Gå til innhold

Denne hadde du aldri trodd skulle vinne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gamle IE9 banker alle ned i støvlene - haha

Jeg merker at IE 10 er raskere enn 9, men det kan være at den kjører bedre i W8CP.

Hvor blir det av de tidligere argumentene da ?

Er det bare hardnakka religiøsitet som henger igjen i form av fanboys ?

Skjerp dere ! Følg med i tia - ting endrer seg og det er store muligheter for å bli sittende i gammel treg teknologi. 79millisekunder treg........

Det blir ikke mye å tjene på en dag. Og det er jo ikke det som teller i valg av nettleser heller. Rask nok, er nok - og sånn er det. Minnebruk er heller ikke noen målestokk - vi har nok minne å spandere ?

Noen tror IE kræsjer ? Fiks Pc-en din! Ingen av disse kræsjer !

Lenke til kommentar

Morsom test/artikkel og ikke minst alle de morsomme kommentarene.

 

Jeg tror at både minnebruk og kjøretiden til en javascript-test har nada å si for hvilken nettleser brukeren velger, i hvertfall med de marginene det er snakk om her. Det er i hovedsak brukeropplevelsen som avgjør hvilken nettleser som er «best». Brukeropplevelsen kan man fint dele inn i tre kategorier: grensesnitt, støtte for teknologi/standarder og hastighet. Da mener jeg hastighet som i hvor lang tid siden faktisk bruker på å laste og ikke javascript-motoren.

 

Når det er sagt så er det nok ikke uten grunn at Chrome er den nettleseren med mest vekst og økende popularitet. Jeg vil nok heller være overrasket om denne testen til hw.no vil komme til å snu noen trender(selv om det virker som en del av dere tror at dette er slutten).

Lenke til kommentar

Burde kjøre samme test med forskjellige minnekonfigurasjoner. Ihvertfall en PC med lite minne og en med mye. Som artikkelen faktisk nevner spiller det svært liten rolle hvor mye minne som brukes dersom det er tilstrekkelig til alle prosesser. Sjekk 30 faner på en laptop med 4GB minne :)

 

Javascript ytelse burde også testes over flere plattformer synes jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er min bekreftelse på det samme:

 

user@main:~$ free -m
            total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:          7985       7850        134          0          9       4384

user@main:~$ ps aux | grep opera
1000      3139 10.9 10.7 1374876 878056 ?      Sl   Mar01 389:45 /usr/lib/opera/opera

 

user@shazbot:~$ free -m
            total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:         15973      14734       1238          0        220       3105

user@shazbot:~$ ps aux | grep opera
1000     18213 28.8 12.9 2611580 2115336 ?     Sl   Feb29 1265:56 /usr/lib/opera/opera

 

8GB RAM, Opera bruker 10.7%.

16GB RAM, Opera bruker 12.9%.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange tragiske fanboy kommentarer her ja... Syns testen var god og nøytral, men skulle gjerne hatt en måling av oppstartstid også. IE9 er en veldig god nettleser i forhold til tidligere versjoner. Selv holder jeg meg til Firefox, pga. at jeg alltid har brukt nettop den nettleseren siden 2.0. At Opera får sisteplass samsvarer med mine erfaringer ogaå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange tragiske fanboy kommentarer her ja... Syns testen var god og nøytral, men skulle gjerne hatt en måling av oppstartstid også. IE9 er en veldig god nettleser i forhold til tidligere versjoner. Selv holder jeg meg til Firefox, pga. at jeg alltid har brukt nettop den nettleseren siden 2.0. At Opera får sisteplass samsvarer med mine erfaringer ogaå.

 

Samme her. Brukt FF siden 2.0 og er storfornøyd. Men har heller ingen problemer med a se at IE ikke lengre er verre enn andre nettlesere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har alltid foretrukket Opera, men siden siste oppdatering har den hatt en frustrerende tendens til å henge i tide og utide. Vanedyr som man er, "føles" ikke verken Chrome eller Firefox helt "riktig", selv om jeg har brukt dem på si i flere år. Håper Opera skjerper seg snarest.

 

Hvert til sitt bruk. Opera til hverdagsbruk, Chrome til alternativ google-konto og Firefox til stumbling o.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...