Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Propagandaen har vært postet flere ganger tidligere, den ser akkurat lik ut, nå også

 

Propaganda? Mener du at videoen er forfalsket? Mener du at funnene gjort i dokumentaren er diktet opp? Eksakt hva er det med videoen som gjør at du definerer den som propaganda?

 

Er det at funnene ikke stemmer over ens med folks oppfatning at det er synd på romfolket og at det er tungt å svelge hvordan virkeligheten faktisk er?

 

"propaganda", eller "agitasjon", fordi at den filmen har blitt kastet frem flere ganger (alt for mange, etter min mening) i denne tråden, for å liksom "bevise" hvordan de rumenske tiggerne oppfører seg når de "jobber" innenfor våre grenser. Vi tillater eksempelvis ikke "barnetigging" her til lands - så jeg oppfatter filmen som forsøk på å sammenligne epler med pærer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Edit: Kan slenge med noe mer nyttig, også :)

 

Slovenia

2,01 millioner innbyggere

Romfolk: 8500

Majoriteten av romfolk bor i slumområder, mange uten tilgang til offentlige tjenester som hygiene. Vann til drikke, matlaging og vasking hentes de fra forurensede elver og offentlige kraner på bensinstasjoner og kirkegårder. En 12 år gammel jente fortalte Amnesty International at hun ikke går på skolen fordi hun lukter så vondt.

En jente fortalte at hun skulker skolen fordi hun lukter vondt? Hvis foreldrene vanskjøter barna sitt så bør de tas fra dem.

Flere historier: Her i Norge ble en 16 år gammel etnisk norsk jente drept og gjemt i et skogholt i en måned. Hadde hun vært en av romfolket hadde hun selvsagt havnet på listen med eksempler på "forfølgelser" og "diskriminering" av romfolk". Nå havner hun kun på listen over tragiske mord.

 

Ja, så klart hadde hun havnet på listen over hjemløse gatebarn med uønsket etnisk tilhørighet - og foreldrene hadde vel også blitt straffet knallhardt for å vanskjøtte sitt eget barn på denne måten. Og la oss for all del ikke nevne de som lot dette skje ...

Lenke til kommentar

så jeg oppfatter filmen som forsøk på å sammenligne epler med pærer.

Helt enig. Den filmen er ikke relevant for situasjonen i Norge. Og jeg synes den form for journalistikk er forkastelig.

Er det at funnene ikke stemmer over ens med folks oppfatning at det er synd på romfolket og at det er tungt å svelge hvordan virkeligheten faktisk er?

Nei det er fordi filmen presenterer en virkelighet som gjelder i et annet land. Situasjonen er ikke slik i Norge.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Tydeligvis er dette noe alla apple vs samsung debatt. rødstrømpe mot 'normalen' osv - ytterpunkter.

Vi vet de tigger og får endel penger. Vi vet de utnytter empatien til folk, for så å lure de.

Vi vet de driter og pisser hvor det passer dem, forsøpler og egentlig driter i norsk lov.

 

Filmen har helt klart samme grunnlag. Noen vil tydeligvis ikke se det - de er blind som en fanboy ytterpunkt.

 

Snedig at 'en' her som snakker så mye i en retning hele tiden ikke klarte å svare på hva han ville gjøre 'positivt' hvis jeg kom hjem til han og gjorde det samme - ble vist litt for nære og de positive metodene ble vist helt glemt der. Greit å prate på 'twitter', 'forum', 'fb' osv og bare kakle vissvass for sin sak, men får man det tett på seg, så er det plutselig ikke så enkelt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Javel, da venter jeg i spenning ... ;)

Du slipper å vente: Seks rumenere i alderen 20 til 46 år er dømt for menneskehandel av fire mindreårige barn fra 13–17 år i den såkalte sigøynersaken.

Takk og lov for at myndigheten her i landet har fokus på grov menneskehandel og forhåpentligvis kan man forhindre at denne delen av kulturen deres brer om seg videre i Norge.

Endret av Vice
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nå har de okkupert et nytt område hvor de fortsetter med herjingene sine, til stor fare for både barn og voksne som bor og går på skole i området. :angry:

http://www.vg.no/nyh...?artid=10060607

Så der har vi forklaringen til at jeg fant en madrass, et slags skap og 4-5 poser med søppel dumpet i bakgården hos meg i dag morges. Bakgården ved siden av var heller ikke pen, og midt på fortauet litt lenger unna lå det en istykkerrevet pose med søppel.

 

Merkelig at dette skjer omtrent samtidig med at de har slått seg ned i nærheten av meg igjen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, og er det ikke fantastisk, på grensen til magisk, at disse tiggerne får til å sitte det ene stedet med koppen foran seg og tigge, samtidig med at de er på den andre kanten av byen og foretar diverse annen vinningskriminalitet. Ganske utrolig hva disse fillefransene får til

 

Her har man altså trodd at man var på den sikre siden av å bli avslørt som en patologisk fanboy av sigøynerkrabatene våre, ved at en kun forsvarte den tiggende delen av folkeferdet - men når det nå viser seg at tiggeren også mestrer kunsten å teleportere, blir ikke den oppgaven noe lettere - for ikke å snakke om at trådtittelen nå må endres, igjen ...

 

De av dere som holder rede på alle fordommer og myter som omhandler folket, får være nøyaktige og få med at de nå også beviselig kan teleportere sine udugelige kropper hvor det måtte være opportunt.

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Javel, da venter jeg i spenning ... ;)

Du slipper å vente: Seks rumenere i alderen 20 til 46 år er dømt for menneskehandel av fire mindreårige barn fra 13–17 år i den såkalte sigøynersaken.

Takk og lov for at myndigheten her i landet har fokus på grov menneskehandel og forhåpentligvis kan man forhindre at denne delen av kulturen deres brer om seg videre i Norge.

 

Ja, den ville passet jævli dårlig med den eksisterende kulturen, hvor også misbruk av barn finner sted.

 

Så forsøket ditt på å lime stigmaet til Romfolket: sigøynere har som kulturelt verdisyn å utnytte sine egne barn - fungerer dårlig, for min del.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Ja, og er det ikke fantastisk, på grensen til magisk, at disse tiggerne får til å sitte det ene stedet med koppen foran seg og tigge, samtidig med at de er på den andre kanten av byen og foretar diverse annen vinningskriminalitet. Ganske utrolig hva disse fillefransene får til

 

Her har man altså trodd at man var på den sikre siden av å bli avslørt som en patologisk fanboy av sigøynerkrabatene våre, ved at en kun forsvarte den tiggende delen av folkeferdet - men når det nå viser seg at tiggeren også mestrer kunsten å teleportere, blir ikke den oppgaven noe lettere - for ikke å snakke om at trådtittelen nå må endres, igjen ...

 

De av dere som holder rede på alle fordommer og myter som omhandler folket, får være nøyaktige og få med at de nå også beviselig kan teleportere sine udugelige kropper hvor det måtte være opportunt.

Ja ganske så utrolig ja. Jeg har faktisk aldri sett de spise eller drite heller når de sitter på hjørnet med koppen sin. Da må jeg nesten dra den (kort)slutningen at de aldri spiser eller driter, eller at de kan teleportere seg bort en stund til der de måtte føle behov for å spise/drite. :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, den ville passet jævli dårlig med den eksisterende kulturen, hvor også misbruk av barn finner sted.

 

Så forsøket ditt på å lime stigmaet til Romfolket: sigøynere har som kulturelt verdisyn å utnytte sine egne barn - fungerer dårlig, for min del.

Virker som det er ganske mye faktisk som fungerer dårlig for dine del...

Hvis du faktisk hadde tatt deg bryet med å lese artikkelen(eller orientere deg littt generelt om emnet) så hadde du sett at deres kultur var ett av de tingene som potensielt kunne vært formildende i denne saken, men som det blir sagt "kultur er ingen unnskyldning".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, den ville passet jævli dårlig med den eksisterende kulturen, hvor også misbruk av barn finner sted.

 

Så forsøket ditt på å lime stigmaet til Romfolket: sigøynere har som kulturelt verdisyn å utnytte sine egne barn - fungerer dårlig, for min del.

Virker som det er ganske mye faktisk som fungerer dårlig for dine del...

Hvis du faktisk hadde tatt deg bryet med å lese artikkelen(eller orientere deg littt generelt om emnet) så hadde du sett at deres kultur var ett av de tingene som potensielt kunne vært formildende i denne saken, men som det blir sagt "kultur er ingen unnskyldning".

 

Jeg kommenterte din skrivemåte - og fikk såvisst med meg teksten i artikkelen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, og er det ikke fantastisk, på grensen til magisk, at disse tiggerne får til å sitte det ene stedet med koppen foran seg og tigge, samtidig med at de er på den andre kanten av byen og foretar diverse annen vinningskriminalitet. Ganske utrolig hva disse fillefransene får til

 

Her har man altså trodd at man var på den sikre siden av å bli avslørt som en patologisk fanboy av sigøynerkrabatene våre, ved at en kun forsvarte den tiggende delen av folkeferdet - men når det nå viser seg at tiggeren også mestrer kunsten å teleportere, blir ikke den oppgaven noe lettere - for ikke å snakke om at trådtittelen nå må endres, igjen ...

 

De av dere som holder rede på alle fordommer og myter som omhandler folket, får være nøyaktige og få med at de nå også beviselig kan teleportere sine udugelige kropper hvor det måtte være opportunt.

Ja ganske så utrolig ja. Jeg har faktisk aldri sett de spise eller drite heller når de sitter på hjørnet med koppen sin. Da må jeg nesten dra den (kort)slutningen at de aldri spiser eller driter, eller at de kan teleportere seg bort en stund til der de måtte føle behov for å spise/drite. :roll:

 

Ja, og kunne jeg bare få telepatisk kontakt med alle romatiggerne - så skulle jeg fått de til å teleportere seg i samlet flokk, og seriedrite ned både deg og bopælen din, men det kan hende du må vente litt til før den hyggen kan starte/må vel øve litt først. Prøv å ønsk deg det til jul!... :xmas:

 

Kjøp popcorn!

 

:p

 

Håper det blir en skikkelig, skikkelig kald vinter i år.

 

Så, vær nå ikke så vennligsinnet

 

:)

Lenke til kommentar

Nei det er fordi filmen presenterer en virkelighet som gjelder i et annet land. Situasjonen er ikke slik i Norge.

Og det kan du selvsagt dokumentere?

Den har ikke utviklet seg slik her ennå fordi man har ganske sterkt fokus på å hindre utnyttelse av barn her i landet. Hvis du kikker litt rundt i storbyene her til lands så ser du typisk sett ingen barn som blir utnyttet på denne grove måten. Men det blir gjort forsøk av romfolket å innføre denne praksisen her i landet også, som linken jeg postet tidligere viser.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nei det er fordi filmen presenterer en virkelighet som gjelder i et annet land. Situasjonen er ikke slik i Norge.

Og det kan du selvsagt dokumentere?

Den har ikke utviklet seg slik her ennå fordi man har ganske sterkt fokus på å hindre utnyttelse av barn her i landet. Hvis du kikker litt rundt i storbyene her til lands så ser du typisk sett ingen barn som blir utnyttet på denne grove måten. Men det blir gjort forsøk av romfolket å innføre denne praksisen her i landet også, som linken jeg postet tidligere viser.

 

Der var rasistgapet oppe

Lenke til kommentar

Ja, og kunne jeg bare få telepatisk kontakt med alle romatiggerne - så skulle jeg fått de til å teleportere seg i samlet flokk, og seriedrite ned både deg og bopælen din, men det kan hende du må vente litt til før den hyggen kan starte/må vel øve litt først. Prøv å ønsk deg det til jul!... :xmas:

Så sjarmerende! :love:

Tror følgende quote best kan kommentere dette:

Så, vær nå ikke så vennligsinnet

 

Der var rasistgapet oppe
Der ble rasistkortet spilt ja. :roll: Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...