Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Hvem synes du skal være en troverdig talsperson for Romfolket - hvis du mener at småhøvdinger er de man skal lytte mest til, tror jeg ikke det vil hjelpe andre enn "mafia". Tidligere var der en som forsøkte å bruke "Sigøynerkongen Karoli" som "dokumentasjon" for sin egen hang til fordomsfull behandling av romfolket - det ble heller ingen suksess ...

Begge disse er så gode representanter som noen andre. Det er eksempler på holdninger som gang på gang blir bekreftet hos romfolket.

 

 

Javel, da registrerer jeg at du er bekvem med mafiaordninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig nok ser jeg ingen beskrivelser av romfolkets egen oppførsel? ;) Når man konstant havner i klammeri med lokabefolkningen pga. kriminalitet, forsøpling forurensing og ødelegging så er det klart at det etterhvert blir mer alvorlige konfrontasjoner.

 

Har de noen som helst god grunn for å oppføre seg bra? Blir støveltuppen som treffer baken kledd med edderdun før sparket kommer, hvis sigøyneren oppfører seg høflig ..

Hadde jeg vært i samme situasjon som disse tiggerne, hadde jeg ikke nøyd meg med å sitte stille og tigge, samt gjemme meg bak en busk når jeg ville drite eller pisse - jeg skulle kommet hjem til "deg", og da skulle du fått lov til å hjelpe meg, enten du ville det eller ei ...

 

:)

 

Man skulle kanskje tro man var litt takknemlig når man levde på andres gavmildhet?

 

Siste avsnittet ditt er vell strengt tatt enda en god grunn til å tuppe litt bedre, slik at de ikke lander i neste park men utenfor grensen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Har de noen som helst god grunn for å oppføre seg bra? Blir støveltuppen som treffer baken kledd med edderdun før sparket kommer, hvis sigøyneren oppfører seg høflig ..

 

Dersom man ber om et spark så får man det som regel også.

 

 

Ja, så klart - du mener vel kanskje også at rombarn er født med arvesynd i bagasjen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Merkelig nok ser jeg ingen beskrivelser av romfolkets egen oppførsel? ;) Når man konstant havner i klammeri med lokabefolkningen pga. kriminalitet, forsøpling forurensing og ødelegging så er det klart at det etterhvert blir mer alvorlige konfrontasjoner.

 

Har de noen som helst god grunn for å oppføre seg bra? Blir støveltuppen som treffer baken kledd med edderdun før sparket kommer, hvis sigøyneren oppfører seg høflig ..

Hadde jeg vært i samme situasjon som disse tiggerne, hadde jeg ikke nøyd meg med å sitte stille og tigge, samt gjemme meg bak en busk når jeg ville drite eller pisse - jeg skulle kommet hjem til "deg", og da skulle du fått lov til å hjelpe meg, enten du ville det eller ei ...

 

:)

 

Man skulle kanskje tro man var litt takknemlig når man levde på andres gavmildhet?

 

Siste avsnittet ditt er vell strengt tatt enda en god grunn til å tuppe litt bedre, slik at de ikke lander i neste park men utenfor grensen.

Så du mener at de skal bite i seg 800 år med forfølgelse og utryddelser, bare fordi at du vil det så gjerne - og hvis ikke blir du lei deg. Jeg tror ikke du helt skjønner hva gavmildhet betyr.

 

Siste avsnitt er fra en som er oppvokst i ett av verdens beste land - og har lært seg hva menneskerettigheter og menneskeverdet betyr for enkeltindividet. Derfor kan jeg helt uten sjenanse stå for å si at du hadde ikke sluppet så billig unna hvis jeg var tiggeren.

 

Javel, da registrerer jeg at du er bekvem med mafiaordninger.

Tull og tøys. At disse flotte folkene er kriminelle er bare propaganda fra politiet,myndighetene, fordomsfulle/rasistiske folk etc. sin side. De er ærlige abeidssøkere.

 

Ikke drikk så mye øl før middagen er servert!

Lenke til kommentar

Ja, så klart - du mener vel kanskje også at rombarn er født med arvesynd i bagasjen.

Stråmenn er også gøy. Barn blir først og fremst formet av foreldrene som oppdrar dem. Når man blir lært opp til å løpe ut i gata for å stjele og tigge fra barnsben av, så er kursen deres greit staket ut.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, så klart - du mener vel kanskje også at rombarn er født med arvesynd i bagasjen.

Stråmenn er også gøy. Barn blir først og fremst formet av foreldrene som oppdrar dem. Når man blir lært opp til å løpe ut i gata for å stjele og tigge fra barnsben av, så er kursen deres greit staket ut.

 

Ja, da er det vel greit at foreldrene slipper å samle inn penger til matpakken som barnet skal ha med skolen, dagen etter at barnet var på skolen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

[ikke drikk så mye øl før middagen er servert!

Grei praktisk demonstrasjon av utrykket "Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør"? :)

 

Humle og malt, passer dårlig til rasistisk og diskriminerende oppgulp - så jeg klarer meg med kald kaffe.

 

Edit: Kan slenge med noe mer nyttig, også :)

 

Slovenia

2,01 millioner innbyggere

Romfolk: 8500

Majoriteten av romfolk bor i slumområder, mange uten tilgang til offentlige tjenester som hygiene. Vann til drikke, matlaging og vasking hentes de fra forurensede elver og offentlige kraner på bensinstasjoner og kirkegårder. En 12 år gammel jente fortalte Amnesty International at hun ikke går på skolen fordi hun lukter så vondt.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Merkelig nok ser jeg ingen beskrivelser av romfolkets egen oppførsel? ;) Når man konstant havner i klammeri med lokabefolkningen pga. kriminalitet, forsøpling forurensing og ødelegging så er det klart at det etterhvert blir mer alvorlige konfrontasjoner.

 

Har de noen som helst god grunn for å oppføre seg bra? Blir støveltuppen som treffer baken kledd med edderdun før sparket kommer, hvis sigøyneren oppfører seg høflig ..

Hadde jeg vært i samme situasjon som disse tiggerne, hadde jeg ikke nøyd meg med å sitte stille og tigge, samt gjemme meg bak en busk når jeg ville drite eller pisse - jeg skulle kommet hjem til "deg", og da skulle du fått lov til å hjelpe meg, enten du ville det eller ei ...

 

:)

 

Man skulle kanskje tro man var litt takknemlig når man levde på andres gavmildhet?

 

Siste avsnittet ditt er vell strengt tatt enda en god grunn til å tuppe litt bedre, slik at de ikke lander i neste park men utenfor grensen.

Så du mener at de skal bite i seg 800 år med forfølgelse og utryddelser, bare fordi at du vil det så gjerne - og hvis ikke blir du lei deg. Jeg tror ikke du helt skjønner hva gavmildhet betyr.

 

Siste avsnitt er fra en som er oppvokst i ett av verdens beste land - og har lært seg hva menneskerettigheter og menneskeverdet betyr for enkeltindividet. Derfor kan jeg helt uten sjenanse stå for å si at du hadde ikke sluppet så billig unna hvis jeg var tiggeren.

 

Javel, da registrerer jeg at du er bekvem med mafiaordninger.

Tull og tøys. At disse flotte folkene er kriminelle er bare propaganda fra politiet,myndighetene, fordomsfulle/rasistiske folk etc. sin side. De er ærlige abeidssøkere.

 

Ikke drikk så mye øl før middagen er servert!

 

Jeg synes hverken sigøynere, jøder eller andre skal kunne gjemme seg bak historien, særlig ikke bak urettferdighet noen andre ble utsatt for av noen andre igjen et helt annet sted osv. Jeg blir ikke spessielt lei meg, men det er klart jeg synes det er dumt om de velger bitterheten og selvldelegelsens vei, slik du skisserer.

 

Anngående gavmildhet og selvrespekt tror jeg at jeg har ett ganske godt bilde av begge deler. Jeg har vært i land utenfor Norge der folk lever i ekstrem fattigdom, mye værre enn sigøynerne, men der de likevell tar i mot deg med åpne armer og tilbyr deg det lille de faktisk har, selv om de lever på sultegrensen. Så ja, det er forskjell på folk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så, dersom det er en "kultursirkel", hvordan bryter man den? Hvordan går "den evige jøde" fra å være forfulgt (angivelig av gode grunner) til å bli respektert?

 

Jeg spørger kun, i første omgang, jeg føler meg ikke i stand til å svare.

 

Så innser jeg at noen mener at det er ikke vårt problem, og at de får skaffe seg respekt før de kommer hit. Men om vi glemmer geografien litt, jeg er ikke så interessert i hvor det skjer, men hvordan.

 

Vel vitende om at noen mener at de ikke kan, akkurat som negere ikke kan bli siviliserte, jøder aksepterte, muslimer sekulariserte og tusen andre myter som har eksistert og tildels eksisterer om ulike folkegrupper.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Edit: Kan slenge med noe mer nyttig, også :)

 

Slovenia

2,01 millioner innbyggere

Romfolk: 8500

Majoriteten av romfolk bor i slumområder, mange uten tilgang til offentlige tjenester som hygiene. Vann til drikke, matlaging og vasking hentes de fra forurensede elver og offentlige kraner på bensinstasjoner og kirkegårder. En 12 år gammel jente fortalte Amnesty International at hun ikke går på skolen fordi hun lukter så vondt.

En jente fortalte at hun skulker skolen fordi hun lukter vondt? Hvis foreldrene vanskjøter barna sitt så bør de tas fra dem.

Flere historier: Her i Norge ble en 16 år gammel etnisk norsk jente drept og gjemt i et skogholt i en måned. Hadde hun vært en av romfolket hadde hun selvsagt havnet på listen med eksempler på "forfølgelser" og "diskriminering" av romfolk". Nå havner hun kun på listen over tragiske mord.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Det var den jeg ventet på, ja: "Det hadde hvertfall føyd seg inn i rekken av lovbrudd fra den kanten". Akkurat som man kan ane nettdebatten hvis 22. juli-terroristen hadde vært muslim.

 

Er de sånn, mener du? Er mord bare et trinn til på den stigen de allerede klatrer på?

 

Ingen som vil svare på hvordan man får dem til å bytte stige?

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var den jeg ventet på, ja: "Det hadde hvertfall føyd seg inn i rekken av lovbrudd fra den kanten". Akkurat som man kan ane nettdebatten hvis 22. juli-terroristen hadde vært muslim.

 

Er de sånn, mener du? Er mord bare et trinn til på den stigen de allerede klatrer på?

 

Ingen som vil svare på hvordan man får dem til å bytte stige?

Om mord bare er et nytt trinn kan jo være et interessant spørsmål. Men at det føyer seg inn i rekken er selvsagt ikke en grunnløs påstand. Fakta er at flesteparten av "tiggerne" her i Oslo har registrerte lovbrudd på seg. Dette er tall direkte fra politiet.

Men om man visste hvordan man skulle få dem til å bytte stige hadde det jo ikke vært noe problem. Men man burde jo spørre jøder og svarte(som du selv skriver). De gravde seg jo opp fra et lite hyggelig sted til å havne helt i verdens-teten på mange områder.

Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Propagandaen har vært postet flere ganger tidligere, den ser akkurat lik ut, nå også

 

Propaganda? Mener du at videoen er forfalsket? Mener du at funnene gjort i dokumentaren er diktet opp? Eksakt hva er det med videoen som gjør at du definerer den som propaganda?

 

Er det at funnene ikke stemmer over ens med folks oppfatning at det er synd på romfolket og at det er tungt å svelge hvordan virkeligheten faktisk er?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...