Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Da må jeg bare vise til følgende sitat fra artikkelen:

 

- Uansett ville det vært vanskelig; de forskjellige gruppene er blandet, bor ofte sammen og går om hverandre. Det er ikke sånn at en tigger er en tigger og en lommetyv en lommetyv. En person kan være tigger eller bladselger én dag, og lommetyv en annen, sier Andresen.

 

Du tar altså grundig feil i din teori om at tiggerne er kjempesnille mens det er et lite mindretall av kjeltringer som ødelegger inntrykket av de uskyldige, stakkars tiggerne.

 

Har for øvrig redigert mitt forrige innlegg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Da må jeg bare vise til følgende sitat fra artikkelen:

 

- Uansett ville det vært vanskelig; de forskjellige gruppene er blandet, bor ofte sammen og går om hverandre. Det er ikke sånn at en tigger er en tigger og en lommetyv en lommetyv. En person kan være tigger eller bladselger én dag, og lommetyv en annen, sier Andresen.

 

Du tar altså grundig feil i din teori om at tiggerne er kjempesnille mens det er et lite mindretall av kjeltringer som ødelegger inntrykket av de uskyldige, stakkars tiggerne.

 

Har for øvrig redigert mitt forrige innlegg.

 

Jeg aksepterer at folk gjør omtrent hva som helst for å overleve, og blant sånne finnes det sikkert de som også vet å benytte seg av fordelen det er, å tilhøre/bli oppfatttet som å være i en gruppe som egentlig ikke er kriminelle, altså de som tigger av profesjon, og har sine klare sett med etiske og moralske regler som de følger i så måte. Og du må gjerne vise meg poster hvor jeg påstår at alle tiggere er snille mennesker!?

 

Du kan heller få denne påstanden: Vi alle er i utgangspunktet veldig gode og snille mennesker, men så er det noen av oss som ødelegger sin godhet, fordi de er så voldsomt egoistiske opg grådige. De er de virkelig "fattige" blant oss, og en gjennomsnittlig tigger, har i mine øyne større verdi, enn slike typer.

 

Hva annet er ikke nytt?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, du vet nok så meget bedre enn oslopolitiet hva dette dreier seg om, PencilCase. Du er nok en autoritet på dette området, og det må vi bare bøye oss i støvet for.

 

Burde kanskje legge til at PencilCase er på ignoreringslisten min, så jeg ser ikke hva han skriver. Men jeg vet sånn noenlunde hva han vil si, og svarer ut fra det :)

 

Hva med bare å holde deg borte fra tråden? Jeg har ikke kalt denne tråden for: den uhyre barnslige sutretråden ...

 

:)

Lenke til kommentar

Siden ingen av oss vet noe om fremtiden og hva den vil bringe av nye lidelser, annet enn at vi vet at lidelsene kommer, garantert

 

Jeg har mine teorier. :)

 

- hvordan ville du tenkt om den typen "karaktersvakhet", hvis det var du som satt og tigde for å klare deg?

 

Vel, jeg bruker ikke narkotika og drikker nesten ikke så jeg ville foretrukket å dra omkring og gjøre småjobber for folk om mulig, hjelpe til med å male, hogge ved etc. Jeg ville nok skammet meg om jeg måtte tigge, jeg ønsker ikke håndsregninger men tjeneste for tjeneste.

 

Det er nesten så man får lyst til å se en større invasjon av fattige - hvor skal du til slutt rømme, i så fall - til Svalbard, kanskje!?

 

Nei, til den nasjonal-sosialistiske basen på Nordpolen. :xmas:

 

Sultne og forfrosne mennesker blir man ikke kvitt med å stikke hodet i sanden

 

Nei, du sier noe der, i dette tilfellet er nok deportasjon det beste. :grin2:

 

man kommer lengre med vennlighet, og en god porsjon lapskaus - og den koster jaggu lite

 

Jeg kan gjerne gi penger til lapskaus jeg, men jeg foretrekker at den går til sultende nordmenn, vi har nok fattigdom innenfor grensene uten at vi skal importere mer av den. :hm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg har mine teorier. :)

 

Teorier har vi alle, og det er bare en som gjelder, og den er altomfattende: "alle har rett til å søke lykken, og overkomme lidelsene"

Noen vil påstå at det er kjernen i det vi kaller mennskerettigheter ...

 

Vel, jeg bruker ikke narkotika og drikker nesten ikke så jeg ville foretrukket å dra omkring og gjøre småjobber for folk om mulig, hjelpe til med å male, hogge ved etc. Jeg ville nok skammet meg om jeg måtte tigge, jeg ønsker ikke håndsregninger men tjeneste for tjeneste.

 

 

 

 

 

Neida du, så lettvint er det nok ikke, dessverre :wee: Ta nå heller å velg deg å være skikkelig på trynet - både ufør og evneveik, osv ... Se deg selv som helt avhengig av andre ukjente menneskers godhet - og svar på problemstillingen en gang til, er du snill :closedeyes:

 

 

Nei, til den nasjonal-sosialistiske basen på Nordpolen.

 

 

 

Jeg håper du kan gi meg beskjed, så skal jeg komme å vinke farvel til dere, og hvis det står om litt lapskaus, kan jeg sikkert smøre sammen en god haug med slik nistemat. Er det enda sånn at ekte nasjonalsosialister kler seg i sommertøy, når de skal ut å farte i europa? Da vil jeg i så fall spørre alle mine romvenner, om ikke de kan være så snill å hjelpe dere med litt nystælt uff-klær ol. Det er bare å si fra!

 

Nei, du sier noe der, i dette tilfellet er nok deportasjon det beste.

 

Som sagt, så er det greit for meg, og ovenfor ser du at det skal ikke mangle på noe, bare man får dere trygt avsted.

 

 

Jeg kan gjerne gi penger til lapskaus jeg, men jeg foretrekker at den går til sultende nordmenn, vi har nok fattigdom innenfor grensene uten at vi skal importere mer av den.

 

Det finnes ingen sultne nordmenn - men vi har endel fleskefeite nordmenn, som sikkert kan avse litt av kottelettberget sitt.

 

Ja, da er det vel bare å ønske god tur, da

 

Og siden vi snakker om noen som var på besøk hos oss for 60 år siden, kan vi børste støvet av en fin mimrelåt.

 

http://www.youtube.com/watch?v=lwtW2Lx5Vwc

Lenke til kommentar
Teorier har vi alle, og det er bare en som gjelder, og den er altomfattende: "alle har rett til å søke lykken, og overkomme lidelsene"

Noen vil påstå at det er kjernen i det vi kaller mennskerettigheter ...

Ja, mens andre ser hvor mye lidelse disse som søker dette påfører de der de kommer. Som alle drapene, ran, overgrep, svindel osv osv disse såkalte rettighetene dine medfører vil altså kun gjelde de som søker, mens de som ikke søker, men bare har bygd opp landet må lide. Der har du menneskeretten din

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Teorier har vi alle, og det er bare en som gjelder, og den er altomfattende: "alle har rett til å søke lykken, og overkomme lidelsene"

Noen vil påstå at det er kjernen i det vi kaller mennskerettigheter ...

 

Det eksister ikke noen "rettigheter" eller "menneskerettigheter" kun rennesanse/opplysningstid-liberalistisk svade som er skrevet ned på noe papir og håndhevet partisk av en gjeng kjeltringer som når som helst kan makulere hele driten. Der har du den egentlige kjernen.

 

Ta nå heller å velg deg å være skikkelig på trynet - både ufør og evneveik, osv ... Se deg selv som helt avhengig av andre ukjente menneskers godhet - og svar på problemstillingen en gang til, er du snill.

 

Eugenisme.

 

Jeg håper du kan gi meg beskjed, så skal jeg komme å vinke farvel til dere, og hvis det står om litt lapskaus, kan jeg sikkert smøre sammen en god haug med slik nistemat.

 

Takk for det, det er hyggelig med litt omtanke nå i disse juletider. :love:

 

Er det enda sånn at ekte nasjonalsosialister kler seg i sommertøy, når de skal ut å farte i europa? Da vil jeg i så fall spørre alle mine romvenner, om ikke de kan være så snill å hjelpe dere med litt nystælt uff-klær ol. Det er bare å si fra!

 

Tror det (er ikke sikker i og med at jeg ikke er nasjonalsosialist) men mange liker jo å kle seg i slike stilige brune uniformer med hakekorsbind på armen og her vil nok den klassiske svarte skinnfrakken være mer ideelt. De som bruker skjorter med diverse utsagn og eventuelt hakekors vil nok sette pris på jakkene dog, alle har jo ikke råd til å ta seg en Gøring. :yes:

 

Som sagt, så er det greit for meg, og ovenfor ser du at det skal ikke mangle på noe, bare man får dere trygt avsted.

 

Din støtte til segregering rører meg til tårer, godt å se at det er litt apartheidspirit i deg enda.

 

Det finnes ingen sultne nordmenn - men vi har endel fleskefeite nordmenn, som sikkert kan avse litt av kottelettberget sitt.

 

Ja, om du og dine nærmeste går foran med et tynt eksempel kan nok verden forandres til det bedre! :w00t:

 

Ja, da er det vel bare å ønske god tur, da

 

Takk for det, vi får se om vi får dødsstrålen til å fungere innen juleaften slik at vi kan gi dere mykje lys og mykje varme i vinterkulda. :xmas:

Endret av Dark Archon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Velger å svare på denne måten - et samlet svar til menigheten, kan man si

 

Ta å sammelign hva disse rumenerne klarer å naske til seg, kontra det den vanlige nordmann nasker, nå i den glade førjulstid - og vi kan ikke skylde på dårlig råd, heller

 

Husker ikke det stipulerte summen nå i farten, men vet at det har vært i media, sånn rett i forkant av vår velsignede julefeiring

 

Bang the drum!

Lenke til kommentar

Nordmenn oppfører seg som idioter og dyr. Er det derfor greit at andre gjør det?

Alle oppfører seg som dyr om de må. Det er nettop det som er problemet, og alle vet det. Dere mener de kan være dyr hjemme i Romania og PencilCase mener at når de nå uansett oppfører seg som dyr, hvorfor ikke gjøre det i rike Norge? Og det er faktisk litt vanskelig å være uenig, stjeler noen fra meg har jeg råd til nytt; stjeler noen noe av en vanlig rumener er det godt mulig at det betyr at han pent må klare seg uten hva nå enn som ble stjålet i lang tid.

Samtidig ser jeg gjerne at ikke "romfolket" tvinger meg til å oppføre meg som ett dyr. Det greit å slippe å lade hagla om jeg hører en lyd i første etage kl 0241....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

I anledning den søte advendstid, med kos og mos, og litt gløgg i koppen, og forhåpentligvis litt restgløgg i knotten, vil jeg dele et lite, men meget moderne norsk folkeventyr med dere.

:yes:

 

 

Snehvit og de syv dverger

(Et folkeeventyr)

 

Det var en gang en konge. Det er ikke mye å si om ham. En ganske alminnelig, litt tykkfallen konge i et alminnelig slott i et alminnelig land. Det eneste spesielle med ham var at han hadde en usedvanlig vakker dronning. Hun var vakker som et juletre og ansett for å være den vakreste i landet. Men det var utenpå. Inni var hun ikke all verden. Inni var hun, i all hemmelighet, forfengelig, syklig selvopptatt og vannvittig opptatt av sitt utseende.

 

Hun og denne kongen hadde tre døtre. Tre ordinære prinsesser med dårlig hud, røde hender og tendens til utstående tenner. Den ene av dem lignet litt på en dypvannsfisk som nettopp var trukket på land. De het Slifsa, Slufsa og Slafsa, og hverken kongen eller dronningen tenkte mye på dem.

Men oppe på loftet bodde det en prinsesse til som nesten ingen visste om.

En datter av kongen fra et tidligere ekteskap. Hun var smellvakker og dertil musikalsk, flink i sprog osv. Det var dronningen, naturligvis, som hadde plassert henne oppe på loftet og låst døren for at ingen skulle se henne og kanskje si:

Jo, dronningen ser godt ut, men du skulle sett dattera til kongen fra et tidligere

ekteskap. Det er dame, det.

 

Denne pene fjerde prinsessen hadde holdt til der oppe på loftet i mange år, og

det hendte at kongen, altså faren hennes, for eksempel ved middagsbordet, når han spiste av gulltallerken sammen med dronningen, Slifsa, Slufsa og Slafsa som lignet på en fisk, kunne si, for eksempel:

Hadde ikke jeg en datter fra et tidligere ekteskap? Hva var det hun het? Hvitveis? Blåveis? Snø...? Hvor er det blitt av henne?

Da kunne dronningen si for eksempel: Nei, nå må du få gjort noe med hermelinskåpen din. Den er gått opp i sømmen på skulderen igjen. Du ser jo snart ut som en uteligger og det kan vel ...

Eller noe lignende.

 

Da dette hadde gjentatt seg ganske mange ganger (det var forresten noe med et speil også, men jeg har glemt hva det var med det speilet), ble dronningen en dag lei av alt sammen. Hun ble lei av å måtte finne på noe hver gang vrøvlet om denne Hvitveis, Blåklokke, Snø..., og hun var lei av å hele tiden tenke på hva folk ville si hvis den pene prinsessen slapp ut fra loftet en dag.

Hun ble så lei av alt sammen at hun fant ut at hun skulle finne den endelige løsning.

 

Hun hadde to tamme gorillaer, og sendte bud på dem og ga dem beskjed om

at de skulle gå opp på loftet, putte den pene prinsessen i en sekk, bære sekken

ut av byen og inn i skogen og slå henne i hjel.

Som sagt, så gjort. Gorillaene gikk opp på loftet, la prinsessen i en sekk, bar

henne ut av byen og inn i skogen. Der pakket de henne ut av sekken og sa:

Vi beklager å måtte si det, men nå skal vi slå deg i hjel. Det er ikke det at vi har noe personlig imot deg, men vi har våre ordrer. Men prinsessen sa: Kjære vene- La meg leve: Jeg har ikke gjort noe galt.

Da gorillaene hørte det, og så hvor pen hun var, sa de:

All right. Vi skal la deg gå for denne gangen. Stikk inn i skogen og bli der. Så sier vi til dronningen at du er borte. Men vis deg ikke blant folk, for da ...

 

Og prinsessen løp innover mellom trærne og løp og løp og kvelden kom og det ble mørkt og hun snublet og reiste seg og løp videre og gråt og løp til hun snublet og ble liggende og alt var svart.

Da hun våknet, var det blitt lyst, og rundt henne sto det masse små dverger og så ned på henne.

Som sagt: En masse dverger. Minst seks. Kanskje sju, og de så snille ut. og prinsessen sa:

Kjære vene. Hjelp meg. Jeg har ikke noe sted å gjøre av meg. Jeg tør ikke gå

hjem, for den onde dronningen vil slå meg i hjel, og jeg vet ikke hvor jeg skal gå.

Og dvergene sa:

Slå deg i hjel? Kan du bevise det?

Og en av dvergene sa:

 

Slå i hjel og slå i hjel

det er vel ikke sikkert at hun mener det helt bokstavlig? Kanskje hun heller

mener det, hva skal jeg si? Symbolsk? Eller at det er bare noe hun sier, for

folk sier jo så mye som de egentlig ikke mener når det kommer til stykket,

ikke bokstavlig

og en annen sa:

det er fort gjort å misforstå sånt

og noen ganger kan man innbille seg

at det eller det er blitt sagt i ond mening

mens det i virkeligheten er noe helt annet som blir sagt

det har vi sett mange eksempler på

og en tredje sa:

og vi må tenke på fremtiden i historiens øyne og tenke på historiens dom

og en fjerde sa:

det er ikke det

at vi på noen måte er uvillige til å hjelpe eller er uten forståelse for dine van-

skeligheter og for den grusomme opplevelsen du har hatt

men hvis hvem som helst kom her og ville slå seg ned i skogen og bare sa at

en dronning ville slå dem i hjel ...

og en femte sa:

uten noen ting skriftlig

og en sjette sa:

vi stiller oss naturligvis helt på din side

helt

men hvis vi skulle ta imot alle prinsesser som en dronning vil slå i hjel og ten-

ker på hvor fort prinsesser formerer seg, da ville det om 40 år være noe over

60 000 prinsesser her i skogen, og hvordan skulle det da gå med våre gamle?

Og en sjuende sa:

og hva vil det egentlig koste? Jeg mener ikke bare hva det vil koste i kroner,

men hva det vil koste i ører også. Først må vi sette opp et regnskap som vil

kunne godtas av historiens dom

og den første sa:

slå i hjel og slå i hjel

det er vel ikke sikkert at hun mener det bokstavlig

for det er klart at å slå i hjel og slå i hjel uten noen ting skriftlig er noe som

kan tolkes på mange forskjellige måter

det har vi sett mange eksempler på og vi ...

 

og der lå prinsessen og der sto dvergene

og der står de kanskje ennå?

(Odd Børretzen - "Helt All Right")

 

romfolk_sognsvann2_1013428i.jpg

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Før jeg kaster bort tiden på det du har limt inn i innlegget over: Har du noe poeng og hva er det evt.?

 

Så du vil at jeg skal komme hjem å lese høyt for deg - sorry, du får lese hvis du vil, og så vet jeg at du forstår det meste også, men det er forutsatt at du vil.

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Mulig poenget er at de ikke bruker push-up bh? (for å være like saklig som det innlegget)

 

Javel, så det appellerer til underbuksa di ... Da husker jeg en illsint diskutant her i tråden, som mente at grensen hans gikk ved pungen - han kunne ikke fordra disse udugelige døgeniktene av noen sigøynerjævler, men han lagde åpning for at hvis de tok å sørget for at de mest apetittvekkende av dem fikk en grundig kroppsvask, og ble dolla opp i horeutstyr, så var han villig til å åpne ikke bare den ene pungen, men også den andre.

Lenke til kommentar

Så du vil at jeg skal komme hjem å lese høyt for deg - sorry, du får lese hvis du vil, og så vet jeg at du forstår det meste også, men det er forutsatt at du vil.

 

:)

Var ikke noen oppfordring om høytlesning nei, det ville jo bare være å kaste bort enda mer tid. Oppfordingen var å heller oppsummere poenget ditt (dersom du hadde noe poeng).
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...