Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Her ser man jo godt at ikke alle rumenske tiggere bare er her for å tigge:

 

Dagbladet

 

Nei, det har du rett i. Det blir vel ikke nok penger ved å sitte stile med en kopp foran seg, og da er det naturlig at noen også tyr til simple tricks. Så, det betyr vel at folk må passe bedre på sine eiendeler, og ikke være så naive.

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det har du rett i. Det blir vel ikke nok penger ved å sitte stile med en kopp foran seg, og da er det naturlig at noen også tyr til simple tricks. Så, det betyr vel at folk må passe bedre på sine eiendeler, og ikke være så naive.

 

:)

 

Men akuratt her går det vell en ganske fin linje. Skal "folk" ikke være så naive og passe bedre på hver for seg, eller skal "folk" også kreve at det blir truffet tiltak slik at disse menneskene ikke kan drive på slik det gjør? Er ikke det å la dem komme for å tigge, og drive kriminalitet, det mest naive oppi det hele?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Men akuratt her går det vell en ganske fin linje. Skal "folk" ikke være så naive og passe bedre på hver for seg, eller skal "folk" også kreve at det blir truffet tiltak slik at disse menneskene ikke kan drive på slik det gjør? Er ikke det å la dem komme for å tigge, og drive kriminalitet, det mest naive oppi det hele?

 

Det er ikke ulovlige innvandrer, det er lovlige turister, og de er beskyttet av vårt eget og eu-lovverket. Folk må heller akseptere at i disse tider, sliter det langt flere der ute, og at det kommer flere av dem til oss.

 

Og så klart skal folk forlange at noe gjøres - men hva? Har du et godt forslag?

 

Er det ellers noe motstand mot å passe litt bedre på selv?

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Det er ikke ulovlige innvandrer, det er lovlige turister, og de er beskyttet av vårt eget og eu-lovverket. Folk må heller akseptere at i disse tider, sliter det langt flere der ute, og at det kommer flere av dem til oss.

 

Og så klart skal folk forlange at noe gjøres - men hva? Har du et godt forslag?

 

Er det ellers noe motstand mot å passe litt bedre på selv?

 

:)

 

Man kunne forby tigging uten løyve, som man kun ga til de med statsborgerskap, ikke "turister". Eller håndheve at "tursiter" skulle kunne klare seg selv i landet og ikke bo på gaten.

 

Jeg synes det er ett paradoks at du mener at folk må bli mindre naive og passe bedre på, samtidig som vi skal føre en mer naiv politikk der vi passer lite på? Jeg ønsker ikke at vi skal gå rundt og mistro folk eller trenge å passe på lommeboka om vi treffer noen vi synes synd på. Det snakkes mye om dehumanisering, men slik jeg ser det er det lite som er mer stigmatiserende enn at man skal måtte gå og holde på lommeboka når man ser en tigger, slik jeg tolker det at du oppfordrer til.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dessverre er det blitt slik at de som er naive er de som ikke innser at disse folkene stjeler som ravner og dermed ikke tar sine forholdsregler. Trist at jeg alltid må holde på verdisakene mine når jeg befinner meg i nærheten av romfolk, men slik er dessverre den harde realiteten.

 

Edit: Byttet ut ordet "lommebok" med "verdisaker" slik at det skal bli lettere for alle å forstå..

Endret av Vice
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er ca 15 år siden jeg gikk over til å bare bruke kort, og ellers har jeg jo fingrene med meg, hvis det skulle stå om å bli identifisert - så jeg skjønner meg ikke på at det er så populært å ha med en lommebok.

 

Ta det for all del ikke som kritikk - folk må få gjøre hva de vil, til en viss grad, det var bare litt forundringer her

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Man kunne forby tigging uten løyve, som man kun ga til de med statsborgerskap, ikke "turister". Eller håndheve at "tursiter" skulle kunne klare seg selv i landet og ikke bo på gaten.

 

Jeg synes det er ett paradoks at du mener at folk må bli mindre naive og passe bedre på, samtidig som vi skal føre en mer naiv politikk der vi passer lite på? Jeg ønsker ikke at vi skal gå rundt og mistro folk eller trenge å passe på lommeboka om vi treffer noen vi synes synd på. Det snakkes mye om dehumanisering, men slik jeg ser det er det lite som er mer stigmatiserende enn at man skal måtte gå og holde på lommeboka når man ser en tigger, slik jeg tolker det at du oppfordrer til.

 

Hvor sier jeg at vi skal føre en mer naiv politikk? Det jeg sier er basert på de realitetene og fakta jeg opplever at vi har, mulig du har andre realiteter og fakta, men da får du si fra

 

Og så klart skal vi ikke gå rundt å mistro folk uten grunn - det er vel en selvfølge, eller har jeg skrevet noe annet? Hvordan du velger å iføre deg lommeboken, er helt knekkende likegyldig - jeg påpeker bare verdien av å følge bedre med selv, og at det blir for barnslig hvis man helt halstrarrig ikke vil tilpasse sine egne rutiner, etter hvordan realitetene endrer seg.

 

Og endringen later til å komme kjappere over oss etter hvert - kanskje gjøre noe med det som er enklest og nærmest - nemlig å skjerpe seg selv, før man sutrer eller blir sinna på enkeltpersoner, og gjerne de mest uskyldige av de "skyldige".

 

De som må "tuppes" ett visst sted, er politikerne våre - de har ett soleklart ansvar, også

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Strengt tatt er det vel på tide å gå ut av schengen samt reforhandle EØS avtalen. Dette betyr at det blir litt vanskeligere å komme seg inn i våre naboland, men det er en liten pris å betale for å kunne nekte disse parasittene fri ferdsel innenfor grensene.

 

Samstundes burde det opprettes et DNA register over samtlige norske statsborgere, samt innføres ETT lukket nasjonalt asylmottak i indre troms. Dette kan høres ekstremt ut, men det er desverre helt nødvendig for å sikre landet fra å gå konkurs om 40-50 år.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvor sier jeg at vi skal føre en mer naiv politikk? Det jeg sier er basert på de realitetene og fakta jeg opplever at vi har, mulig du har andre realiteter og fakta, men da får du si fra

 

Og så klart skal vi ikke gå rundt å mistro folk uten grunn - det er vel en selvfølge, eller har jeg skrevet noe annet? Hvordan du velger å iføre deg lommeboken, er helt knekkende likegyldig - jeg påpeker bare verdien av å følge bedre med selv, og at det blir for barnslig hvis man helt halstrarrig ikke vil tilpasse sine egne rutiner, etter hvordan realitetene endrer seg.

 

Og endringen later til å komme kjappere over oss etter hvert - kanskje gjøre noe med det som er enklest og nærmest - nemlig å skjerpe seg selv, før man sutrer eller blir sinna på enkeltpersoner, og gjerne de mest uskyldige av de "skyldige".

 

De som må "tuppes" ett visst sted, er politikerne våre - de har ett soleklart ansvar, også

 

:)

 

Skal presisere den litt, føre en mer naiv politikk enn den jeg ønsker. Altså virker det for meg som du vil føre en mer naiv politikk men vil at folk skal være mer naive, kontra hva jeg ønsker. Vet ikke om det ble rotete :p

 

Jeg sier ikke at vi ikke skal tilpasse oss realitetene, jeg holder i likhet med de fleste andre ett ekstra øye med tingene mine hvis det kommer en tiggergjeng bort og romsterer. Men der det virker som du mener folk må passe på bedre selv og slutte å sutre, mener jeg at vi også må gjøre det vi kan for å unngå å få disse problemene hit. Det blir litt som med voldtektsdebatten, selvfølgelig bør ikke jenter gå alene i skumle områder midt på natten mens de er for fulle til å ta vare på seg selv, men samtidig betyr ikke det at vi ikke skal gjøre det vi kan for å unngå voldtektene heller.

 

Derfor synes jeg det er rart når du skriver at :"Så, det betyr vel at folk må passe bedre på sine eiendeler, og ikke være så naive."

 

Jeg synes, som sagt, konklusjonen burde peke like mye i retning av at vi ikke skal legge til rette for tigge og tyveri-turisme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Jeg synes, som sagt, konklusjonen burde peke like mye i retning av at vi ikke skal legge til rette for tigge og tyveri-turisme.

 

Nå føler jeg at det begynner å løsne (har du også røyka?) :closedeyes:

 

Vi skal tenke lengre enn nesa rekker og tilrettelegge - men, da er saken klar (ikke en drit skjer, annet enn den ferske driten som du finner i nærmeste rosebed på østkanten, neste sommer ... :ph34r: )

 

Har du gode forslag, unge jøden :p

Lenke til kommentar

Nå føler jeg at det begynner å løsne (har du også røyka?) :closedeyes:

 

Vi skal tenke lengre enn nesa rekker og tilrettelegge - men, da er saken klar (ikke en drit skjer, annet enn den ferske driten som du finner i nærmeste rosebed på østkanten, neste sommer ... :ph34r: )

 

Har du gode forslag, unge jøden :p

 

Nei har ikke røyka, er en av de ufyselig sunne ungjødene som lever relativt sunt, til stor ergrelse for alle som vil bomme en røyk eller snus :p

 

Jeg har jo nevnt ett par forslag over:

Man kunne forby tigging uten løyve, som man kun ga til de med statsborgerskap, ikke "turister". Eller håndheve at "tursiter" skulle kunne klare seg selv i landet og ikke bo på gaten.

 

Dette er trossalt ett problem som har vokst frem i tiden etter vi åpnet for tigging av denne typen, og mange har tidligere tatt til orde for at det fint lar seg gjennomføre uten å gå ut av Schjengen, vi hadde trossalt lovverket før. Jeg synes den missforståtte snillheten her er det værste. Jeg har ingen problemer med å gi til trengende, jeg kjøper ofte =Oslo og har selv hatt stor glede av å kunne hjelpe fattige der jeg har vært(sånnsett er jeg kanskje en dårlig jøde :p ), men denne snillheten som får en masse romfolk til å reise fra hjem og unger for å tigge og stjele tror jeg ikke gavner noen av oss.

Endret av herzeleid
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er greit at man må passe på tingene sine, men et har vært utallige eksempler i år på at disse rumenerne hele tiden benytter nye metoder for å forvirre, og å skape kaos. De spiller blant annet sterkt på gode menneskers medmenneskelighet for å dreie fokuset vekk fra verdisaker og eiendeler, eventuelt late som de er medmenneskelige for å få tilgang til verdisakene dine.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

http://www.aftenpost...em-7068726.html

 

Politiet: Kriminaliteten som følger med rumenerne er et «megaproblem»  - Noe må gjøres. Vi kan ikke ha en slik sommer til, sier visepolitimester Roger Andresen.

 

 

---

 

Hva i all verden er det du tenker på (og med), PencilCase?

 

Er du riktig vel bevart? Helt ubegripelig at nordmenn aktivt støtter opp om denne kriminaliteten og faktisk ønsker mer av den.

Endret av Den åttende profet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hva i all verden er det du tenker på (og med), PencilCase?

 

Er du riktig vel bevart? Helt ubegripelig at nordmenn aktivt støtter opp om denne kriminaliteten og faktisk ønsker mer av den.

 

Jeg har mange ganger flagget hvilke verdier og holdninger jeg følger, og frem til nå har jeg aldri ytret sympati med kriminelle ... !? Så, jeg tror du har misforstått, et eller annet

 

Kortversjon: jeg hjelper alle som sitter eller står på gata og tigger, uten unntak

 

Og den siste som fikk en slant, var en hyggelig ung mann som solgte folk er folk - forøvrig et godt tiltak etter min mening.

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
I Norge er det i praksis umulig å kritisere eller konfrontere det som kan kalles svake grupper, om det så er kriminelle asylsøkere eller romfolk. Statens monopol på bruk av tvang og vold er dypt forankret i troen på at staten vil beskytte deg og dine interesser. Når regjeringen nekter å ta tak i problemer, politiet rykker ikke ut, henlegger saken med en gang og lovverket ikke er oppdatert til å takle utenlandske kriminelle på en tilfredsstillende måte, så mister man noe av denne troen på at staten beskytter deg. Fortsetter denne utviklingen så tror jeg vi vil se mer tilfeller av at folk tar loven i egne hender.

 

Noe som vil være bra, statens voldsmonopol er totalitært og illegitimt. Jo flere nordmenn som mister tiltroen til at staten handler (og vil handle) i deres interesse jo bedre.

 

Personlig gir jeg vanligvis aldri penger til tiggere, ga desverre penger til en tigger på t-banen nylig dog, om hun var sigøyner vet jeg ikke.*

 

*En uheldig karaktersvakhet fører av og til at jeg gir penger til tiggere om de henvender seg direkte til meg som f.eks. bøssebærere fordi jeg føler meg ute av stand til å sette foten ned. Dette er noe av grunnen til at jeg nå later som jeg ikke er hjemme når innsamlingsakjsoner går rundt i nabolaget. :ph34r:

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

*En uheldig karaktersvakhet fører av og til at jeg gir penger til tiggere om de henvender seg direkte til meg som f.eks. bøssebærere fordi jeg føler meg ute av stand til å sette foten ned. Dette er noe av grunnen til at jeg nå later som jeg ikke er hjemme når innsamlingsakjsoner går rundt i nabolaget. :ph34r:

 

Siden ingen av oss vet noe om fremtiden og hva den vil bringe av nye lidelser, annet enn at vi vet at lidelsene kommer, garantert - hvordan ville du tenkt om den typen "karaktersvakhet", hvis det var du som satt og tigde for å klare deg?

 

Hvem er svakest av de to?

 

Det er nesten så man får lyst til å se en større invasjon av fattige - hvor skal du til slutt rømme, i så fall - til Svalbard, kanskje!?

 

Sultne og forfrosne mennesker blir man ikke kvitt med å stikke hodet i sanden - man kommer lengre med vennlighet, og en god porsjon lapskaus - og den koster jaggu lite

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Skam deg, PenilCase. Du og de andre naive er en avgjørende del av dette problemet og er med på å gjøre det mulig for disse bandene å herje fritt. I skammekroken med deg!

 

Du får lov til å mene det - men det endrer ikke fakta eller realitetene våre. Hverken for deg eller for meg, eller for den som sitter å tigger. Ord som "naiv" og "snillisme", er typiske ord som kyniske folk bruker for å slippe unna sitt soleklare menneskelige og humanistiske ansvar.

 

Bare prøv å tenke deg hvordan bymiljøene hadde sett ut, hvis alle hadde gitt blaffen - tenke så festelig det hadde vært å spankulert til jobben på Aker Brygge, og vekselvis hoppe paradis på kadaverene, eller bruke de stivfrosne likene av fattige og sulte og bostedsløse, som slalomporter.

 

Nei, ta heller å gjør noe annet med din dårlige samvittighet, enn å stikke hodet i sanden! OG fortvil ikke over at du føler dette naget, fordi det er et soleklart bevis på at du har masse godhet i deg og at du er et friskt og oppegående menneske, selv om du leker kyniker nå - i neste øyeblikket blir kynikeren, kuttet ned til passende størrelse, og da er det du som sitter der og fryser. Sånn er ofte livet og karmaen vår

 

:)

Lenke til kommentar

Ja, du vet nok så meget bedre enn oslopolitiet hva dette dreier seg om, PencilCase. Du er nok en autoritet på dette området, og det må vi bare bøye oss i støvet for.

 

Burde kanskje legge til at PencilCase er på ignoreringslisten min, så jeg ser ikke hva han skriver. Men jeg vet sånn noenlunde hva han vil si, og svarer ut fra det :)

Endret av Den åttende profet
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, du vet nok så meget bedre enn oslopolitiet hva dette dreier seg om, PencilCase. Du er nok en autoritet på dette området, og det må vi bare bøye oss i støvet for.

 

Dont be a sour pus ...

 

Du fikk et par spørsmål - hva med å forholde deg til at spørsmål gjerne skal besvares med fornuft og vidd, ikke sutring og grining!?

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...