Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Da blir mitt poeng det at hvis vi tupper de uskyldige tiggerne i rompa som vi sliter med i år, og ikke gjør noe konstruktivt for å hjelpe de så de forstår at de faktisk blir hjulpet, kan de vende tilbake neste år og da gå direkte til vinningskriminalitet, uten å gå omveien rundt tiggerkruset, eller skaffet seg lovlig arbeid via våre ordninger.

 

Vi rett og slett "utdanner" og motiverer disse folka til å bli enda verre typer enn de allerede er.

Det er en stor brist i det du skriver her.

 

Ved å hjelpe, oppfordrer vi flere rumenere til å komme for da får de hjelp, tror de. Da blir de enda flere, det blir da naturligvis en mindre andel som da får hjelp, og enda flere av de "gamle" må ty til vinningskriminalitet. Og når de nye ser hvor bra det fungerer, så vil flere av de også ty til dette.

 

Jeg mener vi kan hjelpe de som er nærmest, jeg. Om så kanalisere langt større del av bistandsbudsjettet til eks. større aktivitet i de landene vi nå opplever en flom av illegale asylsøkere fordekt som turister fra.

 

Det som har skjedd i år mener jeg aspirerer til å si at vi hadde ett "nødstilfelle", og kunnet som krisehjelp i det minste sørget for menneskeverdige forhold for alle parter nå, og når erfaringen etter dette året var behandlet, kunne man bestemme seg for hvordan saken bør gripes an for å unngå repetisjoner.

 

Det er jo bare paradoksalt at hvis romfolket hadde kommet inn som vanlige flyktninger, og ikke som turisflyktninger, så hadde vi kunnet gi dem ordentlig hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo bare paradoksalt at hvis romfolket hadde kommet inn som vanlige flyktninger, og ikke som turisflyktninger, så hadde vi kunnet gi dem ordentlig hjelp

Forutsatt at de ville ha den hjelpen. Gitt det: Forutsatt at vi fikk dem "bofaste" i mottak, så vi kunne gi dem en adresse og lære dem norsk. Gitt det, at vi hadde noe som helst håp om å få dem i jobb. Hvor mange vil ansette en gammel romkvinne, og hva slags arbeid ville de ta?

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Forskjellen på deg og den som du angriper består kun av matriell og akademisk art - oppførsel og innstilling til samfunnet rundt deg er like opportunistisk som hos hos den som velger å drite bak nærmeste rosebusk i all offentlighet. Grunnen for at du ikke driter bak busken, er ganske enkelt at du har råd til å koste på deg den relative luksus det er å drite på en mer akseptert/anstendig måte.

Utrolig hva du klarer å lire ut av deg.

Jeg har råd til å drite og pisse hvor jeg vil - jeg har råd til å betale bota - problemet er at det er nettopp jeg som får bot og sjeldent de. De har liksom ikke råd til å betale hvis de mot formodning får bot. Så da må de ta opp ressurser med fengsel og prosessen rundt det.

 

Hadde du og jeg bodd ute som de, så hadde vi (iallefall jeg) holdt det ryddig som mulig rundt oss. Kastet avfall på rette plasser der det hadde blitt tømt. Hadde vi (jeg) mot formodning ikke funnet en plass med do i nærheten (noe jeg ville lett etter), la oss si vi har vært i skogen, så hadde vi (jeg) laget en grop der vi begge hadde gjort vårt.

 

Det hadde absolutt ikke sett ut som en svinesti med dritt og piss overalt og med medfølgende rotter, lukt osv ... Mulig jeg er anderledes enn deg på dette - men det får isåfall du stå for selv. Da hadde vi (jeg) også BRUKT doene som ble satt frem for vår bruk - så den 'luksusen' kan brukes hvis man vil - nettopp, hvis man vil. Du hadde altså valgt å drite overalt, for jeg er anderledes enn deg - jeg hadde hatt råd til å finne en do og/eller bruke det som ble satt fram. Jaja, deg om det

 

Forøvrig er det likegylig om dette gjelder romenere, svensker, norsker eller hva det er - du 'unnskylder' deg i forfølgelsen av et folkeslag hele tiden. Skal du unnskylde HA og at de stopper de ved grensa også .... er det for at de er HA eller for at de bedriver kriminelle aktiviteter de stoppe de? - forfølgelse hylekor inc

Endret av kandasa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er jo bare paradoksalt at hvis romfolket hadde kommet inn som vanlige flyktninger, og ikke som turisflyktninger, så hadde vi kunnet gi dem ordentlig hjelp

Forutsatt at de ville ha den hjelpen. Gitt det: Forutsatt at vi fikk dem "bofaste" i mottak, så vi kunne gi dem en adresse og lære dem norsk. Gitt det, at vi hadde noe som helst håp om å få dem i jobb. Hvor mange vil ansette en gammel romkvinne, og hva slags arbeid ville de ta?

 

Geir :)

 

Ja, kanskje de ikke vil ha vår form for hjelp, og heller vil ha det de selv mener er nyttigst for sin kultur. Det kan hende at hundreårene med utenforskap har skjerpet kamplysten/trassigheten vel så meget som evnen til å overleve på almisser. Kan hende at hvis vi går for fort frem og fratar dem deres kulturelle stolthet, vil det gå med dem som med den amerikanske urbefolkningen.

 

Og kanskje de forsøker å si noe med all denne dritingen overalt - de er vel neppe fornøyd med hvordan de har blitt hørt til nå, og de oppdager vel også at en liten feilplassert lorthaug kan lage veldig mye oppmerksomhet om deres situasjon. Jeg har opplevd at enkelttilfeller av ellers oppegående folk har benytte slike "sjuke" måter for å få folk til å se dem - og det er nesten forunderlig å se reaksjonene hos selv proffe behandlere.

Grunnen til denne "ville" diagnosen er basert på aggresjonen de viser som gruppe når de blir forsøkt strukturert av "oss".

 

Så var det litt leit at du til slutt minte meg på om alder og mulig restverdi i dagens arbeidsmarked ...;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Aftenposten - Dømt for 21 boliginnbrudd på en måned

Rumenerne sa de kom til Norge for å finne arbeid. Første dag i landet brøt de seg inn i fire leiligheter.

 

Og poenget er?

Poenget er at det er disse folkene "folk er folk" og deres likesinnede forsøker å kamuflere som "arbeidssøkere".

 

Javel, men jeg ser ikke koblingen til hverken folkerfolk, eller tiggere og tigging. For meg ser dette ut til å være vaskekte slyngler hele gjengen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Forskjellen på deg og den som du angriper består kun av matriell og akademisk art - oppførsel og innstilling til samfunnet rundt deg er like opportunistisk som hos hos den som velger å drite bak nærmeste rosebusk i all offentlighet. Grunnen for at du ikke driter bak busken, er ganske enkelt at du har råd til å koste på deg den relative luksus det er å drite på en mer akseptert/anstendig måte.

Utrolig hva du klarer å lire ut av deg.

 

 

Javel, men jeg gjør det slett ikke for å bli oppfattet som kontroversiell eller unødig provokativ.

 

Du skrev dette:

Tja, hva EU beslutter 'driter' jeg i. Jeg bryr meg om Norge og Norske lover som er det vi skal følge og også besøkende.

 

Det var første setningen, og den mener jeg satte "mal" for hvordan du skulle oppfattes. Og din uvilje til å respektere vanlige regler og normer (europeiske), og bare forholde deg til våre egne, blir for meg akkurat den samme holdningen som sigøynerne blir kritisert for av veldig mange lovlydige nordmenn. De sniker seg hit på turistvisum, og utnytter vår godhet, følger ikke våre regler/lover, og gjør som de vil

Lenke til kommentar
Det var første setningen, og den mener jeg satte "mal" for hvordan du skulle oppfattes. Og din uvilje til å respektere vanlige regler og normer (europeiske), og bare forholde deg til våre egne, blir for meg akkurat den samme holdningen som sigøynerne blir kritisert for av veldig mange lovlydige nordmenn. De sniker seg hit på turistvisum, og utnytter vår godhet, følger ikke våre regler/lover, og gjør som de vil

Ja, de kommer hit og utnytter empatien vår - DET har vel vært ganske så klart hele tiden. Du vet forresten at de topper statistikken for hvem som blir hjemsendt med kriminelle forhold bak seg - for n'te gang?

Forskjellen er at jeg forholder meg til lover - selv om jeg 'driter' i EU - jeg forholder meg til Norge. Ja, om da Norge slikker rygg så gjelder vel lovene/reglene for meg uansett, ikke sant?

Å jeg 'driter' i om det er sigøynere, svensker, bergensere(? :) ) eller hva det er - DET er bare et argument for 'din' side i diskusjonen for å klare å hente fram linker om et folkeferd/minoritet (noe det ikke er, da dette er rumenere og ikke rom-folk (ikke det at jeg vet forskjellen, gidde ikke søke opp))

 

Men morro å se at du selv sier de har satt seg en 'mal' for hvordan de skal oppfattes, for de følger jo ikke lover/regler. Så her bomma du totalt på meg. Men i forsøket på å si hvordan jeg skal oppfattes, har du beskrevet hvordan du også bør oppfatte de. Gjør du annet så er det bare motsigelse av deg selv og dermed kun for kverulering.

Endret av kandasa
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forutsatt at de ville ha den hjelpen. Gitt det: Forutsatt at vi fikk dem "bofaste" i mottak, så vi kunne gi dem en adresse og lære dem norsk. Gitt det, at vi hadde noe som helst håp om å få dem i jobb. Hvor mange vil ansette en gammel romkvinne, og hva slags arbeid ville de ta?

 

Geir :)

 

Jeg kjenner mennesker som har gått inn for å ordne både husrom , jobb og utdannelse til medlemmer av romfolket , noen få har tatt imot tilbudet og fungerer i det norske samfunnet som andre normale mennesker , men det er ikke mange som takker ja til tilbudet. De kan takke ja til å ha en plass å bo, men de blir i mange tilfeller på helt egne premisser.

 

Personlig så mener jeg at de ikke behøver å tigge her i Norge, kommunene har muligheten til å tilby dem noe som kan gi dem en inntekt som tilsvarer det de får tigget seg til ( har hørt at det ikke er mange kronene per dag de får inn i snitt) og til gjengjeld kan man få gjort enkle jobber siden det finnes alltid rask som må plukkes opp, bussskur som må vaskes og fikses , offentlige søppelkasser som bør vaskes og andre jobber som kan gjøres. Men man må jo organisere dem og passe på at de blir integrert i samfunnet om man skal gjøre dette og ikke alle har den viljen til å gjøre dette.

 

Jeg har tro på at man kan hjelpe de romfolkene som ønsker det, men da må de også finne seg i å tilpasse seg vårt samfunn , ønsker de ikke hjelpen og ønsker å fortsette med å tigge (eller stjele og selge sex) så bør man vise dem at det ikke går an her i Norge (siden man ikke har behov for det når man får støtte , gitt at man gir dem en støtte).

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Så var det litt leit at du til slutt minte meg på om alder og mulig restverdi i dagens arbeidsmarked ... ;)

Den er desverre marginal. Jeg får i hvertfall ingen jobb. Noen som har bruk for en gammel forumbestefar?

 

Geir :)

 

Du vet at vår situasjon kan speiles opp mot det å få disse tiggerne i fornuftig arbeid ... ironisk, men dog ser jeg for meg følgende:

 

Vi to har ca 100 år med erfaringer og formell uformell utdannelse - og resteffekten nå ved midten av "karrieren" eller livsløpet, er halvert, og at vi nå teknisk sett har samme verdi som ei gjennomsnittlig oppegående "kassadame".

 

Da kan mor stat altså erstatte oss to veltilpassede med nærmeste tiggende sigøynerkjærring, ca 30 år gammel - gi henne ett lynkurs i norsk etikk og moral, og vise henne hvordan pisken ser ut, og fikse jobb for henne på Rimi.

 

Likevel vil hun sannsynligvis gi større "restavkastning" for samfunnet, grunnet hennes fysiske egenskaper, og derfor antas å ha mindre aldersrelatert sykefravær opp mot pensjonalder. Antakelsen er basert på evolusjonsmessige sannheter, hvor man må anta at gruppen som er oppfostret på "hva som helst" produserer enkeltindivider med sterkere immunforsvar. Så oss to putetilpassede multikulturalister er i bunn og grunn utmanøvrert av ei innbitt østeuropeisk skauttilpasset tiggerkjærring, bevæpnet med pappkrus.

 

Ganske nifst å tenke på - og du får ha det i bakhodet neste gang du er ute å småtripper med vofsen i byen og treffer på ei av rette typen. Da har du to valg; gi kjærringa penga dine, eller puss loppesirkuset på hu ... your choice

:)

530103_409734385706241_1860325790_n.jpg

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Personlig så mener jeg at de ikke behøver å tigge her i Norge, kommunene har muligheten til å tilby dem noe som kan gi dem en inntekt som tilsvarer det de får tigget seg til ( har hørt at det ikke er mange kronene per dag de får inn i snitt) og til gjengjeld kan man få gjort enkle jobber siden det finnes alltid rask som må plukkes opp, bussskur som må vaskes og fikses , offentlige søppelkasser som bør vaskes og andre jobber som kan gjøres. Men man må jo organisere dem og passe på at de blir integrert i samfunnet om man skal gjøre dette og ikke alle har den viljen til å gjøre dette.

 

 

 

Så vi burde ta jobbene fra noen som har dem allerede, for å gi dem til romenerne?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

530103_409734385706241_1860325790_n.jpg

Spre dette budskapet til romfolket da de virkelig har fått erfare effekten på kroppen av såkalt "dårlig karma" gjennom alle år. :)

Fort gjort å ikke få med seg "hele" ironien :)

Lenke til kommentar

Personlig så mener jeg at de ikke behøver å tigge her i Norge, kommunene har muligheten til å tilby dem noe som kan gi dem en inntekt som tilsvarer det de får tigget seg til ( har hørt at det ikke er mange kronene per dag de får inn i snitt) og til gjengjeld kan man få gjort enkle jobber siden det finnes alltid rask som må plukkes opp, bussskur som må vaskes og fikses , offentlige søppelkasser som bør vaskes og andre jobber som kan gjøres. Men man må jo organisere dem og passe på at de blir integrert i samfunnet om man skal gjøre dette og ikke alle har den viljen til å gjøre dette.

 

 

 

Så vi burde ta jobbene fra noen som har dem allerede, for å gi dem til romenerne?

Dette er vel strengt tatt jobber som ikke noen allerede har, fordi vi ikke bruker ressurser på det, selv om vi burde. Fordi samfunnet ikke prioriterer vedlikehold (se skolebygningene rundt om). Og fordi nordmenn flest ikke bryr seg om å vaske søppelspann som jobb. Vi lar heller søplespannene stå til de er utslitt - og gjerne noen år til - og så bytter vi dem ut med splitter nye når noen skal vise handlekraft.

 

Denne type flikkejobber kunne romfolket utmerket godt gjøre, uten at det tok jobbene fra noen. Jeg frykter mer at norske fagforeninger protesterer mot at det opprettes nye stillinger for ufaglærte som hvems som helst kan få.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Fort gjort å ikke få med seg "hele" ironien :)

Tenkte jeg skulle unngå å nevne eksplisitt hvem som postet den også ;)

Ikke spar meg mer enn du sparer en gjennomsnittlig sigøyner bevæpnet med ett skarpladd pappkrus ... Såpass må man tåle ;)

Lenke til kommentar

Ikke spar meg mer enn du sparer en gjennomsnittlig sigøyner bevæpnet med ett skarpladd pappkrus ... Såpass må man tåle ;)

Nå sto det jo i rådet ditt at jeg skal "lene meg tilbake å vente" så tenkte at det var ikke nødvendig å dra akkurat den biten lenger med å eksplisitt bruke navn. :)

(Forøvrig ganske så morsomt, men igjen ikke uventet fra din kant, at du fortsatt tror det handler om tiggere som ikke gjør annet enn å sitte med et "skarpladd pappkrus" som du foretrekker å kalle det. ;) )

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ikke spar meg mer enn du sparer en gjennomsnittlig sigøyner bevæpnet med ett skarpladd pappkrus ... Såpass må man tåle ;)

Nå sto det jo i rådet ditt at jeg skal "lene meg tilbake å vente" så tenkte at det var ikke nødvendig å dra akkurat den biten lenger med å eksplisitt bruke navn. :)

(Forøvrig ganske så morsomt, men igjen ikke uventet fra din kant, at du fortsatt tror det handler om tiggere som ikke gjør annet enn å sitte med et "skarpladd pappkrus" som du foretrekker å kalle det. ;) )

Kan det bero på at du ikke fikk med deg helhetligheten i ironien, eller kan det være at du tror pencilcase sånn til vanlig liker å bevæpne seg med skarpladde sigøynere, bare for gøy? Når det egentlig handler om hvordan vi kan slippe unna det åpenbare ansvaret vi har med våre egne gater og miljøet forøvrig, ved å skjønne problemet på ett akademisk plan og venter sånn passe utålmodig på at vår byråkratiserte omsorg skal finne på noe lurt som ikke skal koste hverken doruller eller annen ufortjent luksus?

Lenke til kommentar

Kan det bero på at du ikke fikk med deg helhetligheten i ironien, eller kan det være at du tror pencilcase sånn til vanlig liker å bevæpne seg med skarpladde sigøynere, bare for gøy? Når det egentlig handler om hvordan vi kan slippe unna det åpenbare ansvaret vi har med våre egne gater og miljøet forøvrig, ved å skjønne problemet på ett akademisk plan og venter sånn passe utålmodig på at vår byråkratiserte omsorg skal finne på noe lurt som ikke skal koste hverken doruller eller annen ufortjent luksus?

Jaja, vi har jo gitt dem doruller. De ble stjålet. At man tom. presterer å stjele fra sine egne goder sier endel.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...