Gå til innhold

LIVE: Vi følger Apples lansering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke quad-core... Det er en overklokket A5 prossessor... Den har quad-core grafikk, på samme måte som Tegra 3 har 16-kjernet grafikk. Og hvis en overklokket A5 (A5X) yter dobbelt så bra som Tegra 3, så er det noe veldig, veldig rart...

Blir ikke overrasket hvis det stemmer, antall cores er ikke alt.

 

akkurat samme med ipad 2 sin gpu. lå jo milevis foran tegra 2. samtidig som at de powervr gpu'ene er hissige. får bare vente på anandtech, men tror du blir overrasket :p

Lenke til kommentar

Jovisst er ikke antall cores alt :-) Bare følte for å poengtere det :-) Og jeg synes det er litt rart om det er nok å bare overklokke den allerede gode SoCen, så knuser den Tegra 3 :-)

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2381767,00.asp

Her er A5 mot de første Tegra 2 som kom ut. A5 knuser Tegra i Linpack, men blir knust i BenchIt Pi og Stockfish. Noe som basically bekrefter at grafikkdelen er mye bedre enn Tegra sin, men CPU-delen er en god del dårligere.

 

Tegra 3 regelrett knuser Tegra 2 på samtlige punkter, og bruker mye mindre strøm imens den gjør det. Jeg sier ikke at Tegra 3 kommer til å knuse A5X (i hvert fall ikke på grafikkdelen), men jeg tror ikke at A5X klarer å overgå Tegra 3 i spesiell grad heller. Og i hvert fall ikke dobbelt så bra! :-)

Lenke til kommentar

av det lille man kan se, ser det unektlig bra ut

 

apple-ipad-3-ipad-hd-liveblog-3035.jpg

 

likte at han sa at den har mer memory enn xbox 360 / ps3, skjønner ikke hvorfor folk sier sånt though. blir bare teit.

 

Et spørsmål, når de nevnte dette "Comparing to a Tegra 3, Apple says the A5 is "twice as fast" and the A5X offers "four times the​ performance."

 

Blir ikke dette veldig feil å si? Altså, enten så er den x4 ganger så rask eller x2 så rask. Sammenligner de med a5 også, ble litt forvirra

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Men, når det er sagt, så har iPad en ekstrem oppløsning, da :D Så den TRENGER en kraftig GPU, uansett om den er bedre eller dårligere enn Tegra 3! :-)

 

Og iPad 2 har også oppløsning på 768x1024 imot Xoom sine 800x1280, som betyr at Xoom dytter 30% flere pixler enn iPad 2 :-)

Lenke til kommentar

Nå er det vel 4 ganger og ikke 2 ganger som i følge disse eplespiserene som er forskjellen i grafikkytelse mellom A5X og Tegra 3. Antar det står A5 bak ryggen på gubben, og at det er den som skal være dobbelt så rask som Tegra 3 når det gjelder grafikk.

 

Nvida derimot påstår at Tegra 3 har dobbelt grafikkytelse av A5, så kanskje A5X og Tegra 3 er sammenlignabre på dette området.

 

http://blog.laptopmag.com/wpress/wp-content/uploads/2011/11/transcoding.png

 

Vel jeg skal uansett ikke ha brett med noen av disse prosessorene, greier meg fint med GT 10.1 til Samsung kommer med høyoppløst skjerm og en kraftig prosessor av eget design.

Lenke til kommentar

Dette ser unektelig spennende ut!

At de klarer å holde samme prisnivå som forje imponerer litt, med tanke på at den er såpass forbedret.

 

Spørs om jeg ikke må kjøpe min første iPad til våren.... ;-)

 

 

Da kan du jo ressonere deg frem til fortjenesten da har hatt på Ipad 2 det siste året ;)

Lenke til kommentar

Men altså

 

1 ting her nå. Det vil jo være umulig å rendre spill i 3d i naitve oppløsning. Jeg mener, dagens PCer med hissige gpuer og cpuer sliter jo med det fortsatt.

 

Ser mange som snakker om det på twitter. Forstår liksom ikke helt hvordan spill kan rendres i 3millioner pikseler og ikke hakke som faen.

 

som fks her:

"A5X quad core. That's interesting. Still, no way they can drive 3M pixels in 3D. Desktop PCs have problems with that."

 

De bruker helt sikkert en scaler, slik som xbox gjør, men still. hm

 

dog iphoto kan bli spennende, siden det støtter helt opp til 18mp, og ui'et ser faktisk ganske bra ut.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor de sammenligner minne med PS3 og X360, og ikke dagens nettbrett :-P

 

Men jo, du har et poeng Henrik... Jeg tenkte ikke over HVOR høy oppløsning det faktisk er... De har nok utviklet en måte å unngå det pixelproblemet der... Vil tro at de i praksis er LANGT mindre pixler når man spiller og lignende, men at de kommer godt fram på surfing og slikt... Selv om det er... Litt mye? Sitter på en 720p-skjerm... Og jeg har mye dødplass... Men det hjelper nok at du i det minste kan holde den loddrett istedetfor, da. Da får du i hvert fall brukt mer av plassen.

Lenke til kommentar

De sier det skal være "four times the peformance" og dobbelt så rask som tegra 3.

 

Hehe, tar de den der igjen?

Er såpass gammel at jeg husker den første iMac lanseringa (den stygge gjennomsiktige greia med håndtak på toppen). Da påsto Jobs at den var "dobbelt så rask som den raskeste PCen".

 

IDG (som gir ut bla. Macworld og PCworld) foretok endel tester, bla. i Photoshop. Da viste det seg at i tester var MYE tregere, og at den i enkelte tester var opptil 83% TREGERE enn en billig Celeron basert PC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det vel 4 ganger og ikke 2 ganger som i følge disse eplespiserene som er forskjellen i grafikkytelse mellom A5X og Tegra 3. Antar det står A5 bak ryggen på gubben, og at det er den som skal være dobbelt så rask som Tegra 3 når det gjelder grafikk.

 

Nvida derimot påstår at Tegra 3 har dobbelt grafikkytelse av A5, så kanskje A5X og Tegra 3 er sammenlignabre på dette området.

Tegra 3 blir slått av A5, men ikke alltid med 2-gangeren, så 4-gangeren for A5X er nok bare i spesielle tilfeller: http://www.anandtech.com/show/5163/asus-eee-pad-transformer-prime-nvidia-tegra-3-review/3

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...