Gå til innhold

LIVE: Vi følger Apples lansering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AtW hvor mange er innom android mobilers anmeldelser og whiner om hvor urettferdig verden er?? Sist det ble påstått noe slikt tok jeg turen innom noen stykker, var 0 tilfeller i de jeg så på.

 

Android-anmeldelser generer mindre innlegg. Hvorfor begrense det til en type tråder? Bedre å se mobilforumet som helhet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Tja...iPad 2 half as powerful as Xbox 360 says Id Software's John Carmack - noe som betyr at dagens nye iPad i så fall er svært nær XBox 360 ytesesmessig... ;)

 

(BTW, nye iPad har dobbelt så mye RAM som 360 - uten at det betyr noe annet enn at utviklingen har gått framover siden 2005)

Hadde det vært en ytelsestest som kunne (rettferdig) måle ytelse på spillmaskiner, kontra mobiler, nettbrett o.l, så hadde vel iPad 2, iPad (ehrm, 3?), iPhone 4, alle android mobiler, alle android nettbrett, slått relativt hardt. Det skulle selvfølgelig bare mangle også. Jeg er ganske sikker på at også iPad (3?) ikke er i nærheten av xbox 360 sin grafiske ytelse.

 

Telefon min har mer "ram" enn xbox 360, så det er ikke imponerende at et nettbrett har det, siden mange nettbrett allerede har mer ram en spillkonsoller.

 

Det er ikke akkurat noe nytt at apple sine mobile prosessorer yter mer en K Computer, og alle andre supercomputere kombinert. Og at skjermen deres vil gi deg raskere refreshrate enn antall vingeklaps per minutt hos en kolibri. Og at deres kamera kan ta bedre bilder av en stjerne langt unna enn ett teleskop. Skjermen er forøvrig også så lyssterk, at overdreven bruk kan gjøre deg brun.

 

 

Nei, jeg misliker ikke apple, men de er kjent for å "dra i litt". Hadde ikke hatt noe imot en ipad (3?) selv.

Lenke til kommentar

Tja...iPad 2 half as powerful as Xbox 360 says Id Software's John Carmack - noe som betyr at dagens nye iPad i så fall er svært nær XBox 360 ytesesmessig... ;)

 

(BTW, nye iPad har dobbelt så mye RAM som 360 - uten at det betyr noe annet enn at utviklingen har gått framover siden 2005)

Hadde det vært en ytelsestest som kunne (rettferdig) måle ytelse på spillmaskiner, kontra mobiler, nettbrett o.l, så hadde vel iPad 2, iPad (ehrm, 3?), iPhone 4, alle android mobiler, alle android nettbrett, slått relativt hardt. Det skulle selvfølgelig bare mangle også. Jeg er ganske sikker på at også iPad (3?) ikke er i nærheten av xbox 360 sin grafiske ytelse.

Ganske vanskelig å sammenligne, da det er to veldig forskjellige arkitekturer vi snakker om her. GPU i den nye iPaden er ganske lik den GPU'en vi finner i Playstation Vita.

 

Begge arkitekturene er "unified shader" arkitekturer, men PoverVR brikkene bruken en helt annen teknikk for å rendre som kalles tile based deferred rendering. Uansett så er detaljerte spesifikasjoner på begge brikkene NDA belagt, og det er vanskelig å finne benchmarks som du kan direkte sammenligne.

 

Uansett så har mobile GPU'er en lang vei igjen før de har samme teoretiske regnekraft som GPU'ene i konsoller.

Lenke til kommentar

Android brettene kan i all brask og barm hamre seg på brystet med sine specs, men så lenge ICS ikke henger med i svingene er det forgjeves. Nå har jeg ingen erfaring Samsung sine nettbrett og ICS der, men baserer mine erfaringen med Asus Transformer Prime. Et bunnsolid brett hardware messig, men som blir dradd ned i søla av ett uferdig OS i form av ICS. En del oppdateringen er på sin plass her.

 

Jeg har både iPad 2 og Asus TP i hus, og bruker disse om hverandre. Og det gjør litt vondt inni meg når jeg ser hvor stabilt og godt alt flyter på Apple sin *utdaterte* dings.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

iPad-hardwaren er heldigvis god nok. Mer enn man kan si om Android-programvaren. :thumbup:

 

Tja, Ipad1 vil raskt ha hardware som vil være en begrensing for hva man får gjort på tablets, og hadde i seg selv aldri eksistert om ikke hardware blir stadig bedre. Det er absolutt ingen grunn til å tro at framtidige hardwareoppdateringer ikke blir sentralt i en bedre brukeropplevelse.

 

Hva som passer best av IOS og ICS registrer jeg at vi er uenig i, uten at jeg føler for å diskutere det så veldig grundig i denne tråden, jeg er bare litt lei av den feilaktige holdningen at hardware ikke er relevant.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Jeg har aldri sagt at hardware ikke er relevant. I kombinasjon med god programvare er det i aller høyste grad relevant. Uten god programvare mener jeg det er likegyldig hvordan maskinvaren er - for brukeropplevelsen kommer ikke til å være god nok uansett.

 

Det er en rimlig meningsløs observasjon i mine øyne, software er ubrukelig uten hardware også. Essensen er at det er et samspill mellom de to som lager sluttproduktet, og begge deler er viktig. Det er nesten umulig å si hva som er viktigst. Det på nivå med å spørre hva some r viktigst for en fløytesolo, fløytisten eller fløyta.

 

AtW

Lenke til kommentar

Som fløytespiller (jepp, jeg har spilt fløyte i over ti år) kan jeg garantere deg at det viktigste er fløytisten. Det er i aller høyeste grad mulig å si at fløytisten er viktigst i en fløytesolo.

 

Ja, du får ha lykke til med å spille en fløytesolo uten fløyte da, si hvordan det går.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dårlig sammenligning. Om man er en elendig fløytespiller og har ei gullfløyte til 500 000kr - kommer nok resultatet til å være dårligere enn om man er en fantastisk fløytespiller og har ei skolekorpsbrukt fløyte fra 1970.

 

Jeg tar heller en iPad (1) med to år gammel hardware og iOS enn en Super Galaxy Prime 9000 med Android.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dårlig sammenligning. Om man er en elendig fløytespiller og har ei gullfløyte til 500 000kr - kommer nok resultatet til å være dårligere enn om man er en fantastisk fløytespiller og har ei skolekorpsbrukt fløyte fra 1970.

 

Jeg tar heller en iPad (1) med to år gammel hardware og iOS enn en Super Galaxy Prime 9000 med Android.

 

Og verden beste med en fløyte uten klaffer og hull, spiller dårligere enn en middelmådig spiller med en moderne fløyte. Poenget er uansett det samme at produktet ikke fungerer uten bra software er en selvfølgelighet som ikke gir oss noe meningsfyllt informasjon. Jeg kunne jo gjerne tatt ett eksempel med android på en moderne telefon vs en Nokia 3210 med IOS, men hvor mye klokere blir vi? Essensen er den samme uansett, hardware er viktig, software er viktig, de påvirker og samspiller med hverandre for å lage ett endelig produkt. Det gir liten mening å snakke om hva som er viktigst, og det gir ikke noe mer mening med sære eksempler enn så lenge det ikke er noen skala der man kan på en god måte bedømme avstanden i software, og til en viss grad ikke hardware heller. Hvor mange prosent annerledes er ISO fra ICS? Hvor mange prosent annerledes er Ipad3 enn Ipad2?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Merkelig hvordan "apple tilhengerene" sjelden snakker dritt om android produkter, mens android folk er stikk motsatt. Det kommer godt til syne her, på vg og e24 i dag. Konkurranse er en fin bil.

 

Hahaha, dagens. Desverre, eller heldigvis, så er det mer enn nok med tøvete fanboys på begge sider.

 

AtW

 

Skal ikke si imot, men android har største del av kaken slik jeg har oppfattet det.. Eneste Apple-fanboy innlegg jeg har sett her er når en fyr trengte hjelp til valg av telefon, han ville ikke ha noe "andoid-piss". Da var den største fanboyen (i mine øyne) her på forumet rett på sak og kritiserte iOS i hytt og pine. Om Android var piss var iallefall iOS også.

Om du sikter til meg, så ja, iOS er på ingen måter noe bedre enn Android og motsatt, så hvis da Android skulle være piss, ja, da må noen tåle å høre sannheten på at iOS også er piss da.

 

Men for meg så høres det jo ut som at du forsvarer han som sa at Android var piss og samtidig ikke tåler å høre at iOS også er piss da.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...