Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

  

40 stemmer

  1. 1. Er Abort drap?

    • Ja, jeg tror at vesenet i mors mage er et fullverdig menneskeliv.
      9
    • Nei, jeg anser vesenet i mors mage for ingenting.
      26
    • Ja, men ikke alltid
      0
    • Nei, men noen ganger så er det drap
      5


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg ble født 3 mnd. for tidlig. Jeg har venner som er født 4 mnd. og mer for tidlig. På den ene avdelingen kjemper man for at disse små skal få leve, mens på den andre avdelingen forhindrer de disse små å vokse opp. Når man kommer ned til den grensen at et foster kan overleve utenfor mors liv, snakker vi om drap.

Jeg anbefaler å lese boken til Chi An som heter "Bare en datter". Det handler om abortsystematikken som ble gjort i Kina. Chi An var selv sykepleier og satte en dødelig sprøyte i barnets hode i det det kom ut av moren, men senere flyktet hun til USA for å redde sin egen datter. Sterk beretning.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er selv imot abort, til en viss grad. Jeg syns det er helt forkastelig når folk bruker abort som et slags prevensjonsmiddel, og når de tar abort bare pga. de ble gravid på et feil tidspunkt i livet.

Jeg ble selv gravid når jeg akkurat hadde fylt 18 år, og jeg hadde ingen planer om å bli gravid i det hele tatt. Beskjeden fra legen var at jeg ikke kunne bli gravid, derfor gikk jeg ett år uten prevensjon og jeg hadde daglig sex. Så ble jeg plutselig gravid med tvillinger, og det er den største gaven jeg noen sinne har fått, og kommer til å få.

 

Jeg syns man skal få ta abort hvis man har blitt gravid etter voldtekt, incest ol., men ikke etter uke 12.

 

Jeg leste en artikken her for leden, hvor det er fler som har fått innvilget sen-aborter helt opp til 23. svangerskapsuke. Det er drap! Da gir jeg blanke i om den gravide har blitt utsatt for voldtekt eller incest, det tar ikke 23 uker å finne ut at man er gravid.

 

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10070359 <-- Dette er drap!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes faktisk tilfeller hvor man ikke har merket at man er gravid før noen timer før ungen spretter ut. Riktig nok er dette oftest med litt feite kvinner hvor man kanskje ikke ser forskjell på en 20-30 liter ekstra volum.

 

Alle kvinner, feite eller tynne, har mensen. Hvis den uteblir i flere måneder er det vel på tide med en test ville jeg tro!

Lenke til kommentar

Finnes faktisk tilfeller hvor man ikke har merket at man er gravid før noen timer før ungen spretter ut. Riktig nok er dette oftest med litt feite kvinner hvor man kanskje ikke ser forskjell på en 20-30 liter ekstra volum.

 

Alle kvinner, feite eller tynne, har mensen. Hvis den uteblir i flere måneder er det vel på tide med en test ville jeg tro!

 

Ikke ekstremt feite kvinner, eller altfor underernærte heller for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Finnes faktisk tilfeller hvor man ikke har merket at man er gravid før noen timer før ungen spretter ut. Riktig nok er dette oftest med litt feite kvinner hvor man kanskje ikke ser forskjell på en 20-30 liter ekstra volum.

 

Alle kvinner, feite eller tynne, har mensen. Hvis den uteblir i flere måneder er det vel på tide med en test ville jeg tro!

 

Ikke ekstremt feite kvinner, eller altfor underernærte heller for den saks skyld.

 

Men hvor ofte har ekstremt feite kvinner uten mensen sex og blir uvitende gravide?

Lenke til kommentar

Correct me if I'm wrong, men får man ikke blødninger når man er gravid, og går det ikke an å få en unge på tross av at man går (slurvete) på p-piller?

 

Man kan få blødninger mens man er gravid ja, men det er ikke normen.

 

Det er bare EN glemt p-pille som skal til for at sikkerheten på p-pillene du tar minsker, så ja, det er også mulig.

Men hvor ofte har ekstremt feite kvinner uten mensen sex og blir uvitende gravide?

 

Det har jeg ikke noen statestikk over, men hvis du er ekstremt overvektig så det blir vanskelig å se om du har en bolle eller to i ovnen og bagatelliserer ''symptomene'' som bivirkning av deres overvekt så kan det jo være ganske lett å plutselig sitte der 5 mnd på vei eller med en unge i fanget?

Lenke til kommentar

Så klart er det sjeldent, jeg har ikke påstått at det er vanlig :p. Jeg bare sier at det faktisk er mulig, og har skjedd.

 

Det kan for eksempel være en kombinasjon av at kvinnen har uregelmessige blødninger i utgangspunktet, slik at et manglene menstrausjon en eller to måneder i begynnelsen av svangerskapet ikke virker uvanlig for akkurat denne kvinnen, og dersom man da i 3. måned får en enkelt blødning så kan man tro at man fremdeles ikke er gravid, og dermed gå et par måneder til uten blødninger. Etter dette så er man allerede 5 måneder på vei uten å vite at man er gravid!

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...