Gå til innhold

LIVE: Vi følger Apples lansering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.pcmag.com...,2381767,00.asp

Her er A5 mot de første Tegra 2 som kom ut. A5 knuser Tegra i Linpack, men blir knust i BenchIt Pi og Stockfish.

 

Du har tydeligvis ikke kjørt Stockfish på iPad 2 :)

 

På Stockfish-benchmark'en du linket til ovenfor har de faktisk brukt 1 kjerneversjonen på iPad 2 mot tokjerneversjonen på Motorola. Fyren som har skrevet Stockfish (Tord Romstad) har forsøkt å gjøre dem oppmerksomme på dette i lang tid, men de har ikke giddet å justere tallene.

 

Det at iPad 2 scorer over 140 kN/s med bare en kjerne er ganske bra. Med to kjerner -- og likt sammenligningsgrunnlag - er beregningshastigheten ca. 270-280 kN/s. Vesentlig raskere enn Motorola Xoom med andre ord.

 

Noe som basically bekrefter at grafikkdelen er mye bedre enn Tegra sin, men CPU-delen er en god del dårligere.

 

Hvordan kan du konkludere med dette når A5 slår Tegra 2 klart i to av testene?

 

Jeg har ikke kjørt BenchIt Pi-testen, så jeg kan ikke bekrefte at de tallene stemmer. Men dersom de stemmer, så er A5 bare tregere enn Tegra i denne testen, mens den er knusende overlegen i Linpack, og vesentlig raskere med Stockfish.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså, noen spill med enkel grafikk kan helt sikkert rendres i full oppløsning.

 

Men når PS vita, sliter med 30 fps og mindre i fks wipeout (med samme gpu mest sannsynlig som ipad 3) med en oppløsning på 960x544. Så er det ikke mulig at fks et nytt infinity blade er rendret i full oppløsning på den nye ipaden, men at de bruker en scaler slik som xbox gjør. Fks, xbox spill blir rendret i 720p, men blir skalert til 1080p.

 

Men det gir jeg egentlig F i. Ser heller nytten av høy oppløsning til tekst, og generell web surfing etc, enn spill.

Lenke til kommentar

Jeg hadde forventet at oppløsningen var 2048x1536, dette fordi det gir en perfekt pixelmatch med når man skalerer ned til den gamle oppløsningen. Forøvrig blir d jo gøy å se hvor mye sprut det er i fargene på den skjermen i virkeligheten.

 

...men er vel litt bortskjemt akkurat der allerede med den 7,7" superAMOLEDplus skjermen på galaxyen min ;)

 

Alt i alt må jeg si at apple leverte over forventingene mine, likte også at den får bedre optikk :thumbup: Nye iPaden kommer garantert å bli en kjempesuksess

Lenke til kommentar

Så A5x er altå fortsatt en to-kjernes SoC med fire-kjerne grafikk?

jepp

 

men før diverse folk klager på at gpuen ikke er tolv core slik som tegra 3, så quoter jeg pcmag sin twitter

 

"Number of cores is less important than number of shaders within each core/memory structure."

 

ligger video nå på apple.com

 

litt vanskelig å se kvaliteten på skjermen. hvis hoppet blir like stort som fra 3gs til iphone 4, blir det utrolig digg

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

De sier det skal være "four times the peformance" og dobbelt så rask som tegra 3.

 

Hehe, tar de den der igjen?

Er såpass gammel at jeg husker den første iMac lanseringa (den stygge gjennomsiktige greia med håndtak på toppen). Da påsto Jobs at den var "dobbelt så rask som den raskeste PCen".

 

IDG (som gir ut bla. Macworld og PCworld) foretok endel tester, bla. i Photoshop. Da viste det seg at i tester var MYE tregere, og at den i enkelte tester var opptil 83% TREGERE enn en billig Celeron basert PC.

 

Ja apple har hatt for vane å komme med sånn i lange tider, er gjerne ekstreme grensetilfeller. Er vel bare å vente på benchmarks, så får man svaret.

 

Liker: Høy oppløsning

Fokus på GPU

 

Liker ikke: Tykkere og tyngre, en så stor pad bør slankes så mye som mulig.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ligger bilder og slikt på det verge og engadet nå, er jo umulig å si hvor god skjermen er, ihvertfall når jeg sitter på en skjerm som har 1440x900.

 

virker som et komplett produkt, jeg bare ønsker at de gjør noe med layout på oset (homescreen), men vet det aldri kommer til å skje

 

Da får vi bare håpe vi ser minst like høyoppløste skjermer på de bærbare Macene som bør bli oppdatert når Ivy Bridge kommer. Alt annet vil være en kapitulasjon, Macbook Pro 13" har hatt samme kjipe 1280x800 i 6 år nå.

jeg tror du blir skuffet

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...