Gå til innhold

LIVE: Vi følger Apples lansering


Anbefalte innlegg

Merkelig hvordan "apple tilhengerene" sjelden snakker dritt om android produkter, mens android folk er stikk motsatt. Det kommer godt til syne her, på vg og e24 i dag. Konkurranse er en fin bil.

Det forandrer jo ikke saken med at nye iPad'en kommer med gammeldags skjerm, skjønner ikke hvorfor du snakker om å kaste dritt, jeg har også sagt bra ting om iPad i samme tråden

 

Prøv å vær litt saklig da mann, går da ann å beherske seg litt!

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig hvordan "apple tilhengerene" sjelden snakker dritt om android produkter, mens android folk er stikk motsatt. Det kommer godt til syne her, på vg og e24 i dag. Konkurranse er en fin bil.

Det forandrer jo ikke saken med at nye iPad'en kommer med gammeldags skjerm, skjønner ikke hvorfor du snakker om å kaste dritt, jeg har også sagt bra ting om iPad i samme tråden

 

Prøv å vær litt saklig da mann, går da ann å beherske seg litt!

Da er alle skjermer som kommer i år gammeldagse

 

http://www.theverge.com/products/compare/5343/126/5274/5263/2506/3767/

 

OLED eller amoled i 1280x800 er ikke for dyrt å produsere. Men oled i full hd+ er fortsatt alt for dyrt.

 

Er ips lcd over hele linja, med unntak av galaxy note 10.1, men oppløsningen er så lav at jeg ikke ser på den som en reele konkurrent

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Merkelig hvordan "apple tilhengerene" sjelden snakker dritt om android produkter, mens android folk er stikk motsatt. Det kommer godt til syne her, på vg og e24 i dag.

 

Merker det jeg også. Android-fanboys er fanatikere mens Apple-fanboys har hvertfall litt mellom ørene i motsetning Android-folka. En vanlig androidbruker har sikkert ikke et tomrom mellom ørene men begynner å lure når man ser Android-fanboy innlegg. De tåler ikke at det OS'et de er tilhenger av faktisk er dårligere enn noe annet. Nå har jeg ikke prøvd ICS som ser bra ut men fra 2.3.3 og nedover var mye dårligere enn iOS og WP.

Lenke til kommentar

 

Merkelig hvordan "apple tilhengerene" sjelden snakker dritt om android produkter, mens android folk er stikk motsatt. Det kommer godt til syne her, på vg og e24 i dag. Konkurranse er en fin bil.

 

Hahaha, dagens. Desverre, eller heldigvis, så er det mer enn nok med tøvete fanboys på begge sider.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Merkelig hvordan "apple tilhengerene" sjelden snakker dritt om android produkter, mens android folk er stikk motsatt. Det kommer godt til syne her, på vg og e24 i dag. Konkurranse er en fin bil.

 

Hahaha, dagens. Desverre, eller heldigvis, så er det mer enn nok med tøvete fanboys på begge sider.

 

AtW

 

Skal ikke si imot, men android har største del av kaken slik jeg har oppfattet det.. Eneste Apple-fanboy innlegg jeg har sett her er når en fyr trengte hjelp til valg av telefon, han ville ikke ha noe "andoid-piss". Da var den største fanboyen (i mine øyne) her på forumet rett på sak og kritiserte iOS i hytt og pine. Om Android var piss var iallefall iOS også.

Lenke til kommentar

Merkelig hvordan "apple tilhengerene" sjelden snakker dritt om android produkter, mens android folk er stikk motsatt. Det kommer godt til syne her, på vg og e24 i dag.

Merker det jeg også. Android-fanboys er fanatikere mens Apple-fanboys har hvertfall litt mellom ørene i motsetning Android-folka. En vanlig androidbruker har sikkert ikke et tomrom mellom ørene men begynner å lure når man ser Android-fanboy innlegg. De tåler ikke at det OS'et de er tilhenger av faktisk er dårligere enn noe annet. Nå har jeg ikke prøvd ICS som ser bra ut men fra 2.3.3 og nedover var mye dårligere enn iOS og WP.

Ser du den flotte selvmotsigelsen du presterer å få frem her? Dette her går iallefall ikke til Apple-fanatikeres favør :p

 

Til informasjon, så er 2.3.3 et operativsystem til telefoner, ikke nettbrett.

 

 

Jeg finner noe underlig med dette produktet. Jeg forstår rett og slett ikke den høye oppløsningen. Nå er høy oppløsning kjekt å ha med seg, men en plass må vel grensa gå for 10"? Mulig det er bare meg som mener dette, men de kunne likegjerne ha gira seg ned til 1080p eller lignende, og spart forbukere for penger. En slik skjerm kan neppe være billig å produsere.

Lenke til kommentar

Tja.. så hvorfor har jeg OLED på nettbrettet mitt da?!

Og hvilken oppløsning har du? Nettopp.

 

Morro hvordan apple store nettsidene har gått i kne nå de siste 10-15 minuttene.

Er jo ikke så langt unna samme DPI på Tab 7.7'en (200DPI) som på den nye iPad'en da (240DPI), så vil ikke påstå at den akkurat har "lav" oppløsning ;) Galaxy Note'en på min på 5,3" har forøvrig 285DPI på OLED skjermen, det er forøvrig høyere enn retinaen på nye iPad'en

 

Og siden 7.7'en heller ikke har gammeldags baklysteknologi som du finner i nye iPad, er innsynsvikelen nesten uendelig, noe som også kontrasten er på OLED. Jeg er ikke i tvil på hva jeg trives best med :)

Lenke til kommentar

Som jeg skreiv på ITavisen.....

 

Meh, Apple kan kose seg med den skjermen og GPU'en dem har så lenge det varer.

 

For neste måned eller måneden etter der så kommer Samsung Galaxy S III som sikkert kommer til å ha 1920x1080 i oppløsning på en 4.8 tommers Super AMOLED Plus (eller noe som er bedre) skjerm. Da kan vi heller starte å snakke om vanvittig heftig oppløsning, DPI og kvalitet.

 

Og samtidig får en ny Quad-Core CPU og en ny GPU som jeg vil med 100% sikkerhet si at dem kommer til å grisebanke alt som den nye iPad'en har av ting.

 

Jeg satt å så på keynoten til Apple i sta. Og er jo forøvrig enig i at noe dem har lansert er bra. Men jeg fant det ekstremt uærlig og latterlig av Apple (Tim Cook) å stå der å si at ingen andre skjermer leverer bedre kvalitet enn det skjermen i iPhone 4S har.

 

Dem har tydligvis ikke fulgt med i timen på at det er kommet flere skjermtyper ut i den siste tiden som rett og slett knuser kvaliteten som skjermen i iPhone 4S har. Apple lever i sin egen bobble ser det ut som.

 

Jeg vet at det er noen som klager på at Super AMOLED Plus skjermen som er i Samsung Galaxy S II f.eks kan vise noe feile farger og vil da si at Super AMOLED Plus skjemen er dårligere enn iphone 4S sin skjerm. Men etter min erfaring med at jeg kjenner veldig mange som har en Samsung Galaxy S II, så er dette lille problemet så lite at det egentlig ikke er noe å tenke på.

 

På min Samsung Galaxy S II så har jeg absolutt ingen av disse problemene som noen har rapportert at Galaxy S II'en har (ja jeg er faktisk så heldig å ikke ha noen problemer med den). Så for min del så KNUSER skjermen på min Galaxy S II alt annet av skjermtyper til mobiltelefoner som finnes når det kommer til den totale kvaliteten i skjermen.

 

Så selv om iPhone 4S sin skjerm har høyere oppløsning og høyere DPI, så er den langt i fra å være like bra som Super AMOLED Plus skjermene selv med lavere oppløsning enn det iPhone 4S har.

 

Dette var selv Apple vennlige Engadget siden enig i og resten av internettet. Så dem som ikke er enig kan da bare ta seg en bolle og leve i sin Apple bobble.

 

Og til sist. Jeg ble rett og slett lei av å telle hvor mange ganger ordet Revolutionary, amazing og incredible ble sagt. Jeg kunne telle det der ENORMT mange ganger før jeg ga opp tellingen. Jeg er nesten sikker på at jeg kunne telle dette flere ganger enn det det var personer i salen dem holdt keynoten i.

 

Greit at Apple må få lov til å oppgi noen salgstall osv, men skrytingen demmes har jo gått over stokk og stein tbh.

Endret av Vindicator
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det at de sier "Revolutionary, Amazing og Incredible" er ikke noe nytt. Når apple er en relgion for mange, så kommer de til å selge mange ipader pga de 3 ordene. En bruker som ikke setter foten i noen bestemmt leir, vil se lett forbi "Revolutionary".

 

Spenstig oppløsning ihvertfall, håper dette før følger i laptop verden også, slik av vi slipper mer 1366x768 oppløsning.

 

Utover det, så var det ikke noe revolusjonerende nytt her. Apple kommer uansett til å tjene bra med penger fremover.

 

Er ikke noen stor apple fan selv, men bra at lanserer nye ting som får resten av bransjen til å få ut fingren.

Lenke til kommentar

Og samtidig får en ny Quad-Core CPU og en ny GPU som jeg vil med 100% sikkerhet si at dem kommer til å grisebanke alt som den nye iPad'en har av ting.

men men men...

 

Du har jo nettopp brukt "masse plass" i en tidligere tråd på å legge ut i det vide og brede at noe mer en to cores var bare bortkastet... Ingen app klarer jo å utnytte CPU'en 100% for å sitere deg selv... :p Hvorfor er et nå plutselig "kickass"?

 

Det at de sier "Revolutionary, Amazing og Incredible" er ikke noe nytt. Når apple er en relgion for mange, så kommer de til å selge mange ipader pga de 3 ordene. En bruker som ikke setter foten i noen bestemmt leir, vil se lett forbi "Revolutionary".

Anbefaler deg å sitte på Google sine keynotes om Android, så skal du nok se at de bruker samme superlativer.

Velkommen til marketing 101... :)

Endret av HKS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og samtidig får en ny Quad-Core CPU og en ny GPU som jeg vil med 100% sikkerhet si at dem kommer til å grisebanke alt som den nye iPad'en har av ting.

men men men...

 

Du har jo nettopp brukt "masse plass" i en tidligere tråd på å legge ut i det vide og brede at noe mer en to cores var bare bortkastet... Ingen app klarer jo å utnytte CPU'en 100% for å sitere deg selv... :p Hvorfor er et nå plutselig "kickass"?

4-kjerner på en mobiltelefon eller tablet vil kun hjelpe til Adobe programmer og lignende programmer. Det vil også hjelpe på å kunne filme i 1080p (eller høyere oppløsning?) med 60 / 120 fps f.eks.

 

Når veldig få programmer og spill til PC i dag klarer å utnytte 4 kjerner, så er vel sjangsen liten for at det skjer til mobiltelefoner og tablet på lang lang tid.

 

Men, nå sier jeg bare hva jeg tror. For alt vi vet så kan det jo hende at Samsunng gir ut Galaxy S III med en dual-core CPU med 2-2.5 GHz hastighet som kan knuse selv Tegra 3 og A5X eller andre Quad-Core CPU'er i total ytelse siden de fleste spill og programmer er optimalisert for dual-cores i dag.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Det vil også hjelpe på å kunne filme i 1080p (eller høyere oppløsning?) med 60 / 120 fps f.eks.

Du nevnte også dette i forrige tråd, men det er feil. Filming bruker egentlig ganske lite av de "vanglige CPUene" som sitter på en SoC. Encoding/dekoding av video (som er en veldig tung oppgave) gjøres i meget høy grad av dedikert hardware på brikkene (også kjent som DSP'er).

 

Men, nå sier jeg bare hva jeg tror. For alt vi vet så kan det jo hende at Samsunng gir ut Galaxy S III med en dual-core CPU med 2-2.5 GHz hastighet som kan knuse selv Tegra 3 og A5X eller andre Quad-Core CPU'er i total ytelse siden de fleste spill og programmer er optimalisert for dual-cores i dag.

Min magefølelse er også at vi ikke kommer til å se veldig mange quad-core design på mobiltelefoner, iallefall ikke før i andre halvdel av året.

Vi vet heller ikke noe om klokkefrekvensene på A5X, om brikkene er krympet ned etc. Vet bare at de har satt inn en quad-core GPU istenden for en dual-core som er i A5.

Tror heller ikke vi ser så høy klokkefrekvens som 2-2.5 GHz på neste generasjon Samsung SoC, tipper vi ser rundt 1,5GHz++, omtrent der Qualcomm Snapdragon S4 (Krait) ligger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg er kraftig imponert over Apples sine lanseringer, var jo hovedsakelig oppdateringer av gjeldende produkter og lite nyskapning.

Er også litt betenkt til økt oppløsning siden man fort får økt belastning på gpu og cpu, blir spennende å se hvordan maskinvaren greier å takle dette og hvor bra fps'en blir.

Lenke til kommentar

Tror du ikke forstod kommentaren min, jeg latterlige gjorde apple for å sammenligne et tablet mot en konsoll. Når en konsoll er x10 ganger mer kraftfull....

Tja...iPad 2 half as powerful as Xbox 360 says Id Software's John Carmack - noe som betyr at dagens nye iPad i så fall er svært nær XBox 360 ytesesmessig... ;)

 

(BTW, nye iPad har dobbelt så mye RAM som 360 - uten at det betyr noe annet enn at utviklingen har gått framover siden 2005)

Endret av Newton
Lenke til kommentar

 

Merkelig hvordan "apple tilhengerene" sjelden snakker dritt om android produkter, mens android folk er stikk motsatt. Det kommer godt til syne her, på vg og e24 i dag. Konkurranse er en fin bil.

 

Hahaha, dagens. Desverre, eller heldigvis, så er det mer enn nok med tøvete fanboys på begge sider.

 

AtW

 

Skal ikke si imot, men android har største del av kaken slik jeg har oppfattet det.. Eneste Apple-fanboy innlegg jeg har sett her er når en fyr trengte hjelp til valg av telefon, han ville ikke ha noe "andoid-piss". Da var den største fanboyen (i mine øyne) her på forumet rett på sak og kritiserte iOS i hytt og pine. Om Android var piss var iallefall iOS også.

 

Det er ikke så vanskelig å finne, om du virkelig er interessert, jeg kan jo feks anbefale innleggene til Stool Sample eller Lilac1. Innad i den enkelte tråd kan det være ganske skeivt, men jevnt over er det mye rart som sies både i den ene og andre retningen.

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...