Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Og apropos bristepunkt og borgervern... http://www.vg.no/nyh...?artid=10054262

 

Jan Henriksen, skraphandler i Ålesund, forteller at han to ganger har hatt besøk av to rumenere i en hvit varebil som hadde med seg litt skrapmetall.

- Det var bare noe skrap de hadde med seg, jeg har gått ut fra at de har fått skrapet for å ha ryddet hos folk. De har fått omkring 2000 kroner for metallet de har hatt med seg begge de to gangene, sier Henriksen.

 

Men for helvete, arrester mannen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Få nå med at dette ikke gjelder tiggere (selv om de har statsborgerskap de også, tro det eller ei ...), og ikke bare fra Romania, og til slutt; er det noen som ikke har fått med seg at vi er utsatt for diverse ambulerende kriminalitet, og det av folk med ressursene og viljen - altså den vonde viljen, og de folka gidder slett ikke sitte med en kopp foran seg, ei heller nedlater de seg til å drite i buskene - altså en helt annen liga, enn fillefransene som sitter på gata.

 

Opprett gjerne en egen tråd som angår den typen kriminalitet!

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er nettopp det mange har pratet om her i tråden, og hvordan ''tiggere'' som bare tilsynelatende ''sitter der med koppen foran seg'' faktisk bruker diverse svindlertriks for å få pengene dine.. Også at de samme menneskene bedriver innbrudd, raner folk og ellers virker altfor påtrengende.

 

mener du at de som sitter på gaten og tigger hele dagen - går ut på natten og bedriver annen kriminalitet?

Lenke til kommentar

mener du at de som sitter på gaten og tigger hele dagen - går ut på natten og bedriver annen kriminalitet?

 

Ikke nødvendigvis på natten, det finnes metoder å rane og svindle folk på lyse dagen også.. og jeg sier ikke at alle gjør det, det gjør ingen her.

 

Edit: De som faktisk gjør dette ødelegger også for de som genuint er her for å fø sine barn.. jeg skulle ønske jeg kunne tro på de som sitter langs gata med bilder av ''sine barn'', da hadde jeg vært mer i stand til å avse det jeg kunne.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

mener du at de som sitter på gaten og tigger hele dagen - går ut på natten og bedriver annen kriminalitet?

 

Ikke nødvendigvis på natten, det finnes metoder å rane og svindle folk på lyse dagen også.. og jeg sier ikke at alle gjør det, det gjør ingen her.

 

"ingen" her inne - kan si mye forskjellig, så det er like greit at du snakker for deg selv.

 

Jeg har ellers liggende mye forskjellig dokumentasjon, både innenlandsk og utenlandsk - men jeg har ingen dokumentasjon på at de "proffe tiggerne" (hva nå det er for noe ...) har kapasitet til å drive på som multikriminelle. Det jeg har dokumentasjon på er at også blant romfolket (som altså er Rumenske statsborgere) finnes det miljøer som er helproffe på ran, innbrudd og målstyrte aksjoner i forbindelse med større arrangementer. Sist gang jeg var borti saken var i forbindelse med sommerens OL2012. Da intervjuet de endel yngre romgutter som var samlet for å planlegge aksjoner under lekene. Og du kan si at den kompetansen de folka der viste, var en norsk kommandosoldat verdig. Så disse miljøene er noe helt annet enn "uskyldige" tiggere.

 

Men så underslåes ikke det at også blant de som kommer "bare" for å tigge - også blir noen til overs og som så tyr til ren kriminalitet, men da gjerne i form av nasking, lommetjuerier ol.

 

Men hvis du har dokumentasjon, så blir jeg takknemliog hvis du legger den ut - fordi, dette problemet kommer helt sikkert til å dukke opp neste sommer og, vær ikke i tvil om det, dessverre ...

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg skjønner heller ikke oppstyret - kommer ikke som en bombe at folk i kommunen, eller ett annet sted, skriver som duer driter ... Litt mer forbauset over politikeren - det var da voldsomt fra den kanten

 

Det eneste som var av verdi, må være den siste linjen

 

Jeg synes vi skal være forsiktig med å generalisere for mye.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Bruker-95147

I anledningen av første søndag i advendt, og at det lille jesusbarnet snart kommer på besøk, igjen ... synes jeg denne romatiggeren ringer den glade forbrukstiden inn, på en verdig måte ...

 

En nissekledd rumensk mann selger magasinet Folk er Folk i Arendal. Det har fått flere til å reagere, men Folk er Folk forsvarer utkledningen.

Mannen hadde lørdag plassert seg på hjørnet av byens kulturhus, skriver Agderposten.

- Dette er galt. Barna skal ikke lære at nissen tigger, sier en kvinne til avisen.

Mannen opplyser at han og familien har vært i Arendal i en måneds tid, og politiet bekrefter at det har fått flere henvendelser om mannen i nissekostyme.

Organisasjonssekretær Bjønnulv Evenrud i Folk er Folk forsvarer mannens antrekk.

- Så lenge han er snill og grei og har selger-ID godt synlig, synes vi det er flott at selgerne er kreative. Han må gjerne bruke nissedrakt, det gjør også Coca-Cola, sier Evenrud.

 

Kom ikke her å si at de ikke har humor, der i gården ... :green:

 

jeg vil si det som det er:

Jeg har aldri hatt noe godt forhold

til arbeid. Eller til å "jobbe", som

det nå heter. Det jeg har likt best,

er nok å rusle langsomt gjennom

Livet, som en langsom høstvise

med god tid, eventuelt sitte helt

stille og se langsomt i veggen.

:yes:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...