 

På Xbox vil alt kunne startes fra menyen uten å trenge plata. Også butikk spill som er installert på harddisken.

 

Med PS4 vil jeg med mine butikk spill alltid måtte finne plata og putte i maskinen for sikkerhets sjekk.

 

Og det er faktisk et ork når man spiller en del spill. Jeg vet at mange ikke synes det, men jeg hater det.

Lenke til kommentar

Kva er så forskjellen på å kjøpe eit spel via steam, mot å kjøpe eit spel til xbox one? Eiger (leiger) jo like mykje spelet hos steam som med xbox one?

 

Forskjellen er først og fremst prisene. Steam er langt billigere. Det andre er at PC ikke er et lukket system på lik linje med Xbox One. Stenger Valve Steam vil det fremdeles være mulig å spille spillene på PC, i tillegg til offline modus. Stenger Microsoft Xbox One (som de blir å gjøre) mister man alt.

Lenke til kommentar

* SNIP *

 

Haha, dette må være noe av det dummeste jeg har lest på lenge.

 

Seriøst, folk har lånt spill/filmer/bøker/whatnot til hverandre i ALLE år. Hvordan er dette å bedra noen? Hva får deg til å tro at om jeg låne spill X av venn Y så ville jeg kjøpt spillet om dette ikke var mulig? Samme retorikk som blant annet platebransjen bruker og som er bevist feil.

 

Det er vel heller sannsynlig at jeg ville kjøpt oppfølgeren til spill X om jeg likte spill X som jeg lånte av venn Y. Det tjener utgiver/utvikler penger på.

 

Utvikleren får forøvrig pengene sine av utgiveren uansett og førstnevnte får hjelp til å promotere spillet sitt. Det er utgiveren som sitter igjen med flesteparten av pengene per solgte spill. Utvikler får en brøkdel.

 

Det er ikke slik at programmerer Z tjener mer penger om spillet arbeidsgiveren hans har utviklet selger 1 mill eller 10 mill kopier. Med mindre Z selv utvikler og gir ut spillet uten hjelp fra en konglomerat som EA eller Ubisoft. I dette tilfeller er spillet nesten uansett et indiespill som koster langt mindre for sluttbruker å kjøpe og er mest sannsynlig digitalt slik at det ikke er mulig/lett å låne bort i utgangspunktet. Z er vel også glad for at så mange som mulig får spille spillet han har laget?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer helt an på hvem som har vært flinke og fått til gode avtaler. Kanskje har MS tjent penger på å gjøre dette til en obligatorisk greie for alle spill, mens Sony har måtte punge ut for at spillerne kan nyte godt av det.

 

Det ville uansett være å skyte seg selv i foten med en temmelig svær kanon, om det skulle vise seg at det Sony sa i natt bare gjelder en håndfull spill.

Godt innlegg!

 

Det kan væra at nokon av eksklusivane Microsoft fekk var eit direkte resultat av DRM policy'en deira(?). Det eg trur Sony sa i natt var at dei [sony] ikkje krev noko som helst DRM. Men, at dersom ein utgjevar krev det - er det høve for det.

 

Viktig at folk skjønar at dette berre er eg som spekulerar. Så ta det til etterretning før du vel å svare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, får vel det.

 

Hvis jeg kjøper digitalt, kan jeg ikke selge det igjen. Spillene er som regel også mye billigere i butikk.

Så en del negativer ved å kun kjøpe digitalt.

 

 

Det å selge spill på Xbox skal jo så og si ikke være mulig? Hvorfor er det så mye bedre?

 

 

På Xbox vil alt kunne startes fra menyen uten å trenge plata. Også butikk spill som er installert på harddisken.

 

Med PS4 vil jeg med mine butikk spill alltid måtte finne plata og putte i maskinen for sikkerhets sjekk.

 

Hvordan vet du at dette er tilfellet? For alt du vet kan det godt hende at PS4 har samme mulighet, det vet vi ikke enda. Ikke trekk konklusjoner før du har harde fakta.

 

Og det er faktisk et ork når man spiller en del spill. Jeg vet at mange ikke synes det, men jeg hater det.

 

Jeg skjønner det hvis du bytter plate 10 ganger til dagen, noe du kanskje gjør, alt under det er bagatell.

 

Nei, forstår fortsatt ikke dine voldsomme problemer.

Endret av Selvin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Forskjellen er først og fremst prisene. Steam er langt billigere. Det andre er at PC ikke er et lukket system på lik linje med Xbox One. Stenger Valve Steam vil det fremdeles være mulig å spille spillene på PC, i tillegg til offline modus. Stenger Microsoft Xbox One (som de blir å gjøre) mister man alt.

 

Har du noen ganger insallert steam på ny maskin? om steam stenges ned så får du ikke spilt noe via steam uten at steam oppdateres og hvis steam er nede får du ikke oppdatert en drit.

 

MS stenger nok aldri Xbox Live, ikke i våres generasjon, belive me that. Verdens største firma går ikke konkurs på 123. Er som å si CocaCola går konkurs pga Pepsi, for det vil ikk skje, det er noe man ikke trenger å være redd for imo.

 

Det jeg nesten kan garantere at ALLE spill du har på Xbox Live vil du kunne av i neste generasjon også, dvs XboX "TWO".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det å selge spill på Xbox skal jo så og si ikke være mulig? Hvorfor er det så mye bedre?

 

 

 

Hvordan vet du at dette er tilfellet? For alt du vet kan det godt hende at PS4 har samme mulighet, det vet vi ikke enda. Ikke trekk konklusjoner før du har harde fakta.

 

 

 

Jeg skjønner det hvis du bytter plate 10 ganger til dagen, noe du kanskje gjør, alt under det er bagatell.

 

Nei, forstår fortsatt ikke dine voldsomme problemer.

 

Hvis Sony skulle hatt samme system så måtte de hatt online sjekk. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...