Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Sony EIDE Microsoft på sin pressekonferanse. Utrolig at det fremdeles er så mange som sverger til Xbox One. Ved å kjøpe en Xbox One så ødelegger dere hele spillindustrien. Er dere klare over at dere hverken eier konsollen eller spillene dere kjøper? Alt dere eier er den fysiske plasten. I tillegg støtter PS4 bruktspill, er regionfri, billigere osv.

 

Hvor lenge blir Xbox One å vare før Microsoft slipper sin neste konsoll? 8 år som den første konsollen? Vi alle vet at Microsoft ikke lager bakoverkompatible konsoller, så når de stenger Xbox One til fordel for en ny konsoll mister dere ALT. Ingenting av det dere har investert i vil fungere. I tillegg kan ikke konsollen brukes der dere vil. Ikke med mindre dere har nettilgang. Helt utrolig at folk fremdeles vil støtte et svindyrt leieforhold til spill og konsoll, med massssse restriksjoner.

 

Det samme gjelder hvis du kjøper deg en hund.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen ting oppi alt dette er at Sony har vært utrolig smarte med tanke på PR osv. De fikk all spalteplass helt for seg selv i februar, deretter har alt bygd seg opp til i dag. I melllomtiden har Xbox fått masse (negativ) spalteplass i mai, men hva skjer nå? Jo, Sony opptar omtrent ALL spalteplassen og forsidene der ute. Microsoft havner i skyggen og er igjen den stygge ulven.

 

Brilliant PR! Dere som klagde på og kritiserte Sony for ingen konsoll i februar; vel, sånn gikk det.

Endret av Selvin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hund? Whut? Stråmann?

 

Håper forbruker-verden setter MS på plass ved å la Xbone støve ned i hyllene på kjøpesentrene. En del folk vil kjøpe Xbone uansett - men forhåpentlivis vil casual-gamers stå av så lenge som mulig. Om MS har et langt dårligere salg enn forventet, får vi kanskje endringer.

De starter nok i helt feil ende: "Hmm - burde vi laget en hvit versjon?"

Endret av Sovehest
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Altså, det er faktisk mer som betyr noe når man skal kjøpe en konsoll om man kan bytte og låne spill. Kan man det? Okei, kult. Kan man det ikke? Neivel, men jeg griner ikke fordi.

 

Som det blir nevnt over her så la oss si at person 1 kjøper Killzone til 500,-. Han blir ferdig med det og låner det ut til person 2, også 3, 4, 5.. osv. Om la oss si 10 stk har spilt det samme spillet så har 9 av dem lånt det og dermed ikke betalt, mens selskapet bak Killzone har tjent 500,- hvor de kunne ha tjent 5000,-. Jeg vet dt er småpenger om få gjør det, men om 100 000 låner et spill så har selskapet bak Killzone gått glipp av 50 000 000,-. Kun på at folk byttelåner spill. Nå er dette veldig grovt regnet og jeg er klar over at de ikke får alle 500,- men for å vise et eksempel.

 

For oss er det selvfølgelig ikke positivt at vi nå må betale for å spille brukte spill, men for spillindustrien og utviklingen så er dette kjempe positivt. Vi må bruke kanskje 500 kroner ekstra på noen spill, men igjen så støtter vi en god sak. Jeg vet at mange ikke klarer å se på dette med brukt spill på flere måter, og for Microsoft og Sony så er det nok samme hvem som byttelåner spiller, men neppe for de som faktisk taper millioner av kroner på dette.

 

Av og til må man se saken fra to sider før man dømmer dem til helvete ned for noe som kanskje slår positivt tilbake på oss. Ingenting er så kjedelig som når spillselskaper må kutte ut spill fordi inntektene uteblir. De har kanskje sett og lært av film og musikkbransjen.

 

Også leste jeg at folk mener Xbox One er for moderne? Vel, ja, men i motsetning til Xbox 360 så viser Microsoft nå at konsollen er rustet for flere år. Altså, de har med blu-ray, de har stort fokus på internett, det sosiale og en mediekonsoll. Ingen vet hva som er hipt om 5 år på konsollen. Hvor mange hadde trodd at streaming skulle få en så stor del av tv-underholdningen osv på så kort tid?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sony EIDE Microsoft på sin pressekonferanse. Utrolig at det fremdeles er så mange som sverger til Xbox One. Ved å kjøpe en Xbox One så ødelegger dere hele spillindustrien. Er dere klare over at dere hverken eier konsollen eller spillene dere kjøper? Alt dere eier er den fysiske plasten. I tillegg støtter PS4 bruktspill, er regionfri, billigere osv.

 

Hvor lenge blir Xbox One å vare før Microsoft slipper sin neste konsoll? 8 år som den første konsollen? Vi alle vet at Microsoft ikke lager bakoverkompatible konsoller, så når de stenger Xbox One til fordel for en ny konsoll mister dere ALT. Ingenting av det dere har investert i vil fungere. I tillegg kan ikke konsollen brukes der dere vil. Ikke med mindre dere har nettilgang. Helt utrolig at folk fremdeles vil støtte et svindyrt leieforhold til spill og konsoll, med massssse restriksjoner.

 

hm, jeg kan jo fortsett selge mine spill til gamestop f.eks? Som er det eneste jeg noen gang gjør med mine brukte spill.Og jeg kan jo kjøpe bruktspill der også. Så stemmer vel ikke helt 100% den skremselspropagandaen din der

  • Liker 1
Lenke til kommentar

* Snip igjen *

 

Som jeg sa i mitt forrige svar til deg er det ikke slik det henger sammen.

 

Forfattere får bare en brøkdel for hver solgte bok. Det forfattere tjener penger på at avtaler med forlag der han får en fast sum + en liten del av hver solgte bok. Forhandleren tjener også litt per solgte bok, mens forlaget får det aller, aller meste.

 

Slik er også forholdet utvikler - utgiver - forhandler.

 

Nå har det seg jo også slik at oppfølgere selger mer enn originalen. Jeg så engang tallene på antall solgte bøker i milleniumtrilogien. Der hadde bok 3 solgte ganske mye mer enn bok 1. Hvorfor det? Jo, folk hører om serien, låner kanskje bok 1 av en bekjent og leser den. Likte det og kjøper oppfølgeren.

 

Samme med Nesbø også. Politi hadde rekordstort opplag og forlaget måtte trykke mer.

 

Ergo, muligheten til å låne bort er positivt for både sluttbruker og utgiver. Er forøvrig nysgjerrig på hva du synes om Spotify, Biblioteker og lignenede der man får/låner produkter gratis.

 

Hva synes du om de som ikke betaler fullpris for et spill?

Lenke til kommentar

Altså, det er faktisk mer som betyr noe når man skal kjøpe en konsoll om man kan bytte og låne spill. Kan man det? Okei, kult. Kan man det ikke? Neivel, men jeg griner ikke fordi.

 

Som det blir nevnt over her så la oss si at person 1 kjøper Killzone til 500,-. Han blir ferdig med det og låner det ut til person 2, også 3, 4, 5.. osv. Om la oss si 10 stk har spilt det samme spillet så har 9 av dem lånt det og dermed ikke betalt, mens selskapet bak Killzone har tjent 500,- hvor de kunne ha tjent 5000,-. Jeg vet dt er småpenger om få gjør det, men om 100 000 låner et spill så har selskapet bak Killzone gått glipp av 50 000 000,-. Kun på at folk byttelåner spill. Nå er dette veldig grovt regnet og jeg er klar over at de ikke for all 500,- men for å vise et eksempel.

 

Se innleggene vi har postet over og under, dere ser på dette på helt feil måte. Å ta i forsvar bruktspillsperre, nei, det er ikke bra. Det handler om prinsipp, og her gikk Sony foran og gruste Microsoft.

 

Av og til må man se saken fra to sider før man dømmer dem til helvete ned for noe som kanskje slår positivt tilbake på oss. Ingenting er så kjedelig som når spillselskaper må kutte ut spill fordi inntektene uteblir. De har kanskje sett og lært av film og musikkbransjen.

 

Også leste jeg at folk mener Xbox One er for moderne? Vel, ja, men i motsetning til Xbox 360 så viser Microsoft nå at konsollen er rustet for flere år. Altså, de har med blu-ray, de har stort fokus på internett, det sosiale og en mediekonsoll. Ingen vet hva som er hipt om 5 år på konsollen. Hvor mange hadde trodd at streaming skulle få en så stor del av tv-underholdningen osv på så kort tid?

 

PS3 har hatt blu-ray i 7 år, bare sånn at du er klar over det. PS4 har like stor integrasjon av sosiale ting, medi-innhold og streaming, i tillegg til Gaikai og alt det der. Kaller du ikke det fremtidsrettet? Microsoft har ting som er fremtidsrettet i helt FEIL retning, en forbrukerfiendtlig retning som bare kan utvikle seg til noe verre. Den veien må vi for alle del ikke gå.

 

 

Så nå, Emils., selv om PS4 er kraftigere, er en god del billigere, støtter bruktspill, ikke krever oppkobling til nett, ser penere ut, har flere bedre ekslusive titler, får full backwards compatibility gjennom Gaikai, osv., osv., du vil fortsatt blankt kjøpe Xbox One uten å i det hele tatt vurdere PS4? Kun av Xbox-prinsipp?

Endret av Selvin
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Altså, det er faktisk mer som betyr noe når man skal kjøpe en konsoll om man kan bytte og låne spill. Kan man det? Okei, kult. Kan man det ikke? Neivel, men jeg griner ikke fordi.

 

Som det blir nevnt over her så la oss si at person 1 kjøper Killzone til 500,-. Han blir ferdig med det og låner det ut til person 2, også 3, 4, 5.. osv. Om la oss si 10 stk har spilt det samme spillet så har 9 av dem lånt det og dermed ikke betalt, mens selskapet bak Killzone har tjent 500,- hvor de kunne ha tjent 5000,-. Jeg vet dt er småpenger om få gjør det, men om 100 000 låner et spill så har selskapet bak Killzone gått glipp av 50 000 000,-. Kun på at folk byttelåner spill. Nå er dette veldig grovt regnet og jeg er klar over at de ikke får alle 500,- men for å vise et eksempel.

 

Nytt eksempel - Du kjøper Killzone til 500. Jeg gidder ikke å kjøpe det, fordi jeg synes det er latterlig dyrt for et dårlig spill. Jeg får låne Killzone en uke av deg når du er på ferie - og nå MÅ jeg ha det selv. Betaler gladelig 500 for det. Broderen min har ikke hørt om Killzone, men får låne det sammen med en haug andre spill når jeg drar på ferie - han blir frelst, men får ikke låne mitt når jeg kommer tilbake. Nye 500 kroner.

 

Slike stråmenn kan du dra begge veier...

 

Nytt eksempel:

Jeg kjøper en Blu-Ray til 200 kroner. Etter jeg har sett filmen lar jeg broderen låne den. Det viser seg at han må låne med avspilleren, fordi luringene som produserte filmen tillater bare at den spilles av på EN eiers avspiller. Broderen låner avspilleren og drar på hytta - det viser seg at han ikke får spilt av filmen der heller - denne gang manglet han internett! Heldigvis hadde han lånt noen andre filmer av meg, produsert av Sony - de spilte selvsagt av uten problemer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Også leste jeg at folk mener Xbox One er for moderne? Vel, ja, men i motsetning til Xbox 360 så viser Microsoft nå at konsollen er rustet for flere år. Altså, de har med blu-ray, de har stort fokus på internett, det sosiale og en mediekonsoll. Ingen vet hva som er hipt om 5 år på konsollen. Hvor mange hadde trodd at streaming skulle få en så stor del av tv-underholdningen osv på så kort tid?

 

Her har du faktisk et godt poeng. Det er jo flere som spår at dette er den siste konsollgenerasjonen (skeptisk, kommer bedre hardware). Xbox One har uten tvil en del spennende funksjoner, men for min del er det i hovedsak tre ting som "skremmer" meg fra den:

 

1. Always Kinnect

2. Må ha internett minst en gang i døgnet for å spille (og MÅ betale en månedlig sum for å spille idet hele tatt).

3. Jeg vet ikke hva som skjer med spillene jeg har kjøpt om 5-10-15 år. Kanskje MS har en løsning, kanskje ikke. Så lenge det er en mulighet at jeg ikke får spilt spillene mine etter et gitt tidsperspektiv sitter jeg på gjerdet.

 

Så plager det meg litt mindre at jeg ikke kan kjøpe bruktspill/selge spill eller låne bort spill.

 

Jeg har full forståelse at mange ikke ser på restriksjonene som et problem forøvrig og liker at man har full tilgang til library hos kompiser etc, men summen av dette gjør at jeg for nå venter med MS sin neste konsoll.

Lenke til kommentar

 

Som det blir nevnt over her så la oss si at person 1 kjøper Killzone til 500,-. Han blir ferdig med det og låner det ut til person 2, også 3, 4, 5.. osv. Om la oss si 10 stk har spilt det samme spillet så har 9 av dem lånt det og dermed ikke betalt, mens selskapet bak Killzone har tjent 500,- hvor de kunne ha tjent 5000,-. Jeg vet dt er småpenger om få gjør det, men om 100 000 låner et spill så har selskapet bak Killzone gått glipp av 50 000 000,-. Kun på at folk byttelåner spill. Nå er dette veldig grovt regnet og jeg er klar over at de ikke får alle 500,- men for å vise et eksempel.

 

Om du tror at MS bryr seg om noe annet enn å grave i lommeboka di, er du bare veldig naiv.

The Witcher 2 skaperen uttalte seg om at CD Projekts spill hadde blitt nedlastet 2,5 millioner ganger ulovlig, han bare sa at det er pent at så mange liker prosjektene og spillene våre.

OG når noe er mitt, kjøpt og betalt, forventer jeg fult eierskap og kan låne det bort til hvem som helst, tenker du motsatt er du bare veldig trangsynt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som det blir nevnt over her så la oss si at person 1 kjøper Killzone til 500,-. Han blir ferdig med det og låner det ut til person 2, også 3, 4, 5.. osv. Om la oss si 10 stk har spilt det samme spillet så har 9 av dem lånt det og dermed ikke betalt, mens selskapet bak Killzone har tjent 500,- hvor de kunne ha tjent 5000,-. Jeg vet dt er småpenger om få gjør det, men om 100 000 låner et spill så har selskapet bak Killzone gått glipp av 50 000 000,-. Kun på at folk byttelåner spill. Nå er dette veldig grovt regnet og jeg er klar over at de ikke får alle 500,- men for å vise et eksempel.

 

For oss er det selvfølgelig ikke positivt at vi nå må betale for å spille brukte spill, men for spillindustrien og utviklingen så er dette kjempe positivt. Vi må bruke kanskje 500 kroner ekstra på noen spill, men igjen så støtter vi en god sak. Jeg vet at mange ikke klarer å se på dette med brukt spill på flere måter, og for Microsoft og Sony så er det nok samme hvem som byttelåner spiller, men neppe for de som faktisk taper millioner av kroner på dette.

 

Av og til må man se saken fra to sider før man dømmer dem til helvete ned for noe som kanskje slår positivt tilbake på oss. Ingenting er så kjedelig som når spillselskaper må kutte ut spill fordi inntektene uteblir. De har kanskje sett og lært av film og musikkbransjen.

 

Musikkbransjen har allerede vist hvordan det går hvis man blir for grisk. Å låne ut spill og slikt skaper nok heller nye potensielle kunder. Folk har en viss sum penger de bruker på spill - man får ikke mer penger bare fordi man må kjøpe hvert eneste spill - det blir bare spilt mindre. Man ender opp med at folk får en negativ holdning til hele bransjen.

 

De fleste som ofte låner spill er unge - når de blir eldre og får jobb kjøper de spillene selv. Slik har i hvertfall alle jeg kjenner gjort det med alt av slike ting som spill, musikk, bøker osv.

 

Slik jeg ser det nå har pcen endelig fått mulighet til å konkurrere på lik linje med konsollene. Har selv tidligere ikke sett pcen som en hoved"konsoll" for spilling - men nå virker det som den mest attraktive spillplatformen. Man må jo allikevel ha en pc liksom - blir et lite skritt å holde den up to date.

 

Mulig det kommer noen titler som frister nok til kjøp av Xbox eller PS - eller kanskje begge? Men frem til det skjer - blir det ikke noe kjøp.

 

Av alt jeg har hørt hittil, på E3, var det faktisk at støtten til 360 skulle fortsette i flere år - som gjorde meg mest glad :)

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Så nå, Emils., selv om PS4 er kraftigere, er en god del billigere, støtter bruktspill, ikke krever oppkobling til nett, ser penere ut, har flere bedre ekslusive titler, får full backwards compatibility gjennom Gaikai, osv., osv., du vil fortsatt blankt kjøpe Xbox One uten å i det hele tatt vurdere PS4? Kun av Xbox-prinsipp?

 

Det er god mulig den er kraftigere, ikke at det betyr noe til slutt. PS3 var også kraftigere, men menyene var dårlige, spillene loadet tregt (sikkert pga. Xbox sin mulighet til å innstallere) og maskinen virket generelt tregere enn Xbox 360. Så jeg avventer den og ser hvordan det fungerer i praksis. En god del billigere? Vi snakker vel i verste fall 1000 kroner, om så mye i det hele tatt. Jeg tar ikke det som en faktor når jeg skal avgjøre. Det var virkelig ikke et problem når det var PS3 som var den dyre. Bruktspill, nah. Altså det har jeg sikkert nevnt 1000 ganger her, men allikevel så går det hus forbi. Jeg er ikke den typen som benytter meg av bruktspill. Jeg kjøper spillene mine fra butikk. Jeg kan med hånden på hjerte si at jeg ALDRI har lånt eller kjøpt et brukt spill til hverken Xbox 360 eller PS3. Så nah, jeg kommer ikke til å bry meg om det nå heller. At den ser penere ut er jeg derimot veldig uenig i. Dette er også en veldig subjektiv mening, men jeg mener ikke den er penere enn Xbox One sitt design. Det samme gjelder tilkobling mot nett og ekslusive titler. Bare fordi du liker en ting gjør ikke at jeg gjør det. Sånn går det begge veier. Jeg er stor fornøyd med hva MS viste frem og det skal holde til mitt bruk.

Og det at man ikke kan spille Xbox 360 spill på Xbox One? Meeeh, jeg kjøper utelukkende neste generasjon Xbox for å spille neste generasjon Xbox spill. Ikke spille Xbox 360.

 

Jeg har da aldri sagt jeg handler pga. Xbox er Xbox, men slik propaganda du holder på med nå kan du gi det. Vi skjønner at du skal ha PS4, men for guds skyld, det betyr ikke at alle andre som gjør det motsatte er premieidioter og handler på prinsipp. Gå å stell deg uten for louis vuitton å spør dem hvorfor de handler på prinsipp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Altså, det er faktisk mer som betyr noe når man skal kjøpe en konsoll om man kan bytte og låne spill. Kan man det? Okei, kult. Kan man det ikke? Neivel, men jeg griner ikke fordi.

 

Som det blir nevnt over her så la oss si at person 1 kjøper Killzone til 500,-. Han blir ferdig med det og låner det ut til person 2, også 3, 4, 5.. osv. Om la oss si 10 stk har spilt det samme spillet så har 9 av dem lånt det og dermed ikke betalt, mens selskapet bak Killzone har tjent 500,- hvor de kunne ha tjent 5000,-. Jeg vet dt er småpenger om få gjør det, men om 100 000 låner et spill så har selskapet bak Killzone gått glipp av 50 000 000,-. Kun på at folk byttelåner spill. Nå er dette veldig grovt regnet og jeg er klar over at de ikke får alle 500,- men for å vise et eksempel.

 

For oss er det selvfølgelig ikke positivt at vi nå må betale for å spille brukte spill, men for spillindustrien og utviklingen så er dette kjempe positivt. Vi må bruke kanskje 500 kroner ekstra på noen spill, men igjen så støtter vi en god sak. Jeg vet at mange ikke klarer å se på dette med brukt spill på flere måter, og for Microsoft og Sony så er det nok samme hvem som byttelåner spiller, men neppe for de som faktisk taper millioner av kroner på dette.

 

Av og til må man se saken fra to sider før man dømmer dem til helvete ned for noe som kanskje slår positivt tilbake på oss. Ingenting er så kjedelig som når spillselskaper må kutte ut spill fordi inntektene uteblir. De har kanskje sett og lært av film og musikkbransjen.

 

Også leste jeg at folk mener Xbox One er for moderne? Vel, ja, men i motsetning til Xbox 360 så viser Microsoft nå at konsollen er rustet for flere år. Altså, de har med blu-ray, de har stort fokus på internett, det sosiale og en mediekonsoll. Ingen vet hva som er hipt om 5 år på konsollen. Hvor mange hadde trodd at streaming skulle få en så stor del av tv-underholdningen osv på så kort tid?

Som konsument bryr vi oss om vår egen del før vi eventuelt bekymrer oss hvordan produsentene har det. Vi kan også se på å låne bort spill som gratis markedsføring for spillselskapene, der vi får en smakebitt på hvordan spillene virkelig er når vi får låne det (men ikke spille det helt ferdig) av venner. Det trenger ikke bare komme negative ting ut av å låne bort spill.

 

Å sette en sperre på å selge bruktspill for Xbox One, som består mer eller mindre halvparten av spillindustrien, fører det til at spillbutikkene mister store inntekter, som også kan føre til at butikkenesetter opp prisene for å kompensere for tapet på bruktmarkedet.

Endret av Eksboks
Lenke til kommentar

Først å fremst...HODE MITT!!! Sitte å se på E3 i litt over 11 timer er en smule for mye....

 

Men hva tenker dere som primært har vært Xbox kunder etter nattens hendelser? Kommer dere til å blåse i at Microsoft kjører på med DRM eller har Sony med PS4 kommet med et frieri?

Min plan: Kjøpe en 360 mini og spille de spille de spillene jeg spilt ennå. Jeg har Live frem til 2015 takket være en bug fra MS' side, så den kommer nok til å være i bruk frem til da.

 

Jeg vet ikke om jeg kommer til å kjøpe en PS4 på dag 1, men sannsynligheten er iallefall liten for at jeg skaffer meg en Xbone på lanseringsdagen.

Lenke til kommentar

Det er god mulig den er kraftigere, ikke at det betyr noe til slutt. PS3 var også kraftigere, men menyene var dårlige, spillene loadet tregt (sikkert pga. Xbox sin mulighet til å innstallere) og maskinen virket generelt tregere enn Xbox 360. Så jeg avventer den og ser hvordan det fungerer i praksis.

 

Det er en situasjon som ikke er sammenlignbar, PS3 hadde en totalt annerledes arkitektur en 360. 360 var enklere å utvikle til, det var på ingen måte PS3 noe som førte til store problemer for tredjepartsutviklere. Så tro meg, det kommer ikke til å bli en problemstilling nå da arkitekturen er ekvivalent.

 

PS4 har kraftigere hardware i GDDR5 ram og kraftigere GPU (det ryktes 50%, spørs om det er så mye).

 

En god del billigere? Vi snakker vel i verste fall 1000 kroner, om så mye i det hele tatt. Jeg tar ikke det som en faktor når jeg skal avgjøre. Det var virkelig ikke et problem når det var PS3 som var den dyre. Bruktspill, nah. Altså det har jeg sikkert nevnt 1000 ganger her, men allikevel så går det hus forbi.

 

Det er forsåvidt også relativt, men for mange er det avgjørende, rett og slett. Spesielt i andre land en Norge der det ikke er overflod av penger. Igjen, betale 1000 kroner mer for et dårligere produkt; da må du komme med noen veldige gode grunner for å velge det dyreste.

 

Jeg er ikke den typen som benytter meg av bruktspill. Jeg kjøper spillene mine fra butikk. Jeg kan med hånden på hjerte si at jeg ALDRI har lånt eller kjøpt et brukt spill til hverken Xbox 360 eller PS3. Så nah, jeg kommer ikke til å bry meg om det nå heller.

 

Så det med rettigheter som snakkes om, driter du regelrett i? Bare på grunn av at det ikke angår deg? Klarer du tenke mer langsiktig her?

 

At den ser penere ut er jeg derimot veldig uenig i. Dette er også en veldig subjektiv mening, men jeg mener ikke den er penere enn Xbox One sitt design. Det samme gjelder tilkobling mot nett og ekslusive titler. Bare fordi du liker en ting gjør ikke at jeg gjør det. Sånn går det begge veier. Jeg er stor fornøyd med hva MS viste frem og det skal holde til mitt bruk.

 

Design er også relativt, enig med deg. Jeg prøver ikke å tvinge deg til å like noe jeg gjør, jeg er bare interessert i hvorfor man i denne situasjonen velger et produkt som faktisk er dårligere (og dyrere!) en et tilsvarende? Hvorfor? Jeg er interessert i å vite det.

 

Og det at man ikke kan spille Xbox 360 spill på Xbox One? Meeeh, jeg kjøper utelukkende neste generasjon Xbox for å spille neste generasjon Xbox spill. Ikke spille Xbox 360.

 

Var for å svare på ditt argument om fremtidsrettet konsoll.

 

Jeg har da aldri sagt jeg handler pga. Xbox er Xbox, men slik propaganda du holder på med nå kan du gi det. Vi skjønner at du skal ha PS4, men for guds skyld, det betyr ikke at alle andre som gjør det motsatte er premieidioter og handler på prinsipp. Gå å stell deg uten for louis vuitton å spør dem hvorfor de handler på prinsipp.

 

Det kan bare virke sånn, dessverre. Du strutter jo i mot med alle tilgjengelig krefter for å forsvare et klart svakere, mer kronglete og direkte kundefiendtlig produkt som Xbox One. Hvorfor? Propaganda, nei, jeg bare presenterer fakta i diskusjonene, ikke noe mer en det. Propaganda er usannheter og løgn, det kan jeg på ingen måte huske å ha bidratt med.

 

 

MERK: Når jeg sier dårligere osv. er det totalt objektivt, det går kun på hardware osv.

Endret av Selvin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kvifor er det viktig for PS gjengen å overtale Xbox gjengen om at Xbox One er eit dårlig kjøp? (Sitt fra deira syn).

Om ein ser vekk fra den obv grunnen som er fanboys vs fanbos.

 

Fordi vi vet at Sony er den nye messias :cool:

 

Fra boller til burritos;

 

det er en interessant diskusjon for min del, ikke noe mer. Men nå skal jeg la det ligge, respekterer fullt ut at folk ønsker seg Xbox. Det får være et valg en selv må ta :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...