Gå til innhold

Denne hadde du aldri trodd skulle vinne


Anbefalte innlegg

Jo - nå er IE10 blitt slik jeg fryktet - på ett punkt. Den blitt slik bla. FF og Opera har vært lenge - det er umulig å se om man er på et oppegående internett eller om det er nede.

Trist.

Nå for en time siden ble jeg lurt. Da var internett nede. Jeg åpnet IE10 i forvissning om at jeg var inne på HW, men oppdaget det da jeg ba om en ny side. FF og Opera har hatt lenge har vært belemret med den idioti at de viser en gammel nettside når internett er nede.

Nå gjør IE10 det også !

Fanken også !!

 

Den er for øvrig blant de "trege" på script også. Jeg fikk 222 på versjon 0.9.01. Det oppgis ikke hvilken versjon dere har målt med.......

Likevel - denne oppleves raskere enn IE9, og raskere enn IE10 var i W8DP.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hardware.no, kan dere være så snill å slutte å "teste" nettlesere før dere har lest kommentartrådene fra de siste ti årene med tilsvarende "tester". Hva dere tester, metodikken, dataene presentert og konklusjonene dere gjør er og blir helt på vidda.

 

Jeg oppfordrer alle til å totalt ignorere denne artikkelen, det er bare feillære å ta med seg noe fra den.

 

Amen. Har samme tendens når de tester strømforsyninger. Enten leser ikke testerne kommentarene, eller så går de inn det ene øret, og ut det andre.

Lenke til kommentar

Med tanke på minnebruk relatert til Flash merket jeg helt tilfeldig for noen dager siden under debugging forskjell på garbage collection mellom browsere. Firefox var langt mer aggresiv der enn IE9. Dette kan være positivt og negativt - noen ganger vil en gjerne bygge opp litt cache for å sikre f.eks. jevne tweens eller scrolling uten det første "hakket" akkurat idet det reserveres minne / vektor gjøres om til cachet bitmap. Andre ganger vil en kanskje drøye det til man har litt idle tid så ikke GC fører til unødvendig hakking midt i en video, tween etc.

 

Små detaljer her, men med 30 faner...da baller det på seg garantert :-)

 

GC i AIR på en iPad f.eks. fungerer svært bra med de lave RAM-ressursene man har i forhold til en stasjonær, men på en stasjonær...heck, blir glad når et program cacher så mye som mulig. Sjeldent syn :)

Lenke til kommentar

Aner ikke hvordan dere har fått til å bruke så mye RAM med Opera...Min ligger på 800-1000MB med et utall faner, 3 aktive mailkontoer ++

Mange flash-elementer, mest sannsynlig. Chrome lager gjerne egne tråder utenfor programmet. IE bruker ett eller annet i system-bibliotekene. Opera stapper alt inn i en wrapper som Opera programmet "eier", cache osv. inkludert. .. ved "vanlig browsing", så bruker Opera gjerne mindre minne igjen..

 

..skulle ønske Opera fikk gjort noe med tråding i forhold til OSet. Så det kunne gå an å få lavere prioritet på bakgrunnsoppgaver, høyere på aktive ark, osv. Utnytte flere kjerner til en viss grad, osv. Ville fort blitt uten konkurranse både på tester og i praktisk bruk hvis de gjorde det.

Lenke til kommentar
Det var fler som virket å være veldig kritisk til IE ( uten at jeg fikk med meg navnet).

Dere virker å være så kritisk til IE at dere vil nekte den å delta i denne lille testen.

Du kan gjerne linke til innleggene hvor noen ønsker å fjerne IE fra testen, for det er jeg sikker på at du har drømt opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har brukt Firefox siden IE6 men har gått over til Chrome nå pga. den er lettere i bruk.

Firefox var en rebell til å begynne med, de gjorde mye bra, men i det siste har den blitt en tungvekter og krever en del bare å starte.

 

Dersom jeg trenger stabil flash ytelse i mange faner så bruker jeg Firefox da den takler dette bedre enn Chrome, men til alt annet bruker jeg Chrome.

Lenke til kommentar

Var det ikke snakk om å gjøre IE til åpen kildekode også? Mozilla og Google tar jo gode ideer fra hverandre og dette gir dem sikkert begge et fortrinn. Er ikke lenge siden det var en artikkel om at Javascript skal bli 20 ganger raskere i Chrome. Da må vel alle de andre bare kopiere fra dem :)

Lenke til kommentar

Rask test:

Opera 4 vinduer:

1: 30 stk TEK.no

2: 15 stk, hvorav 6 er HW/TEK/Gamer

3: 5 stk DIV

4: 6 stk DIV

rambruk: 2,1 GiB stabilt (5 min) / 2,3 GiB peak)

% av ledig ram: 13%

Total mengde RAM 24BG

2 plugin, PreviewPopUp(on) og Ruler(off)

 

Lurer veldig på hvordan HW klarte SÅ høyt forbruk med opera...?

Lenke til kommentar

Da betyr det at flere av deltakeren her ønsker "sensurere" vek IE.

 

Hvem?

 

Det var fler som virket å være veldig kritisk til IE ( uten at jeg fikk med meg navnet).

Dere virker å være så kritisk til IE at dere vil nekte den å delta i denne lille testen.

 

Med bare 35 innlegg i denne tråden før din påstand, klarer du sikkert å finne frem til de personen du tenker på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har brukt IE9 siden det kom ut (byttet fra FF til Chrome og så til IE9).

Det funker helt fint, og det som er det viktigste for meg er at adresse/fanefeltet er smalere enn på konkurrentene sine. På en 13" skjerm så har det mer å si for meg enn et par millisekund her og der.

 

Har heller aldri blitt plaget av at IE9 krasjer. Kan ikke huske sist det skjedde for å være ærlig.

Lenke til kommentar

Om noen er interessert :roll::ohmy:

så har jeg brukt Firefox siden veldig tidlig på version 1.x tallet.

Holder den oppdatert så ofte det kommer en ny versjon ut.

 

Har gått mest over til Chrome i godt over 1,5 år nå. Jeg synes Chrome gir en bedre surfeopplevelse enn Firefox nå i starten av 2012, noe den har gjort en god stund allerede.

 

Opera prøvde jeg for kanskje 3-4 år siden, men syntes det var fullt av bugs, som påvirket brukeropplevelsen. Har siden forlatt Opera like raskt som jeg forsøkte å ta det i bruk.

 

Internet Explorer har jeg også hatt på alle maskiner, og forsøkt å oppdatere. Har sluttet helt å bruke IE siden jeg tok Firefox i bruk, den gang IE 6.0 var hardt innarbeidet hos de fleste brukere. Oppdateringene på IE har jeg gjort for å holde PC'en så sikker som mulig. Det er en kjent sak at IE var veldig sammensveiset med Windows, og at det omtrent ikke lot seg fjerne. Da var det bedre å kjøre plasterlapper, og slite med de utallige bugs som Microsoft etterhvert fant. Les: slite, som i at man må innstallere plasterlapper hyppig.

 

Nå har det seg også slik at Microsoft rævkjører brukere av litt for gamle Windowsversjoner, som den relativt nye Windows XP, og etterhvert også Vista med hensyn på hvilken IE man kan få innstallere. Det er en noe dårlig praksis, da det ikke er særlig smart med hensyn på forbrukertillit.

 

Nok om det. Jeg er en glad Chrome-bruker, og forblir nok det en ganske god stund fremover. Det jeg har brukt IE til er som en ytterst sjelden surfebackup, for å se om de vanlig brukte nettleserne "mine" oppførerer seg normalt eller rart.

 

Microsoft har et godt stykke å gå for å vinne forbrukertillit tilbake. Ihvertfall min forbrukertillit! :yes:

Endret av G
Lenke til kommentar

Oppsett:

win 7

2560x1440 oppløsning

start meny på venstre side

IE9 "dratt mot venstre slik at den bruker venstre halvpart"

Chrome "dratt mot høyre slik at den bruker høyre halvpart"

 

Bruk:

IE9 brukes til diverse jobb funksjoner, samt Windows Live/Skydrive osv osv.

Chrome brukes til sosiale medier, div surfing, og Google relaterte ting.

 

Hva med de andre ?

Opera - prøvd flere ganger. ikke fornøyd

Safari - har en ipad, bruker safari der. Det holder for min del.

Firefox - liker chrome bedre, prøvd flere versjoner

 

Konklusjon:

Utrolig kjekt å lese at jeg har valgt riktig for en gangs skyld :) IE er rask på små selektive oppgaver, med få aktive faner, mens Chrome er en av de bedre på store mengder faner og masse info som skal "prosesseres"

Skal ikke påstå at noe er bedre enn andre, men for min egen del, som i arbeid supporterer blant annet en citrix xenapp løsning basert på ie8, så er jeg godt fornøyd med comboen ie/chrome.

Lenke til kommentar

Da betyr det at flere av deltakeren her ønsker "sensurere" vek IE.

 

Hvem?

 

Det var fler som virket å være veldig kritisk til IE ( uten at jeg fikk med meg navnet).

Dere virker å være så kritisk til IE at dere vil nekte den å delta i denne lille testen.

 

Med bare 35 innlegg i denne tråden før din påstand, klarer du sikkert å finne frem til de personen du tenker på.

 

lit rart å påstå det når dit innlegg er nr 53 i rekken.

 

I innlegg nr 8 og 9 er det noen som er veldig kritisk til denne testen .

De får det tydeligvis ikke til å stemme at IE vant en testen

 

Hardware kunne sikker ha foretatt en mere omfattende test også

 

Det er en ting jeg stusser lit over.

Hvordan fikk hardware.no sammenlignet safari og explorer ?

meg bekjent så er ikke safari så glad i Windows og IE skal ikke virke på Mac os

Lenke til kommentar

Da betyr det at flere av deltakeren her ønsker "sensurere" vek IE.

 

Hvem?

 

Det var fler som virket å være veldig kritisk til IE ( uten at jeg fikk med meg navnet).

Dere virker å være så kritisk til IE at dere vil nekte den å delta i denne lille testen.

 

Med bare 35 innlegg i denne tråden før din påstand, klarer du sikkert å finne frem til de personen du tenker på.

 

lit rart å påstå det når dit innlegg er nr 53 i rekken.

 

I innlegg nr 8 og 9 er det noen som er veldig kritisk til denne testen .

De får det tydeligvis ikke til å stemme at IE vant en testen

 

Hardware kunne sikker ha foretatt en mere omfattende test også

 

Det er en ting jeg stusser lit over.

Hvordan fikk hardware.no sammenlignet safari og explorer ?

meg bekjent så er ikke safari så glad i Windows og IE skal ikke virke på Mac os

Tydelig at det går an å få til.

Endret av G
Lenke til kommentar

I tilfelle noen trenger en liten påminnelse: hw.no tjener penger på at du klikker, fordi de viderefakturere dine klikk til de som har reklame på siden.

 

Det er veldig lett å få leserne på hw.no til å klikke.

De velger først et tema som engasjerer. De tar to eller flere merkevarer som folk har sterke emosjonelle forhold til, og setter dem opp mot hverandre.

De lager f.eks en test som dette, ca 0.5t arbeid, skriver saken, ca 0.5t arbeid.

 

Testen og saken er fullstendig på trynet og fullstendig bak mål som vanlig.

 

Resultat: De emosjonelle leserne mister sitt totale gangsyn og klikker febrilsk. Å si at et merke er dårligere enn X, er det samme som å brenne koranen(sette fyr på bibel er ikke like engasjerende desverre)

 

Resultat 2: hw.no tjener MER penger.

 

Til ettertanke: Når lesere belønner slett arbeid på denne måten. Vil da disse leserne få mer kvalitative saker? Eller vil hw.no fortsette med dette tøyset?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...